Citat:
Ursprungligen postat av
EdgarAllaPoe
Vilka papper skulle det vara? Det är ju just avsaknaden av skrivna avtal som gjort att det hade en stökig skilsmässa rent ekonomiskt. Hade det funnits ett äktenskapsförord eller en bodelning inom äktenskapet hade troligen KL inte varit lika framgångsrik i utfallet av bodeln8ngen.
Bl.a. Vresrosen och Judge Red hävdar ju just att det mesta verkar ha avtalats bort under åtminstone bodelningen. Jag har bara följt det som diskuterats om saken i tråden här. Jag har ett liv utanför Flashback.
Sedan vet jag att väldigt många mycket omfattande lagändringar började gälla den 1 juli år 2006, bl.a. därför som jag utvandrade då, 2 veckor innan. För denna röra kommer att komma surt efter, tänkte jag, inte för egen del, utan för samhället och enskilda personer.
Bl.a. vet jag att det då inte längre blev rättsmässigt säkert att ex äga halva bostaden, eller större andel av den. Om din partner ex skaffade lån bakom din rygg, hamnar hos fogden, så kan fogden lägga ut HALVA borätten till salu, på den öppna marknaden. Man kan tvingas vara delägare med någon man inte vill eller ens känner.
Att K.L. struntar i att betala hyror (om det nu är sant), är officiellt bostadslös, checkar in som "okänd" på sjukhus, är totalt spårlös på nätet, använder äldre ospårbara mobiltelefoner, allmänna lånedatorer på internetcafeer/bibliotek osv känns mera för mig som att hon faktiskt väljer att inte lämna några spår. Hennes beteende i detta är väl det som polisen rekommenderar för någon med skyddad identitet. Och måste inte vara för att sopa undan spår efter eventuell kriminalitet.
Men det är vad jag TYCKER! Så jag behöver inga svar eller kommentarer på det från vissa användare.