2019-09-19, 00:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Med största sannolikhet är det hon med tanke på texten bredvid fotot i form av följane hashtags #karinlilja #rådmankarinlilja #toppjuristen #rådmann

Samtidigt får man ha i åtanke att bilden i fråga publicerades för en vecka sedan och mycket väl kan ha publicerats av någon som läser den här tråden. Visst kan det vara rätt person i alla fall, men med tanke på hur mycket det gissas här i tråden kan nog folk även gissa med bilder. Jag skulle känna mig mer säker på det hela om bilden dykt upp innan den här härvan satte igång.
Citera
2019-09-19, 00:45
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Samtidigt får man ha i åtanke att bilden i fråga publicerades för en vecka sedan och mycket väl kan ha publicerats av någon som läser den här tråden. Visst kan det vara rätt person i alla fall, men med tanke på hur mycket det gissas här i tråden kan nog folk även gissa med bilder. Jag skulle känna mig mer säker på det hela om bilden dykt upp innan den här härvan satte igång.

Personen ifråga har antingen läst vad som skrivits i massmedia eller läst den här tråden och känner till att det spekuleras i vad som har hänt.
Citera
2019-09-19, 00:48
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Det stämmer..gulligt leende va?

Stämmer precis.
Citera
2019-09-19, 01:04
Medlem
zerocolas avatar
Onekligen en saftig historia, det här att vanlig överklassalkoholism kan utmynna i sådana här våldsexcesser.
Verkligheten överträffar, som bekant, dikten!
Det är förvånande att ett överflöd av pengar inte automatiskt leder till lycka och välmående, för det hade jag varit säker på, om det inte hade skrivits om detta.
Det måste vara seriös otur att först få vara så framgångsrik, för att sedan råka ut för detta.
Men det är väl alkoholberoende i ett nötskal.
För oss andra borde följande vara en lärdom av en sådan här historia: Bli inte medberoende.
När det är alkoholberoende inblandat, är det bara att ta sitt pick och pack, och hellre fly än illa fäkta, innan det är för sent!
Citera
2019-09-19, 01:19
Medlem
Det handlar inte om otur utan om val man gör i livet.
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Onekligen en saftig historia, det här att vanlig överklassalkoholism kan utmynna i sådana här våldsexcesser.
Verkligheten överträffar, som bekant, dikten!
Det är förvånande att ett överflöd av pengar inte automatiskt leder till lycka och välmående, för det hade jag varit säker på, om det inte hade skrivits om detta.
Det måste vara seriös otur att först få vara så framgångsrik, för att sedan råka ut för detta.
Men det är väl alkoholberoende i ett nötskal.
För oss andra borde följande vara en lärdom av en sådan här historia: Bli inte medberoende.
När det är alkoholberoende inblandat, är det bara att ta sitt pick och pack, och hellre fly än illa fäkta, innan det är för sent!
Det är förresten patetiskt av alla som försöker hitta ursäkter till hennes handlingar oavsett om hon är skyldig eller inte till anstiftan till mordförsök. Det är skrämmande att folk tycker det är ok pga hennes ”livsöde” och att HOL är bi och bla bla bla! Och ännu mer skrämmande; att det är en människa i en sådan position (eller dåvarande) Och värst av allt...att hon sluppit så lindrigt hittills.
Citera
2019-09-19, 01:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En god man skall ha rent belastningsregister, man får definitivt inte slåss med poliser och hon har dessutom en kf-skuld numera. Så har hon varit god man så bör hon fått sparken idag. Är hon dessutom känd för att kröka åt helvetes för mycket så tror jag inte Överförmyndarnämnden vill ha henne i sitt s k stall.

