2019-09-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Konstigt då att hon vågade flytta ifrån honom.
Konstigt då att hon vågar skilja sig från honom.
Undra varför han tillät henne göra så.?
Ja,verkligen.
SD har behandlat LW på ett helt annat sätt.Hon var ju hans fru och mor till hans barn.De hade hus o status m m
(En simpel älskarinna kan man behandla lite hur som helst.)
Citera
2019-09-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jo,hon ville förstås inte visa rädsla.Så hemskt alltihop.
Ibland kan man tjäna på att bära hundhuvudet dock.
Denna kvinna blev ju oavsett vilket besegrad
Tragiskt fall.
Kan hon velat hjälpa HD? Kan hon känt ansvar för att hon inte insett i tid?
Jag vet inte, men jag förstår att hon kände sig dum..vuxen kvinna med stora problem med en gift man som beter sig så gränslöst...tänk om hon hade förstått att så magiskt är aldrig magiskt från första början, då hade hon kanske förstått?
För det är väl snarare för bra för att vara sant, som de flesta utsatta kvinnor vittnar om?
Magisk mördande vänskap....?
Citera
2019-09-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om vi tar å tittar på Sds misshandel av LW, tycker du inte att det är något skumt
med hela den saken.
Här gör en misshandlad kvinna en anmälan, men vad händer, plockar man in
SD omgående för att förhöra honom.
Nä, som det ser ut kallar man honom till förhör efter cirka ett halvår.

Det normala är att en misshandelsmisstänkt plockas in omgående, varför
sker inte det här.

Trevligt att få läsa ett inlägg som innehåller fakta (sällsynt i denna tråd)!
Jag har också funderat över detta. Men att de öppnade den nedlagda utredningen är ju positivt.
Citera
2019-09-19, 20:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ursäkta att jag klampar in i er diskussion, men kan det här vara något
inlägg av @Sh.Holmes som ni syftar på/ efterfrågar?

Sh.Holmes inlägg från den 31/8 -18:

Punkt 2: Där skriver han att "SDs otrohet var ett svek mot JG,
då JG var god vän med HD"...

Det har du rätt i.
Det var faktiskt det inlägg jag själv postade, men jag "läste" det inte riktigt som du.
Och nu ser jag att det också som du ser det!

Jag tänkte mer ur det etiska dilemmat man står i när man känner de två personerna i dilemmat och man inte riktigt vet hur man ska göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det innebär iofs en annan risk. När utredarna slår hål på SD:s alibi, slås även HD:s alibi sönder.

Jo, det är sant, men nu har dom uppenbarligen inget alibi alls, vilket
i mina ögon är minst ett par snäpp sämre.

Dom måste ju i alla fall räkna med att bli granskade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller så har de lojala vänner som vet vad
de har fått utstå och som förstår deras
känslor för LW?
Ja Håller faktiskt med dig
Citera
2019-09-19, 20:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det kan bli svårt för utredarna att slå hål på ett alibi om hon sagt att hon varit hemma ensam med sovande barn. Men å andra sidan; isåfall ska hon ha lämnat barnen ensamma för att bege sig till LW. Men barnen kanske inte var hos henne? Det är mycket vi inte vet rörande barnen.

Men en sak som är säker är att hon fått många frågor i förhör rörande alibit. De har försökt förmå henne att kunna intyga vad hon har gjort under den tiden hemma (digitala förehavande, program på tv osv.) Saker som utredarna kan kolla upp för att se om hennes utsagor stämmer.
Citat:
Det innebär iofs en annan risk. När utredarna slår hål på SD:s alibi, slås även HD:s alibi sönder.
Exakt. Tydligen har de ju enligt åklagaren Åsa Hiding inte kunnat bevisa att de var hemma hela kvällen, och där har de onekligen ett problem. Det klarnar väl lite nu om vi får läsa FUP:en.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-19 kl. 21:18.
Citera
2019-09-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Kan hon velat hjälpa HD? Kan hon känt ansvar för att hon inte insett i tid?
Jag vet inte, men jag förstår att hon kände sig dum..vuxen kvinna med stora problem med en gift man som beter sig så gränslöst...tänk om hon hade förstått att så magiskt är aldrig magiskt från första början, då hade hon kanske förstått?
För det är väl snarare för bra för att vara sant, som de flesta utsatta kvinnor vittnar om?
Magisk mördande vänskap....?
Klart man känner sig DUM när man inser att man är utnytjad.Jag vet ju själv hur det var förr som den 2 kvinnan. I början är allting magi.
Citera
2019-09-19, 20:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om båda är inblandade så tycker jag dom borde täcka upp för varandra.
"Jo, vi satt å pratade om barnens framtid, vi drack lite vin å så hamnade vi i samma
säng resten av natten", enkelt å inte helt lätt å slå hål på.

Om dom inte hade barnen hemma?
Var det inte du som pratade om mjölktörstiga barn?

Sedan var det väl skoldag efter så då måste någon hem sedan för att annars märker väl barnen något?
Citera
2019-09-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om någon mer kvinna hatade LW så
ligger de nog väldigt lågt med det.

