2019-09-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om någon mer kvinna hatade LW så
ligger de nog väldigt lågt med det.

Annars riskerar de ju att bli misstänkta
för mordet och förtalade här för att de
hade mage att hata LW, oavsett vad LW
gjort mot dem. För nu när LW är död så
innebär det tydligen någon automatisk
absolution för alla synder hon ev har
begått medan hon levde.
Undrar vilken ”religion” det är som tror så?
Den tycks i varje fall ha många följare.

Jag vet att många här tror att jag hatar LW. Det gör jag inte. Jag hatar det hon
gjorde. Eftersom jag inte kände henne och
inte kan bli misstänkt så törs jag skriva
det här. Men om jag känt henne IRL och
haft någon anledning att hata henne så
skulle jag ligga väldigt lågt.

Mitt ”problem” är att jag inte förstår hur
någon som till synes har allt; man, barn,
meningsfullt arbete, kan kasta bort allt det.
Det känns ”otacksamt” mot livet.
Att inte uppskatta och värdesätta det man
har utan bara jaga efter mer och bättre.
Jag hatar henne inte för det. Jag tycker
att det är tragiskt och sorgligt. Jag är
intresserad av att se hur våra val
påverkar våra liv. Inte för att skuldbelägga
någon utan för att förstå.
Det är enda sättet för att kunna undvika
att sådant här upprepas om och om igen;
att förstå varför och att människor
ändrar beteende.

Javisst klart de ligger lågt med det efter mordet, men tror du dessa kvinnors väninnor ligger lika lågt i så fall? Det tror inte jag, de blir nog snarare livrädda för sina väninnor om de vet att de varit gränslöst sotis på LW...och behöver en annan väninna att snacka med om sin rädsla att väninnan kan ha mördat LW..inte sant?
Finner det därför inte troligt, och att LW istället är förtalad då det inte dykt upp någon mer kvinna än MH..inte ens HD har det kommit information om som svartsjuk.

OCH informationen om alla dessa män i LW liv....som hon pippase med...satan så svartsjuka de borde varit men ingenting om att alla manliga vänner var sotis...jo JG förstås som har sambo och är bisexuell...🙈

SD att han skrev att hon var oskicklig med män...men det är SD det och han är MGM.
SÅ informationen om LW från någon postare som skrev att LW var väldigt försiktig och inte ville såra någon, det tar jag som sanning och korrekt uppgift!

Ja Gloriouslife...hur kan någon som har allt slänga bort precis allt...?
Spänningssökare? Egoist? Samvetslös? Gillar att leka lekar med människor som om de vore leksaker och HD vars om sagt sjukskriven periodvis för utmattningssyndrom..tror vi fattar att hon inte orkade leka mer efter några år och hon blivit tvåbarnsmamma?
Men SD ville leka och tog en ny leksak, LW?

Så mycket otrohet som sker runt hela jorden varje dag så tror jag inte att det är otroheten i sig som är det största problemet...tänker snarare att det är vissa personligheter som är farliga att ha förhållande med, alla deras kvinnor drabbas i regel, mer eller mindre, det är sorgligt om något, så mer kunskap håller jag med om behövs. Lilla LW var modig som försökte möta det som skrämde henne, hon ville nog övervinna sin rädsla, hur rädd hon än var tyvärr. Så tänker jag alla fall 😢
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-19 kl. 20:24.
Citera
2019-09-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Javisst klart de ligger lågt med det efter mordet, men tror du dessa kvinnors väninnor ligger lika lågt i så fall? Det tror inte jag, de blir nog snarare livrädda för sina väninnor om de vet att de varit gränslöst sotis på LW...och behöver en annan väninna att snacka med om sin rädsla att väninnan kan ha mördat LW..inte sant?
Finner det därför inte troligt att LW är förtalad då det inte dykt upp någon mer kvinna än MH..inte ens HD har det kommit information om som svartsjuk.

OCH informationen om alla dessa män i LW liv....som hon pippase med...satan så svartsjuka de borde varit men ingenting om att alla manliga vänner var sotis...jo JG förstås som har sambo och är bisexuell...🙈

SD att han skrev att hon var oskicklig med män...men det är SD det och han är MGM.
SÅ informationen om LW från någon postare som skrev att LW var väldigt försiktig och inte ville såra någon, det tar jag som sanning och korrekt uppgift!

Spänningssökare? Egoist? Samvetslös? Gillar att leka lekar med människor som om de vore leksaker och HD vars om sagt sjukskriven periodvis för utmattningssyndrom..tror vi fattar att hon inte orkade leka mer efter några år och hon blivit tvåbarnsmamma?

