2019-09-20, 11:39
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bästa @Cloudedcrystalbeam

Det var i svunnen tid och gällande en Onsdags-kväll som Lena Wesström träffade sin förtrogna vän, detta skedde då vid det aktuella tillfället inom henne's vän's bostad, dom hade tillsammans suttit i vännen's finrum, och vännen hade bjudit Lena på en kopp te och smörgås, men Lena hade just den kvällen svårt med sin aptit. Samtalet mellan Lena och ifrågavarande's vän handlade om Lena's problem som plötsligt då hade uppstått, Lena Wesström var en person som inte pratade med vem som helst när det uppstod problem, och hon var dessutom mycket bra på att hålla masken utåt sett, egendomligt nog ägde detta mötet rum mellan Lena och henne's vän under Onsdags-kvällen den 2 Maj år 2018, och bara 12 dagar därefter hade Lena Wesström under nattetid försvunnit från sin bostadsrätt,

Till observandum, personen har inte berättat någonting för polisen om detta enligt ovan skrivet och jag hoppas att du förstår anledningen till varför ?

Mvh @JokerMannen

God förmiddag @JokerMannen

Jag såg först i morse att du svarat mig igår, trots sen timma. Tack! Nu har gott kaffe varvat upp hjärnverksamheten och jag tror mig faktiskt kunna ana vad det är du försöker förmedla. Samtidigt kan jag givetvis ha missuppfattat olika detaljer i ditt inlägg och därför värderat uppgifterna felaktigt. Hursomhelst, LW berättade i förtroende för en vän om ett ”dilemma”, om jag tolkat dig rätt? Vännen behövde inte berätta för polisen efter LW:s död då hen visste att ”hemligheten” skulle uppdagas relativt raskt ändå, om jag förstått dig rätt? Om jag tänker mig att din redogörelse är korrekt undrar jag förstås om och i så fall när HD och/eller SD eventuellt fick reda på LW:s ”problem”?

Mvh
@Cloudedcrystalbeam
Citera
2019-09-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem har sagt det fetade?

Vilka erfarenheter av kvinnor du har. Har väl ingen bäring här?
Jag tror också att det ligger nära sanningen.LW ville inte kliva ur bilen.
SD ville bara få bli lämnad IFRED!
Citera
2019-09-20, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag tror också att det ligger nära sanningen.LW ville inte kliva ur bilen.
SD ville bara få bli lämnad IFRED!

Tycker den frågan, liksom många andra, är färdigdiskuterad. Åtminstone för min del.
Citera
2019-09-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam

Jag såg först i morse att du svarat mig igår, trots sen timma. Tack! Nu har gott kaffe varvat upp hjärnverksamheten och jag tror mig faktiskt kunna ana vad det är du försöker förmedla. Samtidigt kan jag givetvis ha missuppfattat olika detaljer i ditt inlägg och därför värderat uppgifterna felaktigt. Hursomhelst, LW berättade i förtroende för en vän om ett ”dilemma”, om jag tolkat dig rätt? Vännen behövde inte berätta för polisen efter LW:s död då hen visste att ”hemligheten” skulle uppdagas relativt raskt ändå, om jag förstått dig rätt? Om jag tänker mig att din redogörelse är korrekt undrar jag förstås om och i så fall när HD och/eller SD eventuellt fick reda på LW:s ”problem”?

Mvh
@Cloudedcrystalbeam

Låter ju nästan på beskrivningen som att hon skulle varit gravid. Men det får vi väl ändå inte hoppas! Kan hon ha blivit smittad av något som skapade ett dilemma?
Citera
2019-09-20, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
[b]Låter ju nästan på beskrivningen som att hon skulle varit gravid. Men det får vi väl ändå inte hoppas! Kan hon ha blivit smittad av något som skapade ett dilemma?

Ja den hade suttit perfekt.... ha ha ha
Helt plötsligt har varenda gubbe i Geo-kretsarna fått klamydia.

Det kanske man skulle kunna kalla för ett dilemma...… he he
Citera
2019-09-20, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja den hade suttit perfekt.... ha ha ha
Helt plötsligt har varenda gubbe i Geo-kretsarna fått klamydia.

Det kanske man skulle kunna kalla för ett dilemma...… he he

Jag vill absolut inte medverka till att skapa någon trådsanning men ponera att JM:s uppgifter är korrekta så skulle givetvis en graviditet skapa ett enormt dilemma för en kvinna i mogen ålder som säkert inte kunde tänka sig att göra abort pga religiösa skäl.
Citera
2019-09-20, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam

Mvh
@Cloudedcrystalbeam
Vännen vill väl inte bli indragen och bli förhörd.?
Citera
2019-09-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Den 2 maj 2018 var LW och HD på event:

LW: ”02 May 18
Tar det lugnt hemma efter jobb och skola och ska precis börja med maten när ögat faller på kalendern. EVENT!!! Frågar om knatten vill hänga med, men han är upptagen med kompisar i sitt TV-spel och vinkar iväg mig. Det har börjat redan, men med tre minuter till GZ hinner jag ändå med marginal dit innan det är slut.

