2019-09-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Jag drog inga paralleller, gav bara ett exempel på dubbelliv.

Aha så jag har noll inblick i verkliga livet, men vi diskuterar ju det kriminella livet där du har noll inblick.

Hon kan ha vetat en del men hon visste inte till vilken grad, det kan jag garantera dig.
Sen så vet du inte om vad som sas mellan dem. Så att försöka få henne till kriminell är bara ett patetiskt försök av en väldigt bitter person.

Jag gav ett väldigt bra exempel på nolltaxera men du valde att helt ignorera det.
Hur vet du hur N dagar såg ut?
Du drar liksom slutsatser för att du vill att det ska vara så utan att ens ha svar på 100 frågor och du kan inte ens bevisa något.
"Hon levde med en kriminell, då var hon också kriminell för hon visste allt".
Ungefär som hur ett litet barn tänker.

Så du kan spekulera fritt men få inte dina spekulationer till att DET ÄR SÅ. För att du vet mest och är bäst. Bevisa det. Tills dess var hon en läkare som blev ett offer
Intressant. Hur kan du garantera det?

OBS, att jag inte vill tjafsa med dig, utan är uppriktigt intresserad av hur du kan garantera det. Kände du henne? Känner du N?
Citera
2019-09-20, 11:37
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith

OBS, att jag inte vill tjafsa med dig, utan är uppriktigt intresserad av hur du kan garantera det. Kände du henne? Känner du N?

Därför att som yrkeskriminell så berättar du inte allt för din fru/sambo eftersom förhållanden har en tendens att ta slut och då har du skapat ett ett onödigt problem åt dej själv,och jag tror nog att alla vet att en skilsmässa kan bli rätt så ful där alla knep är tillåtna
Citera
2019-09-20, 11:42
Medlem
Hon förtjänade inte att dö, oavsett vad NA har gjort. Även om hon visste om hans kriminella liv. Vem skjuter en småbarnsmamma med sitt spädbarn? Har naief våldtagit hela hans by?

Med dem flestas resonemang så skall alla som befattar sig med kriminella acceptera att man kan dö.

Sluta köpa cola och röka så får vi garanterat mindre mord och kriminalitet. Eller så får staten vakna upp och avkriminalisera droger, beskatta skiten och använd intäkterna till att påverka unga samt till vård av missbrukare.
Citera
2019-09-20, 11:52
Medlem
Citat:
Jag drog inga paralleller, gav bara ett exempel på dubbelliv.

Aha så jag har noll inblick i verkliga livet, men vi diskuterar ju det kriminella livet där du har noll inblick.

Hon kan ha vetat en del men hon visste inte till vilken grad, det kan jag garantera dig.
Sen så vet du inte om vad som sas mellan dem. Så att försöka få henne till kriminell är bara ett patetiskt försök av en väldigt bitter person.

Jag gav ett väldigt bra exempel på nolltaxera men du valde att helt ignorera det.
Hur vet du hur N dagar såg ut?
Du drar liksom slutsatser för att du vill att det ska vara så utan att ens ha svar på 100 frågor och du kan inte ens bevisa något.
"Hon levde med en kriminell, då var hon också kriminell för hon visste allt".
Ungefär som hur ett litet barn tänker.

Så du kan spekulera fritt men få inte dina spekulationer till att DET ÄR SÅ. För att du vet mest och är bäst. Bevisa det. Tills dess var hon en läkare som blev ett offer

Åh nej, jag har tydligen ingen inblick i det kriminella livet. Sluta nu, det börjar bli löjligt från din sida.

I ena stunden är hon en högintelligent läkare och i andra stunden är hon någon som inte kan läsa ett brottsregister eller förstår var tillgångar i kontanter kommer ifrån när sambon figurerat i stora rån.

Problemet med dina exempel är att han har en lång historia av kriminella aktiviter och att det framkommit att KH figurerat i dessa kretsar sedan tidig ålder. Kombinerar vi detta med hans historia så blir det krystat att försöka påstå att han ”drev en falafelvagn på dagarna som hans polare stod på” där hon inte hade en aning om någonting.

Hon var en högintelligent person som föll för kriminella killar. Hon gjorde en kalkyl där hon inte skulle påverkas av det här (med all rätt, detta har inte hänt förr) och skaffade barn med denna mannen.

