2019-09-19, 22:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Motiv för mord? Jag tror inte det. Han verkar ha haft ett liv, och kvinnor är det ju gott om. Livet går vidare.

Men jag kan naturligtvis ha fel, och det visar sig att det är en riktig knäppgök. Det får tiden förhoppningsvis utvisa.
Och hur lång tid tycker du att det är rimligt att den här processen skall behöva ta? Ett år, eller kanske två eller tre?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-19 kl. 22:26.
Citera
2019-09-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Och det gör du väldigt bra, tycker jag..
Jag försöker göra likadant.

I denna tråden har jag inte fått till mig nån fakta över huvud taget bakom kulisserna.
Det gör att jag kastar mig från höger till vänster och sen tillbaka igen, olika från dag till dag.
Har sett på denna händelse från alla möjliga håll.
Alla dörrar är öppna.
Ja exakt det är viktigt att man försöker se dom misstänkta från olika vinklar...alla dörrar har svängdörrar som blåser från två håll innan fastställd dom.
När man ser på dom från olika håll så inser man att man fasen inte har en jäkla aning, fast satan så man funderar, det är ju så mycket känslor som färgar posterna här, det är förståeligt, mord är mord.
Hade jag känt Lena hade jag ju haft färgade glasögon jag med. Men man får hjälpas åt fram till FUP som förhoppningsvis ger lite svar alla fall.
Citera
2019-09-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Och hur lång tid tycker du att det är rimligt att den här processen skall behöva ta? Ett år, eller kanske två eller tre?

Hur lång tid jag tycker? Jag tycker nog att det får ta den tid det tar, förutsatt att det blir en dom som känns utom rimligt tvivel. Det är det som känns viktigast för mig när det ska beslutas om människors livsöde.

Eller hur menar du....?
Citera
2019-09-19, 22:32
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Jag delar faktiskt inte riktigt din syn där. Den där polisanmälan var nog inte högt upp i prioriteringsordningen bland andra fall på skrivbordet. Jag vet inte hur utredningstrycket var i Örebro då, men som ett exempel så gjorde en vän till mig en anmälan för misshandel för några år sedan, och det drog ut på tiden innan den misstänkte blev kallad på förhör. Minns inte exakt hur länge men det var iallafall flera månader efter anmälan.
Exakt. Samma hänt mig. Anmält misshandel och det tog ungefär ett halvår innan det hände nåt. Vid det laget hade man glömt och gått vidare. Bor i Örebro för övrigt
Citera
2019-09-19, 22:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Hur lång tid jag tycker? Jag tycker nog att det får ta den tid det tar, förutsatt att det blir en dom som känns utom rimligt tvivel. Det är det som känns viktigast för mig när det ska beslutas om människors livsöde.

Eller hur menar du....?
Allvarligt, ser du inte att man har fuckat upp här?
Citera
2019-09-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Vilka förutfattade meningar du måste ha om psykiskt och fysiskt misshandlade kvinnor om du tror att det alltid syns på dom..även de mest starka och självsäkra kvinnorna blir just utsatta, för att brytas ner bit för bit..HD kanske hade tur att SD lät henne vara och skaffade en ny leksak...så HD fick distans och läka? Vi ska inte utgå från varken ena eller andra, för vi vet inte!
Men eftersom ingen uppgift kommit om att hon varit gränslöst svartsjuk, men däremot vaga uppgifter att hon var glad att slippa vara intim med SD...jag tror inte att jag har fel när jag tänker att HD hade kommit över SD många år innan otroheten uppdagades? Hon behöver givetvis inte varit helt känslokall, hon bör ju givetvis känt sig förd bakom ljuset och undrat hur han kunde göra så mot henne alla dessa år? Men hon verkar ingenting ens märkt..de flesta märker när deras äkta hälft är otrogna annars, inte sant?
HD ger ett ganska kyligt intryck på mig.Ingen jag skulle ha förtroende för.
Det är säkert olika från individ till individ om hur misshandelsoffer verkar utåt.
Citera
2019-09-19, 22:35
Medlem
Citat:
Avd.9 kan inte riktigt motivera sina tankar.
Avd.9 tror helt enkelt inte att SD har kontrollerat, förnedrat eller förtryckt varken HD eller LW på ett sådant sätt som har diskuterats här i tråden.

Finns det nån fakta som visar att SD har varit sån.?

Om du inte vill eller kan förklara varför du inte tror det du skriver så är det lugnt liksom. Men det är alltid trevligt att kunna förstå ett tankegången kring ett resonemang.
Men då ställer du en motfråga, sånt är inte ok. Den kör du inte med mig hahaha
Citera
2019-09-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Nej,SD hade inte HD.Det handlade om allt han byggt upp.Hus ekonomi m m.Det yttre.
(Sen om de sov i separata sovrum och aldrig kramades är en helt annan sak )En sådan man tänker ju så.Lw anmälde ofredande osv Hon anmälde så klart inte otrohet.Vet inte vad tanken med det var..Kanske att HD skulle få reda på deras kontakt då via brev från polisen?Bara för at LW anmält Sd betyder det inte att det är ett enkelt beslut att sluta träffas.Det tar tid.Därför skedde inte mordet tidigare.Så tror jag.

Menar du att det är ett svårt beslut som tar tid, att sluta träffa någon som är så hemsk att man polisanmäler denne? Jag är inte kvinna, kan det vara därför jag inte förstår?
Citera
2019-09-19, 22:37
Medlem
Citat:
Avd.9 kan inte riktigt motivera sina tankar.
Avd.9 tror helt enkelt inte att SD har kontrollerat, förnedrat eller förtryckt varken HD eller LW på ett sådant sätt som har diskuterats här i tråden.

Finns det nån fakta som visar att SD har varit sån.?
LW var väl intresserad i HD o ville inte släpa taget ??
Citera
2019-09-19, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja exakt det är viktigt att man försöker se dom misstänkta från olika vinklar...alla dörrar har svängdörrar som blåser från två håll innan fastställd dom.
När man ser på dom från olika håll så inser man att man fasen inte har en jäkla aning, fast satan så man funderar, det är ju så mycket känslor som färgar posterna här, det är förståeligt, mord är mord.
Hade jag känt Lena hade jag ju haft färgade glasögon jag med. Men man får hjälpas åt fram till FUP som ger lite svar alla fall.

Man får helt enkelt jobba med den infon som hamnar i tråden och bilda sig en egen uppfattning.
Först så är man sten-säker på en sak, sen dyker nåt upp och så tycker man precis tvärtom. Fram o tillbaka.
Sen måste man respektera att alla spektrum måste diskuteras.
Dom religiösa skall säga sitt, feministerna måste få hata alla män även i denna tråden, låtsas juristerna tycker si, utrednings-experterna tycker så, till och med rasisterna skall tjata om sitt, och sen har vi mej själv som tycker lite allt möjligt.
Så funkar en tråd, och visst är det härligt.
Citera
2019-09-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Min uppfattning är alltså att det är bra om vi kan försöka skilja mellan å ena sidan bekräftade uppgifter, och å andra sidan sådant som personlig tro, spekulationer och obekräftade tråduppgifter.

Har du en annan uppfattning 'notknapparen'?

Det vore ett helt nytt grepp för tråden!
Citera
2019-09-19, 22:39
Medlem
Citat:
Motiv för mord? Jag tror inte det. Han verkar ha haft ett liv, och kvinnor är det ju gott om. Livet går vidare.

Men jag kan naturligtvis ha fel, och det visar sig att det är en riktig knäppgök. Det får tiden förhoppningsvis utvisa.
Tja.. LW kanske utmanade honom dessutom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in