2019-09-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Ja, håller med dig. Man kanske blundar lite och vill inte veta, eller så kanske man någonstans hoppas att han ska hålla det han har lovat. Svårt för oss att säga något om den saken, bara spekulationer liksom.

Hon visste nog det mesta men såg nog det som ett avslutat kapitel. Det är vad jag tror.
Han drog nog "älskling, det var mitt förra liv och jag har suttit av mitt straff" kortet.
Hmm. Det är väl samma mekanismer som medberoende vid missbruk skulle jag tro. Ett kraftfullt hjärnspöke som handikappar all sorts logik.
Citera
2019-09-20, 13:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Känner du dig träffad? Känns som att du tar kritiken mot puckon som umgås med kriminella och inte fattar att det placerar dem i samma fack lite väl personligt.

Att du är naiv och manipulerad av systemet till att tro multikultur och likabehandling är något positivt är väl i viss mån en förmildrande omständighet. Tycker synd om sådana som du, blir nog en traumatisk upplevelse när bubblan spricker.

Nog med offtopic, den viktigaste frågan är nog alla överens om: Vem sköt gangsterbruden och varför? Hur kan polisen fortfarande famla i mörkret när det hände mitt på dagen i en civiliserad del av Malmö och inte i ett förortsghetto?

Polisen resonerar väl som du,är gangster bruden så jävla dum att hon går och blir avrättad mitt på blanka dagen så får hon väl för fan skylla sej själv, Oh herregud sätt ett tak över det här jävla svagbegåvade landet och kalla det för världens största psykiatriska klinik
Citera
2019-09-20, 13:16
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Hmm. Det är väl samma mekanismer som medberoende vid missbruk skulle jag tro. Ett kraftfullt hjärnspöke som handikappar all sorts logik.

Ja som kriminell måste du ljuga för att skydda dig själv och folk runt dig. Och för att kanske verka som en "bra" person och inte någon tung kriminell. Som du säger, som en missbrukare.
Citera
2019-09-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Man kan spekulera men vi vet fortfarande inte sanningen, eller hur?
Varken du eller jag har rätt då vi inte vet, vad är det så svårt att förstå?

Hon kanske råkade bli gravid, ville behålla barnet och gav han en chans att göra rätt?
Hon kanske var helt kär och blind? Om du har vart kär någon gång så vet du vad kärlek gör med en, den gör en blind.
Hon visste nog helt klart hans bakgrund men kanske trodde det var ett avslutat kapitel eller att han hade planer på att pensionera sig?

Jag menar, det är mycket runtomkring som vi inte vet och då behöver man inte snöa in sig på att hon är en gängkriminell när man inte har bevis för det påståendet.
Kommer det fram att hon har vart involverad, då kan man snöa in sig på det, men finns det inget som talar för det, då behöver man inte försöka få det till att det är så bara för att dem var sambos. Hänger du med nu?

Så är det givetvis, det har väl varit intressant hela tiden varför man har haft henne som måltavla.

Jag tycker inte att jag målar upp henne som att hon skulle vara gängkriminell. Man är inte gängkriminell för att man vet om att sin sambo är involverad i brottslighet.

Ska jag använda ett extremt exempel så är det ”El chapos” fru. Man har inte lyckats sätta dit henne för någonting, men det är ju ändå ganska klart att hon vetat vad hennes man sysslat med även om hon inte agerat kurir.
Citera
2019-09-20, 17:17
Medlem
Ngn mer gripen?
Det har ju diskuterats för fullt i riksdagen....måste ju ge resultat snart😁
Citera
2019-09-20, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Medvetet och medvetet,varför stannar en kvinna kvar hos sin misshandlande man?? varför stannar en man kvar hos sin kvinna när han vet att hon är otrogen om och om igen?? det kallas kärlek och den kan inte vi människor styra över
Menar du att hennes man misshandlade henne?
Citera
2019-09-20, 18:06
Medlem
Citat:
Medvetet och medvetet,varför stannar en kvinna kvar hos sin misshandlande man?? varför stannar en man kvar hos sin kvinna när han vet att hon är otrogen om och om igen?? det kallas kärlek och den kan inte vi människor styra över
Svagsinta människor kanske inte kan fatta rationella beslut när känslor är inblandade. Det gör inte ett dåligt beslut bra ändå. Mordet var brutalt, onödigt och avskyvärt. Gärningsmännen förtjänar all avsky de får emot sig. Men det hade varit ännu värre om det drabbat en oskyldig kvinna. Nu drabbade det någon som valt ett liv bland kriminella, alltså är det en vanlig uppgörelse bland kriminella dock med ovanlig brutalitet och hänsynslöshet. Men fortfarande en gänguppgörelse utan "civila" offer.

