SD har ju berättat allt för sin vän JG.JG vet ju.. JG var även den 1e som skrev på sin fb sida en sista hälsning till LW redan innan det var officiellt bekräftat att det var hon som hittats.JG visste redan då hon försvann att hon var död.. SD hade ju inte orkat bära detta själv.Jg vet vem/vilka som ligger bakom detta.
Jag gillar på att de både ligger bakom.
Hur skulle det sett ut för fru D om maken gjort älskarinnan med barn..
Ingen av dem ville väl att älskarinnan skulle bli med barn..Då en älskarinna bara är en leksak.
LW berättade för sin vän HD..som berättade för SD som berättade för JG
Det där skulle nästan kunna tolkas
som ett hot mot den som ev skulle
tänka på att berätta något för polisen.
Var ser du det hotet?
Det var väl snarare att han förklarar att personen känner obehag, det handlar om ett mord.
Jag är inte så säker på att jag skulle vilja vittna i en domstol mot en mördare..det beror på omständigheter givetvis, galna människor hämnas för mindre än mord.
Jösses! Saknas det verkligen motiv som du nu är?
Det tycker faktiskt inte jag.
Möjligen har många dåligt med tålamod och behov av att krydda lite extra för att få något nytt att diskutera, men detta?
Baserat endast på ett ynka foto! Samt rejält med fantasi.
Var ser du det hotet?
Det var väl snarare att han förklarar att personen känner obehag, det handlar om ett mord.
Jag är inte så säker på att jag skulle vilja vittna i en domstol mot en mördare..det beror på omständigheter givetvis, galna människor hämnas för mindre än mord.
Vad då hot?
Det är ju så som sanningen (förmodlegen) kan se ut.Det finns inget hot i detta utan bara klartext.
Tvärtom tycker jag.
Visst får kvinnor mage när de blir äldre.
För mig ser det inte ut som en gravidmage.
Det är mer troligt att hon har lagt på hullet lite för att hon har varit sjuk och inte kunnat träna.
Gravidmagar brukar inte breda ut sig på sidorna...
Men LW är så smal i övrigt, och vältränad. Jodå gravidmagar kan breda ut sig på sidorna också.
Ju mer jag tittar på fotot så putar det rejält, och har svårt att tro det putar sådär för att hon ätit, naveln putar lite också, precis som det gör på gravidmagar...kan fotot vara gammalt?
Hur länge var hon sjukskriven?
(Då det finns gränser hur mycket en människa kan bära inom sig så tror jag att SD öppnat sig till sin vän JB. JB visste redan vid försvinnandet att LW var död och var hon låg.Han ville ju hindra vännerna vid eftersöket)
I två meningar har du lyckats klämma in tre osanningar:
1. Det finns gränser för hur mycket en människa kan bära inom sig.
2. JG visste vid försvinnandet att LW var död.
3. JG visste vid försvinnandet var LW låg.
...och två högst diskutabla påståenden:
a) att SD ska ha öppnat sig för sin vän JG,
b) att JG ville hindra vännerna vid eftersöket.
Det är på intet sätt någon rekordsiffra; tvärtom... Du kan nog tränga in fyra osanningar i en mening om du sätter den sidan till.
Man kan bl.a. se att han under vintersäsongen åkte skridskor - och ibland rullskridskor: https://youtu.be/4TpwuvZr450
...samt vilka färdvägar han då valde. Även gångsträckorna är intressanta att ta del av inkl. m/s.
Den bokförda skidturen 18 mars 2018 (3h:32m) överensstämmer med hans nätlogg samma datum; det var f.ö. då han vurpade; landade på tummetott och fick gipsas.
Under april 2018 är inga träningspass inlagda, men han cachade dock en hel del under månaden.
31 maj 2017 synes en något konstifik gångsträcka vara inlagd, men att döma av hans geologg den dagen har han befunnit sig i U-sala på jobb och då passat på att ta sig en liten bensträckare samtidigt som han också plockat åt sig en burk vid U-sala Resecentrum. - Gofikat fick kommungubbarna bjuda på den dagen.
10 jan 2017 har han vid halv åttatiden på kvällen under c:a 50 min åkt skidor ett par varv nära Ånnaboda, c:a 25 min bilkörning från Ö-bro (han åkte samma spår kvällen innan också men då vid en senare tidpunkt: 22.15, samt även 12 jan).
Delar upp ditt inlägg.
Imponerad av din förmåga att både hitta intressanta logar och att sedan sätta dom i ett sammanhang som belyser (kan kanske man ska säga) vad som samtidigt händer i ö i hans liv!
Mycket arbete bakom, men också skärpa.
Jag vet inte hur du hittade hans träningskalender, för mig är den helt ny sedan du presenterade den här. Användaren numera vara "anonym".
Och det blir ju väldigt intressant när det vid viktiga datum inte verkar överensstämma med vad som har loggats på geologgningarna och vad som han har registrerat på träningskalendern.
Nu kan man ju alltid hävda att han kan ha registrerat fel, blandat ihop datum. Och hans numera kända efterloggningar, hur är det med dom? Vad stämmer?
Vad gäller den 31/5-17 så är alla data inlagda i miles, så jag hänger inte riktigt med i vad som är konstigt. Om jag kollar kartan så verkar distansen avverkad i just Uppsala, på gator inne i centrum och gånghastighet. Du får hjälpa mig på traven. Han kan ha råkat aktivera registreringen, eller med vilja aktiverat sin promenad för att räkna steg av någon anledning?
Datumet 10 januari är ju intressant.
Blir dock lite förvirrad av datumen.
