2019-09-19, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
"Peter Springare, polis och frimurare"
https://civilkurage.org/2017/03/05/peter-springare-polis-och-frimurare/

Kan tillägga att jag har studerat Frimurarna och andra loger i samhället, under flera år. Som också beskrivits i tidningsartiklar (inte skrivna av mig).

I de allra flesta loger sitter de riktiga makthavarna i samhället.

Att Springare skulle vara med i F förvånar mig inte ett dugg...
Citera
2019-09-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena hade nog goda anledningar till att lämna honom men om man ska se det ur SD:s perspektiv så tänker ju han det värsta och att det är han som blivit utnyttjad av LW. Att hon bara ville ha spänning i tillvaron. Det är ju det som är hans motiv i så fall, tänker jag.
Jag tänker att SD:s motiv är att han nu förlorat allt.Det han byggt upp och hans familj.Jag tror att SD fullkomligt struntar i LW.Annars hade han varit skild för länge sedan.Om hon betytt något och varit viktig för honom.LW såg till att HD fick reda på otroheten.Det är motiv nog.SD ville ju aldrig lämna HD(även om han sagt så)
Citera
2019-09-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
"De inte har någonting på mig", har han sagt i meningen på bevis. Att massa indicier finns håller han med om och accepterade fullt ut att han skulle granskas i sömmarna.

Han har sagt att han är oskyldig. HD som levt med honom under så många år säger att det finns inte på världskartan att han kan göra någon annan illa.

I övrigt så kan jag droppa att nu under vintern så har en person sett SD och en ur spaningsledningen så och prata ute på stan. Iakttagaren beskrev det som "lättsamt och kamratligt" och dessutom skull det vara mindre barn med, så det lär vara polisens barn. Då tolkar jag inte det som tjänsteärende.

Var det inte senast i morgon som TR ska få svar av åklagaren om status?
Mitt tips med hur resurser verkar fördelas är att SD friskrivs (han kommer fortfarande vara misstänkt).

Ovanstående inlägg av EnGodTanke från den 21/1 -19

Kan det möjligtvis ha varit kriminaltekniker T*ny M**rk, tillika
SD:s dykar- och geocachekompis, som SD setts prata med på
stan - under vintern - på ett "lättsamt och kamratligt sätt"?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag tänker att SD:s motiv är att han nu förlorat allt.Det han byggt upp och hans familj.Jag tror att SD fullkomligt struntar i LW.Annars hade han varit skild för länge sedan.Om hon betytt något och varit viktig för honom.LW såg till att HD fick reda på otroheten.Det är motiv nog.SD ville ju aldrig lämna HD(även om han sagt så)
Jag vill tro att LW förstörde för SD och höll sig inte på mattan så som SD hade tänkt från början.
LW såg till att SD förlorade allt.Det är enligt mig skäl nog.Han blev så klart ursinnig på LW.
Någon annan teori kan jag inte tänka mig.
Citera
2019-09-19, 13:55
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hm, det verkar som att man behöver vara inloggad för att läsa loggen?
Men tack ändå (ej sarkastisk, fast det låter så).

Ursäkta att jag inte hunnit besvara detta tidigare. JG måste ha dribblat med den där loggningen och tagit bort den efter att han kanske varit inne på denna sida? Jag vet inte, men loggen var borta igår kväll. Idag är den på plats igen. Kanske du måste vara snabb att kolla ifall han får för sig att ändra den igen.
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d52d55ae-955f-4809-b79a-bf25b0a14c68&IID=2901cc2d-3a9a-4631-9e56-d84141316af4

Bifogar bilder på hur det såg ut igår på dagen, under kvällen och idag
www.bildtagg.se/bild/00hgb03azmwx1ab95dftf28

Tyvärr missade jag att skärmdumpa texten igår, men jag minns inte att det stod något som är värt att prata om i tråden. Det jag mer är intresserad av är relationerna mellan JG, HD och hennes föräldrar - de verkar vara väldigt tajta.

