2019-09-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men vad är "en lite lättare variant?"
Antingen tar man väl betalt eller också inte?

Språkbrukligt menar jag ungefär som att skitstövel och otrevlig har olika klang.

Orden är i grunden synonymer och även hora används mot kvinnor som inte tar betalt.

Men slampa betyder aldrig prostituerad vad jag vet.
Citera
2019-09-20, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nope, män ska få möjlighet att köpa sex så länge det finns kvinnor som frivilligt säljer.
Och med ”frivilligt” menas att de först har erbjudits att få bidrag istället men tackat nej?
Citera
2019-09-20, 10:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Aldrig hört uttrycket: "snälla pojkar får aldrig kyssa vackra flickor?"

Ur ett sexuellt perspektiv belönar inte kvinnor "snälla" män. De belönar män som "tar för sig".
Jag har aldrig hört en kvinna som vill ha något annat än "en man som vet vad han vill".
Citera
2019-09-20, 10:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag talar inte till de som säljer sex....jag talar till de som köper sex....och M22 som tycker detta beteende är ok....och görs av "snälla och goda".

Att du har en andel som säljer sex för att de gillar att sälja sex, tar inte bort faktumet att du har andra som säljer sex för att de tvingas, fysiskt, ekonomiskt, för att någon hotar dem, för att de går på droger, mår dåligt, är utsatta... etc etc.
Och det är alltså för att denna andel existerar, och torskar så ofta bevisligen fullständigt skiter i att de köper sex av just denna andel som vi har sexköpslagen, vissa tom njuter av själva konceptet av denna typ av makt över andra (kapten klänning ex)
Det ska vara förbjudet utnyttja andra människors dåliga positioner i livet.

Vill man ha sex med andra, och de vill de flesta, så får man vackert lägga manken till och hitta någon annan som också vill, på lika villkor, annars kan man knappast!! kallas för att vara en "snäll och god" människa. Dessa 2 begrepp kommer nämligen med definitioner som just berör respekt och god vilja mot andra människor.
Kapten klänning är en framgångsrik företrädare för ditt lag. Glöm aldrig det.
Det går inte att diskutera med dig. Du är inkapabel att hålla två tanka i huvudet samtidigt.

Visste du att det finns de som får jätteont av att andas?
Vi förbjuder andning för alla, skulle kunna vara en av lösningarna du kom på med denna logik.
Citera
2019-09-20, 10:31
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men lilla vän... om nån "lurade" dig till att bli "inlåst" och "tvingas" sälja sex till kvinnor hela dagen, hade du hoppat från en bro då? Nej just det.

a) Det finns många män som hade betalat för den upplevelsen. Många kvinnor också.

2) Kan vi slutat låtsas som att sex är något som kvinnor blir "utsatta" för av män?
Jag är på angående din sista punkt.
Vi går inte sönder av sex.
Man skulle till och med kunna påstå att vi är konstruerade för det ändamålet.
Att hela vår existens faktiskt hänger på det.

Det som krånglar till det en smula är att vi är en av de få arterna som använder sex som rekreation, men inte riktigt är överens om reglerna för vem eller vilka som ska ha sex och under vilka former.

Och jag tycker nog inte att staten ska vara med och bestämma det åt någon generellt. Speciellt inte bland vuxna människor, som är fria att bestämma sånt för sig själva.
Här är L och C alltför investerade med de sexnegativa feminazis som finns i S, MP och V.

Kapten Klänningtyperna, som säger en sak, men agerar precis tvärtemot.
Citera
2019-09-20, 13:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket

Det som krånglar till det en smula är att vi är en av de få arterna som använder sex som rekreation, men inte riktigt är överens om reglerna för vem eller vilka som ska ha sex och under vilka former.

1) Alla kvinnor är inte menade att ge sexuell underhållning. Precis som alla kvinnor inte kan sjunga, dansa, göra cirkus trick, och så vidare.

a) Här är ett exempel, https://youtu.be/uYlJfsxp6wY?t=279 -> "gratis sex"

b) Jämför, https://www.youtube.com/watch?v=ZfEs5RzEsTg -> betalsex

2) Felet som män gör är att de blir tillsammans med kvinnor som är asexuella och förväntar sig att de kvinnorna ska vara en good time sexuellt.

a) Det är som att en kvinna blir tillsammans med en man som är impotent och förväntar sig att han ska prestera som Rocco.

