2019-09-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad jag undrar är om något hände på
eventet mellan LW och HD.
Något som LW behövde prata om !

Och jag undrar varför JM inte går till polisen eftersom han vet att, JG vet vem som mördade LW?
Och jag undrar vidare om inte JM då själv också vet, vem som mördade LW, eftersom han är övertygad om att JG vet....

knöligt det blev att formulera det där, men hoppas du förstår vad jag menar, hur knepigt det är när JM skriver att han vet, att JG vet..brukar man inte kalla in såna personer som man VET, VET...och pressa dom hårt?
Citera
2019-09-20, 12:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tanken om en eventuell graviditet har också slagit mig...

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Bilden skulle verkligen kunna föreställa Lena med gravidmage. Kvinnor brukar sällan få den typen av bula av fetma. Tanken svindlar och gör det som hände än mer förskräckligt.
Tvärtom tycker jag.
Visst får kvinnor mage när de blir äldre.

För mig ser det inte ut som en gravidmage.
Det är mer troligt att hon har lagt på hullet lite för att hon har varit sjuk och inte kunnat träna.
Gravidmagar brukar inte breda ut sig på sidorna...
Citera
2019-09-20, 12:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Bilden skulle verkligen kunna föreställa Lena med gravidmage. Kvinnor brukar sällan få den typen av bula av fetma. Tanken svindlar och gör det som hände än mer förskräckligt.

Det kan vara efter en måltid också. Min mage blir sådan efter jag ätit mycket ☺
Citera
2019-09-20, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lena Wesström pratade inte med vem som helst om sina problem, Lena Wesström var även en person som var duktig på att hålla masken.

Lena Wesström tyckte om att båda baka och laga mat, men i bland försvinner aptiten vilket i sin beror på en orsak. Lena tyckte mycket om kvälls-te med smörgås.

Den då aktuella kvällen som jag tidigare berättade om fanns inget klockslag utsatt.

Har man problem som cirkulerar inom sina tankar, kan det oftast ge tillfällig hjälp med någon form av aktivitet och helst tillsammans med andra människor, för att på sådant sätt skingra sina tankar. Alla behöver vi ibland fly bort ifrån vardagen's verklighet på olika sätt.

Som jag tidigare berättat, så har jag vid ett antal tillfällen fått träffa två oberoende personer av varandra vilka kände Lena Wesström mycket väl, var av den ena personen ifrågavarande hade anförtrott sig till på djupet, och av de saker och ting som jag själv känner till gällande Lena Wesström och till jämförelse med vad dessa personer har berättat för mig, så är jag personligen sagt mycket övertygad om att bägge är sannfärdiga.

Jag itererar mig igen genom att säga, att JG👤 vet vem som bringade livet om Lena Wesström under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, och att det är helt och hållet upp till vederbörande själv om ifrågavarande vill berätta vad denne vet och känner till.

Mvh/ @JokerMannen

Alltså var hon då på kvällste hos JG?
JG gillar ju att dricka the.
Senast redigerad av Medimera 2019-09-20 kl. 13:12.
Citera
2019-09-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vännen vill väl inte bli indragen och bli förhörd.?

God eftermiddag @Fotoalbuns

Just i det här fallet har du låtit din tankeverksamhet fånga upp något som faktiskt är relevant. Det finns faktiskt en person vilken kände Lena Wesström mycket väl, och som faktiskt vet väldigt mycket, och just i det här fallet är det ifrån min sida sagt en mycket naturlig mänsklig reaktion att inte vilja bli indragen inom ett mordfall där det finns en👤 eller flera👤👤 Gärningspersoner involverade som inte har kunnat bli dömda och härtill sagt också, att det finns mycket troligt flera personer som står Gärningspersonen👤 eller Gärningspersonerna👤👤 mycket nära, det vill säga, att lägga sin näsa i blöt inom ett sådant här fall, kan kosta mer än det smakar, och frågan till detta nyligen sagda följer alltid med frågan, - är det verkligen värt att offra sig för detta ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-20, 12:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vännen vill väl inte bli indragen och bli förhörd.?

I så fall är det ingen vän.
Fega krakar.
Inte konstigt att det här tar tid om folk
inte berättar vad de vet för polisen.
Citera
2019-09-20, 12:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God eftermiddag @Fotoalbuns

Just i det här fallet har du låtit din tankeverksamhet fånga upp något som faktiskt är relevant. Det finns faktiskt en person vilken kände Lena Wesström mycket väl, och som faktiskt vet väldigt mycket, och just i det här fallet är det ifrån min sida sagt en mycket naturlig mänsklig reaktion att inte vilja bli indragen inom ett mordfall där det finns en👤 eller flera👤👤 Gärningspersoner involverade som inte har kunnat bli dömda och härtill sagt också, att det finns mycket troligt flera personer som står Gärningspersonen👤 eller Gärningspersonerna👤👤 mycket nära, det vill säga, att lägga sin näsa i blöt inom ett sådant här fall, kan kosta mer än det smakar, och frågan till detta nyligen sagda följer alltid med frågan, - är det verkligen värt att offra sig för detta ?

Mvh/ @JokerMannen

Det där skulle nästan kunna tolkas
som ett hot mot den som ev skulle
tänka på att berätta något för polisen.
Citera
2019-09-20, 12:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I så fall är det ingen vän.
Fega krakar.
Inte konstigt att det här tar tid om folk
inte berättar vad de vet för polisen.

Det beror på hur mycket vännen har att förlora på att träda fram. Kommer hen förlora familjemedlemmar och nära vänner så är det inte ett lätt beslut.

Jag ska ge ett exempel: om jag var gift och min mans älskarinna blev mördad och jag visste att det var min syster som gjorde det. Då kan jag ärligt säga att jag tvivlar på att jag skulle ange henne.
Senast redigerad av Rosamund 2019-09-20 kl. 12:43.
Citera
2019-09-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det beror på hur mycket vännen har att förlora på att träda fram. Kommer hen förlora familjemedlemmar och nära vänner så är det inte ett lätt beslut.

Jag ska ge ett exempel: om jag var gift och min mans älskarinna blev mördad och jag visste att det var min syster som gjorde det. Då kan jag ärligt säga att jag tvivlar på att jag skulle ange henne.

Men menar du vad du säger?
Psykolog som du är....
Citera
2019-09-20, 12:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Varför skulle hen förlora något genom
att berätta vad LW berättade?
Citera
2019-09-20, 12:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Så du menar att LW skulle ha anförtrott
sig till HD och att det är hon som inte
berättar?
Citera
2019-09-20, 12:55
Bannlyst
Citat:
Jag vill absolut inte medverka till att skapa någon trådsanning men ponera att JM:s uppgifter är korrekta så skulle givetvis en graviditet skapa ett enormt dilemma för en kvinna i mogen ålder som säkert inte kunde tänka sig att göra abort pga religiösa skäl.

Den tanken har inte slagit mig förrän nu.
Skulle väl absolut kunna vara så.
Frågan är nog bara - Vem av herr och fru Davidsson som led mest av att Lena eventuellt blev gravid.
Kan verkligen se hur HD blev ox-tokig när hon fick reda på att SD skulle bli pappa med nån annan.
Oj Oj Oj Oj… Herregud.
Var inte denna historien redan komplett som den var.
En pastor som viger ett par... Pastorn börjar sen sätta på gubben i paret.... Paret skiljer sig.... Pastorn blir brutalt ihjälslagen..... Och till sist visar det sig att pastorn var gravid.

OM det skulle vara sant, vilket är möjligt, så kommer den här historien bli film.

Ja ja, vi får se i FUP om detta kan stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in