2019-09-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Är det kontrollerat med TR att det är han som inte uppenbarade sig till förhandling i TR. Borde ju vara lätt att få vidimerat via TR. Lär inte vara en uppsjö av kallade som inte dyker upp.

Vore intressant med bild av denna gök.
Se den fil jag lade upp. Jo då, det är konfirmerat.
Citera
2019-09-19, 13:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Vilka papper skulle det vara? Det är ju just avsaknaden av skrivna avtal som gjort att det hade en stökig skilsmässa rent ekonomiskt. Hade det funnits ett äktenskapsförord eller en bodelning inom äktenskapet hade troligen KL inte varit lika framgångsrik i utfallet av bodeln8ngen.

Bl.a. Vresrosen och Judge Red hävdar ju just att det mesta verkar ha avtalats bort under åtminstone bodelningen. Jag har bara följt det som diskuterats om saken i tråden här. Jag har ett liv utanför Flashback.

Sedan vet jag att väldigt många mycket omfattande lagändringar började gälla den 1 juli år 2006, bl.a. därför som jag utvandrade då, 2 veckor innan. För denna röra kommer att komma surt efter, tänkte jag, inte för egen del, utan för samhället och enskilda personer.

Bl.a. vet jag att det då inte längre blev rättsmässigt säkert att ex äga halva bostaden, eller större andel av den. Om din partner ex skaffade lån bakom din rygg, hamnar hos fogden, så kan fogden lägga ut HALVA borätten till salu, på den öppna marknaden. Man kan tvingas vara delägare med någon man inte vill eller ens känner.

Att K.L. struntar i att betala hyror (om det nu är sant), är officiellt bostadslös, checkar in som "okänd" på sjukhus, är totalt spårlös på nätet, använder äldre ospårbara mobiltelefoner, allmänna lånedatorer på internetcafeer/bibliotek osv känns mera för mig som att hon faktiskt väljer att inte lämna några spår. Hennes beteende i detta är väl det som polisen rekommenderar för någon med skyddad identitet. Och måste inte vara för att sopa undan spår efter eventuell kriminalitet.

Men det är vad jag TYCKER! Så jag behöver inga svar eller kommentarer på det från vissa användare.
Citera
2019-09-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bl.a. Vresrosen och Judge Red hävdar ju just att det mesta verkar ha avtalats bort under åtminstone bodelningen. Jag har bara följt det som diskuterats om saken i tråden här. Jag har ett liv utanför Flashback.

Sedan vet jag att väldigt många mycket omfattande lagändringar började gälla den 1 juli år 2006, bl.a. därför som jag utvandrade då, 2 veckor innan. För denna röra kommer att komma surt efter, tänkte jag, inte för egen del, utan för samhället och enskilda personer.

Bl.a. vet jag att det då inte längre blev rättsmässigt säkert att ex äga halva bostaden, eller större andel av den. Om din partner ex skaffade lån bakom din rygg, hamnar hos fogden, så kan fogden lägga ut HALVA borätten till salu, på den öppna marknaden. Man kan tvingas vara delägare med någon man inte vill eller ens känner.

Att K.L. struntar i att betala hyror (om det nu är sant), är officiellt bostadslös, checkar in som "okänd" på sjukhus, är totalt spårlös på nätet, använder äldre ospårbara mobiltelefoner, allmänna lånedatorer på internetcafeer/bibliotek osv känns mera för mig som att hon faktiskt väljer att inte lämna några spår. Hennes beteende i detta är väl det som polisen rekommenderar för någon med skyddad identitet. Och måste inte vara för att sopa undan spår efter eventuell kriminalitet.

Men det är vad jag TYCKER! Så jag behöver inga svar eller kommentarer på det från vissa användare.

Jag har frågat dig förr. Anser du att det kan ses som om KL har ett motiv för att försöka mörda HOL? Tänker på din beskrivning av att han betett sig illa mot KL?
Citera
2019-09-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kanske du sett inlägget redan men tilläggas kan då att en som utger sig för att vara den efterspanade gjorde detta inlägg tidigare innan sin kafferast.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Är detta den så kallade skytten som jagas på glesbygden någonstans enligt aftonbladet mfl?
Citera
2019-09-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han heter Fre*drik Olaf*sen. Han har uppgivits vara KLs huvudman, dvs hon ska ha varit god man för honom - men det är från hennes mun. Finns inte något bekräftat. @Efternamn08 nämnde honom tidigt i tråden och har haft en del initierat att berätta om KL.

