2019-09-20, 10:35
Medlem
tnems avatar
Har du "friskhetsanmält" dig till företaget under den här perioden?

Har du inte varit "frisk" under den här perioden så skulle jag tro att det är försäkringskassan som du skall prata med.
Citera
2019-09-20, 10:35
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugg
Är allt mitt fel att jag har hamnat i ett limbo?

Ja.

Om du är sjuk under din föräldraledighet så har du skyldighet att rapportera detta och fixa intyg.

Så att det strular har du dig själv att skylla. Men visst, nånstans skall du ju få pengar ifrån och det kommer nog att ordna upp sig. Men du lär få hålla på en del med det.
Citera
2019-09-20, 10:55
Avstängd
Va gjorde du hela juli?
Citera
2019-09-20, 12:50
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Va gjorde du hela juli?
Hur är det med läskunnigheten? Pappaledig står det klart och tydligt.

z
Citera
2019-09-20, 15:18
Medlem
yz44s avatar
Eftersom du inte var sjukskriven i Juli räknas du som frisk denna månad, kan inte vara så svårt att förstå. Du borde fortsatt varit sjukskriven 25% och tagit 75% ledigt så hade det inte krånglat.
Citera
2019-09-24, 13:28
Bannlyst
Om du var föräldraledig och tog ut föräldradagar under Juli så ansågs du som frisk under den perioden.
När du är sjuk även under föräldraledighet måste du aktivt sjukanmäla dig för att hamna i ersättningssystemet som sjukskriven.

Har du inte gjort det så anses du vara frisk. Så i försäkringskassans och sjukersättningssystemets ögon är din nya sjuklöneperiod påbörjad från och med augusti. Så från dag 2-14 i din nya sjukperiod skall arbetsgivaren betala ersättning.

sen huruvida arbetsgivaren är villig att göra det eller inte är en annan fråga.

Är du medlem i facket så hade jag vänt mig dit
Citera
2020-02-26, 15:46
Medlem
Orten19s avatar
Läkaren har slarvat så jag kan nekas sjukpenning

Fick meddelande från försäkringskassan om att sjukintyget som läkaren hade skickat in till dem saknade vissa uppgifter och de skulle kontakta honom och be han komplettera intyget innan den 27e, i morgon alltså. Gör han inte detta så kan jag nekas sjukpenning stog det.

Så jag kontaktade vårdcentralen och bokade en telefontid och läkaren skulle ringa mig idag kl 9 men det har han inte gjort och jag ser inte att han har skickat in något nytt intyg till FK.

Så jävla dåligt gjort av läkaren, vad mer kan jag göra?
Citera
2020-02-26, 15:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Ring 1177. De kan ta kontakt med din vårdcentral och höra vad som kan göras.
Citera
2020-02-26, 15:59
Medlem
f30malmos avatar
Gå dit skulle jag säga. Du kommer förlora rätten till sjukpenning om intyget inte blir kompletterat i tid. tyvärr ligger allt på dig.
Citera
2020-02-26, 16:12
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ring 1177. De kan ta kontakt med din vårdcentral och höra vad som kan göras.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Gå dit skulle jag säga. Du kommer förlora rätten till sjukpenning om intyget inte blir kompletterat i tid. tyvärr ligger allt på dig.

Står i kö till 1177 nu. I morgon är det sista dagen och då måste jag bara ha fått kontakt med läkaren. Förjävligt att han slarvar så får jag lida. Att han inte ens ringer idag när vi har bokat tid är ju under all kritik.
Citera
2020-02-26, 16:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Står i kö till 1177 nu. I morgon är det sista dagen och då måste jag bara ha fått kontakt med läkaren. Förjävligt att han slarvar så får jag lida. Att han inte ens ringer idag när vi har bokat tid är ju under all kritik.

Hoppas du inte behöver vänta för länge.

Jag håller helt med dig. Kanske han blivit sjuk eller vabbar?
Citera
2020-02-26, 16:35
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hoppas du inte behöver vänta för länge.

Jag håller helt med dig. Kanske han blivit sjuk eller vabbar?

Hon jag fick kontakt med blev förbannad på läkaren. Han hade gått på semester och då "skällde" hon på dem och sa att någon annan läkare i så fall får ta över ärendet. Nu skulle någon ringa mig i morgon så jag får hoppas att någon gör det också.

Känner mig lite lugnare nu, tack för tipsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in