3) Om du vill lyssna på musik då går du till en konsert med en musiker, du går inte till din granne Rolf med en gitarr och ber honom underhålla dig.

4) Sexuell underhållning funkar på samma sätt: gå till nån som bevisat att de är ett bra ligg.

a) Att gå till en civil kvinna för sex är som att gå till din granne för att se hans hemmagjorda Hollywood film.

Citat:
Och jag tycker nog inte att staten ska vara med och bestämma det åt någon generellt. Speciellt inte bland vuxna människor, som är fria att bestämma sånt för sig själva.
Här är L och C alltför investerade med de sexnegativa feminazis som finns i S, MP och V.

1) Problemet är att majoriteten av kvinnorna vill kunna glida fram på en räkmacka på en mans inkomst och obetalda arbete utan att ge något tillbaka. Då går det inte för sig att män kan få sex utan att behöva köpa ett sex-abonnemang från en lat tjockis.

2) I slutet handlar det om vad män är villiga att betalar för. Om det finns alternativ kommer vi få en situation där män inte längre är villiga att betala för en frigid tjockis.
Citera
2019-09-20, 14:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
1) Alla kvinnor är inte menade att ge sexuell underhållning. Precis som alla kvinnor inte kan sjunga, dansa, göra cirkus trick, och så vidare.

a) Här är ett exempel, https://youtu.be/uYlJfsxp6wY?t=279 -> "gratis sex"

b) Jämför, https://www.youtube.com/watch?v=ZfEs5RzEsTg -> betalsex

2) Felet som män gör är att de blir tillsammans med kvinnor som är asexuella och förväntar sig att de kvinnorna ska vara en good time sexuellt.

a) Det är som att en kvinna blir tillsammans med en man som är impotent och förväntar sig att han ska prestera som Rocco.

3) Om du vill lyssna på musik då går du till en konsert med en musiker, du går inte till din granne Rolf med en gitarr och ber honom underhålla dig.

4) Sexuell underhållning funkar på samma sätt: gå till nån som bevisat att de är ett bra ligg.

a) Att gå till en civil kvinna för sex är som att gå till din granne för att se hans hemmagjorda Hollywood film.

1) Problemet är att majoriteten av kvinnorna vill kunna glida fram på en räkmacka på en mans inkomst och obetalda arbete utan att ge något tillbaka. Då går det inte för sig att män kan få sex utan att behöva köpa ett sex-abonnemang från en lat tjockis.

2) I slutet handlar det om vad män är villiga att betalar för. Om det finns alternativ kommer vi få en situation där män inte längre är villiga att betala för en frigid tjockis.
Så är det, förr bytte man mellan trygghet och sex. När de tror sig inte längre behöva män för trygghet, och inte vill ge sex i utbyte, blir de fria radikaler och delar ut sexet gratis i stället.
Det finns ingen som helst anledning för män att binda sig vid en kvinna.
Tvärtom, det är bara korkat.

Härligt klipp där med det fete landvalen, med betaorbitern till pojkvän, som förmodligen inte har självförtroende nog att bara lämna för en annan.

Aletta Ocean var förresten mycket hetare för typ tio år sen än den senaste raden av ingrepp. Då hade hon inte behövt be mig två gånger....
Senast redigerad av Pansarvecket 2019-09-20 kl. 14:14.
Citera
2019-09-20, 14:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"Men om den enskilde är en snäll och god man som besöker en hora p.g.a. bristande möjligheter till sex i övrigt, så känns det hela inte så problematiskt"

Exakt hur "snäll" och "god" är en person som medvetet har sex med någon den vet inte gör detta pga sexuell vilja? Och som medvetet gynnar en industri hen vet förstör livet för miljoner där ute?

Nä men detta är under förutsättning att det är en av de få frivilliga som prostituerar sig. Det är också därför jag är emot industrin och därför jag inte anser att bordeller ska tillåtas i ett land som Sverige. Hur saker och ting förhåller sig i fattiga länder utan välfärdsstaten får vi lämna därhän. Det kan ju vara skillnad mellan liv och död för en kvinna och hennes barn där, även fast det är fruktansvärt hemskt.
Jag har inte problem med att en ung kvinna (student tex) drygar ut sin kassa med att sälja sex om hon själv vill. Dessa exemplar är dock inte många och jag tror inte att det är dem som arbetar på bordellerna heller.
Men iallafall, om en singelkille ligger med denna kvinna som tar betalt (den frivilliga studenten) , så ser jag inte något problem med det. Men som sagt, inte så vanligt..

