2019-09-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nå må du ikke lese VG og Brøske som fanden leser bibelen.

Det samme gjelder agvvv.

Brøske, om tidsvinduet AEH skal ha forsvunnet.

Edit:
Det er helt klart at Brøske her utvider tidsrommet forbrytelsen kan ha skjedd frem til det øyeblikk TH varslet politiet.

Man utelukker ikke at kriminelle handlinger kan ha skjedd etter at TH kom hjem ca 13:30.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Klarer ikke å komme forbi denne tegneseriaktige dekkoperasjonen/historien. Den gir kun mening hvis det er TH som står bak selv. Men selv da er den vanskelig å svelge. Hva er tanken? Å peke på en slags superskurk som er ute etter å ta ham; drepe kona hans og få ham fengslet for det. En slags Ond Ondesen fra Ondeby.
Senast redigerad av agvvv 2019-09-19 kl. 10:40.
Citera
2019-09-19, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Klarer ikke å komme forbi denne tegneseriaktige dekkoperasjonen/historien. Den gir kun mening hvis det er TH som står bak selv. Men selv da er den vanskelig å svelge. Hva er tanken? Å peke på en slags antihelt som er ute etter å ta ham; drepe kona hans og få ham fengslet for det. En slags Ond Ondesen fra Ondeby.

Ikke gjør saken vanskeligere eller mer komplisert enn den er. Selv om ugjerningen har vært planlagt lang tid i forveien, er det en del faktorer som ikke har utviklet seg slik som TH hadde forutsatt.

- Brutal russisk mafia ble ikke involvert i Pareto-straffesaken. Jeg tror TH hadde regnet med russisk tilstedeværelse og involvering i straffesaken, og at politiet skulle starte etterforskning mot russiske kriminelle og mislykkes i å oppnå etterforskningsmessige resultater.

- For lang tid fra forsvinningen til saken ble offentlig kjent. TH har fått mindre hjelp fra ukjente hackere og netthaier, som kunne ha fremstilt seg som kidnappere i håp om å motta penger, enn han hadde forventet. For å gjøre tilfanget av mulige falske kidnappere størst mulig, har han lagt inn IS og terror-hentydninger i trusselbrevet. Men det gikk for lang tid, og falske kidnappere ser ikke ut til å ha skapt vesentlige problemer for etterforskningen.

Dette er de viktigste områdene som TH har vurdert feil. Tror jeg. I tillegg kommer at han har lagt igjen flere spor i Sloraveien enn han var klar over. Samt at trusselbrevet er avslørende, her finnes indisier og spor som peker mot TH.

Og ja, TH er ond. Det er ondskap å drepe sin kone i stedet for å gi henne skilsmisse. Ingen tvil om det.
Citera
2019-09-19, 11:03
Medlem
Då har elektrikern blivit löst från sitt tystnadslöfte. Han kunde har ringt på dörren även om han inte fått svar på telefon och hamnat mitt upp i nånting. Det har tidigare konstaterats här att datanerden VW har varit inneboende hos Sk****n.

Den som skrev i går alldeles motsatt om vad VG börjat skriva om bl.a. 9:14-samtalet, orkar inte se tillbaka vem det var, men vad menade han/hon med det?
Citera
2019-09-19, 11:05
Medlem
Citat:
Takk! Det var på tide at dette ble rettet opp hvis det var feil. Så mye unødvendige spekulasjoner...
Fra VG:

«Politiet har brukt mye tid på få plass en tidslinje for morgenen 31. oktober i fjor. Telefonsamtalen Hagen hadde med et familiemedlem, har vært underlagt omfattende undersøkelser, før etterforskerne konkluderte med at det er et sikkert livsbevis.»

«I vår hovedteori forholder vi oss til at telefonsamtalen 09.14 er siste kjente livstegn. Det er imidlertid med dette som med mye annet – frem til hendelsesforløpet er klarlagt, skal vi være varsomme med å være helt bastante i våre konklusjoner, svarer Brøske.»

Jeg leser dette som at TH har alibi. Men de vil ikke la mistanken slippe helt. Som flere påpeker her inne, så ser samarbeidet mellom Holden(familien) og politiet til å være brutt. Det tyder på mistanke til noen i familien.
TH er den opplagte her. Men han har alibi for tidspunktet AE forsvant.
Min hypotese er at han har benyttet hjelp.
En mann med mye penger og makt, opparbeidet over lang tid, har nok anledning til det.
Det finnes selvsagt profesjonelle som dreper for penger.
Det er kidnappingshistorien rundt jeg har problemer med å forstå her.
Den virker unødvendig. Resultatet har blitt verre enn ved at hun bare skule forsvunnet uten et spor. TH står som mistenkt, selv med denne spektakulære og makabre kidnappingen som bakteppe. Og politiet kjører på med ressurser vi sjeldent ser maken til.
Kidnappingshistorien virker nærmest barnslig på et vis, naiv. Og at profesjonelle drapsmenn har ment at det var en god ide kan jeg bare ikke skjønne.

