Citat:
Ursprungligen postat av
meredith
Intressant. Hur kan du garantera det?
OBS, att jag inte vill tjafsa med dig, utan är uppriktigt intresserad av hur du kan garantera det. Kände du henne? Känner du N?
Nej, för ingen kriminell säger till 99% aldrig allt till någon som inte är inblandad. Om han säger något så säger han lite men aldrig allt.
Exempel, "Äh gumman inget att oroa sig, bara lite fiffel med skatten så jag betalar lite mindre bara". Men i verkligeheten håller man på med storskalig pengatvätt.
Ju mindre hon vet, desto bättre.
Väldigt väldigt sällan någon är helt öppen med allt det kriminella man gör till en nära person. Är man det, då är personen lika djupt inne i skiten eller så är man en med en lös käft helt enkelt.
Sen verkligen inte till någon partner, riskera att det tar slut och ex får snespel och börjar prata för att jävlas.
Visst, jag kan inte garantera 100% men 99%. Många tjejer kanske blundar lite eller är naiva, men det är naivt att tro att alla sambos har full överblick över sin partners kriminella liv.
Man kommer ju inte hem och "Hej älskling, idag flyttade vi 5 kg kokain. Gick smidigt. Imorgon ska vi utpressa lite, en kul dag på jobbet.".