Citat:
Ursprungligen postat av
Stygotius
Ja, jag fattar verkligen ingenting. Jag har alltid uppfattat Erik som en vettig, jordnära kille med båda fötterna stabilt på jorden. Men sen går han och skiljer sig från Jenny (visst, det må väl vara hänt - vi vet ju inte vilka problem de hade och inte hade) och blir ihop med en väldigt offentlig, väldigt mycket yngre tjej med en grandios självbild och en, i det närmaste, bedragarmässigt affärsstil.
Det är så ofattbart konstigt och pinsamt.
Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt, faktiskt. Pinsamt är det däremot - han framstår som en fjant och en idiot.
Jag har förstått att hans snart före detta fru driver sitt eget stall och att hans dotter precis som mamman är extremt hästintresserad och dessutom en duktig tävlingsryttare, båda lägger väldigt mycket tid på detta. Erik Selin själv jobbar garanterat en hel del och när han inte gör det har han säkert fokus på fastigheter, aktier och så vidare ändå. Jag har själv läst att han i en intervju talade om sitt jobb som också sitt största intresse.
Om man tänker sig in i den situationen är det kanske inte så konstigt att de här två äkta makarna glidit ifrån varandra. Igenkänning är viktigt i ett förhållande och gemensamma intressen och värderingar också. Lägg därtill att man säkert träffats ganska lite i vardagen och alienationen är ett faktum.
Men ännu viktigare för att förstå det här är att Erik Selin inte alls är den hyvens kille många verkar tro och tänka. Till exempel beskriver du honom som "vettig" och jordnära", det är positiva epitet. Men sanningen är ju att om man googlar Erik Selin hittar man rätt mycket på ren svenska skit. Han har lyxrenoverat bostäder så att mindre bemedlade hyresgäster tvingats flytta utan att ha någonstans att ta vägen. Han har hyrt ut flyktingbostäder till priser som får den mest härdade att blekna. Han har höjt hyran så att studenter tvingats flytta. Lägg därtill hans sätt att agera i det som nu hänt. Inte nog med att han är otrogen under en längre tid, han försöker inte ens dölja det. Flera personer började redan under februari 2019 skvallra om den här sjaskiga historien efter att ha sett Erik Selin och Blondinbella umgås på ett sätt som inte lämnade några frågor obesvarade. Och när alltihop "avslöjas" så låtsas han som om det regnar. Det är lite av "Nä, det där skiter jag i att kommentera, varför skulle jag? Rap.". Han bryr sig inte ett dugg om att han genom att agera så djupt förnedrar sin fru och sina egna barn. Han bryr sig säkert inte om Blondinbella heller, han vill ha henne helt enkelt. För Erik Selin är lika mycket fullblodsnarcissist som någonsin Blondinbella - Erik Selin gör vad han vill för stunden utan en tanke på hur människor i hans omgivning mår.
Jag tycker faktiskt att det är jätteenkelt.