Att jag är 99% säker på att det är han är att man efterspanar en kille som skulle dykt upp på en förhandling i fredags ang bl a rån. Han dök inte upp och häktades i sin frånvaro. Detta med häktningen i hans utevaro nämnde tidningarna. Även att han är känd för att misshandla och hota kvinnor i nära relationer. Vilket också är känt när det gäller Olafs*en.

Olafs*en är alltså efterlyst och häktad i sin utevaro. Detta är bra, för när väl polisen får tag på honom kan man i lugn och ro utreda skjutningen mot HOL utan att behöva tänka på tidsnöd. Han kommer sitta ett tag där han sitter - och man kan i lugn och ro gå igenom hans teknik.

https://minfil.com/EdL4ib6an7/H_ktning_Dan_Fredrik_Olafsen_pdf

Ja redan den 6 September så skrev jag i tråden att skytten var Olafsen. Samma dag som lilja sköts. Den enda som passar in på vittnesuppgifterna av skytten.

Mamma Olafsen äger två bostadsrätter i Nacka. Hon köpte en lgh till Fredrik men den är uthyrd i andra hand just nu.

Fredriks fd sambo Julia har en och på Hornsbergsvägens 22. Men hon har fått skyddad identitet och flyttat från den adressen. Men lgh står töm och enligt Fup så har Fredrik nycklar dit så det är kanske där han trycker. Det är ju rätt nära där Henrik bor. Kan SUVEN ha blivit lånad/stulen från något garage i Hornsberg och blivit körd tillbaka? Kanske borde polisen kolla i garagen runt Hornsberg?
Julia har även en och i Norge som hon bor i när hon jobbar i Norge på sjukhuset och ett boende i Västervik.
Hon är bemanningssjukskötersja. Fredrik och hon bodde i hennes och i Västervik förra året enligt Fup så han kanske gömmer sig där också.

Trots att Fredrik spöade Julia rejält så säger hon under rättegången att hon fortfarande älskar honom fast hon blivit blåslagen. Så hon kan mycket väl låtit honom få gömma sig i något av hennes boenden
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-19 kl. 13:32.
Citera
2019-09-19, 13:29
Medlem
Citat:

Du tycker en hel del, men eftersom du inte kan styrka någon av dina mer eller mindre dolda påståenden om felaktigheter från den av föräldrarna som faktiskt tar sitt föräldraansvar så får nog det mesta avskrivas som en förvirrad persons svammel.

Hittills har du inte kunnat styrka en enda stavelse, ändå kommer du med nåt nytt trams varje inlägg.

Ta dig på allvar är nog inte många som gör, frågan är väl mest om du är ett litet troll eller om du bara har otur varje gång du tänker.
Citera
2019-09-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja redan den 6 September så skrev jag i tråden att skytten var Olafsen. Samma dag som lilja sköts. Den enda som passar in på vittnesuppgifterna av skytten.

Mamma Olafsen äger två bostadsrätter i Nacka. Hon köpte en lgh till Fredrik men den är uthyrd i andra hand just nu.

Fredriks fd sambo Julia har en och på Hornsbergsvägens 22. Men hon har fått skyddad identitet och flyttat från den adressen. Men lgh står töm och enligt Fup så har Fredrik nycklar dit så det är kanske där han trycker. Det är ju rätt nära där Henrik bor. Kan SUVEN ha blivit lånad/stulen från något garage i Hornsberg och blivit körd tillbaka? Kanske borde polisen kolla i garagen runt Hornsberg?
Julia har även en och i Norge som hon bor i när hon jobbar i Norge på sjukhuset och ett boende i Västervik.
Hon är bemanningssjukskötersja. Fredrik och hon bodde i hennes och i Västervik förra året enligt Fup så han kanske gömmer sig där också.

Trots att Fredrik spöade Julia rejält så säger hon under rättegången att hon fortfarande älskar honom fast hon blivit blåslagen. Så hon kan mycket väl låtit honom få gömma sig i något av hennes boenden

Skulle du kunna bekräfta hans utseende om du fick se en bild på FO?
Citera
2019-09-19, 13:41
Medlem
Citat:

Inget avtalas mellan KL & HOL under bodelningen. Advokaten tog reda på fakta och skrev en rapport som han lämnade in till TR som förordnat honom rollen som bodelningsförättare. TR tar ett beslut och KL försöker överklaga men lyckas inte. Det var en summarisk process och den som ville dyka djupare med bevisföring skulle vända sig till rätten och starta en sådan process.