Så mycket otrohet som sker runt hela jorden varje dag så tror jag inte att det är otroheten i sig som är det största problemet...tänker snarare att det är vissa personligheter som är farliga att ha förhållande med, alla deras kvinnor drabbas i regel, mer eller mindre, det är sorgligt om något, så mer kunskap håller jag med om behövs. Lilla LW var modig som försökte möta det som skrämde henne, hon ville nog övervinna sin rädsla, hur rädd hon än var tyvärr. Så tänker jag alla fall 😢
Jo,hon ville förstås inte visa rädsla.Så hemskt alltihop.
Ibland kan man tjäna på att bära hundhuvudet dock.
Denna kvinna blev ju oavsett vilket besegrad
Tragiskt fall.
Citera
2019-09-19, 20:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är näst intill otänkbart att SD bara misshandlade LW. HD har säkert fått motta en hel del stryk under äktenskapet. Också. Allt annat är orimligt, ty sånt svinaktigt beteende finns i gärningspersonens inre och botas inte i ett rum med experter med kloka ord i bagaget.

Finns inga som helst belägg för att något sådant som misshandel av HD har förekommit, det är endast i din ROKS-manual för hur "misshandel i nära relation" ser ut sådant förekommer, vore djävligt tacksam om du tog dylika funderingar i en annan tråd, du hittar säkert någon lämplig i feministavdelningen här på Flashback.

Börja inte fylla den här tråden också med dina fria fantasier, det räckte så bra med Bjärredtråden.
Citera
2019-09-19, 20:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det låter inte troligt att hon skulle riskera något sådant.
Det verkar väl vara mer av SDs specialitet, att krångla till det.

Samtidigt tar hon många andra risker, om hon nu skulle vara involverad i mordet.
Om hon är utan alibi, borde hon ana att hon som bedragen hustru, kan behöva granskas lite extra. Även om de nu båda två troligen tror att ögonen kommer att falla på SD mest, så borde det vara en risk som hon inte kan vara helt omedveten om.

Kanske hon sluppit husrannsakan i den första vändan, så nu undrar jag hur väl hon är granskad. Bråket med LW innan om cacher osv, borde hon också vara medveten om kan sticka ut. Även det faktum att hon inte har mått bra i perioder kan vara något som utredarna velat kolla upp vad det har varit för typ av psykisk ohälsa. Det kan inte ha varit helt främmande för henne.

Jag tänker hela tiden på hur förvånad MV sa att han skulle bli om hon var skyldig på något sätt. Tänk vad bra hon måste ha spelat inför de erfarna utredarna.

Om hon nu är medskyldig på ett eller annat sätt, så kanske flytten och den senare fullföljda skilsmässan vara ett försök att visa att det inte förelåg någon rivalitet längre mellan henne och LW. Men det brister lite i den ambitionen, då de sedan umgås mer än vanliga skilda par.

Särskilt resan direkt efter mordet kan ju sticka lite i ögonen på utredarna om det skulle visa sig att något vittne sett henne ute. Varför ens resa? Varför inte visa att hon tagit avstånd från SD?

Så särdeles välplanerat kan mordet ju inte vara, med den risken som de tar och att vem som helst skulle kunnat komma och se dom. Särskilt som området är så litet och många grannar känner säkert igen dom.

Jag får inte riktigt till det med henne som delaktig med alla "oförsiktigheter" och att hon klarat att hålla ihop under pressade förhör. Båda två förresten.

Lättare då om hon skulle vara helt ensam gärningsman.
Och en ganska kall sådan.

Suck.
Jag får inte ihop det.

Det kan bli svårt för utredarna att slå hål på ett alibi om hon sagt att hon varit hemma ensam med sovande barn. Men å andra sidan; isåfall ska hon ha lämnat barnen ensamma för att bege sig till LW. Men barnen kanske inte var hos henne? Det är mycket vi inte vet rörande barnen.

Men en sak som är säker är att hon fått många frågor i förhör rörande alibit. De har försökt förmå henne att kunna intyga vad hon har gjort under den tiden hemma (digitala förehavande, program på tv osv.) Saker som utredarna kan kolla upp för att se om hennes utsagor stämmer.
Citera
2019-09-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Just precis exakt följer frågan som lyder,

Vad försökte HD👤 en gång i svunnen tid utsätta sin make för ?

Vem var egentligen denna HD ?

Vem är egentligen HD i dag ?

Vem var det egentligen som berättade för HD vad personen hade sett och misstänkte ?

Vad var det egentligen som gjorde, och vid det då aktuella tillfället, att HD inte ville tror på vad hon då fick berättat för sig ?

Vid andra tillfället när en nära bekant till HD berättade vad vederbörande hade iakttagit utanför ett ställe, det var då först som HD bestämde sig för att ta reda på sanningen.

Då måste man absolut ställa sig följande fråga, vad hände efter detta ?

