• 1
  • 2
2019-09-20, 20:03
Medlem
flashbackawards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför blev du tvångsvårdad?

Missbruk blandat med kriminalitet
Citera
2019-09-20, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackaward
Jag hör ganska ofta hur folk klagar på personalen som jobbar där att varje personal på dessa boenden är dumma i huvudet och hur inhumant allt är samt att sis behandling är dåligt, ja det är mycket som folk tycker och tänker

jag googlade "statens institutionsstyrelse kritik".
Och det är ganska luddigt, ibland verkar det som att det rör sig om lite väl blandade åldersgrupper så att yngre personer istället beblandar sig med äldre busar så det eskalerar istället för förbättras.
Citera
2019-09-20, 20:21
Medlem
flashbackawards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
jag googlade "statens institutionsstyrelse kritik".
Och det är ganska luddigt, ibland verkar det som att det rör sig om lite väl blandade åldersgrupper så att yngre personer istället beblandar sig med äldre busar så det eskalerar istället för förbättras.

Ja det förstår jag till 110% det är en jävligt dålig grej! T.ex när jag satt där så satt en kille för mordförsök som han va åtalad för sedan en 14 årig missbrukare, det var även 16-21 års ålder där så att dem sätter en 14 åring där är helt sjukt.

Sen är det inge bra att sätta en missbrukare med rå kriminella ungdomar det var många som gick ut där som sämre personer men för mig var det inget problem
Citera
2019-09-20, 20:41
Medlem
Bubba00s avatar
Tror folk är upprörda av att folk som du lämnar nöjda. Bröd och vatten! Gnäller fångarna är straffet hårt nog.
Citera
2019-09-20, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackaward
Ja det förstår jag till 110% det är en jävligt dålig grej! T.ex när jag satt där så satt en kille för mordförsök som han va åtalad för sedan en 14 årig missbrukare, det var även 16-21 års ålder där så att dem sätter en 14 åring där är helt sjukt.

Sen är det inge bra att sätta en missbrukare med rå kriminella ungdomar det var många som gick ut där som sämre personer men för mig var det inget problem

Det är ganska svårt att veta när det är allvar nuförtiden, om man läser att det sker kränkningar.
Men såna hem kan säkert spåra ur på riktigt, lite som "Stanfordexperimentet" visar upp.

Det du nämnde var väl dock hyfsat tillräckligt för saklig kritik?
Citera
2019-12-09, 19:05
Medlem
Satt på avdelning saga på Rebecka hemmet i Ekerö.fick massa kompisar som också knarkar så vi kunde knarka ihop tog in droger och fick vara uppe hela nätterna tsm i olika rum och alla va höga på allt möjligt :!))) nu i efterhand undrade man ju vart personalen var. Vi fick gratis godis, gratis kläder gratis allt god mat
Sen så finns de horpersonaler som man sätter på plats o då åker man in i enskild vård och behandlas som ett djur.
Citera
2020-09-21, 21:47
Medlem
Vilken avdelning satt du på där? Satt på Äppelgård och Ängsgård, lyxigt ställe
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem