2019-09-18, 21:58
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDregel
Per Gessle sa det själv i en intervju för några år sedan, kommer inte ihåg var.
..källfakta... btw förklara varför du så energiskt försvarar detta..??
Citera
2019-09-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
..källfakta... btw förklara varför du så energiskt försvarar detta..??

Vadå energiskt? Jag bara tycker att det fått larviga proportioner som jag bara tror har att göra med att Gessle har fått rykte om sig att vara snål och girig som jag tycker verkar vara väldigt ogrundade.
Citera
2019-09-18, 22:12
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Vadå energiskt? Jag bara tycker att det fått larviga proportioner som jag bara tror har att göra med att Gessle har fått rykte om sig att vara snål och girig som jag tycker verkar vara väldigt ogrundade.
..och du menar på allvar att dokumentären inte skulle spä på det ryktet..?
Citera
2019-09-18, 22:21
Medlem
Citat:

Jo lite såklart, men jag tror att de flesta hade kommit undan lättare och att de flesta i den situationen faktiskt inte heller hade betalat ur egen ficka. Håller med om att det är snålt (likt de flesta tyvärr är både ekonomiskt och socialt) men inte att det är något uppseendeväckande på något sätt.
Citera
2019-09-18, 22:28
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Jo lite såklart, men jag tror att de flesta hade kommit undan lättare och att de flesta i den situationen faktiskt inte heller hade betalat ur egen ficka. Håller med om att det är snålt (likt de flesta tyvärr är både ekonomiskt och socialt) men inte att det är något uppseendeväckande på något sätt.
Någon skrev att jag skulle ha gjort likadant om jag vore Gessle.. Fel!
Hade jag varit Gessle hade Cushmann fått betydligt mer. Är man god för många miljarder anser jag handlandet ruskigt snålt! I hans värld är det inte ens fickpengar vi pratar om.
Citera
2019-09-18, 22:42
Medlem
Citat:
Någon skrev att jag skulle ha gjort likadant om jag vore Gessle.. Fel!
Hade jag varit Gessle hade Cushmann fått betydligt mer. Är man god för många miljarder anser jag handlandet ruskigt snålt! I hans värld är det inte ens fickpengar vi pratar om.

Där håller jag helt med dig, och jag tror det du säger. Jag hade själv gjort en privat 7 siffrig överföring i hans situation. Men det blir nog lätt en principsak där man börjar fundera på vilka man ska betala. Förmodligen har man ganska många att tacka när man nått den nivån som han har gjort och man är nog rädd att folk ska börja tigga om det kommer ut att man ger pengar på det sättet.
Citera
2019-09-19, 00:00
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Där håller jag helt med dig, och jag tror det du säger. Jag hade själv gjort en privat 7 siffrig överföring i hans situation. Men det blir nog lätt en principsak där man börjar fundera på vilka man ska betala. Förmodligen har man ganska många att tacka när man nått den nivån som han har gjort och man är nog rädd att folk ska börja tigga om det kommer ut att man ger pengar på det sättet.

Jag orkar inte läsa allt men tänkte;
-Diskuteras det om Per Gessles besatthet av sin egen pedant? Sin egen perfektionist? Tvånget att det blir The Per Gessleway. Tvånget. Styrkan. Svagheten.

PG är diplomatiskt sagt, tvångsmässigt ekonomisk när det gäller pengar in.
Snål skull många många säga vilket under åren har varit upphov till öppna gräl i Gyllene Tider.
Men han fuskar inte.
Är bara millimeterrättvis.
Kan det bli fusk nån gång?
När Vi Två Blir En m ett kompband.
När Vi Två Blir En m Gyllene Tider.
Millimeterrättvisa är att PG som låtskrivare text/musik ska ha all cash. STIM-Regler.
Också PG-regler.

Men gör det PG och hans musik någon skillnad att den framförs av ett okänt kompband eller av Gyllene Tider?
Ja säger jag.
Och här måste Per Gessle öppna upp för förhandling och undvika det helt korrekta i upphovsrätt. Att Gyllene Tider framför har ett mycket stort värde.

Men nu när GT o Roxette är över o förbi lär STIM få glädja honom. Ekonomiskt.
Musikaliskt är han ensam inte stor nog att välta någonting utan sin back up som en gång inte var värda de pengar jag lovar och svär att Per Gessle idag hade offrat för att få hänga på listorna.

,
Citera
2019-09-19, 00:11
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag orkar inte läsa allt men tänkte;
-Diskuteras det om Per Gessles besatthet av sin egen pedant? Sin egen perfektionist? Tvånget att det blir The Per Gessleway. Tvånget. Styrkan. Svagheten.

PG är diplomatiskt sagt, tvångsmässigt ekonomisk när det gäller pengar in.
Snål skull många många säga vilket under åren har varit upphov till öppna gräl i Gyllene Tider.
Men han fuskar inte.
Är bara millimeterrättvis.
Kan det bli fusk nån gång?
När Vi Två Blir En m ett kompband.
När Vi Två Blir En m Gyllene Tider.
Millimeterrättvisa är att PG som låtskrivare text/musik ska ha all cash. STIM-Regler.
Också PG-regler.

Men gör det PG och hans musik någon skillnad att den framförs av ett okänt kompband eller av Gyllene Tider?
Ja säger jag.
Och här måste Per Gessle öppna upp för förhandling och undvika det helt korrekta i upphovsrätt. Att Gyllene Tider framför har ett mycket stort värde.

Men nu när GT o Roxette är över o förbi lär STIM få glädja honom. Ekonomiskt.
Musikaliskt är han ensam inte stor nog att välta någonting utan sin back up som en gång inte var värda de pengar jag lovar och svär att Per Gessle idag hade offrat för att få hänga på listorna.

,

PG har likt Joakim Larsson i Europe sponsrat sina mer eller mindre behåvade bandmedlemmar med långt mer cash genom live uppträdanden och annat, än de annars hade tjänat.
Citera
2019-09-19, 12:05
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok
PG har likt Joakim Larsson i Europe sponsrat sina mer eller mindre behåvade bandmedlemmar med långt mer cash genom live uppträdanden och annat, än de annars hade tjänat.

Men vad är Joey solo utan sitt Europe?
Dom behöver varann.

Samma med Per Gessle.
Kör en Per Gessle solo sommarturné och du får se.

Citera
2019-09-24, 20:46
Medlem
Citat:
Dom behöver varann.

Samma med Per Gessle.

Lite lam jämförelse då Gessle kan spela för 150 000 personer per sommar som soloartist. Inte riktigt lika poppis som Gyllene men mer än vad de flesta större artister kan drömma om.
Citera
2019-09-24, 21:02
Medlem
Citat:
Dom behöver varann.

Samma med Per Gessle.

Det gick nyligen en konsert på TV4(?) (vilket de visat några gånger) med PG, band, gästartist och kvinnlig kompsångare. PG körde igenom det mesta, mycket, han sysslat med och publiken var nöjd. Visst vore allt roligare i originaluppsättningar men PG kan själv!
Citera
2019-09-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holk1
Vet att han har två LaFerrari’s. En Aperta, alltså en cabriolet samt en vanlig, alltså en coupé av samma modell. Båda ska ha personliga regplåtar. Finns nog mer att läsa om hans samling om du googlar.
Ingen klimatsmart typ, det inte !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in