Mvh/ @JokerMannen

Hänger alla dina frågor ihop med en och samma tidpunkt?
Kan du annars uppge ungefär tidpunkt för varje fråga du vill ha svar på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det kan bli svårt för utredarna att slå hål på ett alibi om hon sagt att hon varit hemma ensam med sovande barn. Men å andra sidan; isåfall ska hon ha lämnat barnen ensamma för att bege sig till LW. Men barnen kanske inte var hos henne? Det är mycket vi inte vet rörande barnen.

Men en sak som är säker är att hon fått många frågor i förhör rörande alibit. De har försökt förmå henne att kunna intyga vad hon har gjort under den tiden hemma (digitala förehavande, program på tv osv.) Saker som utredarna kan kolla upp för att se om hennes utsagor stämmer.

Om båda är inblandade så tycker jag dom borde täcka upp för varandra.
"Jo, vi satt å pratade om barnens framtid, vi drack lite vin å så hamnade vi i samma
säng resten av natten", enkelt å inte helt lätt å slå hål på.
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Finner det därför inte troligt, och att LW istället är förtalad då det inte dykt upp någon mer kvinna än MH..inte ens HD har det kommit information om som svartsjuk.

Eller så har de lojala vänner som vet vad
de har fått utstå och som förstår deras
känslor för LW?
Citera
2019-09-19, 20:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om vi tar å tittar på Sds misshandel av LW, tycker du inte att det är något skumt
med hela den saken.
Här gör en misshandlad kvinna en anmälan, men vad händer, plockar man in
SD omgående för att förhöra honom.
Nä, som det ser ut kallar man honom till förhör efter cirka ett halvår.

Det normala är att en misshandelsmisstänkt plockas in omgående, varför
sker inte det här
.

Det fetade: Jag delar faktiskt inte riktigt din syn där. Den där polisanmälan var nog inte högt upp i prioriteringsordningen bland andra fall på skrivbordet. Jag vet inte hur utredningstrycket var i Örebro då, men som ett exempel så gjorde en vän till mig en anmälan för misshandel för några år sedan, och det drog ut på tiden innan den misstänkte blev kallad på förhör. Minns inte exakt hur länge men det var iallafall flera månader efter anmälan.
Citera
2019-09-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Just precis exakt följer frågan som lyder,

Vad försökte HD👤 en gång i svunnen tid utsätta sin make för ?

Vem var egentligen denna HD ?

Vem är egentligen HD i dag ?

Vem var det egentligen som berättade för HD vad personen hade sett och misstänkte ?

Vad var det egentligen som gjorde, och vid det då aktuella tillfället, att HD inte ville tror på vad hon då fick berättat för sig ?

Vid andra tillfället när en nära bekant till HD berättade vad vederbörande hade iakttagit utanför ett ställe, det var då först som HD bestämde sig för att ta reda på sanningen.

Då måste man absolut ställa sig följande fråga, vad hände efter detta ?

Mvh/ @JokerMannen

JokerMannen!

I flertalet inlägg skrivna av dig, finns uppgiften med angående den
frågan du tar upp först:

Vad försökte HD en gång i svunnen tid utsätta sin make för?

Eftersom ingen skribent i tråden verkar veta något om vad som kan
ha hänt, det har - såvitt jag vet - ej avhandlats någon händelse
eller incident som HD skall ha utsatt SD för.

Finns det någon möjlighet att du kan delge tråden svaret på denna
fråga, givetvis endast om det inte skulle kunna påverka en framtida
rättegång?
Citera
2019-09-19, 20:35
Bannlyst
Citat:
Precis mina tankar också...hon har nog knappt kunnat andas, varit på helspänn och inte vågat säga något, hon vågar i så fall inte känna efter hur hon själv mår, inte vågar hoppas att han spärras in på livstid....hela tiden livrädd att försäga sig och att han kommer efter henne..? 🤔

Konstigt då att hon vågade flytta ifrån honom.
Konstigt då att hon vågar skilja sig från honom.
Undra varför han tillät henne göra så.?
Citera
2019-09-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Finns inga som helst belägg för att något sådant som misshandel av HD har förekommit, det är endast i din ROKS-manual för hur "misshandel i nära relation" ser ut sådant förekommer, vore djävligt tacksam om du tog dylika funderingar i en annan tråd, du hittar säkert någon lämplig i feministavdelningen här på Flashback.

Börja inte fylla den här tråden också med dina fria fantasier, det räckte så bra med Bjärredtråden.
HD ser verkligen inte kuvad ut på alla foton jag sett av paret.Tvärtom.Bra hållning och en fast säker blick.
Citera
2019-09-19, 20:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om båda är inblandade så tycker jag dom borde täcka upp för varandra.
"Jo, vi satt å pratade om barnens framtid, vi drack lite vin å så hamnade vi i samma
säng resten av natten", enkelt å inte helt lätt å slå hål på.

Det innebär iofs en annan risk. När utredarna slår hål på SD:s alibi, slås även HD:s alibi sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in