Annars riskerar de ju att bli misstänkta
för mordet och förtalade här för att de
hade mage att hata LW, oavsett vad LW
gjort mot dem. För nu när LW är död så
innebär det tydligen någon automatisk
absolution för alla synder hon ev har
begått medan hon levde.
Undrar vilken ”religion” det är som tror så?
Den tycks i varje fall ha många följare.

Jag vet att många här tror att jag hatar LW. Det gör jag inte. Jag hatar det hon
gjorde. Eftersom jag inte kände henne och
inte kan bli misstänkt så törs jag skriva
det här. Men om jag känt henne IRL och
haft någon anledning att hata henne så
skulle jag ligga väldigt lågt.

Mitt ”problem” är att jag inte förstår hur
någon som till synes har allt; man, barn,
meningsfullt arbete, kan kasta bort allt det.
Det känns ”otacksamt” mot livet.
Att inte uppskatta och värdesätta det man
har utan bara jaga efter mer och bättre.
Jag hatar henne inte för det. Jag tycker
att det är tragiskt och sorgligt. Jag är
intresserad av att se hur våra val
påverkar våra liv. Inte för att skuldbelägga
någon utan för att förstå.
Det är enda sättet för att kunna undvika
att sådant här upprepas om och om igen;
att förstå varför och att människor
ändrar beteende.

Problemet är ju att vi vet vilka val som LW gjorde, men vi vet inte varför de gjordes. Oavsett hur mycket vi spekulerar kommer vi inte få veta vad som låg bakom de beslut hon fattade.

Alla människor har en historia, ett baggage, som gör att vi reagerar och beter oss på olika sätt i en given situation. Själv skulle jag aldrig exempelvis vara otrogen mot min partner eller vara med någon som är i ett förhållande, det är otänkbart. Men jag vet också att det inte är otänkbart för alla och det betyder inte nödvändigtvis att man är en dålig människa även om man fattar det som enligt mig är dåliga beslut.

Alla människor har goda och dåliga sidor och egenskaper, så även LW. Jag har inget problem med att även de dåliga sidorna lyfts fram i tråden eftersom de kan ha med mordet att göra. Inte att LW skulle ha någon skuld i att bli mördad, utan att det hos mördaren triggade något. Jag tycker det är bra att så många i tråden vill diskutera båda goda och dåliga sidor, och att så många reagerar när postare "smutskastar" ett brottsoffer. Smutskasting är enligt mig när man inte kan diskutera även de negativa sidorna utan att komma med mängder av malande adjektiv, nedvärderande och dömande kommentarer utifrån egna fördomar.

Jag tycker det är tråkigt när man inte kan diskutera dessa dåliga sidor sakligt utan att lägga egna värderinger till grund för diskussionen. Det tycker jag du gör väldigt mycket av. Exempelvis i din post här så uppger du att du tycker hon har kastat bort sina barn, man och meningsfullt arbete, att hon inte uppskattat och värdesatt det hon har utan ständigt jagat efter bättre. Hur vet du detta? Hur vet du vad som ligger bakom orden i hennes loggar och instagramposter? Hur vet du att hon inte exempelvis varje morgon kände tacksamhet för sina barn, sitt hem, sin hälsa? Du tolkar det så utifrån det hon skrivit på nätet, och dina tolkingar är färgade av dina egna känslor/värderingar/historik. Det är uppenbart utifrån dina poster.

Om du verkligen vill förstå vad som ligger bakom människors val och beteende så kan du inte fortsätta utgå från dina egna känslor och värderingar. Där hittar du inte det svar du söker.
Citera
2019-09-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Konstigt då att hon vågade flytta ifrån honom.
Konstigt då att hon vågar skilja sig från honom.
Undra varför han tillät henne göra så.?

Kanske genom att utnyttja att SD har känslor för LW och genom att trycka på att det är synd om LW och givetvis även honom dessutom...genom att använda orden väl och säga att de älskar varann och att hon förstår honom, men att han inte kan ha två och måste följa sitt hjärta...att hon är glad för deras skull, endast för att han skulle släppa taget om henne?

OM hon nu är och varit så kontrollerad och rädd vill säga...så det inte är HD själv som är kontrollanten och fått honom att mörda LW...? Det är ju polisen och åklagarens sak att bedöma rätt.
Men viktigt att man ser på det hela från dessa två håll när det gäller HD givetvis!
Citera
2019-09-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om dom inte hade barnen hemma?
Var det inte du som pratade om mjölktörstiga barn?

Sedan var det väl skoldag efter så då måste någon hem sedan för att annars märker väl barnen något?

Nja, den mjölktörstige va Minimannen, en tänkbar fara för en GM som besökte
LWs bostad efter mordet.

Vi vet väl inte var SDs å HDs barn sov den här natten.
Har dom planerat mordet tillsammans så är det väl troligt att barnen är hos
HDs föräldrar.
Dom skulle ut å resa så barnen skulle ju ändå dit.

Det jag vill få fram är att inget som dom har gjort talar för en gemensam
planering, i så fall är den genuint usel.
Min åsikt.
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-09-19 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in