2019-09-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag antar att både SÄPO och MUST står över den vanliga polisen.
Om någon av de organisationerna är inblandade så skulle det kunna innebära att det inte var Springare som klantade till det så mycket de första dagarna utan SÄPO eller MUST?

Springares bok skulle ha kommit ut i slutet på förra månaden men nu står det istället 2019/10/09 som utgivningsdatum.
Det ska bli intressant att se om den någonsin kommer ut.
Fortfarande kan man ändå förköpa den.

Även om UW skulle vara säkerhetsklassad så är det lite konstigt om SÄPO eller MUST blandar sig i.
UW och LW har varit skilda rätt många år, men de har barn tillsammans.
Kan det göra att LW på något sätt är inblandad i UW:s eventuella säkerhetsklassning?
självklart står dessa över polisen.MUST är sjukligt misstänksamma.
Citera
2019-09-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
självklart står dessa över polisen.MUST är sjukligt misstänksamma.
Ja,då LW är UW :s före detta så blir det så att hon har kopplingar till honom o då kopplas MUST in antagligen.Det handlar om kopplingen LW UW
Citera
2019-09-18, 21:39
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Lite meningslös fakta...
På dom lägre misstanke-graderna så kan man ha fler misstänkta, trotts att man tydligt kan se att det endast finns en gärningsman.
(anledning att anta, kan misstänkas, skäligen misstänkt)

På dom högre misstanke-graderna så kan man inte ha fler än en misstänkt om man tydligt kan se att brottet begåtts av en gärningsman.
(sannolika skäl, tillräckliga skäl, utom rimligt tvivel)

Detta får mig att tänka på vår lilla MGK.

Då tänker jag såhär... (och jag är inte direkt smart)
Stefan sitter redan inne på "sannolika skäl" för mord, och för att då Åkl skall kunna peta in en till Misstänkt för just mord (vilket hon gjorde) så MÅSTE det finnas indikationer eller nåt annat som visar att en till har varit på plats.
Annars får hon inte peta in den personen för just mord.
Det MÅSTE finnas nåt som tyder på att det var fler på plats.

Jag vet i fan om inte vår MGK var på plats i alla fall, men att bevisen inte räcker hela vägen. (just nu)

Helt otroligt! Mind-boggling!
Citera
2019-09-18, 21:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det handlar om hans överklagan av häktningen till Hovrätten 😅
Alldeles rätt! Ny bad.
Citera
2019-09-18, 21:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi kommer att få veta om det blir 14 dagar eller en månad som åtalstiden förlängs med.
Varken mer eller mindre så ingen blir besviken.
Citera
2019-09-18, 21:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Varken mer eller mindre så ingen blir besviken.

En kvalificerad gissning är 14 dagar, brukar vara det vanligaste men om Hiding anser att hon bara är i början av sin utredning så kommer hon att äska en månad men då vete fan vad de har hållit på med under det år som förflutet, hon borde ha bilden klar för sig redan.
Citera
2019-09-18, 21:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag antar att både SÄPO och MUST står över den vanliga polisen.
Om någon av de organisationerna är inblandade så skulle det kunna innebära att det inte var Springare som klantade till det så mycket de första dagarna utan SÄPO eller MUST?

Vart kommer detta med SÄPO och MUST från egentligen? Finns det någon källa, eller är detta ytterligare en trådsanning som folk skapar för att göra det hela mer spännande och mystiskt?
Citera
2019-09-18, 21:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En kvalificerad gissning är 14 dagar, brukar vara det vanligaste men om Hiding anser att hon bara är i början av sin utredning så kommer hon att äska en månad men då vete fan vad de har hållit på med under det år som förflutet, hon borde ha bilden klar för sig redan.
Jovisst. Det var klappat och klart för SD trodde man.. innan jokern slängdes in..

Vill ha in istället för ut HD.
Får jag gissa så kommer fd fru Davidson häktas så småningom med övertagande av SD, s misstankegrad. Som det är nu går det inte släppa den sprattlade SD från kroken innan Åkl, har mer kött på benen gällande HD.
Synnerligen intressant i vad det landar i.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-18 kl. 22:04.
Citera
2019-09-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vart kommer detta med SÄPO och MUST från egentligen? Finns det någon källa, eller är detta ytterligare en trådsanning som folk skapar för att göra det hela mer spännande och mystiskt?

Jag har ingen källa men vet att om det hänt en militär(eller nån som har kopplingar till militären så som LW hade som en fd till uw så brukar polisen inte utreda sådana brott utan de lämnar det till SÄPO eller snarare MUST som är en hemlig gren inom Försvaret Finns i Örebro.MUST är Försvarets egen säkerhetspolis och underrättelsetjänst.De är sjukt misstänksamma.Har det hänt nägontilng med en anställd eller dess närstående så blir de ju sjukt misstänksama.De borde ha blivit inkopplade på fallet.
Jag har ej källa Bara fått mig den infon av en som vet hur militären agerar.
Citera
2019-09-18, 22:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
/.../

På dom högre misstanke-graderna så kan man inte ha fler än en misstänkt om man tydligt kan se att brottet begåtts av en gärningsman.
(sannolika skäl, tillräckliga skäl, utom rimligt tvivel)

Detta får mig att tänka på vår lilla MGK.

Då tänker jag såhär... (och jag är inte direkt smart)
Stefan sitter redan inne på "sannolika skäl" för mord, och för att då Åkl skall kunna peta in en till Misstänkt för just mord (vilket hon gjorde) så MÅSTE det finnas indikationer eller nåt annat som visar att en till har varit på plats.
Annars får hon inte peta in den personen för just mord.

Det MÅSTE finnas nåt som tyder på att det var fler på plats.

Jag vet i fan om inte vår MGK var på plats i alla fall, men att bevisen inte räcker hela vägen. (just nu)
Precis; då åklagaren har valt samma rubricering så måste det finnas indikationer på att de båda har hjälpts åt att ta livet av LW.
Inget tal om anstiftan/stämpling, medhjälp, skyddande.
Citera
2019-09-18, 22:06
Medlem
Citat:
Inte för att göra det hela mer spännande eller mystiskt utan för att militären agerar just så.
Citera
2019-09-18, 22:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
När MH skrev sin otrevliga blogg så skrev hon något om att hon skulle säkerhetsklassas när hon gifte sig med UW.
Eller också var det tvärtom, att hon inte längre skulle vara säkerhetsklassad efter skilsmässan.
Detta skulle bero på att UW hade ett säkerhetsklassat jobb.

Kanske hade det tidigare nämnts något om att UW hade ett jobb som var säkerhetsklassat och att MUST eller SÄPO alltid blev inblandade när något som kunde vara misstänkt hände i hans närhet eller med hans närmaste.
Då blev MH:s blogg lite av en bekräftelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in