2019-09-20, 15:59
Medlem
👤Vad som verkligen är intressant inom detta mordfallet som gäller Lena Wesström, det är de fyra omständigheterna.

1: )👤 Den glänt-stående ytterdörren till den livs-bragta's bostadsrätt 🚪

2: )👤 Den av polisen's tekniker pingade mobiltelefonen📱 nära angränsande till den mördade kvinnan's bostadsrätt, samt tillhörande offret.

3: )👤 Den avlidna människo-kroppen liggandes bakom ett dolt bullerplank, och med en avstånds-sträcka på 161 meter från kvinnan's bostadsrätt.

Detta skall enligt ovan skrivet, ställas i komparation med mobiltelefonen's📱position.

4: )👤 Det föremål som hittades strax bortom Betesvägen inom ett vegetations-område, samt tillhörande offret.

Detta enligt ovan deklarerat, skall i sin tur ställas i komparation med mobiltelefonen📱och framförallt gällande var den avlidna människo-kroppen låg placerad.

Komplettering: Gärningspersonen's opportunitèt, det vill säga, tillfälle så som tillfället som sådant då var, detta är av mycket stor vikt inom detta mordfallet att komma till förståelse över.

En fråga som måste riktas uppmärksamhet mot blir följande ställd, gällande det föremål som hittades strax bortom Betesvägen, detta sett ifrån den vänstra fasad-kanten's diagonala riktning till ett av de respektive husen belägna vid Betesvägen. Frågan blir då, var det en annan Gärningsperson som med hjälp utav det då utplacerade föremålet, ville rikta misstankarna mot en av personerna på respektive adresser för att sålunda själv komma undan sin brottsliga handling ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-20, 16:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jo det är förstås olika för alla. Men hur mycket än den vännen eller nära anhörige betyder, så ska du tvingas leva med att inte berätta och därmed kanske inte LW får upprättelse...det kan nog vara riktigt tung att välja vad som är rätt för just dig själv i det läget, beror helt å hållet på hur du själv ska orka leva med din sanning du bär på?

Jag tror att Lenas vän kommer berätta till slut men det tar sin tid att komma fram till det beslutet.
Citera
2019-09-20, 16:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jo förvisso men den andra bilden var från 2015. Fotot där Lena å andra sidan har svart linne och gravidmage kan iofs vara ännu äldre, är det möjligt?

Det fotot är från 22 april 2018, taget i samband med Läckö-Kinnekulle-eventet av mgl (ML).
Citera
2019-09-20, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤Vad som verkligen är intressant inom detta mordfallet som gäller Lena Wesström, det är de fyra omständigheterna.

2: )👤 Den av polisen's tekniker pingade mobiltelefonen📱 nära angränsande till den mördade kvinnan's bostadsrätt, samt tillhörande offret.

3: )👤 Den avlidna människo-kroppen liggandes bakom ett dolt bullerplank, och med en avstånds-sträcka på 161 meter från kvinnan's bostadsrätt.

Detta skall enligt ovan skrivet, ställas i komparation med mobiltelefonen's📱position.

4: )👤 Det föremål som hittades strax bortom Betesvägen inom ett vegetations-område, samt tillhörande offret.

Detta enligt ovan deklarerat, skall i sin tur ställas i komparation med mobiltelefonen📱och framförallt gällande var den avlidna människo-kroppen låg placerad.

Komplettering: Gärningspersonen's opportunitèt, det vill säga, tillfälle så som tillfället som sådant då var, detta är av mycket stor vikt inom detta mordfallet att komma till förståelse över.

En fråga som måste riktas uppmärksamhet mot blir följande ställd, gällande det föremål som hittades strax bortom Betesvägen, detta sett ifrån den vänstra fasad-kanten's diagonala riktning till ett av de respektive husen belägna vid Betesvägen. Frågan blir då, var det en annan Gärningsperson som med hjälp utav det då utplacerade föremålet, ville rikta misstankarna mot en av personerna på respektive adresser för att sålunda själv komma undan sin brottsliga handling ?