Ska skidpasset ha varit samma dag som misshandelsanmälan gjordes, eller gjordes knoggnuggningen den 9/1-17 och anmälan blev efter midnatt 10/1-17?
Som jag förstod av något inlägg vid tidigare diskussioner så hade LW och SD kommit gemensamt i bilen från något geocash- äventyr? Stämmer inte det eller gäller det två olika datum?
Citat:
Det tror jag inte han har gjort; han är inte dum på det viset; betydligt slugare än så. - Men andra kan han säkert kontakta i olika ärenden. - Att HD skulle ha gått omkring och mumlat på sitt arbete torde också vara en rövarhistoria - tillika med en hel del annat i tråden.
Mars och april synes i ord och bild vara en enda lång preparering av HD i syfte att få henne att ändra ståndpunkt betr. skilsmässan; stämplar sig t.o.m. med ett hjärta han hittar, för att sedan mitt i natten; underdånigt sittande på huk i friarställning under ett iskallt månsken, föreviga handen, hjärtat och vigselringen: https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/4e4c223e-301c-412e-b735-19461ea65baa.jpg https://coord.info/GLVBW0B7
(CO: ” Cachen är en grön plastlåda innehållande Penna, Loggbok, bytessaker och En stämpel + Stämpeldyna. OBS: STÄMPELN OCH STÄMPELDYNAN ÄR INTE BYTESSAKER OCH FÅR INTE PLOCKAS UT UR LÅDAN.”De kan säkert inte bli för hårda.
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-20 kl. 14:48.
Imponerad av din förmåga att både hitta intressanta logar och att sedan sätta dom i ett sammanhang som belyser (kan kanske man ska säga) vad som samtidigt händer i ö i hans liv!
Mycket arbete bakom, men också skärpa.
Jag vet inte hur du hittade hans träningskalender, för mig är den helt ny sedan du presenterade den här. Användaren numera vara "anonym".
Och det blir ju väldigt intressant när det vid viktiga datum inte verkar överensstämma med vad som har loggats på geologgningarna och vad som han har registrerat på träningskalendern.
Nu kan man ju alltid hävda att han kan ha registrerat fel, blandat ihop datum. Och hans numera kända efterloggningar, hur är det med dom? Vad stämmer?
Vad gäller den 31/5-17 så är alla data inlagda i miles, så jag hänger inte riktigt med i vad som är konstigt. Om jag kollar kartan så verkar distansen avverkad i just Uppsala, på gator inne i centrum och gånghastighet. Du får hjälpa mig på traven. Han kan ha råkat aktivera registreringen, eller med vilja aktiverat sin promenad för att räkna steg av någon anledning?
Datumet 10 januari är ju intressant.
Blir dock lite förvirrad av datumen.
Ska skidpasset ha varit samma dag som misshandelsanmälan gjordes, eller gjordes knoggnuggningen den 9/1-17 och anmälan blev efter midnatt 10/1-17?
Som jag förstod av något inlägg vid tidigare diskussioner så hade LW och SD kommit gemensamt i bilen från något geocash- äventyr? Stämmer inte det eller gäller det två olika datum?
30 mars 2018...gamla teamkamraten...gammal kamrat, låter det som han är nykär på riktigt?
Var ser du det hotet?
Vill man sätta dit sin vän? på livstid..
(Inget blir väl bättre för det?Gjort är gjort?)
Det är inget tu tal om att hon ser gravid ut. Att genus-tanterna hoppsan och Remark oreflekterat snabbt försöker tysta ner bullmagen är en ytterligare indikation på att det kan ligga sanning i graviditeten . LW var sällsynt vältränad och aktiv så det är inte osannolikt magen kommit från manligt håll.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-20 kl. 15:05.
I två meningar har du lyckats klämma in tre osanningar:
1. Det finns gränser för hur mycket en människa kan bära inom sig.
2. JG visste vid försvinnandet att LW var död.
3. JG visste vid försvinnandet var LW låg.
...och två högst diskutabla påståenden:
a) att SD ska ha öppnat sig för sin vän JG,
b) att JG ville hindra vännerna vid eftersöket.
Det är på intet sätt någon rekordsiffra; tvärtom... Du kan nog tränga in fyra osanningar i en mening om du sätter den sidan till.
Hur kan du vara så säker på att hon dumpade och inte tvärt om, alternativt att det tog slut av smygande misshälligheter? Det är mest troligt men om hon hade en drös av älskare som antytts i tråden och han inte vara medveten om det. Ja då kan man ju förstå och det uppstod groll den dagen han vaknade upp.
Men självklart var det bra att det tog slut. Han ska hålla sig till sin fru, som ser både trevlig och rar ut. Hur fan kan man låta henne lida i flera år. Ingen kan ha undgått henne, på den punkten är kvinnor bättre än män, de märker svaga tecken drar sina slutsatser. Förträngning förekommer naturligtvis i en del fall.
Att HD en dag fått otroheten berätta för sig, blivit galen och mordisk det går fett bort. Ni kan inte ha en aning om mänskligt psyke om ni tror det. Hon visste, blev bara lite mer ledsen, sorgsen men vill reparera för barnen skull, för det trevliga de hade haft. Med reparera menar jag inte att de skulle återgå till samlevnad utan ett bra förhållande.
Sedan har jag läst lite logar det är mycket överdrivet att Herrteam var ute jämnt med Softis. Nej de cachade var för sig och hon i bland med en massa andra som antagligen dräglade efter henne.
På event är ju det egentliga syftet att umgås och då träffar man en massa andra inklusive dem man normalt vill undvika.