JG umgås med pappan vars dotter är Skäligen misstänkt för att vara inblandad i ett hemskt mord. JG har tidigare varit vän med den mördade, men har valt att stå på de misstänktas sida och stötta dem? Ändå var han först ut med att offentliggöra och sörja hennes död på Facebook. Jag försöker förstå hans beteende, men det är inte lätt. Är han en person som vänder kappan efter vinden fram och tillbaka?

Kan någon vänlig trådläsare/skribent bekräfta om det stämmer att JG tagit bort SD från sin vänlista på Facebook. Om inte, kommer jag fortsätta ta den uppgiften med en nypa salt tills vidare.

-------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Citera
2019-09-19, 13:58
Medlem
Citat:
Det kan även ligga till såhär:
HD och SD har pratat ihop sig hur de ska bli av med LW som sett till att förstöra deras liv.
HD är ansiftaren o ger ultimatum då SD kommer krypandes tillbaka..Att ta död på LW och sen kan de göra sin omstart.Utan hinder av LW.
Jag tror detta är mest troligt scenario.
HD :s dna finns inte på platsen?Enbart SD:s.
Saknar HD alibi tro?Var det HD som skrek den natten??
Citera
2019-09-19, 14:03
Medlem
En undran till dig, @Fotoalbuns, du har en "förmåga" att själv, gång på gång,
svara på dina egna inlägg, oftast med endast några minuters mellanrum.
Är det för att på kortast möjliga tid uppnå mesta möjliga inlägg, eller av
någon annan orsak?

Skapa förvirring i tråden? Tröttsamt hur som helst i alla fall.

Citera
2019-09-19, 14:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var inte det jag kommenterade.
Om du citerar mina inlägg kan du väl svara på det som står där.

Jag tycker det är oklart vem som lämnade vem eller om de ens lämnade varandra. EGT har skrivit att HD såg det som någon form av tillfällig separation eftersom hon hoppades SD skulle skärpa till sig och börja uppvakta henne igen och de ska börja om med dejtande och bli nykära igen. Lite som "man saknar inte kon förrän den är borta".

Men HD ska ha blivit besviken eftersom SD fortfarande "jagade" Lena. Så tolkade jag EGT:s inlägg och en del kan ju stämma för de har ju faktiskt inte slutst umgås utan som EGT sagt träffats en hel del även efter separationen och efter Lenas död som om de faktiskt försökte få till en nytändning i förhållandet?

Jag vet inte, det är så många motstridiga uppgifter i det här fallet så man blir helt förvirrad.
Citera
2019-09-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD kan också ha haft ett glödande hat om det som Lenas gode vän Sh.Holmes stämmer, att hon tappade intresset för SD efter separationen från HD.

Tänk hur arg en man måste bli om han lämnar frugan för älskarinnan och den senare helt plötsligt inte vill fortsätta träffas efter det? SD måste ju ha känt sig utnyttjad när han förstått att Lena enbart var intresserad så länge han var förbjuden frukt och spänningen var hög.

Fast LW verkar tagit minst ett kliv bakåt redan innan otroheten uppdagades, alltså redan vid första anmälningen 3 nov-16 som rubricerades som ofredande, är det någon som vet vad det ofredandet handlade om?
Ja jag vet att det lades ner, men vad hände tiden före denna anmälning, mellan SD och LW i deras relation?

Visst han kan känt sig som en ensam förlorare när ingen av kvinnorna ville ha honom längre, men hade han verkligen HD?
Hade han inte förlorat HD sex år tidigare när hon inte ville ha en intim relation med SD, och han i sin tur dessutom svarade med att lämna HD själsligt när han inledde en kärleksfull och intim relation med LW?
Som jag ser det hade de förlorat varann och äktenskapet endast bestod av att leva som gifta på pappret under samma tak..

Och LW hade han väl också så gott som förlorat innan första anmälningen som sagt...varför kom mordet så långt efteråt, om han nu kände sig sviken av dom båda?

