2019-09-18, 23:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Toppen Picasso2. Bra jobbat.

FO var uppe tidigt i tråden. Och Nacka adressen finns kvar. Vilken överförmyndarnämnd kan det vara som har FO då om de förordnats om god man? Hur funkar det? Finns det någon fast track för att få god man om man själv vill ha en, eller ska fråga upp till tingsrätten för beslut? Vore intressant att få bekräftat att om KL är/har varit god man för FO.

Värst vad det begås brott på Kungsholmen. I det här fallet så är det rån vid Fridhemsplan.

+ bedrägeri då, om man ska läsa från Dagens Juridik som skriver ut att bedrägeri-delen av rättegången var det som fick ställas in.

Jag har f.ö lite problem att få ihop en svart SUV med denne norrman.
Citera
2019-09-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
När det gäller vissa så får jag påhugg vad jag än gör... men jag låter det rinna av mig
Ibland är ju inläggen jag svarar på så långa så då väljer jag ett och ett men oftast tar jag flera i samma inlägg.

Det jag har information av och även alla andra har information om är Karins frekventa ljugande när hon har LOBats och har blivit dömd för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman.
Och även infon i målet om vårdnaden... som jag och några fler har tillgång till men vi är mogna nog att inse att flera sidor som handlar om barnen inte är allas rätt att läsa. Skydda barnen!

I vårdnadstvisten som egentligen inte var någon tvist utan Karins överklagande av att HOL fick vårdnaden pga soc begäran och besittningsrätten ljuger hon friskt om sin lilla blödning i hjärnan.
Hon påstod att den uppkom 15 dec 2013. Hol fick vårdnaden 19 dec 2013 på soc begäran för annars skulle barnen har satts på LVU. Han bedömdes kunna skydda dom.
Citat från domen: Karin – som lastat Henrik för flera skador som hon drabbats av, bl.a. en blödning i hjärnan som läkare bedömt ha uppkommit först i mars 2014 – har inte heller påstått att det förekommit våldsamma bråk mellan parterna i tiden efter upplösningen av den gemensamma vårdnaden.
Läkare är i rätten och intygar att det inte finns några skador från dec 2013 men väl en...
Citat: Karin har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014.
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan.

Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal. Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.

Mitt under den rehaben blir Karin LOBad igen
Citat: Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.

Skulle du efter att ha läst domarna och det jag citerade tro på något den kvinnan påstår?

Kan ju lägga till artikeln i tidningen som talar om hennes ljugande också.
Fejka en misshandel för att sätta dit HOL och barnen fick vittna om att det var falskt.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/

Du ställde en fråga och jag svarar med saker som jag har lagt i tråden flera gånger.

Först och främst, tack för ditt utförliga svar, jag uppskattar att du tar dig tid att svara ordentligt. Men, jag har som sagt läst i princip alla inlägg i tråden och även de citat du postade igen här. Huruvida jag personligen tror att KL ljuger mycket, lite eller inte alls eller på andra sätt uppskattar hennes trovärdighet har ingenting med saken (förtydligande: saken jag ursprungligen frågade om) att göra eftersom det inte är hennes utsagor jag försöker göra en bedömning av. Jag försökte ta reda på om jag missat någon ny information. Jag förstår att du kanske menar att din spekulation inte är tagen ur luften eftersom du baser den på din samlade bild av KL utifrån olika källor och att du tänker att det skulle kunna ha hänt (att hon namngivit FO till polisen). Jag trodde bara för en kort stund att det fanns något nytt/ytterligare som pekade på detta. Utifrån den bild av KL som jag har (trasig alkoholist med ett högt fall i ryggen, med tanke på hennes tidigare framgångar) kan man ju i princip spekulera om vad som helst utan att det blir alltför orimligt. Hur som helst har vi rett ut det jag tyckte var oklart tror jag, så vi kanske inte behöver inte posta fler redundanta inlägg om saken
Senast redigerad av morboso 2019-09-18 kl. 23:41.
Citera
2019-09-18, 23:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Så du tror att KL har anstiftat ett mord på HOL för att han på något felaktigt olagligt sätt tillskansat sig lägenheten för sig och sina barn?
Ja och det har dragits i långbänk i den här tråden trots mängder av motbevis.
Otroligt tröttsamt!
Avund till andras pengar gör folk helt galna
Citera
2019-09-18, 23:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
När du uttrycker dig på det viset tror jag och säkert flera andra (som inte hänger här dygnet runt) att du på något vis konstaterat att HOL har köpt knark och nu vill veta hur han bar sig åt för att betala för knarket. Det är riktigt fult gjort av dig. Du sänker bara dig själv, det vill du väl inte göra?
Det är samma sak här...
Avund till andras pengar gör folk helt galna och dom kan påstå vad dom helst utan att verifiera det på något sätt, bara lösa påståenden... men det finns ju nya läsare som kan gå på det
Citera
2019-09-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Eftersom HOL var i närkamp med mgm måste han ju sett hans ansikte tydligt. Kan ju inte vara så svårt för HOL att vid fotokonfrontation peka ut om det är FO eller inte

En gärningsman som inte maskerar sig måste vara vansinnigt säker på att inte någon turist filmar eller mamma står utanför och instagrammar sin unge eller latte.
Tänker också på diverse andra fordon som varit flyktbilar vid andra skjutningar som blivit filmade. Stor risk tog han iaf.

