Citat:
Ursprungligen postat av
Hemi57
..och du menar på allvar att dokumentären inte skulle spä på det ryktet..?
Citat:
Ursprungligen postat av
DrDregel
Jo lite såklart, men jag tror att de flesta hade kommit undan lättare och att de flesta i den situationen faktiskt inte heller hade betalat ur egen ficka. Håller med om att det är snålt (likt de flesta tyvärr är både ekonomiskt och socialt) men inte att det är något uppseendeväckande på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
DrDregel
Där håller jag helt med dig, och jag tror det du säger. Jag hade själv gjort en privat 7 siffrig överföring i hans situation. Men det blir nog lätt en principsak där man börjar fundera på vilka man ska betala. Förmodligen har man ganska många att tacka när man nått den nivån som han har gjort och man är nog rädd att folk ska börja tigga om det kommer ut att man ger pengar på det sättet.
Jag orkar inte läsa allt men tänkte;
-Diskuteras det om Per Gessles besatthet av sin egen pedant? Sin egen perfektionist? Tvånget att det blir The Per Gessleway. Tvånget. Styrkan. Svagheten.
PG är diplomatiskt sagt, tvångsmässigt ekonomisk när det gäller pengar in.
Snål skull många många säga vilket under åren har varit upphov till öppna gräl i Gyllene Tider.
Men han fuskar inte.
Är bara millimeterrättvis.
Kan det bli fusk nån gång?
När Vi Två Blir En m ett kompband.
När Vi Två Blir En m Gyllene Tider.
Millimeterrättvisa är att PG som låtskrivare text/musik ska ha all cash. STIM-Regler.
Också PG-regler.
Men gör det PG och hans musik någon skillnad att den framförs av ett okänt kompband eller av Gyllene Tider?
Ja säger jag.
Och här måste Per Gessle öppna upp för förhandling och undvika det helt korrekta i upphovsrätt. Att Gyllene Tider framför har ett mycket stort värde.
Men nu när GT o Roxette är över o förbi lär STIM få glädja honom. Ekonomiskt.
Musikaliskt är han ensam inte stor nog att välta någonting utan sin back up som en gång inte var värda de pengar jag lovar och svär att Per Gessle idag hade offrat för att få hänga på listorna.
,