2019-09-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bäste @OzzieTheOwl

Våran långa och förtroliga PM-kontakt borde ha talat sitt klarspråk för dig i detta fallet, detta efter som du vet vem jag är och vad jag gör. Vad jag kan deklarera är följande sagt, vilket du redan för länge sedan fått till dig är, att jag har under en längre tid fått träffa två olika personer och oberoende av varandra, bägge personerna kände Lena Wesström mycket väl, var av den ena personen Lena Wesström hade anförtrott sig på djupet åt, som du vet sedan tidigare, så kände jag personligen Lena Wesstöm, observera som en vän.

Speciellt en av dessa två personerna känner även HD👤 sedan mycket långt tillbaka i tiden, det var först efter några samtal som jag kunde skapa ett förtroende med personen, och det var inom detta skedet som jag började att få till mig både det ena och det andra, både gällande Lena Wesström, så som HD👤

Den ena av dessa personerna berättade bland annat om en liten sällskaps-fest och där HD👤 plötsligt hade fått ett vredesutbrott på grund av en omständighet som då hade uppstått och tagit en tallrik och slagit en person i skallen med så att tallriken hade gått i småflisor, en kort stund därefter hade HD👤 lämnat platsen i ren ilska. Som jag tidigare hade deklarerat i ett av mina skrivna inlägg, så kan alltså HD👤 uppvisa ett mycket aggressivt beteende om man tar henne, på ett för henne felaktigt sätt.

Till observandum, vad anbelangar en av dessa två personerna, oberoende av varandra, så var det just en av dessa som Lena Wesström en kväll i förtroende hade vänt sig till och berättat följande enligt citat: / "Nu har det verkligen skurit sig rejält mellan mig och SD👤"

Till nytt observandum, enligt personen's eget citat: / "Det syntes inte bara tydligt i Lena's ansikte, henne's röst var skev av inre rädsla.

Mvh/ @JokerMannen

Ojoj nu får jag ta tillbaka allt jag skrivit om att HD kan vara rädd för SD...om finns det mer sånt här om HD???😱
Citera
2019-09-19, 21:59
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Dock visar sig det skilda paret D vitt o brett på foton för den stora massan.De vill visa hur oberörda och oskyldiga de är.Det är bara det att det blir lite väl tydligt att de spelar teater.
Men alla bilder de är på tillsammans (är det så många förresten, har själv bara sett ett fåtal, länkade här i tråden) Var det före eller efter LW:s död? När skilde de sig egentligen?
Citera
2019-09-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
:

Vilka sjuka sidor tänker du på. Springa runt i vuxen ålder och leta burkar?

Skämt å sido. Finns det någon sjuk sida hos Stefan som är konstaterat och bekräftat?

Edit: Ursäkta felcitering!
Citera
2019-09-19, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Som tur är så får man tro och tycka vad man vill på Flashback, och alla åsikter har en plats.

Jag tror inte ett smack på att SD har varit kontrollerande eller gjort HD rädd. Det finns inget som visar på det.
Det finns även uppgifter i tråden som säger tvärtom, att HD styrde SD med järnhand.
Nä, det där köper inte jag.

Jag tror inte heller att han varit speciellt taskig mot Lena.
Det har nog varit taskigheter från bådas sida i ett stormigt vänster-prassel-förhållande.
Lena höll ju sig uppenbarligen inte till endast en gubbe (vilket hon heller inte behövde)
Anmälan om trakasserier berodde nog på en svartsjuk SD, (vilket i o för sig inte försvarar hans beteende) men det var nog inte värre än nån annan svartsjuk kille som skriver elaka sms.
Anmälan i bilen var nog ett rejält tjafs som tyvärr gick lite för långt, och SD hade såklart ingen rätt att göra så, men så jävla farligt tror jag inte att det var.
Visst, dom två grejorna hände och det var såklart inte bra, självklart inte.
Men att få det till att han kontrollerade, förtryckte, förnedrade och att han gjort HD och LW rädda, det tror jag inte ett dugg på.
Jag ser båda kvinnorna som starka, och aldrig att dom hade gått med på det.
Kolla bara på alla dessa foton dom lagt ut.
Dom ser ut att trivas allihop.
Nä, jag tror ni har fet-fel.

Jag säger inte emot dig, jag har spekulerat om en galen HD också, jag försöker belysa dom från olika håll, medans vi väntar på FUP.
Citera
2019-09-19, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Grundar sig det du skriver här ovan på någon fakta överhuvudtaget, eller handlar det bara om dina egna fantasier?

Jag trodde att du var mer smart och skarp-synt än så Draifos.
Det var en väldigt korkad fråga.
Trodde du var ganska smart, men ibland kan jag ha fel om folk.

