2019-08-11, 10:36
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tookind
Polaren åkte dit för grov olovlig körning med ett tidigare indraget körkort (under provperioden) polisen stoppade honom på en parkering och han erkände att han körde från en plats 3 min därifrån. Han är ostraffad sen tidigare. Vad tror ni påföljderna blir, fängelse ? Hur länge? Böter? Hur mycket? Han har uppkörning om två dagar ska han skita i den? Hur länge får han indraget körtkotillstånd?
"Frågar åt en kompis"???!!!

Böter blir straffet och tillståndet åker bort i ett par år antagligen.

Är du så jävla korkad att du kör bil utan körkort så är det bara att gratulera till en framtid med polis, bråk, kvinnomisshandel och annat fint.
Citera
2019-08-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tookind
Polaren åkte dit för grov olovlig körning med ett tidigare indraget körkort (under provperioden) polisen stoppade honom på en parkering och han erkände att han körde från en plats 3 min därifrån. Han är ostraffad sen tidigare. Vad tror ni påföljderna blir, fängelse ? Hur länge? Böter? Hur mycket? Han har uppkörning om två dagar ska han skita i den? Hur länge får han indraget körtkotillstånd?
Tur att du skriver åt en vän. För jag tror dig. En så korkad person kan inte kunna skriva ett inlägg på Fb som du nu gjorde. En fråga bara. Brukar din vän ha rinnande saliv ur mungipan?

Din polare förlorade körkortet under prövotid o med det fick han även indraget körkortstillstånd under en period.
Att köra olovligt är även det något som ger indraget körkortstillstånd.
Han har självklart rätt att göra sin uppkörning så länge ingen dom har vunnit laga kraft. Men att göra det är mer korkat än att köra olovligt några dagar innan uppkörning.
Om han nu klarar uppkörningen så får han sitt körkort som då kommer ha två års prövotid. Efter det kommer han få sin dom för olovlig körning vilket även resulterar i en spärrtid på ett körkortstillstånd.
Titta nu på namnet, Körkortstillstånd. Detta innebär att du har tillstånd att inneha ett körkort. Således kommer hans provkörkort bli indraget utan tillstånd o då blir det andra gången han förlorar ett körkort under prövotid. Det lär inte se spec bra ut när han söker körkortstillstånd för tredje gången.

Din vän behöver inget körkort just nu. Börja i rätt ände som är att skicka honom till en hjärnkirurg som kan transplantera in ett litet litet logiskt tänkande,
Citera
2019-09-19, 17:35
Medlem
Precis tappat körkortet, finns chansen att man bara får en varning?

Hallå hallå!

Självklart när jag var lite småstressad påväg hem från jobbet så missade jag helt den där sträckan jag aldrig brukar köra i en större stad som var 50 meter lång och 30 km/h. Dum som man är så bränner man förbi i 56 km/h rätt in i polisens laserjävel! Jag har aldrig under mina 8 år som körkortsinnehavare ens fått böter eller dylikt så finns det en chans att Transportstyrelsen bara ger mig en varning eftersom jag skött mig + att jag använder bil i yrket eller lär jag få spendera ett par månader utan mitt körkort?

Jag fick ett sånt temporärt körkort som jag får köra i 48 timmar till med av polisen om det hjälper på något sätt? Transportstyrelsen har stängt och jag är stressad som satan över detta självklart!

Tack på förhand!
Citera
2019-09-19, 17:42
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Sköter du dig inte i trafiken så ska du inte ha dör att göra heller. Du borde enligt mig bli av med körkortet eftersom du bröt mot lagen och speciellt på 30-väg.

"I trafiken har du inga rättigheter, bara skyldigheter" som man så fint får lära sig på körskolan.
Citera
2019-09-19, 17:46
Medlem
3600kr och 2 månader är du värd.
Citera
2019-09-19, 17:46
Medlem
Zer0Shits avatar
Du får nog klara dig utan körkort ett par månader. Du kan ju alltid chansa och köra utan körkort under den tiden.

z
Citera
2019-09-19, 17:47
Medlem
Beror ju på hur länge du haft lappen, har du prövotid får du längre straff men är osäker på om det gäller i din ålder. Hade en kollega på jobbet som åkte 54 på 30 väg och han blev av med körkort i 6 månader.
Citera
2019-09-19, 17:54
Medlem
Jag är fullt medveten om att jag är värd att vara utan kortet ett tag, det tycker även jag själv och har inget emot det alls! Frågan i tråden var mer bara om möjligheten finns att det blir varning.
Citera
2019-09-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
3600kr och 2 månader är du värd.

Japp 3600 biten blev det iallafall! 2 månader köper jag utan problem.
Citera
2019-09-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svulken
Beror ju på hur länge du haft lappen, har du prövotid får du längre straff men är osäker på om det gäller i din ålder. Hade en kollega på jobbet som åkte 54 på 30 väg och han blev av med körkort i 6 månader.

Ingen prövotid, jag är 28 och haft lappen sen jag var 20!
Citera
2019-09-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Hallå hallå!

Självklart när jag var lite småstressad påväg hem från jobbet så missade jag helt den där sträckan jag aldrig brukar köra i en större stad som var 50 meter lång och 30 km/h. Dum som man är så bränner man förbi i 56 km/h rätt in i polisens laserjävel! Jag har aldrig under mina 8 år som körkortsinnehavare ens fått böter eller dylikt så finns det en chans att Transportstyrelsen bara ger mig en varning eftersom jag skött mig + att jag använder bil i yrket eller lär jag få spendera ett par månader utan mitt körkort?

Jag fick ett sånt temporärt körkort som jag får köra i 48 timmar till med av polisen om det hjälper på något sätt? Transportstyrelsen har stängt och jag är stressad som satan över detta självklart!

Tack på förhand!
Jag blev av med körkortet i 6 månader efter att kört 153 km/tim på tom motorväg, var helt beroende av bil i mitt jobb. Vad fanns det då för alternativ? Gå arbetslös i 6 månader utan inkomst eller köra utan körtkort. Valet var enkelt köra på utan körkort blev mitt val,och det fungerade bra.
Citera
2019-09-19, 18:19
Medlem
fejsetnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjanorge
Jag blev av med körkortet i 6 månader efter att kört 153 km/tim på tom motorväg, var helt beroende av bil i mitt jobb. Vad fanns det då för alternativ? Gå arbetslös i 6 månader utan inkomst eller köra utan körtkort. Valet var enkelt köra på utan körkort blev mitt val,och det fungerade bra.

Exakt om man kör vanligt har man extrem otur om man åker fast,,,,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in