Mvh/ @JokerMannen

Det fetade:

Hmm. Då hade knappast SD suttit så i klistret som han nu gör sen såpass länge tillbaks. Dessutom på sannolika skäl. Såvida det inte var 2 gärningspersoner.
Citera
2019-09-20, 16:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det beror på hur mycket vännen har att förlora på att träda fram. Kommer hen förlora familjemedlemmar och nära vänner så är det inte ett lätt beslut.

Jag ska ge ett exempel: om jag var gift och min mans älskarinna blev mördad och jag visste att det var min syster som gjorde det. Då kan jag ärligt säga att jag tvivlar på att jag skulle ange henne.

Jag tolkar JM som att LWs vän inte
har berättat pga att hen är rädd för SD
och hans järngäng.

Jag undrar också om det är en äldre
person. ”Finrum”, har yngre och
medelålders människor ens det?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-20 kl. 16:23.
Citera
2019-09-20, 16:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det fotot är från 22 april 2018, taget i samband med Läckö-Kinnekulle-eventet av mgl (ML).

Hej GilGrissom82!

Vet du möjligtvis vad TM har för
geonick?
Citera
2019-09-20, 16:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja med en tillräckligt livlig fantasi kan man nog tolka in vad fan som helst.

Så klart att det går.
Men lite får han skylla sig själv.
Han verkar ju gilla att vara tvetydig och det inbjuder till övertolkning. Det är inte heller lite bilder att välja bland.

Han är inte direkt varken blyg eller diskret.
Han är ju ändå misstänkt för mord.

Allvarligt talat...
Om man vet att tråden finns, man vet att bilder och loggar läses här, varför i hela friden lägger man upp allt till beskådan?

Det finns en mening med det tror jag.
Citera
2019-09-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @JokerMannen

Var någon kvar i LW bostad när hon gick ut för att träffa mördaren..som sedan gick därifrån när LW inte kom hem och lämnade dörren öppen när denne gick, eller var mördaren inne i LW bostad efter mordet, eller under tiden någon höll fast henne vid planket?

Hur kommer det sig att telefonen hittades flera dagar efter att LW anmäldes försvunnen?
Placerades telefonen i nära anslutning till LW hem först efter flera dagar, eller låg den där hela tiden?

Hur kommer det sig att ingen hittade LW, tex x antal fåglar borde väl dragit ögonen till sig och först oväsen bakom planket? Eller lockades inga djur alls dit av någon anledning?

Vad för föremål? Tror inte vi vet något om ett föremål som hittats..vid husfasadens vänstra gavel i riktning mot ett annat hus på Betesvägen..men låter ju onekligen som att något placerats ut för att förvilla? Tänker en person som mördat utan planering på sånt, eller är det någon som efteråt hjälpt till att förvilla? Eller är allt för välplanerat att mordet var planerat från början?
Citera
2019-09-20, 16:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
D.v.s tre veckor före mordet.
Citera
2019-09-20, 16:27
Medlem
Citat:

Ok Tack för svar.
Citera
2019-09-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tolkar JM som att LWs vän inte
har berättat pga att hen är rädd för SD
och hans järngäng.

Jag undrar också om det är en äldre
person. ”Finrum”, har yngre och
medelålders människor ens det?

Där ja, precis det är äldre personer som har finrum.
Men JM var ju vän med LW, kanske vännen helt enkelt är JokerMannen själv?
Citera
2019-09-20, 16:32
Medlem
Citat:
Tror du det handlar om att skydda någon?

👤Du kan skriva upp inom din bok, att det här handlar om lögner på högsta nivå, och det är otroligt lätt att kunna förstå varför lögnen tar över sanningen när det handlar om ett mord.

👤Det är också mycket lättbegripligt varför många människor väljer att ta sitt avstånd från att bli involverade inom en mordutredning, allting har en orsak, vilken i sin tur äger en förklaring.

👤Jag kan garantera dig att sanningen finns där ute, frågan är om utomstående vill ta ansvar för den och den mördade Lena Wesström, genom att berätta vad dom egentligen vet och känner till. Jag kan också garantera dig, att det finns folk som vet varför Lena Wesström bringades om sitt liv, det var som en person berättade för mig, citat: / "Man skall inte blanda sig i sådant som man egentligen inte har med att göra, sticker man sin näsa i blöt där den inte hör hemma, då kan det sluta riktigt illa, ordspråket: tala är silver och tiga är guld, är att guldet har ett större värde"

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in