Just av den anledningen är det relevant att diskutera bakgrunden till brottet och inte bara själva gärningen, långt mer relevant än en massa trams om vilka som gick på begravningen eller varför man bar barnet istället för att använda barnvagn.

De som inte tycker att det är intressant kan hoppa vidare till nästa inlägg. Inte mitt problem om de inte vill ta till sig insikten att man lever farligt om man spenderar tid med kriminella negrer och araber.
Citera
2019-09-20, 18:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Menar du att hennes man misshandlade henne?

Nej nej jag menar generellt att män och kvinnor tar tokiga beslut pga av kärleken
Citera
2019-09-20, 18:11
Medlem
Citat:
Nej nej jag menar generellt att män och kvinnor tar tokiga beslut pga av kärleken
Nu börjar tråden få 'Vita serien'- vibbar...
Citera
2019-09-20, 18:17
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakfront
Ngn mer gripen?
Det har ju diskuterats för fullt i riksdagen....måste ju ge resultat snart😁
Mållgan är ju på väg mot världens ände för att hitta GM.

Polisen letar vittnen som har sett mercan köra runt i Malmö.

Anhöriga skriver brev till GM:

Citat:
”Till dig som gjorde detta.

Du som hade modet att avrätta en oskyldig mamma, en oskyldig dotter, en oskyldig syster och en oskyldig vän. Må du ätas inombords av skuldkänslorna du kommer leva på resten av ditt liv. Oavsett hur omänsklig du är så har du förhoppningsvis ett hjärta, ett brustet hjärta som alltid kommer smärta.”
https://www.expressen.se/kvallsposten/karolins-familj-vander-sig-direkt-till-mordaren/

Om man nu hade vetat vem GM är och misstänker att de har flytt landet så hade man väl utfärdat en internationell efterlysning?

Intrycket är att ingenting händer.
Citera
2019-09-20, 18:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Svagsinta människor kanske inte kan fatta rationella beslut när känslor är inblandade. Det gör inte ett dåligt beslut bra ändå. Mordet var brutalt, onödigt och avskyvärt. Gärningsmännen förtjänar all avsky de får emot sig. Men det hade varit ännu värre om det drabbat en oskyldig kvinna. Nu drabbade det någon som valt ett liv bland kriminella, alltså är det en vanlig uppgörelse bland kriminella dock med ovanlig brutalitet och hänsynslöshet. Men fortfarande en gänguppgörelse utan "civila" offer.

Just av den anledningen är det relevant att diskutera bakgrunden till brottet och inte bara själva gärningen, långt mer relevant än en massa trams om vilka som gick på begravningen eller varför man bar barnet istället för att använda barnvagn.

De som inte tycker att det är intressant kan hoppa vidare till nästa inlägg. Inte mitt problem om de inte vill ta till sig insikten att man lever farligt om man spenderar tid med kriminella negrer och araber.

Jag förstår vad du menar men jag tänker att KH såg mannen bortom all kriminalitet för i ärlighetens namn så har jag väldigt svårt att tro att en kvinna eller en man för den delen blir förälskad i själva kriminaliteten utan det är väl personen som du vill leva med och sen med det arbetet KH hade så tror jag inte att hon var så stort behov av att leva på kriminella pengar
Citera
2019-09-20, 18:21
Bannlyst
Citat:
Aha, då missförstod jag dig. Jo jag kan hålla med om att många kvinnor rädda för lämna pga hot .

Men varför inleder man förhållande och skaffar barn med kriminell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in