Jag är tämligen övertygad om att branschen är kantad av kriminalitet och fylld av "sista utvägen-val" .
Citera
2019-09-20, 14:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du behöver inte tala om för mig att det finns intellektuella dvärgar därute. Eller brottslingar.
Det du däremot gör är att du talar över huvudet på dem som faktiskt håller på med sexhandel, av egen fri vilja och DU talar över deras huvuden om hur förstörda de blir av detta.

Det har du ingen som helst rätt till. Du kan gärna tala för de verkliga offren, som den här personen som Lilja 4-Ever byggde på t.ex (Dangoule Rasalaite), som lurades till detta och som hölls inlåst och tvingades, men hon var inte den typiska sexsäljerskan. Hon var ett brottsoffer och jag försvarar henne och såna som hon lika mycket som du nånsin gjort.

Du får sluta blanda ihop dem bara.

Ärligt, det är lite samma diskussion som den att "alla män är våldtäktsmän", fast både du och jag vet att det är en mycket liten procentandel som faktiskt är det.
Det betyder inte att jag försvarar våldtäktsmän, eller hur?
Jag slår gärna ihjäl en om jag ser en, men nu när alla män är våldtäktsmän för att gränsen för brottet är flyttat så förlorar brottet all sans och mening. Ni har förstört begreppet våldtäkt. Det har noll värde och nu ska ni göra samma sak med sex och sexköp.

Världens äldsta yrke och något nästan alla kvinnor i hela världen någon gång gjort sig skyldiga till i en form eller en annan.

Du har troligen också haft sex någon gång i utbyte mot något annat.
Det spelar ingen roll om det är pengar, status, trygghet eller att bara få "sova i fred" sen.

Klart som fan att det spelar roll vad det gäller. Hur fan blir trygghet eller "för att få sova ifred sen" horeri?
Mycket märklig kommentar.
Citera
2019-09-20, 14:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Språkbrukligt menar jag ungefär som att skitstövel och otrevlig har olika klang.

Orden är i grunden synonymer och även hora används mot kvinnor som inte tar betalt.

Men slampa betyder aldrig prostituerad vad jag vet.

Ja men det är själva ihopblandningen av orden som blir rörig. Hora är för mig en person som säljer sex, ingenting annat.
Citera
2019-09-20, 14:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Hur är det om den enskilde är ung, snygg, vältränad och bra i sängen?

a) Eller gift och trevlig och köper sex för att hans fru inte är intresserad?

2) Du kan inte tänka dig att kvinnan kan säga ifrån ifall det är något som hon inte gillar? Och be om något om hon tycker om det?

Gifta karlar som går till prostituerade är en stor skandal.
Citera
2019-09-20, 14:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Alla normala människor kan se om en person som de har sex med vill eller inte vill.

Hur är det med alla kvinnor som ställer upp på oönskat sex varje fredag i radhuset?

1) Hur är det när en man får sex gratis och sen kommer räkningen efteråt i form av krav på försörjning eller en våldtäktsanmälan?

2) Kan det vara så att civila kvinnor lovar att sexet är gratis sen kräver de betalt ändå?

1) Så om Normale Niklas tvingas ha sex med 10 kvinnor om dagen mot betalning... då har han inte sex? Wut?

2) Gäller samma sak för kvinnor som åker på charter och har sex med 10 killar på samma gång? Får de också sin kroppsliga och mentala integritet fullständigt kvaddad?

Eller så är sex ingen big deal och allt du skriver bullshit?

Sex är ingen envägstransaktion varför det blir väldigt konstigt att uttrycka det som att man ger eller får sex. Det är något man har.

Sen undrar jag, vad med alla män som har sex som de inte vill ha på fredagen i radhuset? Tycker det verkar vara ungefär lika vanligt att mannen inte vill ligga som kvinnan, iallafall om jag ska tro på vad jag hör. Och nä mina vänner och bekanta är inga fula träskpannor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in