2019-09-20, 06:44
Bannlyst
Ja det har pratats länge om Ödegaard som nordens blivande storspelare. Han har dock inte levererat riktigt än även om det langsamt verkar vända. I stället pangar Skandinaviens nya stjärna Erling Håland in mal pa löpande band i österrike och nu senast ett Hattrick i Champions League.

Var tror ni han kommer spela?? Han valde ju klubb med omsorg da han var garanterad speltid i Salzburg. Var detta ett avgörande steg om man jämför med andra talanger fran skandinavien som oftast gatt till de som betalar bäst och Sedan har det blivit bänken. Detta Hände ju Ödegaard tex.

Här rykten om klubbar:

Dortmund

https://www.bild.de/sport/fussball/fussball/borussia-dortmund-sturm-juwel-erling-hland-zum-bvb-64819828.bild.html

Man U
https://www.sportbible.com/football/news-braut-halands-father-opens-up-about-his-son-signing-for-man-united-20190919

Arsenal

https://metro.co.uk/2019/09/18/arsenal-interested-rb-salzburg-duo-erling-braut-haaland-dominik-szoboszlai-10765749/

Hur bra blir killen?? Han verkar ju ha bra fysik och längd, paminner om Zlatan i den bemärkelsen.

Kann norrmannen na upp till dessa nivaer??
Citera
2019-09-20, 07:12
Medlem
Sebzors avatar
Kul med ett nytt stjärnskott.

Bara för att han öser in mål just nu så är det ingen garanti för att han blir något. John Guidetti öste in mål i Feyenoord när han var ung, och han blev medelmåttig.

Nu kan man inte riktigt jämföra Guidetti och Håland då prestationerna är olika, att göra hattrick i sin CL debut är något få spelare i världen gör. Samtidigt får man avvakta lite och se om han kan leverera flera säsonger, annars kanske det blir just en John Guidetti "One season wonder".
Citera
2019-09-20, 08:33
Medlem
Vanstertrollets avatar
Spelar inte folk FM längre? Verkar ju som att han precis blivit upptäckt nyligen typ. Han blir en av världens bästa anfallare på FM så jag såg hans talang tidigt
Citera
2019-09-20, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Spelar inte folk FM längre? Verkar ju som att han precis blivit upptäckt nyligen typ. Han blir en av världens bästa anfallare på FM så jag såg hans talang tidigt
Okej vad bra. Då slipper vi ju spekulera, vilka klubbar kommer han spela för? Några titlar? Vann han VM med Norge?
Citera
2019-09-20, 11:28
Medlem
BarryHeros avatar
18 mål på 14 matcher så här långt denna säsong för sitt Red Bull Salzburg. Hur länge till stannar han där? Försvinner han redan i vinter?
Citera
2019-09-20, 11:52
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apartheid
Okej vad bra. Då slipper vi ju spekulera, vilka klubbar kommer han spela för? Några titlar? Vann han VM med Norge?

Han spelade för mig i Hammarby (ja jag fuskade till mig pengar så att jag hade råd) i 13 säsonger innan jag sålde honom till Real. Han vann faktiskt VM med Norge 2030 Helt sjukt.
Citera
2019-09-20, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Kul med ett nytt stjärnskott.

Bara för att han öser in mål just nu så är det ingen garanti för att han blir något. John Guidetti öste in mål i Feyenoord när han var ung, och han blev medelmåttig.

Nu kan man inte riktigt jämföra Guidetti och Håland då prestationerna är olika, att göra hattrick i sin CL debut är något få spelare i världen gör. Samtidigt får man avvakta lite och se om han kan leverera flera säsonger, annars kanske det blir just en John Guidetti "One season wonder".

Nu handlar inte tråden om Guidetti men jag måste ändå försvara honom lite, den där underkokta jävla kycklingen höll honom borta från fotbollen i nästan två år, de två år där han var i perfekt ålder för att på allvar slå sig in i ett bra lag. Nu tror jag inte att han hade blivit så bra att han petat Agüero och varit startspelare i Pep's City men han hade säkerligen kunnat vara en bra striker i många andra PL-lag.

OnT - Hoppas Håland väljer nästa klubb med omsorg så att han inte går till något alldeles för stort där han får nöta bänk.
Citera
2019-09-20, 12:54
Medlem
Korders avatar
Ödegaard är alltjämt den större talangen av de två i mina ögon. Folk glömmer att han bara är 19 bast (ett halvår äldre än Håland) på grund av att han slog igenom så tidigt. Har nu varit bäste spelare i Sociedad i säsongsinledningen. Skillnad på att vara dominant i La Liga och att vara dominant i Österrike (samt mot Genk...).

Men det är en spännande spelare, Håland. Praktexemplar rent fysiskt redan nu och han verkar uppenbarligen vara en väldigt effektiv avslutare. Har sett honom alldeles för lite för att uttala mig mer än så. Tror inte det är många här som kikar på österrikiska ligan direkt...
Citera
2019-09-20, 15:20
Medlem
Håland kommer absolut bli riktigt bra och kommer om inte i vinter så i sommar gå till en storklubb.

Han måste börja bli aktuell för Norska landslaget snart.

Norge har en intressant framtid med Håland (Anfallare), Odegaard (Ytter) och Berge (Balansspelare) i spetsen.
Citera
2019-09-20, 16:10
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ödegaard är alltjämt den större talangen av de två i mina ögon. Folk glömmer att han bara är 19 bast (ett halvår äldre än Håland) på grund av att han slog igenom så tidigt. Har nu varit bäste spelare i Sociedad i säsongsinledningen. Skillnad på att vara dominant i La Liga och att vara dominant i Österrike (samt mot Genk...)
Inget att invända mot i det du skriver om Ødegaard kontra Håland. Däremot är Ødegaard snart tjugoett och därmed inte ett halvår äldre utan ett och ett halvt år äldre. Han är född december 1998 medan Håland är född i juli 2000.
Citera
2019-09-20, 17:08
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
18 mål på 14 matcher så här långt denna säsong för sitt Red Bull Salzburg. Hur länge till stannar han där? Försvinner han redan i vinter?
Jag såg fel.

Otroliga 17 mål på 9 matcher är det som gäller!
Senast redigerad av BarryHero 2019-09-20 kl. 17:30.
Citera
2019-09-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Inget att invända mot i det du skriver om Ødegaard kontra Håland. Däremot är Ødegaard snart tjugoett och därmed inte ett halvår äldre utan ett och ett halvt år äldre. Han är född december 1998 medan Håland är född i juli 2000.

Ja, 1.5 år skiljer mellan de.

Jag tror dock Ødegaard är lite större talang. Han har mer i sej. Håland har inte riktigt samma utvecklingspotential i slutändan.

Men båda kan bli duktiga, så bra så båda blir stjärnor i La Liga/PL.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Jag såg fel.

Otroliga 17 mål på 9 matcher är det aom gäller!

Ja, 17 mål på 9 matcher stämmer. Otroligt.

Cupen 1 match, 3 mål
CL 1 match, 3 mål
Ligan 7 matcher, 11 mål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in