Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Klarer ikke å komme forbi denne tegneseriaktige dekkoperasjonen/historien. Den gir kun mening hvis det er TH som står bak selv. Men selv da er den vanskelig å svelge. Hva er tanken? Å peke på en slags antihelt som er ute etter å ta ham; drepe kona hans og få ham fengslet for det. En slags Ond Ondesen fra Ondeby.
Ikke gjør saken vanskeligere eller mer komplisert enn den er. Selv om ugjerningen har vært planlagt lang tid i forveien, er det en del faktorer som ikke har utviklet seg slik som TH hadde forutsatt.
- Brutal russisk mafia ble ikke involvert i Pareto-straffesaken. Jeg tror TH hadde regnet med russisk tilstedeværelse og involvering i straffesaken, og at politiet skulle starte etterforskning mot russiske kriminelle og mislykkes i å oppnå etterforskningsmessige resultater.
- For lang tid fra forsvinningen til saken ble offentlig kjent. TH har fått mindre hjelp fra ukjente hackere og netthaier, som kunne ha fremstilt seg som kidnappere i håp om å motta penger, enn han hadde forventet. For å gjøre tilfanget av mulige falske kidnappere størst mulig, har han lagt inn IS og terror-hentydninger i trusselbrevet. Men det gikk for lang tid, og falske kidnappere ser ikke ut til å ha skapt vesentlige problemer for etterforskningen.
Dette er de viktigste områdene som TH har vurdert feil. Tror jeg. I tillegg kommer at han har lagt igjen flere spor i Sloraveien enn han var klar over. Samt at trusselbrevet er avslørende, her finnes indisier og spor som peker mot TH.
Og ja, TH er ond. Det er ondskap å drepe sin kone i stedet for å gi henne skilsmisse. Ingen tvil om det.