Möter EO i tjusig cape och får mig en trevlig pratstund i solen med några vänner innan det är dags att cykla hem igen och ta tag i den där maten. Tack för eventet!”

HD: ”02 May 18
Solen tittar fram efter jobbet och jag och äldsta dottern sticker ut och springer direkt efter att jag kommit hem. Hinner precis hem för att ta på mig lite varmare kläder innan det är dags att hoppa upp på cykeln och ge mig av mot eventet. När jag kommer fram är det familjär stämning och det blir stort kramkalas. Små pratar om stort och smått innan det är dags att åka hemåt. Väl hemma står kvällsmaten på bordet och det är bara att sätta sig och njuta. Tack karjir för ett mysigt event och jag gillade lilla HP som gömde sig i din ficka.”

LWs foton:https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8b2435fc-2aab-4382-8833-877d8bd85e8d_l.jpg

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a6fb73a5-181a-4229-b13e-7bc683f9d791_l.jpg

Hon verkar inte haft några problem
med aptiten.

Lena Wesström pratade inte med vem som helst om sina problem, Lena Wesström var även en person som var duktig på att hålla masken.

Lena Wesström tyckte om att båda baka och laga mat, men i bland försvinner aptiten vilket i sin beror på en orsak. Lena tyckte mycket om kvälls-te med smörgås.

Den då aktuella kvällen som jag tidigare berättade om fanns inget klockslag utsatt.

Har man problem som cirkulerar inom sina tankar, kan det oftast ge tillfällig hjälp med någon form av aktivitet och helst tillsammans med andra människor, för att på sådant sätt skingra sina tankar. Alla behöver vi ibland fly bort ifrån vardagen's verklighet på olika sätt.

Som jag tidigare berättat, så har jag vid ett antal tillfällen fått träffa två oberoende personer av varandra vilka kände Lena Wesström mycket väl, var av den ena personen ifrågavarande hade anförtrott sig till på djupet, och av de saker och ting som jag själv känner till gällande Lena Wesström och till jämförelse med vad dessa personer har berättat för mig, så är jag personligen sagt mycket övertygad om att bägge är sannfärdiga.

Jag itererar mig igen genom att säga, att JG👤 vet vem som bringade livet om Lena Wesström under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, och att det är helt och hållet upp till vederbörande själv om ifrågavarande vill berätta vad denne vet och känner till.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-20, 12:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Låter ju nästan på beskrivningen som att hon skulle varit gravid. Men det får vi väl ändå inte hoppas! Kan hon ha blivit smittad av något som skapade ett dilemma?

Citat:
Jag vill absolut inte medverka till att skapa någon trådsanning men ponera att JM:s uppgifter är korrekta så skulle givetvis en graviditet skapa ett enormt dilemma för en kvinna i mogen ålder som säkert inte kunde tänka sig att göra abort pga religiösa skäl.

Tanken om en eventuell graviditet har också slagit mig...

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Så brukar det vara.Om man är medveten om detta så kan man testa att använda hjärnan nästa gång.

Dessvärre brukar förälskelse lägga ett dumhetens filter över all vett och sans.
Citera
2019-09-20, 12:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lena Wesström pratade inte med vem som helst om sina problem, Lena Wesström var även en person som var duktig på att hålla masken.

Lena Wesström tyckte om att båda baka och laga mat, men i bland försvinner aptiten vilket i sin beror på en orsak. Lena tyckte mycket om kvälls-te med smörgås.

Den då aktuella kvällen som jag tidigare berättade om fanns inget klockslag utsatt.

Har man problem som cirkulerar inom sina tankar, kan det oftast ge tillfällig hjälp med någon form av aktivitet och helst tillsammans med andra människor, för att på sådant sätt skingra sina tankar. Alla behöver vi ibland fly bort ifrån vardagen's verklighet på olika sätt.

Som jag tidigare berättat, så har jag vid ett antal tillfällen fått träffa två oberoende personer av varandra vilka kände Lena Wesström mycket väl, var av den ena personen ifrågavarande hade anförtrott sig till på djupet, och av de saker och ting som jag själv känner till gällande Lena Wesström och till jämförelse med vad dessa personer har berättat för mig, så är jag personligen sagt mycket övertygad om att bägge är sannfärdiga.

Jag itererar mig igen genom att säga, att JG👤 vet vem som bringade livet om Lena Wesström under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, och att det är helt och hållet upp till vederbörande själv om ifrågavarande vill berätta vad denne vet och känner till.

Mvh/ @JokerMannen

Vad jag undrar är om något hände på
eventet mellan LW och HD.
Något som LW behövde prata om?
Något som gjorde att HD började
fundera på att mörda?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-20 kl. 12:16.
Citera
2019-09-20, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tanken om en eventuell graviditet har också slagit mig...

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Bilden skulle verkligen kunna föreställa Lena med gravidmage. Kvinnor brukar sällan få den typen av bula av fetma. Tanken svindlar och gör det som hände än mer förskräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in