2019-09-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Fast LW verkar tagit minst ett kliv bakåt redan innan otroheten uppdagades, alltså redan vid första anmälningen 3 nov-16 som rubricerades som ofredande, är det någon som vet vad det ofredandet handlade om?
Ja jag vet att det lades ner, men vad hände tiden före denna anmälning, mellan SD och LW i deras relation?

Visst han kan känt sig som en ensam förlorare när ingen av kvinnorna ville ha honom längre, men hade han verkligen HD?
Hade han inte förlorat HD sex år tidigare när hon inte ville ha en intim relation med SD, och han i sin tur dessutom svarade med att lämna HD själsligt när han inledde en kärleksfull och intim relation med LW?
Som jag ser det hade de förlorat varann och äktenskapet endast bestod av att leva som gifta på pappret under samma tak..

Och LW hade han väl också så gott som förlorat innan första anmälningen som sagt...varför kom mordet så långt efteråt, om han nu kände sig sviken av dom båda?

Jag tycker alltså att de två täta anmälningarna tyder på att LW tröttnade långt innan otroheten uppdagades, man anmäler inte för för att den bedragna frun ska få veta, (hon anmälde inte en otrohet, hon anmälde ofredande och misshandel)
och ingen anmäler för skojs skull eller i första taget..hon var dessutom rädd att det skulle bli värre...så det tyder på att detta som skulle bli värre redan var illa nog, inte sant?

Vid denna tidpunkt innan HD fick veta allt redan var tillräckligt illa att hon anmäler SD två ggr...
Var det innan dessa två anmälningar som det spekulerats om att SD stalkade LW, tittade i fönstren, hotade och trakkaserade henne...eller började de påstådda hoten trakkasserierna och stalkningen efter att otroheten uppdagades?

Varför och när började LW känna obehag av SD från första början...var det vår, sommar, höst/vinter 2016, för det lär ju varit under 2016 det började knaka mellan dom, så kom väl inte som en chock för SD senare 2018 för att HD flyttar ut, känns väldigt långsökt...han hade sex år han satt med makten att ta ett aktivt beslut, inte sant?
Nej,SD hade inte HD.Det handlade om allt han byggt upp.Hus ekonomi m m.Det yttre.
(Sen om de sov i separata sovrum och aldrig kramades är en helt annan sak )En sådan man tänker ju så.Lw anmälde ofredande osv Hon anmälde så klart inte otrohet.Vet inte vad tanken med det var..Kanske att HD skulle få reda på deras kontakt då via brev från polisen?Bara för at LW anmält Sd betyder det inte att det är ett enkelt beslut att sluta träffas.Det tar tid.Därför skedde inte mordet tidigare.Så tror jag.
Citera
2019-09-19, 14:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Fast LW verkar tagit minst ett kliv bakåt redan innan otroheten uppdagades, alltså redan vid första anmälningen 3 nov-16 som rubricerades som ofredande, är det någon som vet vad det ofredandet handlade om?
Ja jag vet att det lades ner, men vad hände tiden före denna anmälning, mellan SD och LW i deras relation?

Visst han kan känt sig som en ensam förlorare när ingen av kvinnorna ville ha honom längre, men hade han verkligen HD?
Hade han inte förlorat HD sex år tidigare när hon inte ville ha en intim relation med SD, och han i sin tur dessutom svarade med att lämna HD själsligt när han inledde en kärleksfull och intim relation med LW?
Som jag ser det hade de förlorat varann och äktenskapet endast bestod av att leva som gifta på pappret under samma tak..

Och LW hade han väl också så gott som förlorat innan första anmälningen som sagt...varför kom mordet så långt efteråt, om han nu kände sig sviken av dom båda?

Jag tycker alltså att de två täta anmälningarna tyder på att LW tröttnade långt innan otroheten uppdagades, man anmäler inte för för att den bedragna frun ska få veta, (hon anmälde inte en otrohet, hon anmälde ofredande och misshandel)
och ingen anmäler för skojs skull eller i första taget..hon var dessutom rädd att det skulle bli värre...så det tyder på att detta som skulle bli värre redan var illa nog, inte sant?