Om jag börjar meningar med.
"Jag tror"
Gissa då vad jag grundar mina funderingar på.

Skärpning... Lycka till med dina egna fantasier.
Citera
2019-09-19, 22:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Vilka sjuka sidor tänker du på. Springa runt i vuxen ålder och leta burkar?

Skämt å sido. Finns det någon sjuk sida hos Stefan som är konstaterat och bekräftat?

Edit: Ursäkta felcitering!
Det skall väl vara då det här med att åklagaren Åsa Hiding och rådmannen Ulla Simpampen-Gustavsson säger sig misstänka honom för att ha mördat LW. Något annat har jag faktiskt inte sett.
Citera
2019-09-19, 22:07
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
När man gör en polisanmälan så brukar polisen själv säga att en polisanmälan kan göra det hela värre.
Då tar man kanske tillbaka sin polisanmälan.
De säger att man ska samla bevis.
Har man väl gjort en polisanmälan kan den inte "tas tillbaka". Man kan däremot välja att inte delta om det leder till åtal, rättegång.
Citera
2019-09-19, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jag säger inte emot dig, jag har spekulerat om en galen HD också, jag försöker belysa dom från olika håll, medans vi väntar på FUP.

Och det gör du väldigt bra, tycker jag..
Jag försöker göra likadant.

I denna tråden har jag inte fått till mig nån fakta över huvud taget bakom kulisserna.
Det gör att jag kastar mig från höger till vänster och sen tillbaka igen, olika från dag till dag.
Har sett på denna händelse från alla möjliga håll.
Alla dörrar är öppna.
Citera
2019-09-19, 22:11
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har lite svårt att få till ett vettigt alibi för två föräldrar som visserligen har skilda boenden, men ändå delad vårdnad av barn.

Nu verkar det ganska oklart hur det var med HDs arbetspass den 14:e. Ledig på ett eller annat sätt kanske. Och den 15:e, då skulle väl avresan till USA ske?

Kanske har hon skjutsat barnen till föräldrarna som också bor i Örebro. Med tanke på USA resan mm kanske hon inte sov över där? Eller ska föräldrarna hämtat barnen? har barnen åkt buss dit själva? Eller var det SDs uppgift?

Det känns svårt att fejka ett alibi, om det inte är planerat. Även om t ex föräldrar vill skydda sina barn så handlar det om mobiluppkopplingar, andra enheter i ett hem som datorer, vittnen,grannar, kanske någon kamera vid mack osv som registrerat något köp.

Citat:
Barnen, hur gör man med deras förhör?

Generellt tänker jag att det är svårt att få ett hållbart stabilt alibi om du är ensam hemma med barnen som förmodligen sover den tiden.
Om det skulle ha varit t ex så att SD och HD har varit hemma hos varandra innan mordet och mordet ska ha skett i samförstånd eller iaf gemensamt på ett eller annat sätt, kan ju iofs barnen ha blivit tillsagda att hålla tyst om detta inför förhörsledarna.

Men klarar barn att hålla tyst?
Har oxå funderat på HD och SD:s ungar; vet de nånting? De är som sagt inga småbarn; 13 och 15 år. De förstår ett och annat. Kke de t.o.m vet saker..
Citera
2019-09-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Grundar sig det du skriver här ovan på någon fakta överhuvudtaget, eller handlar det bara om dina egna fantasier?

Ja Draifos, det hade ju varit trevligt om AVD 9 hade kunnat motivera sina tankar något, men avd 9 kanske inte vill eller kan förklara..
Citera
2019-09-19, 22:19
Medlem
Citat:
SD blev ensam kvar.Desperat.Blev lämnad av två kvinnor.Klart han blev arg på LW .Då han blev dumpad av HD så dumpar även LW honom.Han har satt sig själv i skiten men ser det inte så.

Motiv för mord? Jag tror inte det. Han verkar ha haft ett liv, och kvinnor är det ju gott om. Livet går vidare.

Men jag kan naturligtvis ha fel, och det visar sig att det är en riktig knäppgök. Det får tiden förhoppningsvis utvisa.
Citera
2019-09-19, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja Draifos, det hade ju varit trevligt om AVD 9 hade kunnat motivera sina tankar något, men avd 9 kanske inte vill eller kan förklara..

Avd.9 kan inte riktigt motivera sina tankar.
Avd.9 tror helt enkelt inte att SD har kontrollerat, förnedrat eller förtryckt varken HD eller LW på ett sådant sätt som har diskuterats här i tråden.

Finns det nån fakta som visar att SD har varit sån.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in