Å andra sidan: hon kan ju varit hans gode man i 20 år. Och bara har just honom som huvudman. Då kanske man ser mellan fingrarna om hon klarar att hantera ekonomin för honom, om hon nu haft hand om den också - vilket jag förutsätter. Det brukar vara ramen för god man-skap, sen kan kontraktet utökas till allt möjligt.
Går det att kolla i något register om hon är eller har varit Olafsens Goda man?
Numera verkar Karin behöva en själv så otroligt om hon är det ännu.
Citera
2019-09-19, 01:35
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Hur mår BO?
Citera
2019-09-19, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Denna bild eller? Kanske från bröllopet?
https://deskgram.cc/p/2130569682852425407_12041889737

Ta gärna en titt till på videon som lades upp tidigare. 4:55 in.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-09-19, 02:27
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ta gärna en titt till på videon som lades upp tidigare. 4:55 in.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Det är en video från "Svea hovrätt inledde 400-årsfirandet" på youtube https://www.youtube.com/watch?v=EQ84DU3jnfE
Nej det ska inte vara Karin enligt postare i tråden. Hon var inte med på det jubileet.

Men vem vet... här planteras så mycket felaktig info så inget förvånar mig längre...
Citera
2019-09-19, 03:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Det handlar inte om otur utan om val man gör i livet.
Det är förresten patetiskt av alla som försöker hitta ursäkter till hennes handlingar oavsett om hon är skyldig eller inte till anstiftan till mordförsök. Det är skrämmande att folk tycker det är ok pga hennes ”livsöde” och att HOL är bi och bla bla bla! Och ännu mer skrämmande; att det är en människa i en sådan position (eller dåvarande) Och värst av allt...att hon sluppit så lindrigt hittills.
Karin kunde för länge sedan ha tagit behandling för sitt missbruk men hon har valt att inte ens erkänna det och fortsatt supa. Hennes val och ingen annans.

Allt det här skrämmer mig faktiskt rejält att Karin inte har åkt dit på mer än en bråkdel som hon har varit utredd för. Bevisen fanns och hon gick fri i alla fall.
Hennes gamla kollegor håller tydligen henne om ryggen. Rättsröta i kubik!

Att Hol skulle vara bi finns ingen som helst grund till, "trådsanning", mer än att hans bästa vän A L och han satt i en lägenhet och Karin kom dit full och blev ombedd att lämna, vilket hon vägrade så polisen kom.
Karin ska då ha bitit A L i armen och han hade bara en långärmad skjorta på sig.
Just ordet "bara" har då vissa tolkat som att A L inte hade några byxor på sig, men det finns det inget belägg för.
Men ska man beskriva att någon har bitit en så beskriver man väl vad man har på sig på just den kroppsdelen som hon bet och han hade bara skjortan på sig och ingen kavaj eller annat tjockare plagg.
"När han var i lägenheten bar han endast en långärmad skjorta."

Det blir ju stor skillnad om hon hade bitit honom om han hade haft en kavaj på sig för då hade det inte blivit något bitmärke.
Men Karin skaffade sig en bättre läkare som bedömde bitskadan från ett foto och A L:s läkare hade en annan uppfattning så hon blev inte dömd för misshandel... den gången heller.

Men ärligt talat... om HOL är bi eller inte har inte med detta att göra. Vi lever i ett fritt samhälle där vem som helst får ha vilken sexualitet som helst.
Men dom som vill svärta ner HOL tar till vad som helst då bögskräcken fortfarande är kvar hos vissa.

Om du inte har läst domen så lägger jag den här.
Karin var vid det här tillfället full och blev LOBad när hon bet A L och senare 2015-03-21 LOBad igen och dömd för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman. Allt finns i samma dom.
Länk till domen https://minfil.com/ndYfl0bfb6
Citera
2019-09-19, 03:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Kungsholmen är litet så jag har hört en del.

Henrik blev skjuten bakifrån medans han låste sin ytterdörr när han skulle gå hemifrån. Träffad av första skottet så vände han sig om mot GM och kastade sig över honom och började brottas med honom (visar på stort jävla kämparhjärta hos honom imo). Sista skottet snuddade vid huvudet när han sprang därifrån.

Angående den förmodade uppdragsgivaren, K*rin så vet jag endast detta. Hon har varit märklig och har fört sig på ett obehagligt sätt redan innan den sk. hjärnblödningen (vet ingenting om den egentligen, har någonting sådant verkligen skett?) Men Henrik tappade tydligen kontakten med vänner redan efter bröllopet pga hennes beteende.