Vid denna tidpunkt innan HD fick veta allt redan var tillräckligt illa att hon anmäler SD två ggr...
Var det innan dessa två anmälningar som det spekulerats om att SD stalkade LW, tittade i fönstren, hotade och trakkaserade henne...eller började de påstådda hoten trakkasserierna och stalkningen efter att otroheten uppdagades?

Varför och när började LW känna obehag av SD från första början...var det vår, sommar, höst/vinter 2016, för det lär ju varit under 2016 det började knaka mellan dom, så kom väl inte som en chock för SD senare 2018 för att HD flyttar ut, känns väldigt långsökt...han hade sex år han satt med makten att ta ett aktivt beslut, inte sant?

Jo som jag har uppfattat det så svalnade Lenas känslor självklart för SD efter ofredande anmälan och ännu mer efter bilincidenten. Men som så många andra kvinnor i nära relationer kunde hon inte bryta sig loss från honom direkt efteråt. De fortsatte träffas ett tag till efter anmälningarna tror jag eftersom det har framkommit uppgifter från bekanta till Lena att hon skämdes över att hon inte kunde lämna honom trots hans våldsamma och hotfulla beteende.
Citera
2019-09-19, 14:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det fetade har ni inga belägg för, det är sk. tråduppgifter. Börjar ni sätta ihop indiciekedjor baserade på era egna obekräftade uppgifter så riskerar ni bara att hamna snett igen.

Jag har skrivit MV inom parentes.
Eftersom jag har tilltro till hans uppgifter tar jag med det, men har alltså visat min källa.

Du får ha en annan uppfattning. helt ok.
Citera
2019-09-19, 14:28
Medlem
När man gör en polisanmälan så brukar polisen själv säga att en polisanmälan kan göra det hela värre.
Då tar man kanske tillbaka sin polisanmälan.
De säger att man ska samla bevis.
Citera
2019-09-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo som jag har uppfattat det så svalnade Lenas känslor självklart för SD efter ofredande anmälan och ännu mer efter bilincidenten. Men som så många andra kvinnor i nära relationer kunde hon inte bryta sig loss från honom direkt efteråt. De fortsatte träffas ett tag till efter anmälningarna tror jag eftersom det har framkommit uppgifter från bekanta till Lena att hon skämdes över att hon inte kunde lämna honom trots hans våldsamma och hotfulla beteende.
Hatkärlek.
Citera
2019-09-19, 14:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har skrivit MV inom parentes.
Eftersom jag har tilltro till hans uppgifter tar jag med det, men har alltså visat min källa.

Du får ha en annan uppfattning. helt ok.
Min uppfattning är alltså att det är bra om vi kan försöka skilja mellan å ena sidan bekräftade uppgifter, och å andra sidan sådant som personlig tro, spekulationer och obekräftade tråduppgifter.

Har du en annan uppfattning 'notknapparen'?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-19 kl. 14:39.
Citera
2019-09-19, 14:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det skrevs något om en person (kvinna?) som setts smyga omkring mordkvällen, var det fakta eller spekulation, så kanske vittne att HD setts ute vid rätt tidpunkt den aktuella kvällen?

Fingeravtryck på fönsterbläck eller bullerplank, dna från spya i närheten av BP men inte direkt i exakt anslutning på BP? Hotbrev/mejl, sms i närtid från HD?
Du har rättm misstanken finns där av någon anledning, och misstanken är just mord dessutom, det kommer nog visa sig med nya provsvar?

En person som setts smyga omkring på kvällen?

De enda vittnesuppgifter jag hört om i tråden:

- Menar du det kvinnliga vittne som vi kallar "grå tanten" som varit på en marknad och där hade berättat att hon sett en person pratandes utanför sitt fönster och att hon bodde nära fyndplatsen? Hon efterlystes också av polisen och ska ha hittats som jag minns.

- Eller cykeltjejerna? De ska ha observerat av dalaans när de åkte med bilen och de ska också ha eftersökts av polisen. Minns inte att vi ska ha fått bekräftat om de har hittats.

- Eller den vittnesuppgift som var om en observation från andra sidan motorvägen? Denna uppgift kommer från tråden, MV.

- "Hörvittnet"- ska vara ett vittne som vaknade av att det hördes en man och en kvinna samtalandes utanför fönstret i riktning mot planket. Denna uppgift kommer också från tråden, MV.

