Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jösses...
på dig också.
Jag skriver "Jösses" som en reaktion på icke underbyggda påståenden. Varför du skriver det känns oklart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
HOL har beröringspunkter med detta patrask som kan vara motiv för att döda honom. Hur han lärt känna dem spelar ingen roll, när han väl känner dem och de vill se honom död.
Visst, "patrasket" skulle möjligen kunna ha motiv att mörda honom. I så fall bör det rimligen vara ett motiv härlett från KL. Därmed inte sagt att hon nödvändigtvis anstiftat, då FO möjligen skulle kunna ha agerat på egen hand efter att ha fått en ytterst negativ bild av HOL genom KL, även om det synes lite långsökt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det är HOL som öppnar för att en rättstvist avgjord några dagar innan, kan vara motiv och peka ut KL. Därför kan ju ett brottmål som HOL vann i domstol mot patrasket, också vara motiv.
Ehm, du menar att HOL skulle ha skjutits för att läkaren inte fick igenom sitt kontaktförbud mot JN? Det synes knappast vara ett självständigt motiv - på sin höjd en droppe som fick bägaren att rinna över, och då torde ju huvudmotiven alltjämt ha med något annat att göra. Tills vidare synes mig det mest troliga att sådant motiv ändå ligger mellan HOL och KL, men du får för all del belägga annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
I bland kan det vara klokt att avstå från ett arvode.
Avstå från arvode? Du menar att han inte skulle försvarat JN? Som sagt, har mycket svårt att se det som ett självständigt motiv.
--
Jag noterar att du givetvis inte bemödat dig med att underbygga hur HOL bl.a. skulle ha trakasserat och misshandlat sin omgivning.