2019-09-18, 23:55
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En gärningsman som inte maskerar sig måste vara vansinnigt säker på att inte någon turist filmar eller mamma står utanför och instagrammar sin unge eller latte.
Tänker också på diverse andra fordon som varit flyktbilar vid andra skjutningar som blivit filmade. Stor risk tog han iaf.

Läste att han skulle dragit tröja för ansiktet men då var det väl på det där gäng-viset med halsmudden över munnen/näsan. Känns krångligt.

Nej Sveriges sämsta skytt är det om uppdraget var att döda. Han måste ha varit i rörelse när han sköt eller att det blev för tumultartat när HOL reagerade på nåt sätt och nu har de väl fått sy tillbaka HOL’s öra eller näsa om det nu var huvudträffen...
Något proffs lär det inte va tal om, då hade HOL varit stendöd.
Om de nu var så nära varandra, kanske brottades om vapnet när skotten gick av, tycker jag han borde memorerat hans ansikte rätt bra. HOL hade ju sinnesnärvaro att själv ringa ambulans och ta sig ut på gatan tex.
Citera
2019-09-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Jag har kollat på Instagram efter en bild på KL och jag tror att jag har lyckats att hitta en bild på henne i färg. Bilden är tagen från sidan så hela ansiktet syns inte. Det som får mig att tro att det är hon är frisyren som verkar vara samma som hon hade på bröllopet.

Jag vet inte hur man laddar upp en fil och jag vet inte om man får länka till bilden.

Men bilden finns på Instagram och sök på #KL( hela namnet för den som är ovan med Instagram) och personens Instagram börjar med Baba” .
Frisyren är nästan identiskt med den hon hade på bröllopet så bör vara hon.

#toppjuristen
Citera
2019-09-18, 23:58
Medlem
Citat:
Jag har kollat på Instagram efter en bild på KL och jag tror att jag har lyckats att hitta en bild på henne i färg. Bilden är tagen från sidan så hela ansiktet syns inte. Det som får mig att tro att det är hon är frisyren som verkar vara samma som hon hade på bröllopet.

Jag vet inte hur man laddar upp en fil och jag vet inte om man får länka till bilden.

Men bilden finns på Instagram och sök på #KL( hela namnet för den som är ovan med Instagram) och personens Instagram börjar med Baba” .

Håller med om att frisyren är väldigt lik. Personen som har laddat upp bilden har ju även använt #toppjuristen för samma bild. Men kontot i sig verkar ju väldigt konstigt? Finns bara två andra bilder av samma foto på två till fallet orelaterade kvinnor (Kardashians?) den ena bilden är överkropparna den andra med underkropparna.
Senast redigerad av morboso 2019-09-19 kl. 00:00.
Citera
2019-09-18, 23:59
Medlem
Torpeden och toppjuristen kommer att åka dit tillslut. Det är jag helt säker på. Darra säger jag till er. För jag är helt övertygad om att ni båda läser tråden.
Citera
2019-09-19, 00:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Intressant. Hashtags: #rådmankarinlilja #toppjuristen
Citera
2019-09-19, 00:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Advokatfirman Henrik Olsson Lilja AB 2008-2018
Aktieutdelning ca 1,7 miljoner
Lön & pension inkl soc avg 2,3 miljoner

Fritt eget kapital vid utgången av 2018 var 13,9 miljoner.
Kassa & Bank vid utgången av 2018 var 13,3 miljoner.

Där finns pengar att lösa ut KL från bodelningen även efter en aktieutdelning Big-time och 30% i kapitalskatt (13,3 - 30% = 9,3 miljoner netto). Men nu har styrelsen ett ansvar att hålla soliditeten flytande för verksamheten så det går inte att barskrapa bolaget på pengar. Men över några års sikt med fortsatta vinster med ca 1,5 -2 miljoner per år så är det knappast ett problem för HOLs bolag. Under förutsättning att han äger bolaget till 100%.

Jag tror inte KL har tjänat dessa summor som statsanställd så vem som har hållit vem under armarna under de senaste 20 åren vet bara parterna själva.
Ja vem har hållit vem under armarna ekonomiskt under äktenskapet?
Karin har långa perioder av tjänsteledighet så om vi slår samman allt pekar resultatet åt ett speciellt håll... Vem har jobbat hela tiden?
Något arv fick inte Karin för än efter pappans död 2012-07-22.
Karin och HOL separerade sommaren 2013.
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Vi får väl se om denna skarpa info drunknar i flödet av försvarstal och jag är mäkta förvånad att det inte uppmärksammats tidigare, och uppgifterna borde ha kommit till medias kännedom...

KL har mellan 2001 (vet ej månad) och 2007 (vet ej månad) haft en anställning vid Åklagarmyndigheten i Stockholm. Dels vid 3:e kammaren (ca 2 år) och dels vid city-kammaren (ca 4 år).

Under 2007 och/eller 2008 är hon noterad som tjänstledig från Åklagarmyndigheten. Hon figurerar i en dom från 2007 som tillförordnad rådman vid Stockholms Tingsrätt.

2010 är KL omnämnd som hovrättsassessor i en dom från Svea Hovrätt. Det finns en del luckor i hennes karriär 2009, 2011 och 2012. November/december 2013 kan ha varit hennes sista insatser vid Svea Hovrätt.
Citera
2019-09-19, 00:09
Medlem
Tack, det gick alldeles utmärkt att hitta 👍🏻 Det måste vara hon...med forcerat leende.
Citat:

Mm konstigt konto. Trodde först att det skapades för att lägga ut bilden på KL men såg de andra två bilder med Kardashian och de las upp i mars.
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Håller med om att frisyren är väldigt lik. Personen som har laddat upp bilden har ju även använt #toppjuristen för samma bild. Men kontot i sig verkar ju väldigt konstigt? Finns bara två andra bilder av samma foto på två till fallet orelaterade kvinnor (Kardashians?) den ena bilden är överkropparna den andra med underkropparna.
Citera
2019-09-19, 00:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Tack, det gick alldeles utmärkt att hitta 👍🏻 Det måste vara hon...med forcerat leende.

Mm konstigt konto. Trodde först att det skapades för att lägga ut bilden på KL men såg de andra två bilder med Kardashian och de las upp i mars.
Denna bild eller? Kanske från bröllopet?
https://deskgram.cc/p/2130569682852425407_12041889737
Citera
2019-09-19, 00:12
Medlem
Skärmdump för er som inte har instagram, och ifall den tas ned: https://minfil.com/Hf43f96bn0/Screenshot_20190919_000055_com.instagram.android_j pg
Citera
2019-09-19, 00:15
Medlem
Det stämmer..gulligt leende va?
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Denna bild eller? Kanske från bröllopet?
https://deskgram.cc/p/2130569682852425407_12041889737
Citera
2019-09-19, 00:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag måste erkänna att jag tycker att hon var ganska söt på den där bilden, om det nu faktiskt är hon. Kanske spritt språngande galen, men ganska söt.
Senast redigerad av Vintergrisen 2019-09-19 kl. 00:22.
Citera
2019-09-19, 00:22
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:

Med största sannolikhet är det hon med tanke på texten bredvid fotot i form av följane hashtags #karinlilja #rådmankarinlilja #toppjuristen #rådmann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in