-

Förmodligen så har sommars skjutningar tagit uddan av det här ”häftiga” med att dejta kriminella. Inslaget i sommarlovsmorgon om hur cool pojkvännen är som har mycket pengar från drogförsäljning och hur han skiter i att sitta på kåken blir känns surrealistiskt när detta har hänt. Aldrig att det skulle släppas igenom om detta hände först.
Citera
2019-09-20, 11:55
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:

Nej, för ingen kriminell säger till 99% aldrig allt till någon som inte är inblandad. Om han säger något så säger han lite men aldrig allt.
Exempel, "Äh gumman inget att oroa sig, bara lite fiffel med skatten så jag betalar lite mindre bara". Men i verkligeheten håller man på med storskalig pengatvätt.
Ju mindre hon vet, desto bättre.
Väldigt väldigt sällan någon är helt öppen med allt det kriminella man gör till en nära person. Är man det, då är personen lika djupt inne i skiten eller så är man en med en lös käft helt enkelt.
Sen verkligen inte till någon partner, riskera att det tar slut och ex får snespel och börjar prata för att jävlas.

Visst, jag kan inte garantera 100% men 99%. Många tjejer kanske blundar lite eller är naiva, men det är naivt att tro att alla sambos har full överblick över sin partners kriminella liv.

Man kommer ju inte hem och "Hej älskling, idag flyttade vi 5 kg kokain. Gick smidigt. Imorgon ska vi utpressa lite, en kul dag på jobbet.".
Citera
2019-09-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Därför att som yrkeskriminell så berättar du inte allt för din fru/sambo eftersom förhållanden har en tendens att ta slut och då har du skapat ett ett onödigt problem åt dej själv,och jag tror nog att alla vet att en skilsmässa kan bli rätt så ful där alla knep är tillåtna
Jag tror på precis samma anledning. Händelsevis leder samma hemligheter till att frun/sambon ovetande kan dras in i en situation där makens konflikter smittar av sig på ett väldigt negativt sätt. Typ att hon blir avrättad.

Jag vill inte tänka mig att hon var så dum att hon gick in i något som kunde antas leda hit. Det finns tjejer som verkligen vill leva snabbt i nuet och mycket väl kan tänka sig att vara gangsterfru men det rimmar dåligt med utbildning och barn.

Jag kan heller inte tänka mig att maken var ovetande om konflikten. Tyvärr ansåg han det tydligen värt risken att dra in Karolin och senare ett barn i skiten utan bättre försäkring än någon sorts diffus tjuvheder i att man inte ska ge sig på familjen.

Det gick ju så där.
Citera
2019-09-20, 12:04
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.B.T.L
Åh nej, jag har tydligen ingen inblick i det kriminella livet. Sluta nu, det börjar bli löjligt från din sida.

I ena stunden är hon en högintelligent läkare och i andra stunden är hon någon som inte kan läsa ett brottsregister eller förstår var tillgångar i kontanter kommer ifrån när sambon figurerat i stora rån.

Problemet med dina exempel är att han har en lång historia av kriminella aktiviter och att det framkommit att KH figurerat i dessa kretsar sedan tidig ålder. Kombinerar vi detta med hans historia så blir det krystat att försöka påstå att han ”drev en falafelvagn på dagarna som hans polare stod på” där hon inte hade en aning om någonting.

Hon var en högintelligent person som föll för kriminella killar. Hon gjorde en kalkyl där hon inte skulle påverkas av det här (med all rätt, detta har inte hänt förr) och skaffade barn med denna mannen.

-

Förmodligen så har sommars skjutningar tagit uddan av det här ”häftiga” med att dejta kriminella. Inslaget i sommarlovsmorgon om hur cool pojkvännen är som har mycket pengar från drogförsäljning och hur han skiter i att sitta på kåken blir känns surrealistiskt när detta har hänt. Aldrig att det skulle släppas igenom om detta hände först.

Man kan spekulera men vi vet fortfarande inte sanningen, eller hur?
Varken du eller jag har rätt då vi inte vet, vad är det så svårt att förstå?

Hon kanske råkade bli gravid, ville behålla barnet och gav han en chans att göra rätt?
Hon kanske var helt kär och blind? Om du har vart kär någon gång så vet du vad kärlek gör med en, den gör en blind.
Hon visste nog helt klart hans bakgrund men kanske trodde det var ett avslutat kapitel eller att han hade planer på att pensionera sig?