- Sedan har en trådskribent fått höra via sin källa att SD setts ute i det aktuella området vid den aktuella tidpunkten. Nästan säker på att det var @Flixa (med reservation).

Inga av dessa kan jag tolka som en person som smyger omkring som skulle kunna misstas för en kvinna. Möjligen SD då?
Citera
2019-09-19, 14:39
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Ingen fara!

Man blir undrandes hur allt ligger till.
Hur var det nu med de ursprungliga vänskaperna mellan JG, HD och HDs föräldrar?

Var det inte någon som frågade nyligen om det inte var så att JG och HD var vänner innan SD och han blev det?

Jag har dessvärre inte intresserat mig så mycket i frågan då jag aldrig trott att vare sig HD eller JG kunde vara inblandade. Nu har jag fått flytta positionerna en aning, ja, ganska mycket.

Det kan inte vara så att JG från början var vän med HDs familj och på så sätt känner att han inte kan svika dom nu?

En annan sida skulle kunna vara att de klamrar sig fast vid att tro att HD absolut inte kan vara skyldig och att de nu stöttar varandra.

Vilket underligt mord.
Vad förvirrad man känner sig.

Jag vet inte hur det förhåller sig men har själv i minne att Holmes ganska tidigt nämnde att JG kände HD först, alternativ stod HD närmre än SD initialt som vän. Detta när tråden diskuterade JGs reaktion kring den uppdagade otroheten vilket gjort mig rejält förvirrad både en och två gånger (hur JG väljer sida och moraliserar tillsynes över bara den ena parten i otroheten men inte den andra).
Citera
2019-09-19, 14:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Min uppfattning är alltså att det är bra om vi kan försöka skilja mellan å ena sidan bekräftade uppgifter, och å andra sidan sådant som personlig tro, spekulationer och obekräftade tråduppgifter.

Har du en annan uppfattning?

Vilka bekräftade uppgifter har vi?
Det har ju för sjutton inte kommit ut några bekräftade uppgifter nästan.

Och eftersom detta är ett anonymt forum, får vi uppgifter från tråden som man annars inte kan få via media.
Flera personer som har anknytning till de berörda och några som har källor som har insyn i utredningen. Några säger sig ha både och.

Hur ska vi göra?

Tycker du att vi ska spekulera med enbart det vi fått från media?
Min tro är att tråden då hade varit död för länge sedan.
Det är ett forum där vi har rätt att spekulera.

Eller kan man få spekulera utifrån det som vi fått till tråden, men då genom att visa varifrån man har fått sina uppgifter?
Citera
2019-09-19, 14:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det får du påpeka för Sh.Holmes i så fall inte för mig. Dessutom kan HD ha lämnat (d.v.s. flyttat ut) SD för att han tydligt visat att han inte längre vill ha henne utan det är enbart Lena som finns i hans hjärta.

Eller kallar du Sh.Holmes lögnare nu också?
Frågan var varför du ljuger om vad Sh.Holmes har skrivit.
Sedan jag ställde frågan till dig om var han har skrivit det så har du svarat på helt andra frågor.
Du kan väl visa inlägget av Sh.Holmes (om det inte var något du bara ljög ihop)
Citera
2019-09-19, 14:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag vet inte hur det förhåller sig men har själv i minne att Holmes ganska tidigt nämnde att JG kände HD först, alternativ stod HD närmre än SD initialt som vän. Detta när tråden diskuterade JGs reaktion kring den uppdagade otroheten vilket gjort mig rejält förvirrad både en och två gånger (hur JG väljer sida och moraliserar tillsynes över bara den ena parten i otroheten men inte den andra).

Jo, jag känner igen den diskussionen. Men jag minns inte något om ursprunget.
Nu har Sh.Holmes skrivit en mängd inlägg, så jag vet inte om det går att finna så lätt.
Citera
2019-09-19, 14:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ovanstående inlägg av EnGodTanke från den 21/1 -19

Kan det möjligtvis ha varit kriminaltekniker T*ny M**rk, tillika
SD:s dykar- och geocachekompis, som SD setts prata med på
stan - under vintern - på ett "lättsamt och kamratligt sätt"?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Exakt vad jag tänkte på, att det kunde vara TM.

Men att han skulle ha pratat något som helst om utredningen, det tar jag som helt osannolikt.

Och frågan är hur kamratligt det kändes för den som SD pratade med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in