Helt enig at historien virker barnslig og naiv. Akkurat som trolleT her inne. Skulle tro det stod en skuespiller bak..
Citera
2019-09-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ikke gjør saken vanskeligere eller mer komplisert enn den er. Selv om ugjerningen har vært planlagt lang tid i forveien, er det en del faktorer som ikke har utviklet seg slik som TH hadde forutsatt.

- Brutal russisk mafia ble ikke involvert i Pareto-straffesaken. Jeg tror TH hadde regnet med russisk tilstedeværelse og involvering i straffesaken, og at politiet skulle starte etterforskning mot russiske kriminelle og mislykkes i å oppnå etterforskningsmessige resultater.

- For lang tid fra forsvinningen til saken ble offentlig kjent. TH har fått mindre hjelp fra ukjente hackere og netthaier, som kunne ha fremstilt seg som kidnappere i håp om å motta penger, enn han hadde forventet. For å gjøre tilfanget av mulige falske kidnappere størst mulig, har han lagt inn IS og terror-hentydninger i trusselbrevet. Men det gikk for lang tid, og falske kidnappere ser ikke ut til å ha skapt vesentlige problemer for etterforskningen.

Dette er de viktigste områdene som TH har vurdert feil. Tror jeg. I tillegg kommer at han har lagt igjen flere spor i Sloraveien enn han var klar over. Samt at trusselbrevet er avslørende, her finnes indisier og spor som peker mot TH.

Og ja, TH er ond. Det er ondskap å drepe sin kone i stedet for å gi henne skilsmisse. Ingen tvil om det.

Du har rett. Mesterplaner har det med å feile. Alltid noe som ikke går etter planen.
Det gjenstår å se om TH har vanntett alibi for å egenhendig ha tatt livet av sin kone. Bildet som tegner seg av hvordan han har behandlet AE, hvis man skal tro alle rykter, er mildt sagt forstyrrende. Vi snakker ondskap. Og planen må ha vært å kunne peke på enda større ondskap.
Trusselbrevet er drøyt, så da kan man vel si at han eier litt selvinnsikt, om ikke annet...
Hvis han har alibi, og noen har gjort selve drapet for ham, så må det være noen han kjenner. Som har sagt seg villig til å gå med på dette sinnsyke plottet. (fordi han må?)
Citera
2019-09-19, 11:17
Medlem
Hadde jeg vært politiet, hadde jeg også sett på andre familiemedlemmer, ingen har nevnt svigersønnen fra « down under» f eks.
Hvis TH står bak, er det vel noe underlig at han « bestilte» kidnapping midt i en elektrikeravtale?
Senast redigerad av AmunRa 2019-09-19 kl. 11:33.
Citera
2019-09-19, 11:38
Medlem
Citat:
Du har rett. Mesterplaner har det med å feile. Alltid noe som ikke går etter planen.
Det gjenstår å se om TH har vanntett alibi for å egenhendig ha tatt livet av sin kone. Bildet som tegner seg av hvordan han har behandlet AE, hvis man skal tro alle rykter, er mildt sagt forstyrrende. Vi snakker ondskap. Og planen må ha vært å kunne peke på enda større ondskap.
Trusselbrevet er drøyt, så da kan man vel si at han eier litt selvinnsikt, om ikke annet...
Hvis han har alibi, og noen har gjort selve drapet for ham, så må det være noen han kjenner. Som har sagt seg villig til å gå med på dette sinnsyke plottet. (fordi han må?)

Dette sinnssyke plottet, som du beskriver det som, tyder aller mest på at TH står bak helt alene.

Mennesker med stor makt, som er blitt vant til å få alt nøyaktig som de selv vil, kan over tid bli skadelidende av mangel på motforestillinger og korreksjoner fra omverden.

Jeg tviler på at han har hatt medhjelpere. Nærmest uansett hva han kan ha truet med.
Citera
2019-09-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Hadde jeg vært politiet, hadde jeg også sett på andre familiemedlemmer, ingen har nevnt svigersønnen fra « down under» f eks.
Hvis TH står bak, er det vel noe underlig at han « bestilte» kidnapping midt i en elektrikeravtale?

Ja, det var en travel morgen. Mye telefoner, avreise til Kvitfjell, elektriker og ektemannen hjem til "lunch". gjerningsmenn/mann må ha vært godt informert om hva som foregikk.
Det står at avtalen ble gjort 2 uker i forveien, men ingen kontakt etter det. Litt rar måte de skriver det på, som om avtalen var "svevende". at de skulle ringes nærmere eller lignende.
Men lå hun allerede død, som Kornblomst antyder, så måtte hun jo fjernes kjapt, før avtalen. Jeg ser bare ikke at et slikt hastverks-scenario skal kunne fungere godt.