Läste att han skulle dragit tröja för ansiktet men då var det väl på det där gäng-viset med halsmudden över munnen/näsan. Känns krångligt.

Nej Sveriges sämsta skytt är det om uppdraget var att döda. Han måste ha varit i rörelse när han sköt eller att det blev för tumultartat när HOL reagerade på nåt sätt och nu har de väl fått sy tillbaka HOL’s öra eller näsa om det nu var huvudträffen...
Senast redigerad av Avel 2019-09-18 kl. 23:45.
Citera
2019-09-18, 23:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Eftersom HOL var i närkamp med mgm måste han ju sett hans ansikte tydligt. Kan ju inte vara så svårt för HOL att vid fotokonfrontation peka ut om det är FO eller inte
Ingen i tråden har kunnat svara på om när hur HOL och FO skall setts, eller ens känna till varandra, sett varandra IRL i mängden, on line osv. Vet du? Försöker inte vara dryg, bara faktafråga.
Citera
2019-09-18, 23:47
Medlem
Jag har kollat på Instagram efter en bild på KL och jag tror att jag har lyckats att hitta en bild på henne i färg. Bilden är tagen från sidan så hela ansiktet syns inte. Det som får mig att tro att det är hon är frisyren som verkar vara samma som hon hade på bröllopet.

Jag vet inte hur man laddar upp en fil och jag vet inte om man får länka till bilden.

Men bilden finns på Instagram och sök på #KL( hela namnet för den som är ovan med Instagram) och personens Instagram börjar med Baba” .
Frisyren är nästan identiskt med den hon hade på bröllopet så bör vara hon.
Citera
2019-09-18, 23:52
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ingen i tråden har kunnat svara på om när hur HOL och FO skall setts, eller ens känna till varandra, sett varandra IRL i mängden, on line osv. Vet du? Försöker inte vara dryg, bara faktafråga.
De behöver väl aldrig ha träffats irl. Det är väl en lätt match för polisen att ta fram passfoto, id-handlingar etc och se om HOL känner igen personen ifråga. Varför tror du annars att FO är misstänkt enl. aftonblaskan?
Citera
2019-09-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Vid en fotokonfrontation skrev han. Misstänker polisen FO så lär ju HOL fått se bild vid det här laget.
Citera
2019-09-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Jag har kollat på Instagram efter en bild på KL och jag tror att jag har lyckats att hitta en bild på henne i färg. Bilden är tagen från sidan så hela ansiktet syns inte. Det som får mig att tro att det är hon är frisyren som verkar vara samma som hon hade på bröllopet.

Jag vet inte hur man laddar upp en fil och jag vet inte om man får länka till bilden.

Men bilden finns på Instagram och sök på #KL( hela namnet för den som är ovan med Instagram) och personens Instagram börjar med Baba” .
Det stämmer nog!
Citera
2019-09-18, 23:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kate88

Filer laddar du upp på minfil.com
Du får länka.
Svårt att söka när du inte skriver ut hela namnet.
Citera
2019-09-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är samma sak här...
Avund till andras pengar gör folk helt galna och dom kan påstå vad dom helst utan att verifiera det på något sätt, bara lösa påståenden... men det finns ju nya läsare som kan gå på det

Advokatfirman Henrik Olsson Lilja AB 2008-2018
Aktieutdelning ca 1,7 miljoner
Lön & pension inkl soc avg 2,3 miljoner

Fritt eget kapital vid utgången av 2018 var 13,9 miljoner.
Kassa & Bank vid utgången av 2018 var 13,3 miljoner.

Där finns pengar att lösa ut KL från bodelningen även efter en aktieutdelning Big-time och 30% i kapitalskatt (13,3 - 30% = 9,3 miljoner netto). Men nu har styrelsen ett ansvar att hålla soliditeten flytande för verksamheten så det går inte att barskrapa bolaget på pengar. Men över några års sikt med fortsatta vinster med ca 1,5 -2 miljoner per år så är det knappast ett problem för HOLs bolag. Under förutsättning att han äger bolaget till 100%.

Jag tror inte KL har tjänat dessa summor som statsanställd så vem som har hållit vem under armarna under de senaste 20 åren vet bara parterna själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in