2019-09-19, 21:47
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag tror inte dom ger sig i första taget. Ligger en hel del prestige i detta nu.

Det finns ju ett antal scenarios men dom 2 mest troliga är ju att:

A.
Han sålt narko i det område han blev skjuten i dvs Blackeberg
Blackeberg ligger i Västerort i Stockholm och all narkohandel där styrs av
somalier. Den som ger sig in på deras område ombeds flytta på sig eller ta konsekvenserna

B.
Han har skulder. Skulder från ej redovisad narkohandel. dvs han köper på kredit och skall
redovisa i efterskott. han han ej skött detta och det är stora/större pengar så är han dömd
Om det är allmänt känt att han ej betalat skulder så påverkar det hela ledet av distributörer
och fler och fler gör inte rätt för sig. Om han blir skjuten för en skuld blir konsekvensen det motsatta
alla betalar på tid och rätt belopp. Konsekvenstänk till 100 % med andra ord.
Du menar att han har Becknat på redovisning utan att komma in med vinsten? Hahah villken råtta, det är som att be om att bli skottad
Citera
2019-09-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jag tror att de är någon äldre som skickat snorungar att mörda honom, snorungarna kan va egentligen vilka som helst, men jag tror inte på rinkeby då de har enligt mig som sagt visat sig vara mer effektiva. Anstiftaren kan vara någon Lamin misshandlat i fängelset

Läs mina tidigare inlägg!!!

Svaret på vem som har beställt mordet heter Carl Rizk ( tidigare medlem i Choosen Ones) och sitter inne för inblandning i Spanien mordet!
Idag extremt nära kopplingar till Jeffrey Ong (Bandidos president Stockholm)

Vem som utfört skitgörat har jag ingen aning om men tydligen någon som bara lekt med vattenpistol tidigare.

Orsak: Lamin och 2 män från bröderaskapet wolfpack sköt ner Carl på öppen gata för flera år sedan. Hämden kommer alltid ofta långt senare då misstankar kan skakas av.
Lamin och Carl va medlemmar tillsammans i Choosen Ones men blev ärkefiender av någon anledning (som Lamin blir med alla kriminella)

Ni kan tacka mig sen när detta är uppklarat och löst!

Kopplingen till Bredängsnätverket är för att Roberto Roudriguez är medlem där eller var iallafall, han tillsammans med ”FA” Dibba har kopplingar till skjutningen i Nacka där en person blev träffat o ögat av alla ställen :/
Citera
2019-09-19, 22:05
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norden123

Svaret på vem som har beställt mordet heter Carl Rizk ( tidigare medlem i Choosen Ones) och sitter inne för inblandning i Spanien mordet!

Vem som utfört skitgörat har jag ingen aning om men tydligen någon som bara lekt med vattenpistol tidigare.

Orsak: Lamin och 2 män från bröderaskapet wolfpack sköt ner Carl på öppen gata för flera år sedan. Hämden kommer alltid ofta långt senare då misstankar kan skakas av.
Lamin och Carl va medlemmar tillsammans i Choosen Ones men blev ärkefiender av någon anledning (som Lamin blir med alla kriminella)

Kopplingen till Bredängsnätverket är för att Roberto Roudriguez är medlem där eller var iallafall, han tillsammans med ”FA” Dibba har kopplingar till skjutningen i Nacka där en person blev träffat o ögat av alla ställen :/
Tack för info. En fråga bara Roberto R är ju häktad sedan 27 juli, han kan inte varit med i Nacka. Du kanske menar hans gäng?
Citera
2019-09-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tack för info. En fråga bara Roberto R är ju häktad sedan 27 juli, han kan inte varit med i Nacka. Du kanske menar hans gäng?

Ja exakt. Inte att han personligen va där men att dessa har kopplingar till nacka händelsen, media har målat upp det så. Sanningen är att dessa herrar har kopplingar till Lamin och att efter Nacka händelsen har man dessutom kunnat häkta ”FA” Dibba
Citera
2019-09-19, 23:32
Bannlyst
Hör o häpna!
Jag har precis fått reda på från mycket trovärdig källa att Lamin Dibba gått med på skyddat boende med hjälp att han hjälper farbror blå med info.
Alla vet att man får ej hjälp alls av polisen speciellt inte en gäng kriminell i 20års kriminellt liv förrän man hjälper polisen.
De säger själva ska vi hjälpa dig så hjälper du oss.
Han måste ha blivit riktigt illa tagen från nacka skottlossningen att han verkligen känt mitt liv är över om jag ej hjälper polisen.
Har ni märkt också att tidigare vädjade polisen om hjälp ingen pratade osv.
Nu om ni söker så står det 33åringen hålls gömd.. Tidigare stod det vägrar samarbeta med polisen....
Tror alla hans vänner tröttnat på vara måltavla med han och insett att det ej finns något att hämta med denna Gambian. Alla når botten nån gång men att självaste Lamin Dibba gjort det och allt han står för osv chockar mig ordentligt.
Finns ingen heder kvar i de kriminella usch säger jag bara!!
Källan jag fått höra av det är själv polis.
Fick höra att de sa till han att hjälper vi ej dig nu så kmr du vara död och han nappade på det...
Senast redigerad av feliciagulbrandsen 2019-09-19 kl. 23:35.
Citera
2019-09-20, 00:52
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:

Men menar du att Carl Rizk beställt mordet från fängelset i Spanien?
Citera
2019-09-20, 01:25
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feliciagulbrandsen
Hör o häpna!
Jag har precis fått reda på från mycket trovärdig källa att Lamin Dibba gått med på skyddat boende med hjälp att han hjälper farbror blå med info.
Alla vet att man får ej hjälp alls av polisen speciellt inte en gäng kriminell i 20års kriminellt liv förrän man hjälper polisen.
Han måste ha blivit riktigt illa tagen från nacka skottlossningen att han verkligen känt mitt liv är över om jag ej hjälper polisen.
Nu om ni söker så står det 33åringen hålls gömd.. Tidigare stod det vägrar samarbeta med polisen....
Tror alla hans vänner tröttnat på vara måltavla med han och insett att det ej finns något att hämta med denna Gambian. Alla når botten nån gång men att självaste Lamin Dibba gjort det och allt han står för osv chockar mig ordentligt.
Fick höra att de sa till han att hjälper vi ej dig nu så kmr du vara död och han nappade på det...

I det stora hela har du rätt, undangömd med existensminimum och misstänker polisen att du håller inne med information så kan dom undanröja hela skyddet.
Citera
2019-09-20, 09:29
Medlem
Citat:

Tack för info! låter trovärdigt, de enda jag ifrågasätter med ditt inlägg är hur Carl skulle kunna ha beställt mordet inifrån spanskt häkte/fängelse?
Citera
2019-09-20, 09:30
Medlem
Citat:
Hör o häpna!
Herregud va fegt! nu är jag en vanlig människa och har inget med kriminalitet att göra men om man är en del av den världen ska man väl ändå följa de spelregler som finns? Kommer man att ge upp nu alltså? ELLER kommer man att försöka klippa hans närstående för att locka fram honom?
Citera
2019-09-20, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Herregud va fegt! nu är jag en vanlig människa och har inget med kriminalitet att göra men om man är en del av den världen ska man väl ändå följa de spelregler som finns? Kommer man att ge upp nu alltså? ELLER kommer man att försöka klippa hans närstående för att locka fram honom?

Ja o inte bara det av alla människor så ska han gå och ta skydd av polisen när han kört kriminellt i över 20år...
Folk på kåken kmr tappa hakan.
Tror verkligen han nått botten och han insett att han ej har en chans mot dalen helt själv.
Samtidigt som han försvann så ryker brorsan...
Han är ej på god fot med sin bror heller vad rykten säger så det är alldeles för mkt tillfälligheter som hänt sedan han "försvann" och hur fan ska media veta att han nu helt plötsligt hålls gömd när det tidigare vädjade om hjälp från allmänheten då ingen samarbetade. Nu behövs det ingen hjälp från allmänheten längre nu vet de att han hålls gömd och polisen har goda utredningsmöjligheter som de sagt nu på sista.... Lamin dibba inte ens en snut gillar en golare men fan blir extra äcklad att man är stor o stark allsmäktiga Lamin som slår på folk på kåken sen när man hamnar i skiten vänder sig till samhället... All skit du gjort mot folk börjar bita dig i rumpan.. Usch
Senast redigerad av feliciagulbrandsen 2019-09-20 kl. 11:34.
Citera
2019-09-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ja o inte bara det av alla människor så ska han gå och ta skydd av polisen när han kört kriminellt i över 20år...
Folk på kåken kmr tappa hakan.
Tror verkligen han nått botten och han insett att han ej har en chans mot dalen helt själv.
Samtidigt som han försvann så ryker brorsan...
Han är ej på god fot med sin bror heller vad rykten säger så det är alldeles för mkt tillfälligheter som hänt sedan han "försvann" och hur fan ska media veta att han nu helt plötsligt hålls gömd när det tidigare vädjade om hjälp från allmänheten då ingen samarbetade. Nu behövs det ingen hjälp från allmänheten längre nu vet de att han hålls gömd och polisen har goda utredningsmöjligheter som de sagt nu på sista.... Lamin dubba inte ens en snut gillar en golfare men fan blir extra äcklad att man är stor o stark allsmäktiga Lamin som slår på folk på kåken sen när man hamnar i skiten vänder sig till samhället... All skit du gjort mot folk börjar bita dig i rumpan.. Usch

Är du säker på att de är dalenfolk som vill klippa honom?
Ja fyfan är man med i leken får man leken tåla, hade han haft lite ryggrad så hade han gåt ut o hämnats sin döda fru, det hade tillochmed jag som civilmedborgare gjort.
Citera
2019-09-20, 13:28
Medlem
george.sthlms avatar
Av alla möjliga scenarios som jag kunde gissa på var det sista att han skulle gå till Polisen
SHITPOMFRITT !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in