Sitat:
"Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Skansen, som forteller at han gjorde avtalen med Anne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt."
Citera
2019-09-19, 11:55
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

De ser forhåpentlig på alle muligheter.

Det eneste som er sikkert er at AEH er sporløst borte, sannsynligvis drept. Og at det har skjedd relativt raskt etter 09:14. Med en hypotetisk tvil om at det kan ha skjedd senere den dagen.
Nå vet vi at det fantes en avtale med elektriker, hun kan ha hatt andre avtaler også. Jeg har informasjon om at hun hadde en avtale med noen hun skulle møte litt senere på dagen, hvor hun uteble. Men jeg kan ikke oppgi kilden, så nøyer meg foreløpig på 9:14 - 9:48 som sannsynlig tidsvindu. Tror det stemmer uansett.

Saken er iflg politiet svært kompleks, og virker ekstremt godt planlagt/gjennomført. Jeg er ganske sikker på at politiet vet hvem som står bak, men at vedkommende har vært minimalt involvert i gjennomføringen og derfor vanskelig kan tas på noe uten at noen tyster.

Eller er det jo litt interessant at familien til elektrikeren bor i huset hvor kryptoeksperten VW som jeg har snakket mye om tidligere leide. Merkelig sammentreff.
Citera
2019-09-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ja, det var en travel morgen. Mye telefoner, avreise til Kvitfjell, elektriker og ektemannen hjem til "lunch". gjerningsmenn/mann må ha vært godt informert om hva som foregikk.
Det står at avtalen ble gjort 2 uker i forveien, men ingen kontakt etter det. Litt rar måte de skriver det på, som om avtalen var "svevende". at de skulle ringes nærmere eller lignende.
Men lå hun allerede død, som Kornblomst antyder, så måtte hun jo fjernes kjapt, før avtalen. Jeg ser bare ikke at et slikt hastverks-scenario skal kunne fungere godt.

Sitat:
"Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Skansen, som forteller at han gjorde avtalen med Anne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt."

I samme VG- artikkel ble det nå bekreftet at tekniske spor etter vold kan antyde at hun ble drept i hjemmet. Det er første gang det blir nevnt. Før dette har ingen bekreftet spor av vold. Det betyr vel at skosporene er avsatt i blod?
Det gjør bildet enda tydeligere, men merkelig at de kommer med den opplysningen først et år etter?
Citera
2019-09-19, 12:00
Medlem
Citat:
I samme VG- artikkel ble det nå bekreftet at tekniske spor etter vold kan antyde at hun ble drept i hjemmet. Det er første gang det blir nevnt. Før dette har ingen bekreftet spor av vold. Det betyr vel at skosporene er avsatt i blod?
Det gjør bildet enda tydeligere, men merkelig at de kommer med den opplysningen først et år etter?

Og enda merkeligere at ikke familien har blitt gjort oppmerksomme på dette. I følge Holden var dette nytt for dem...
Citera
2019-09-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
De ser forhåpentlig på alle muligheter.

Det eneste som er sikkert er at AEH er sporløst borte, sannsynligvis drept. Og at det har skjedd relativt raskt etter 09:14. Med en hypotetisk tvil om at det kan ha skjedd senere den dagen.
Nå vet vi at det fantes en avtale med elektriker, hun kan ha hatt andre avtaler også. Jeg har informasjon om at hun hadde en avtale med noen hun skulle møte litt senere på dagen, hvor hun uteble. Men jeg kan ikke oppgi kilden, så nøyer meg foreløpig på 9:14 - 9:48 som sannsynlig tidsvindu. Tror det stemmer uansett.

Saken er iflg politiet svært kompleks, og virker ekstremt godt planlagt/gjennomført. Jeg er ganske sikker på at politiet vet hvem som står bak, men at vedkommende har vært minimalt involvert i gjennomføringen og derfor vanskelig kan tas på noe uten at noen tyster.

Eller er det jo litt interessant at familien til elektrikeren bor i huset hvor kryptoeksperten VW som jeg har snakket mye om tidligere leide. Merkelig sammentreff.

Jeg tror dette stemmer. Planen innebærer at TH skal ha alibi. Det må være han som er dirigenten.
Ja, da kan han jo ha fått opplæring av ham(kryptoeksperten), en gang i tiden. De ser ut til å benytte seg av kortreist arbeidskraft og vennetjenester. Monero-kontoen ble aktiv i 2018, men den kan ha eksistert lenge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in