Jag tycker alltså att de två täta anmälningarna tyder på att LW tröttnade långt innan otroheten uppdagades, man anmäler inte för för att den bedragna frun ska få veta, (hon anmälde inte en otrohet, hon anmälde ofredande och misshandel)
och ingen anmäler för skojs skull eller i första taget..hon var dessutom rädd att det skulle bli värre...så det tyder på att detta som skulle bli värre redan var illa nog, inte sant?

Vid denna tidpunkt innan HD fick veta allt redan var tillräckligt illa att hon anmäler SD två ggr...
Var det innan dessa två anmälningar som det spekulerats om att SD stalkade LW, tittade i fönstren, hotade och trakkaserade henne...eller började de påstådda hoten trakkasserierna och stalkningen efter att otroheten uppdagades?

Varför och när började LW känna obehag av SD från första början...var det vår, sommar, höst/vinter 2016, för det lär ju varit under 2016 det började knaka mellan dom, så kom väl inte som en chock för SD senare 2018 för att HD flyttar ut, känns väldigt långsökt...han hade sex år han satt med makten att ta ett aktivt beslut, inte sant?
Citera
2019-09-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
En undran till dig, @Fotoalbuns, du har en "förmåga" att själv, gång på gång,
svara på dina egna inlägg, oftast med endast några minuters mellanrum.
Är det för att på kortast möjliga tid uppnå mesta möjliga inlägg, eller av
någon annan orsak?

Skapa förvirring i tråden? Tröttsamt hur som helst i alla fall.

Det är bara extra tillägg som jag glömt.
Citera
2019-09-19, 14:15
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Det är bara extra tillägg som jag glömt.

Du kan ju redigera dina inlägg i en timme, så förslagsvis gör du det så framöver om du kommer mer inom den tiden. Det blir lite förvirrande annars.

Mvh
/FS
Citera
2019-09-19, 14:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ursäkta att jag inte hunnit besvara detta tidigare. JG måste ha dribblat med den där loggningen och tagit bort den efter att han kanske varit inne på denna sida? Jag vet inte, men loggen var borta igår kväll. Idag är den på plats igen. Kanske du måste vara snabb att kolla ifall han får för sig att ändra den igen.
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d52d55ae-955f-4809-b79a-bf25b0a14c68&IID=2901cc2d-3a9a-4631-9e56-d84141316af4

Bifogar bilder på hur det såg ut igår på dagen, under kvällen och idag
www.bildtagg.se/bild/00hgb03azmwx1ab95dftf28

Tyvärr missade jag att skärmdumpa texten igår, men jag minns inte att det stod något som är värt att prata om i tråden. Det jag mer är intresserad av är relationerna mellan JG, HD och hennes föräldrar - de verkar vara väldigt tajta.

JG umgås med pappan vars dotter är Skäligen misstänkt för att vara inblandad i ett hemskt mord. JG har tidigare varit vän med den mördade, men har valt att stå på de misstänktas sida och stötta dem? Ändå var han först ut med att offentliggöra och sörja hennes död på Facebook. Jag försöker förstå hans beteende, men det är inte lätt. Är han en person som vänder kappan efter vinden fram och tillbaka?

Kan någon vänlig trådläsare/skribent bekräfta om det stämmer att JG tagit bort SD från sin vänlista på Facebook. Om inte, kommer jag fortsätta ta den uppgiften med en nypa salt tills vidare.

-------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245

Tack!
Ingen fara!

Man blir undrandes hur allt ligger till.
Hur var det nu med de ursprungliga vänskaperna mellan JG, HD och HDs föräldrar?

Var det inte någon som frågade nyligen om det inte var så att JG och HD var vänner innan SD och han blev det?

Jag har dessvärre inte intresserat mig så mycket i frågan då jag aldrig trott att vare sig HD eller JG kunde vara inblandade. Nu har jag fått flytta positionerna en aning, ja, ganska mycket.

Det kan inte vara så att JG från början var vän med HDs familj och på så sätt känner att han inte kan svika dom nu?
En annan sida skulle kunna vara att de klamrar sig fast vid att tro att HD absolut inte kan vara skyldig och att de nu stöttar varandra.

Vilket underligt mord.
Vad förvirrad man känner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in