Mycket av konflikten efter skilsmässan har handlat om hennes vilja att få ha tillgång till dom gemensamma barnen. Hon har oanmält dykt upp på dagis/skola och lämnat presenter osv.
Man hittar en del när man söker i tråden och det här låter som ett troligt scenario om skotten.
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Inte fel av henne att vilja ha kontakt med barnen iofs.
Jo det är väldigt fel att komma till barnens skola när hon var full.
Ska barn verkligen behöva ringa efter hjälp för att bli av med sin fulla mamma på skolan?
Senast redigerad av Timeout 2019-09-19 kl. 03:23.
Citera
2019-09-19, 03:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vi är många som skulle vilja ha en bild på KL. Verkar vara mycket svårt att få fram.
Det har diskuterats fram och tillbaka hur sjuk KL varit men någon tidsperiod när hon blivit direkt
avpolleterad från Svea hovrätt har inte framkommit.
Bifogar därmed en dom (länk) när hon med all säkerhet varit i tjänst.
Daterad 2013-12-10
https://www.nackskadeforbundet.se/Prejudikatdom20140626.pdf

Ovanstående ligger till grund för följande teori. Eftersom hon varit i tjänst 10 dec 2013 och sedan detta sammanfaller med Svea hovrätts 400 års jubileum 14 feb. 2014. Det finns en längre video på you tube.

Borde finnas en rejäl chans att KL finns med bland champagne drickande vimmel.
https://www.youtube.com/watch?v=EQ84DU3jnfE
Fick ditt inlägg i en länk och du skrev den 9 september och sen dess har mycket kommit fram.

JAG BLIR FAN I MIG MÖRKRÄDD NU
Det är fullständigt vansinne att Karin fick sitta med och döma där med vad vi vet om henne nu och hennes kollegor borde ha varit väl medvetna om hennes missbruk med

SVEA HOVRÄTT Avdelning 01 Rotel 0115
DOM 2013-12-10
Stockholm Mål nr T 6915-12
https://www.nackskadeforbundet.se/Prejudikatdom20140626.pdf

I avgörandet har deltagit hovrättsråden Marianne Jörgensen, referent, och Hanna Carysdotter, adjungerade ledamoten hovrättsassessorn Karin Lilja samt tf. hovrättsassessorn Lena Lindbäck.
Nej jag döljer inga namn för Karins kollegor ska skämmas för dom borde ha sagt ifrån

2013-12-10 domen faller och då vet vi att Karin redan söp kraftigt och SoL är inblandad.
2013-12-15 påstår Karin att hon har fått en blödning i hjärnan på grund av våld i hemmet, men det är falsk för hon har ingen konstaterad blödning för än i mars 2014.
2013-12-19 får HOL hela vårdnaden om barnen så dom inte hamnar på LVU.

Den 17 april 2013 inleddes ånyo SoL utredningar beträffande barnen utifrån en orosanmälan från Henrik angående bråk i hemmet, samt hans oro för Karins psykiska hälsa och alkoholmissbruk. Utredningen avslutades den 26 november 2013 med ett beslut om insats i form av familjebehandling i Kungsholmens stadsdelsförvaltnings regi.
Denna behandling avbröts i december 2013 av förvaltningen då syftet med familjebehandlingen, nämligen att stärka föräldrarnas samarbete rörande barnen, inte bedömdes kunna uppnås.
Henrik informerades den 19 december 2013 om att man bedömde att ett akut skyddsbehov förelåg för att skydda barnen mot föräldrarnas konflikt och att det var Henrik som måste ombesörja det annars skulle förvaltningen behöva göra en anmälan om omhändertagande av barnen enligt lagen om vård av unga, LVU.

Är det såna här människor som Karin som sitter domare i våra rätter så är det bara att hålla tummarna för att man inte åker dit för något olagligt.
Vad fan som helst kan bli domen med fyllon som domare

Karin ska inte ha varit med på jubileet.
Här är en bild som kanske föreställer Karin.
https://minfil.com/Hf43f96bn0/Screenshot_20190919_000055_com.instagram.android_j pg
Jämför med denna som är ett foto på Karin. Benan på samma ställe, likadan håruppsättning, samma typ av leende.
https://minfil.com/v2Ieyb53n8/15530F38-C865-4A7D-B188-9240561A3511_jpeg
Senast redigerad av Timeout 2019-09-19 kl. 04:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in