2019-09-19, 09:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Som kvinna tycker jag att det absolut finns situationer där det är helt OK att vara otrogen, från båda håll. Om man sitter fast i ett förhållande som är helt jävla katastrofalt dåligt så tycker jag att otrohet är fritt fram. Det vidriga är väl att vara otrogen då det annars framstår för partnern att förhållandet är bra.

Fy fan, om jag var gift med en alkoholiserad/nerknarkad psykopat men inte kom ifrån honom av någon anledning så skulle jag inte tveka en sekund på att vara otrogen om jag träffade någon som jag tyckte om (sexuellt eller emotionellt eller båda).

Skulle du även använda den personens/partnerns pengar och tillgångar som du ville?

Bara en fråga.
Citera
2019-09-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Skulle du även använda den personens/partnerns pengar och tillgångar som du ville?

Bara en fråga.
Skärp dig nu. Det kallas giftorätt i bodelningen. Och han tar över hennes lån samt köper ut henne. Din pengaavundsjuka är äcklig. Du kallar dessutom barnen för "rikemansungar" i en massa inlägg. Som om de har något med föräldrarnas utbildning och yrken att göra. Riktigt obehagligt.
Citera
2019-09-19, 09:44
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Inga barn ska behöva växa upp med en missbrukande förälder oavsett om det är pappan eller mamman! Nu råkar det vara mamman som missbrukar och då går vissa helt bananas när det kommer fram uppgifter om henne och skriver rena lögner i tråden och då slår jag bakut.

Jag har varit på Flashback tillräckligt länge för att ha sett trådar där pappan har varit missbrukaren och våldsverkaren och där har aldrig mamman mött samma form av hat som jag ser här.
Mycket underligt

Trams. Jag ser enbart hat mot KL definitivt inte mot HOL här inne. Däremot är vi några stycken som anser att KL:s historia är djup tragisk för alla inblandade. Du och några till verkar ha ett märkligt dyrkande förhållande till HOL. Återigen vill jag påpeka att ditt s k omhuldrande om barnen är tämligen skenheligt. Du är den som bidragit mest till att kasta skit på barnens mamma och lagt upp allt du kan hitta om henne för allmän beskådan. Det kommer vara hemskt för barnen att läsa om detta oavsett vilka känslor de har för henne.
Citera
2019-09-19, 09:47
Medlem
Håll barnen utanför denna tråd. Det är så lågt att kalla dem för nedsättande ord.
Citera
2019-09-19, 09:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Men det är ju en motsägelse.....

"Ingen har insyn, men ALLA har "insyn" när det gäller K.L.s eventuella alkoholmissbruk enligt dig och några andra.

Man kan liksom inte välja den "fakta" som man vill, det som passar in på hur man själv vill att det ska se ut.

Förövrigt anser jag att man SKA hålla ihop för barnens skull. Det om något är faktiskt "barnets bästa". Man har ett ansvar gentemot barn man skaffar. Och man gör ALLT för att hjälpa den som man lovat "i NÖD och lust". Och det är också för "barnets bästa".

Jag kommer aldrig förlåta min mamma för att hon gjorde pappa hemlös.

Så det känns rätt bra att HOLs agerande säkerligen kommer att bita honom själv i svansen, i sinom tid.

Jag anser att det är klart bevisat att KL har stora problem med alkoholen. Hennes fyllor (och aggressiva beteende) har resulterat i anmälningar och domar. Hennes fyllor har också skadat barnen samt bidragit till att de inte längre kunde bo ihop. (Det sista är mitt eget antagande)

Vi har däremot ingen insyn i deras sexliv. Varken du eller någon annan här.

Det är upp till dig att tycka att man ska hålla ihop för barnens skull. Jag håller inte med alls. Barn påverkas starkt av hur föräldrarna mår och jag kan lova dig att de hellre ser föräldrarna skilda, lyckliga? på varsitt håll än lever ihop med en massa bråk och annat elände som följd.

I nöd och lust? Men om det bara är nöd? Ska man stanna då tycker du?

Tycker du att Karin har haft något ansvar för barnens välmående och för att äktenskapet ska fungera? Du utmålar henne som det stora offret här. Vad har du för belägg för att hon gjort vad hon kunnat för att ha en bra relation med barnen och maken? Hon ställde inte ens upp på bevakat umgänge. Varför inte då? Var dom inte viktigare än så?
Senast redigerad av Combival 2019-09-19 kl. 10:05.
Citera
2019-09-19, 10:09
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skärp dig nu. Det kallas giftorätt i bodelningen. Och han tar över hennes lån samt köper ut henne. Din pengaavundsjuka är äcklig. Du kallar dessutom barnen för "rikemansungar" i en massa inlägg. Som om de har något med föräldrarnas utbildning och yrken att göra. Riktigt obehagligt.

Allt är giftorättsgods såtillvida att detvinte avtalats bort i äktenskapsförord vilket kan registreras när som helst före och under äktenskap.
Citera
2019-09-19, 10:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Det stämmer nog!

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
#toppjuristen

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Intressant. Hashtags: #rådmankarinlilja #toppjuristen

Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Tack, det gick alldeles utmärkt att hitta 👍🏻 Det måste vara hon...med forcerat leende.

Mm konstigt konto. Trodde först att det skapades för att lägga ut bilden på KL men såg de andra två bilder med Kardashian och de las upp i mars.

Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Skärmdump för er som inte har instagram, och ifall den tas ned: https://minfil.com/Hf43f96bn0/Screenshot_20190919_000055_com.instagram.android_j pg

Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Personen ifråga har antingen läst vad som skrivits i massmedia eller läst den här tråden och känner till att det spekuleras i vad som har hänt.

Gratulerar.
Ni har bidragit till att hänga ut en totalt okänd och förmodligen oskyldig kvinna.
Det är inte Karin.

Om man ska hitta bild på Karin, lär man behöva vara mer proffsig än att stava rådman med två n.

Det kommer inte vara någon annan än massmedia som kan kabla ut bilder på Karin, om hon står skyldig till detta.
Citera
2019-09-19, 10:15
Medlem
Citat:

Men det är ju en motsägelse.....

"Ingen har insyn, men ALLA har "insyn" när det gäller K.L.s eventuella alkoholmissbruk enligt dig och några andra.

Man kan liksom inte välja den "fakta" som man vill, det som passar in på hur man själv vill att det ska se ut.

Förövrigt anser jag att man SKA hålla ihop för barnens skull. Det om något är faktiskt "barnets bästa". Man har ett ansvar gentemot barn man skaffar. Och man gör ALLT för att hjälpa den som man lovat "i NÖD och lust". Och det är också för "barnets bästa".

Jag kommer aldrig förlåta min mamma för att hon gjorde pappa hemlös.

Så det känns rätt bra att HOLs agerande säkerligen kommer att bita honom själv i svansen, i sinom tid.
Nu får du väl skärpa dig lite? Vad har dina föräldrar med ärendet att göra? Varför försöka få folk att tvivla på att Karin Lilja är ett fyllo när det finns flera LOB och fup som bevisar det?

Att du tycker föräldrar ska hålla ihop i ett dåligt äktenskap visar bara hur verklighetsfrämmande dina åsikter är. Barnen mår bättre utan kontakt med en våldsam och destruktiv alkis i sin närhet.

Det sista du häver ur dig är dessutom rätt ologiskt. Vad ska "bita honom i svansen"? Att han tar hand om sina barn? Att han inte ger upp sina lagliga rättigheter utan bemöter häxans ogrundade anklagelser och tar strid i rätten för sitt och barnens bästa?

Den som är orsak till allt drama och familjens problem är rimligtvis Karin, det är hon som gång på gång försöker få umgänge med barn som inte vill veta av henne. Det är hon som utan grund försvårar livet för sina barn och deras omtänksamma far. Det är hon som för (minst) andra gången försökt göra barnen föräldralösa (nej, hon själv är inte kapabel att vara förälder).
Citera
2019-09-19, 10:23
Medlem
Spännande läsning, skall följa jakten på mig själv och alla dessa roliga påståenden från Er hobbysherlocks.

Finns alibi för tidpunkterna då MGM, err jag?, påstås ha varit i krokarna kvällen innan det förfärliga dådet inträffade samt tidpunkten för dådet och dagen efter och till skrivande stund.

Behöver lite kaffe innan jag orkar engagera mig mer i dessa påståenden, har ju gått igenom Vartenda jäkla inlägg i tråden, klapp på axeln tack!

Personligen:
Önskar "H3nr1k 0ls50n L1lj4" bästa möjliga återhämtnimg och beklagar händelsen. Minnet kommer nog tillbaks och vi får sudda ut "min" delaktighet i detta drama.
- Slut Personligen

På återseende

//#DenOögdeSkyttenSomAldrigFannsEllerIallafallInteDä rDetSägsAttHen,(HenPåReSjälvGubbKärring),Var.
Citera
2019-09-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denooogdeskytten
Spännande läsning, skall följa jakten på mig själv och alla dessa roliga påståenden från Er hobbysherlocks.

Finns alibi för tidpunkterna då MGM, err jag?, påstås ha varit i krokarna kvällen innan det förfärliga dådet inträffade samt tidpunkten för dådet och dagen efter och till skrivande stund.

Behöver lite kaffe innan jag orkar engagera mig mer i dessa påståenden, har ju gått igenom Vartenda jäkla inlägg i tråden, klapp på axeln tack!

Personligen:
Önskar "H3nr1k 0ls50n L1lj4" bästa möjliga återhämtnimg och beklagar händelsen. Minnet kommer nog tillbaks och vi får sudda ut "min" delaktighet i detta drama.
- Slut Personligen

På återseende

//#DenOögdeSkyttenSomAldrigFannsEllerIallafallInteDä rDetSägsAttHen,(HenPåReSjälvGubbKärring),Var.

Ta den där koppen så får du återkomma sen då. Eller förresten, ring 11414 från ’din nya knapptelefon’ istället.

(Var det inte TVÅ dagar innan skotten som några suspekta typer setts på restaurang i närheten?)
Senast redigerad av Avel 2019-09-19 kl. 10:42.
Citera
2019-09-19, 10:31
Medlem
Citat:

Personligen:
- Slut Personligen

På återseende

One-hit-wonder.
Citera
2019-09-19, 10:35
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

Personligen:
- Slut Personligen

På återseende

Oj, spännande, så du menar alltså att du är den eftersökte skytten? Ser fram emot att höra vad du har att säga om ditt alibi, hur väl du känner KL, om hon har varit din gode man och hur du tänker angående de brott du är anklagad för. Varför håller du dig undan (om det nu är sant att du är den du utger dig för att vara).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in