Citat:

Där står det envar fritt att anpassa sina personliga förehavanden efter gällande lagstiftning så inga överraskningar dyker upp. För en icke juridiskt bevandrad person kan det te sig som rena grekiskan. Men människor inom branschen borde veta bättre och hålla efter sina intressen bättre.

Citat:

Fel från början till slut. Kronofogden säljer inga halva fastigheter. Sker en försäljning så säljs hela. Sen kan det vara en delägare som inte tycker om detta. Men då står det den parten fritt att bjuda på fastigheten fast han äger hälften t ex.

En partner kan inte heller belåna en fastighet bakom din rygg utan att du också måste skriva under. Pantförskrivningen sker på hela fastigheten inte bara på den halva ena parten äger. Har du någonsin sett en annons på Hemnet där halva fastigheten säljs. Har du någonsin sett en annons på Kronofogdens hemsida att en fastighet säljs till 50% exekutivt? Nej just det.
Citera
2019-09-19, 13:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Jag har frågat dig förr. Anser du att det kan ses som om KL har ett motiv för att försöka mörda HOL? Tänker på din beskrivning av att han betett sig illa mot KL?

Jag anser att K.L kan ha motiv till att mörda, men jag anser att det ligger närmare till hands att det finns personer i HOLs egna krets (klienter, motpart i tvistemål, etc) som kan ha lika stort motiv för mord, eller t o m större motiv än vad K.L. kan ha.

Just därför tycker jag att det i detta speciella fall är viktigt att även syna BO.

En användare "Ulanna" slängde fram ett "förslag" på att dottern" kunde vara inblandad, skytten någon pojkvän......sådant har ju hänt förr. Hon kanske har tröttnat på päronens tjafs, vem vet, vem vet.

Jag tycker att det är mycket pisamt, för att inte säga otäckt att inte mer verkar göras för att ta reda på mer, men kanske jobbas det med det i bakgrunden.

K.L. som baneman känns lite "för lätt"....The usual suspect.

Nu har drevet lite att göra i eftermiddag .

Själv ska jag gå ut i den underbara solen och 25 grader som vi har här idag, så jag kommer inte att ha tid att svara för de som stör sig på det .
Citera
2019-09-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ja men alibi??? Om hon var den som planerade mordförsöket så har hon ju planerat in ett vattentätt alibi. Lever hon i kappsäck och håller sig undan i vanliga fall så finns det väl inget bättre än att lägga in sig på sjukhus under den aktuella tidpunkten. Hon glider ut i sjukhusets kläder, armband mm och svara på frågor. Är hon nu alkoholist borde journalisten försökt öppna upp henne med alkohol. Dvs närmsta krog i området. Typ vad fan som helst, men kanske den lokala Pizzerian med fullständiga rättigheter. Något sådan är väl rimligt att anta? Ingen gör väl Stureplan/Fine dining bärandes attribut tillhörandes psyk/sjukvården...

Tack. Så mina tankar om en intelligent kvinna är väl inte orimliga?
Senast redigerad av Vresrosen 2019-09-19 kl. 14:10.
Citera
2019-09-19, 14:00
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Har du berättat detta för polisen?
Citera
2019-09-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Detta om var KL befinner sig har diskuterats i flera dagar. Jag tror att KL kom till Norr Mälarstrand från en plats där man får armband, och att intervjun gjorts på samma ställe. Ledtråden är att hon inte hade klätt på sig, men hade kläder. Det verkar vara kläder man får för natten på sjukhus och liknande ställen.

Hade KL kommit från där hon bor hade hon haft någon gammal T-shirt när hon sover, och varit tvungen att klä på sig.

Antagligen var det orsaken till sekretessen under förhandlingen i domstol om häktning.

Intervjufotona/inspelningen av intervjun med Aftonbladet är inte gjord vid något ställe där man får ett plastarmband.

Vi har lyckats placera intervjun (där de sitter inomhus - ej med i filmen utan bara som bild till en artikel) till Urban Deli i Sickla/Nacka.

Det känns logiskt att de inte rörde sig långt mellan intervjun utomhus och intervjun inomhus. Jag tror helt enkelt att de gick typ 100-400m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in