2019-09-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Den enkla förklaringen är ofta den rätta: Det finns inte mycket att kvittra om eftersom både skytt och anstiftare är kända.

Sedan gäller det att bevisa eländet.
Anstiftning är svårbevisat. Indicier duger inte.

Därför är jag nyfiken på den information som Rotseau och Efternamn08 uppenbarligen sitter på men som de filtrerar.
Citera
2019-09-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Jag har tidigare lyft möjligheten med alternativa motiv.

Men som det är just nu i bevisläget är FO:s koppling till en person: KL.

Visst, han kan känna fler som vill skjuta advokaten men säg då vem/vilka.

Det vore angenämt faktiskt om någon kunde komma med något konkret här. I alla andra AOBK-ärenden kvittrar någon fågel om möjliga GM, med något på fötterna oftast.

Så ser det inte ut här.

Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Den enkla förklaringen är ofta den rätta: Det finns inte mycket att kvittra om eftersom både skytt och anstiftare är kända.

Nä, man ska nog inte krångla till det, som professorn brukar säga.
Citera
2019-09-19, 21:23
Medlem
Citat:
Sedan gäller det att bevisa eländet.
Anstiftning är svårbevisat. Indicier duger inte.

Därför är jag nyfiken på den information som Rotseau och Efternamn08 uppenbarligen sitter på men som de filtrerar.
Om dom inte är bortsjasade från tråden av idioter.
Citera
2019-09-19, 21:23
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
S

Att de filtrerar är väl uppenbart, de är knappast eftersträvsamt att outa sig själv.
Citera
2019-09-19, 21:26
Medlem
Det är snårigt att följa alla turer i denna tråd. Ändå läser jag det mesta.
Jag vill minnas att jag förr sett summeringar i början av tråd, där alla (obestridliga) fakta lagts tillsammans med länkar och en kort beskrivning av händelseförlopp. Finns det nån anledning till att det saknas eller beror det på att det är en alltför krävande uppgift?
Tack till alla er som lägger ut dokument!
Jag undrar dock om turerna kring ägandet i lägenheten kan parkeras snart, då det inte riktigt leder framåt i den utsträckning som tid och energi läggs på frågan. Bara för att det här finns dokument betyder inte att det är det mest viktiga. Tar lite fokus...
Har några frågor. Hur kom gm in i trapphuset? Kod? Nyckel? Insläppt?
Vad säger grannarna? Nån som kollat. Var ju säkert nån hemma i huset.
Har K varit god man på riktigt åt mgm? I så fall har hon varit tvungen att lämna rapporter till överförmyndarnämnden. Vad står där?
Citera
2019-09-19, 21:26
Medlem
Pandalina4s avatar
Så FO har bott på Bostället stadsmissionen runt 2017 enligt Fup.
Han verkar mellan 2010 - 2015 inte blivit dömd för brott i Sverige. Kanske hade en bättre period med tjej å barn eller var i Norge. Två barn under 18 står det, daterat för något år sedan.
Citera
2019-09-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Att de filtrerar är väl uppenbart, de är knappast eftersträvsamt att outa sig själv.

Det har du rätt i.

Men om de vet något om MGM, utöver hans vidrigheter då, kan det vara läge att berätta varför de misstänker annan person bakom än Karin.

De har ju örnkoll.

Men vad de än gör, är deras mantra skona Karin!

Då bör de förklara varför.
Citera
2019-09-19, 21:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är problem i hela Flashback. Ibland kommer det in användare som faktiskt har en del att säga, på riktigt, och dessa skräms iväg pga avundsjuka eller nåt. Inte ens såna som känner BO eller GM väl har helt rätt i sina beskrivningar av dom - och då kommer lejonen. Även om man har helt rätt i allt, så kommer lejonen. Det är förbannat tråkigt.

Begriper om du drar från tråden. Men hoppas du inte gör det.

Ang Olafsen och hans frånvaro så hoppas jag verkligen han inte kan gömma sig hur länge som helst och jag hoppas han får det straff han förtjänar om det bara är så att han är skyldig till det han häktats för. Det är en ful rövare. Han ska inte gå lös.

Polisen har ju gått ut med att dom tror han gömmer sej i mellan Sverige,mellan Sverige för mej blir Sundsvall eftersom Torpshammar som ligger ett par mil väster om S-vall är Sveriges mittpunkt,och mina tankar är då följande,han är norrman,han är på flykt en mycket ofarlig väg att ta till Norge är vägen från S-vall till Funäsdalen/Röros alla som bor runt omkring dom trakterna vet att gränsbevakningen i Funäsdalen är näst intill obefintlig,så om jag skulle rymma till Norge så blir den vägen mitt val nr 1, men som sagt bara en tanke
Citera
2019-09-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elenoz90
Det är snårigt att följa alla turer i denna tråd. Ändå läser jag det mesta.
Jag vill minnas att jag förr sett summeringar i början av tråd, där alla (obestridliga) fakta lagts tillsammans med länkar och en kort beskrivning av händelseförlopp. Finns det nån anledning till att det saknas eller beror det på att det är en alltför krävande uppgift?
Tack till alla er som lägger ut dokument!
Jag undrar dock om turerna kring ägandet i lägenheten kan parkeras snart, då det inte riktigt leder framåt i den utsträckning som tid och energi läggs på frågan. Bara för att det här finns dokument betyder inte att det är det mest viktiga. Tar lite fokus...
Har några frågor. Hur kom gm in i trapphuset? Kod? Nyckel? Insläppt?
Vad säger grannarna? Nån som kollat. Var ju säkert nån hemma i huset.
Har K varit god man på riktigt åt mgm? I så fall har hon varit tvungen att lämna rapporter till överförmyndarnämnden. Vad står där?
Det sista kan jag svara på: Ingen har kollat om hon formellt varit god man för FO. OM hon varit det så skall rapporter lämnas till nämnden. Annars kanske hon bara hjälpt honom, ömmat för honom genom sitt arbete och tagit honom till sig.... typ.
Vi är många som vill lämna lght till handlingarna.
Citera
2019-09-19, 21:29
Medlem
Citat:
Om dom inte är bortsjasade från tråden av idioter.

Tror jag inte.

Passionen i deras mission Rädda Karin är mycket tydlig.

Annars hade de gått till Polis och hållit truten här inne, bland oss idioter.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-19 kl. 21:31.
Citera
2019-09-19, 21:31
Medlem
Citat:
Tror jag inte.

Passionen i deras mission Rädda Karin är mycket tydlig.
Det håller jag inte riktigt med om. Men båda känner Karin och ingen av dom är opartiska, vilket dom också sagt.
Citera
2019-09-19, 21:32
Medlem
Citat:
Det håller jag inte riktigt med om. Men båda känner Karin och ingen av dom är opartiska, vilket dom också sagt.

Iväg till närmaste poliskontor då. Bättre hjälpa utredare i fallet än oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in