2019-09-18, 22:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag har ingen källa men vet att om det hänt en militär(eller nån som har kopplingar till militären så som LW hade som en fd till uw så brukar polisen inte utreda sådana brott utan de lämnar det till SÄPO eller snarare MUST som är en hemlig gren inom Försvaret Finns i Örebro.MUST är Försvarets egen säkerhetspolis och underrättelsetjänst.De är sjukt misstänksamma.Har det hänt nägontilng med en anställd eller dess närstående så blir de ju sjukt misstänksama.De borde ha blivit inkopplade på fallet.
Jag har ej källa Bara fått mig den infon av en som vet hur militären agerar.

Nå, det är med andra ord bara en spekulation.

Det finns inget som tyder på att de är inblandade i detta fall såvitt jag vet. Såvida inte UW jobbar på MUST, men den uppfattningen har jag inte av vad jag har läst och hört.
Citera
2019-09-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När MH skrev sin otrevliga blogg så skrev hon något om att hon skulle säkerhetsklassas när hon gifte sig med UW.
Eller också var det tvärtom, att hon inte längre skulle vara säkerhetsklassad efter skilsmässan.
Detta skulle bero på att UW hade ett säkerhetsklassat jobb.

Kanske hade det tidigare nämnts något om att UW hade ett jobb som var säkerhetsklassat och att MUST eller SÄPO alltid blev inblandade när något som kunde vara misstänkt hände i hans närhet eller med hans närmaste.
Då blev MH:s blogg lite av en bekräftelse.
Ja den som t ex är högre befäl inom Försvaret får alltid frågor om den blir godkänd i säkerhetsklassat arbete.Det får inte finnas nåt misstänkt hos den som ska jobba i försvaret på hög post eller i dennes närhet. (De blir utfrågade bl a om de känner någon som har en psykisk sjukdom till ex vill jag minnas).. Det handlar ju om Rikets säkerhet!)
Citera
2019-09-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ja den som t ex är högre befäl inom Försvaret får alltid frågor om den blir godkänd i säkerhetsklassat arbete.Det får inte finnas nåt misstänkt hos den som ska jobba i försvaret på hög post eller i dennes närhet. (De blir utfrågade bl a om de känner någon som har en psykisk sjukdom till ex vill jag minnas).. Det handlar ju om Rikets säkerhet!)
Svar Ja på ditt sista stycke
Citera
2019-09-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nå, det är med andra ord bara en spekulation.

Det finns inget som tyder på att de är inblandade i detta fall såvitt jag vet. Såvida inte UW jobbar på MUST, men den uppfattningen har jag inte av vad jag har läst och hört.
UW är inom militären.Det handlar om Rikets säkerhet
Citera
2019-09-18, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Precis; då åklagaren har valt samma rubricering så måste det finnas indikationer på att de båda har hjälpts åt att ta livet av LW.
Inget tal om anstiftan/stämpling, medhjälp, skyddande.

Jag börjar fanimej tro att Hiding har nåt.
För lite för att binda Hanna just nu, därför är hon på fri fot, men när nya svar från NFC kommer, samt lite ytterligare förhör så kanske misstankarna kan stärkas.
Som Reimer säger, antingen mpste hon in, eller så måste hon ut ur ekvationen.

Fan vet om dom inte var två som lurade ner henne till gångvägen, ändå.
En har lämnat tydliga bevis, och en har knappt lämnat nåt.
Fan vet........
Citera
2019-09-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
För lite för att binda Hanna just nu, därför är hon på fri fot, men när nya svar från NFC kommer, samt lite ytterligare förhör så kanske misstankarna kan stärkas.

Fan vet........
Jag tror det också.
Citera
2019-09-18, 22:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
När MH skrev sin otrevliga blogg så skrev hon något om att hon skulle säkerhetsklassas när hon gifte sig med UW.
Eller också var det tvärtom, att hon inte längre skulle vara säkerhetsklassad efter skilsmässan.

Kanske hade det tidigare nämnts något om att UW hade ett jobb som var säkerhetsklassat och att MUST eller SÄPO alltid blev inblandade när något som kunde vara misstänkt hände i hans närhet eller med hans närmaste.

Min åsikt är:

Man säkerhetsklassar generellt inte anhöriga om de inte ska till exempel vara med på en resa eller fest. Eller möjligtvis om partner jobbar med extremt hemliga saker. Jag tror detta har blåsts upp helt ur sina proportioner i tråden.

Polisen reagerade inte ens ordentligt från början, det hade de säkerligen gjort om det varit andra myndigheter inblandade eller så hade de gått ut och meddelat att det var andra som höll i det hela. Det ser man till exempel alltid om det har med förmodad extremism att göra, polisen går ut och berättar att de kopplat in till exempel SÄPO. I detta fall har man snarast en känsla av att de inte tog hennes försvinnande på så stort allvar först ens.

Jag tror det är en trådsanning från början till slut. Hade LW varit ett "skyddsvärt objekt" så hade hon knappats kunnat exponera sig i bloggar och på Instagram.

Och vad det gäller MH så tror jag lika mycket på henne som jag tror på Tomten.
Citera
2019-09-18, 22:37
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Fan vet........