Jag menar, det är mycket runtomkring som vi inte vet och då behöver man inte snöa in sig på att hon är en gängkriminell när man inte har bevis för det påståendet.
Kommer det fram att hon har vart involverad, då kan man snöa in sig på det, men finns det inget som talar för det, då behöver man inte försöka få det till att det är så bara för att dem var sambos. Hänger du med nu?
Citera
2019-09-20, 12:14
Medlem
Om vi nu ska tjata om varför K valde NA till sin partner så bygger mycket på vem man blir kär i på igenkänning, någon att spegla sig i och någon man känner sig hemma med delar samma humor, liknande erfarenheter etc. Karolin är uppvuxen i malmös miljonprogram och studerade många år till läkare där studenterna och kollegorna mest består av svensk medelklass och övre medelklass. Kanske kände hon sig inte riktigt hemma där då den typen av människor har helt andra referenser och uppväxt än Karolin. En dag träffade hon Na som hon kände sedan tidigare och han var kul, charmig, spännande och hade lämnat det kriminella livet sa han. Dessutom delade de gamla vänner och kunde garva åt allt. Är det så jävla konstigt att man inte känner sig hemma med och blir kär i en tråkig svenne om man fått kämpa hela sitt liv?
Citera
2019-09-20, 12:38
Medlem
Citat:
Nej, för ingen kriminell säger till 99% aldrig allt till någon som inte är inblandad. Om han säger något så säger han lite men aldrig allt.
Exempel, "Äh gumman inget att oroa sig, bara lite fiffel med skatten så jag betalar lite mindre bara". Men i verkligeheten håller man på med storskalig pengatvätt.
Ju mindre hon vet, desto bättre.
Väldigt väldigt sällan någon är helt öppen med allt det kriminella man gör till en nära person. Är man det, då är personen lika djupt inne i skiten eller så är man en med en lös käft helt enkelt.
Sen verkligen inte till någon partner, riskera att det tar slut och ex får snespel och börjar prata för att jävlas.

Visst, jag kan inte garantera 100% men 99%. Många tjejer kanske blundar lite eller är naiva, men det är naivt att tro att alla sambos har full överblick över sin partners kriminella liv.

Man kommer ju inte hem och "Hej älskling, idag flyttade vi 5 kg kokain. Gick smidigt. Imorgon ska vi utpressa lite, en kul dag på jobbet.".
OK, så kan det nog vara. Låter rimligt, när det gäller pågående kriminalitet.

Tycker dock att det är svårt att tro att BO inte visste omfattningen av Bröndby-rånet, som N fick åtta år för.

Dock, med sista stycket, vill jag inte döma hennes val. Det kan vara så att han lovade henne dyrt o heligt att han hade ändrat bana. Och hon var "bara" 31. Säkert många som reagerar nu, men min erfarenhet är att många fortfarande fungerar mycket ungt i den åldern, med hopp och förväntningar som övervinner det mesta. Eller med andra ord, agerar åt det lite blåögda hållet.
Senast redigerad av meredith 2019-09-20 kl. 12:39. Anledning: Felskrivning
Citera
2019-09-20, 12:45
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
OK, så kan det nog vara. Låter rimligt, när det gäller pågående kriminalitet.

Tycker dock att det är svårt att tro att BO inte visste omfattningen av Bröndby-rånet, som N fick åtta år för.

Dock, med sista stycket, vill jag inte döma hennes val. Det kan vara så att han lovade henne dyrt o heligt att han hade ändrat bana. Och hon var "bara" 31. Säkert många som reagerar nu, men min erfarenhet är att många fortfarande fungerar mycket ungt i den åldern, med hopp och förväntningar som övervinner det mesta. Eller med andra ord, agerar åt det lite blåögda hållet.

Ja, håller med dig. Man kanske blundar lite och vill inte veta, eller så kanske man någonstans hoppas att han ska hålla det han har lovat. Svårt för oss att säga något om den saken, bara spekulationer liksom.

Hon visste nog det mesta men såg nog det som ett avslutat kapitel. Det är vad jag tror.
Han drog nog "älskling, det var mitt förra liv och jag har suttit av mitt straff" kortet.
Citera
2019-09-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Om vi nu ska tjata om varför K valde NA till sin partner så bygger mycket på vem man blir kär i på igenkänning, någon att spegla sig i och någon man känner sig hemma med delar samma humor, liknande erfarenheter etc. Karolin är uppvuxen i malmös miljonprogram och studerade många år till läkare där studenterna och kollegorna mest består av svensk medelklass och övre medelklass. Kanske kände hon sig inte riktigt hemma där då den typen av människor har helt andra referenser och uppväxt än Karolin. En dag träffade hon Na som hon kände sedan tidigare och han var kul, charmig, spännande och hade lämnat det kriminella livet sa han. Dessutom delade de gamla vänner och kunde garva åt allt. Är det så jävla konstigt att man inte känner sig hemma med och blir kär i en tråkig svenne om man fått kämpa hela sitt liv?
Om BO hade stor igenkänning med N, kan man inte utesluta att hon delade hans moraluppfattning.

Säger inte att det måste vara så, men om det var så, kan det delvis förklara att hon var med honom.
Citera
2019-09-20, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.B.T.L

-

Jag hade en bekant som var kriminell och han var gift och hade två barn.När man träffade honom satt han på en restaurang eller spelade kort. och han hade två taxibilar.Hans fru fick reda på att han var kriminell efter han blev mördat.Så en kriminell berättar inget hemmet.men de är mycket duktiga hitta på lögner..Det är säkert Karolin anade något mendå ljög han väl att han har investerat på något och fick avkastning på pengarna och han kunde inte redovisa vinsten pga KM skulle beslagtog pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in