Det du skriver har jag mer eller mindre varit övertygad om hela året. Ja, i alla fall från den dagen SD och HD åkte till USA och sen var som siamesiska tvillingar (som någon skrev) efter det.
Citera
2019-09-18, 22:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Min åsikt är:

Man säkerhetsklassar generellt inte anhöriga om de inte ska till exempel vara med på en resa eller fest. Eller möjligtvis om partner jobbar med extremt hemliga saker. Jag tror detta har blåsts upp helt ur sina proportioner i tråden.

Polisen reagerade inte ens ordentligt från början, det hade de säkerligen gjort om det varit andra myndigheter inblandade eller så hade de gått ut och meddelat att det var andra som höll i det hela. Det ser man till exempel alltid om det har med förmodad extremism att göra, polisen går ut och berättar att de kopplat in till exempel SÄPO. I detta fall har man snarast en känsla av att de inte tog hennes försvinnande på så stort allvar först ens.

Jag tror det är en trådsanning från början till slut. Hade LW varit ett "skyddsvärt objekt" så hade hon knappats kunnat exponera sig i bloggar och på Instagram.

Och vad det gäller MH så tror jag lika mycket på henne som jag tror på Tomten.
Jag tror inte heller på MH.
Hennes hat mot LW och att hon ville skylla sina egna tillkortakommanden på LW gör henne inte direkt trovärdig. Hennes elakheter är utanför alla normala gränser.

Här är i alla fall vad hon skrev på sin blogg den 1 dec 2016:
Det är en ny månad i ett nytt liv och jag är inte längre säkerhetsklassad genom äktenskap med U.

Jag måste faktiskt ta reda på vad detta innebär och vilka bojor jag nu sluppit ifrån. Jag var under äktenskapet ytterst noga med allt jag gjorde, sa eller skrev... för att visa U och hans arbete respekt.
Idag... skiter jag fullkomligt i detta.

Idag tar jag mig friheten att göra vad jag vill, hur jag vill och när jag vill detta. Skulle detta rendera ett besök av Säkerhetspolisen så hoppas jag banne mej att dom sänder någon som är singel.
Citera
2019-09-18, 22:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ja,då LW är UW :s före detta så blir det så att hon har kopplingar till honom o då kopplas MUST in antagligen.Det handlar om kopplingen LW UW

Citerar du ofta dej själv?

Sluta påstå saker som om det är sanning. Sluta bidra till att skapa trådsanningar - såvida du inte kan visa någon form av belägg eller källa. Länka gärna till tex inlägg, tidning etc.

Om du bara gissar, som de flesta andra av oss gör, så använd gärna ord såsom JAG TROR/GISSAR/SPEKULERAR/MISSTÄNKER.

Från att UW av haft ett säkerhetsklassat jobb.
(kan tex jobba med säkerhetsutrustning) så är nu plötsligt FM, SÄPO MUST inblandade.

Likaså ditt påstående häromdan om att SD var på LWs begravning och stod och grät. Jag bad dig visa KÄLLA. Men du har fortfarande inte kommit med något underlag för ditt påstående.

För övrigt.
Du fullkomligt sprutar ut dej inlägg. Ibland citerar dig själv. Det är nästan lite posthora över det.
Citera
2019-09-18, 22:52
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:

Vem är MH?
Citera
2019-09-18, 22:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag tror inte heller på MH.
Hennes hat mot LW och att hon ville skylla sina egna tillkortakommanden på LW gör henne inte direkt trovärdig. Hennes elakheter är utanför alla normala gränser.

Här är i alla fall vad hon skrev på sin blogg den 1 dec 2016:
Det är en ny månad i ett nytt liv och jag är inte längre säkerhetsklassad genom äktenskap med U.

Jag måste faktiskt ta reda på vad detta innebär och vilka bojor jag nu sluppit ifrån. Jag var under äktenskapet ytterst noga med allt jag gjorde, sa eller skrev... för att visa U och hans arbete respekt.
Idag... skiter jag fullkomligt i detta.

Idag tar jag mig friheten att göra vad jag vill, hur jag vill och när jag vill detta. Skulle detta rendera ett besök av Säkerhetspolisen så hoppas jag banne mej att dom sänder någon som är singel.

Hon (MH) visste alltså inte vad det innebär att vara säkerhetsklassad förrän de skilt sig? Så fungerar det inte riktigt i verkligheten.

Kan det vara UW som använde detta mot henne (då han självklart är säkerhetsklassad i någon av flera säkerhetsklasser), för att hon skulle hålla låg profil i största allmänhet? Han tyckte kanske hon var jobbig när hon fläkte ut både det ena och det andra på nätet. Han kanske helt enkelt inte ville bli utskämd.

Nej, jag tror inte detta hade något med LW att göra. Hon verkade inte vara en laglös typ som hade bloggat och fyllt upp halva Instagram och lagt ut tusen bilder på sig och sina barn om hon hade varit säkerhetsklassad. Alltså fanns det med stor säkerhet inte någon anledning att SÄPO eller MUST skulle blandas in i detta.

Detta fall är tillräckligt komplicerat och mystiskt, utan att man behöver föra in andra - obekräftade -ingredienser i händelseförloppet.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-09-18 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in