2019-09-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det tycker ju varken tingsrätt eller hovrätt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/OpqRwq/bevisningen-mot-den-kvinnliga-toppjuristen-ar-mycket-svag

Det fetade, tycker du att dina ordval kan uppfattas som en seriös diskussion? Med ett sådant ordval undrar man ju verkligen vem/vilka som har skygglapparna på.
Vad är det för fel på att använda ord som ger en rättvisande bild av personen man diskuterar?

Karin Lilja är en fyllkärring, annars blir man inte omhändertagen enligt LOB upprepade gånger. Hon är också rubbad, annars beter man sig inte som hon gjort mot sitt ex och sina barn.

Varför har du så svårt för sanningen, kommer den inte överens med din ljusskygga agenda?
Senast redigerad av Jkpg73 2019-09-18 kl. 22:05.
Citera
2019-09-18, 21:16
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Alltså Sverige är inte stort, hur svårt kan de vara att få tag på Fredrik Olafsen? Jag vill att de tar honom så man får veta vem som anlitade honom

Jag vet att Karin varit inlagd flera gånger på psyket på st:Göran. Där arbetade även Julia förra året och året innan dess som sjuksköterska på intaget på psyket enligt Fup om rånet.

Jag tror inte på slumpen.
Har du någon närmare uppfattning hur konstellationen egentligen hänger samman? Det har talats om att KL varit FO:s gode man, men då jag inte sett detta belagt har jag stundom funderat på om det är ett uttryck hon endast själv använt sig av. Dvs, kan det vara så att KL:s relation till FO i första hand är en vänskapsrelation, eventuellt genom JL?
Citera
2019-09-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Måste säga att jag blir lite beklämd av denna typ av uttryck i en sån här situation. Uttrycket uppfattas snarast som ett skällsord för bortskämda snorungar. Även om barnen såklart är privilegierade i många avseenden, så är det i aktuellt avseende näppeligen så att barnen själva valt varken sin materiellt privilegierade situation eller sina föräldrar. Jag tror att de flesta av oss hade föredragit att växa upp i en trygg, fattig, icke-akademisk familj än en rik, akademikerfamilj i spillror, så att implicera att "det är inte synd om barnen" genom att använda tillmälen om dem uppfattar jag vara otroligt låg. Rent av avskyvärt.

Exakt barn har faktiskt inget val i vilka föräldrar dom får. Sen att ge barnen och pappan skulden för mammans beroende/psykiska sjukdom är helt åt helvete. Nu kanske KL inte är inblandad i skotten men hon har absolut inte brytt sig om sina barn över huvud taget det är det ingen tvekan om
Citera
2019-09-18, 21:18
Medlem
Citat:
Alltså Sverige är inte stort, hur svårt kan de vara att få tag på Fredrik Olafsen? Jag vill att de tar honom så man får veta vem som anlitade honom

Jag vet att Karin varit inlagd flera gånger på psyket på st:Göran. Där arbetade även Julia förra året och året innan dess som sjuksköterska på intaget på psyket enligt Fup om rånet.

Jag tror inte på slumpen.
Nej, hata slumpen. Men försök att inte blanda in en massa kringpersoner. Det är svårt ändå att hålla ihop den här historien. Ang Olaf*sen och ett litet land som Sverige, så är det, om du jämför med andra europeiska länder, ganska stort till ytan. Han kan i princip ha brutit sig in i ett övergivet torp mitt ute i skogen. Å andra sidan har polisen folk att snacka med som kan sätta dom på spåren. Svårt att veta när de inte läcker minsta lilla. Men jag tror det bara är en tidsfråga att röka ut honom.
Citera
2019-09-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Gött.
Jag misstänker Kungsholmen, typ här:
https://www.google.com/maps/@59.3297686,18.0508646,3a,75y,150.28h,95.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9XERM_7azcMhblQBYYZDEQ!2e0!7i1 6384!8i8192

Men hade varit fint med mer exakt.
Kanske St Göran...
Citera
2019-09-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, hata slumpen. Men försök att inte blanda in en massa kringpersoner. Det är svårt ändå att hålla ihop den här historien. Ang Olaf*sen och ett litet land som Sverige, så är det, om du jämför med andra europeiska länder, ganska stort till ytan. Han kan i princip ha brutit sig in i ett övergivet torp mitt ute i skogen. Å andra sidan har polisen folk att snacka med som kan sätta dom på spåren. Svårt att veta när de inte läcker minsta lilla. Men jag tror det bara är en tidsfråga att röka ut honom.

Vore han oskyldig så borde han gå till polisen och berätta det. Genom.att gömma sig så verkar han misstänkt
Citera
2019-09-18, 21:27
Medlem
Citat:
Vore han oskyldig så borde han gå till polisen och berätta det. Genom.att gömma sig så verkar han misstänkt
Men då åker han in ändå ju. Han är häktad i sin frånvaro pga andra brott och kommer med all säkerhet åka in i finkan. Ändå. Och det vill han ju inte.
Citera
2019-09-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Har du någon närmare uppfattning hur konstellationen egentligen hänger samman? Det har talats om att KL varit FO:s gode man, men då jag inte sett detta belagt har jag stundom funderat på om det är ett uttryck hon endast själv använt sig av. Dvs, kan det vara så att KL:s relation till FO i första hand är en vänskapsrelation, eventuellt genom JL?

Hon sa att hon var hans gode man. Jag och andra frågade inte om bevis i form av papper på det utan accepterade det hon sa
Citera
2019-09-18, 21:30
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibianaconda
Kanske St Göran...
Det gissade jag på för flera dagar sedan. Efternamn08 kanske vet mer. Tror även Fredrik vistats på psyket. Det baserar jag endast på rykten, har inte fakta.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-09-18 kl. 21:32.
Citera
2019-09-18, 21:31
Medlem
Citat:
Hon sa att hon var hans gode man. Jag och andra frågade inte om bevis i form av papper på det utan accepterade det hon sa
En god man skall ha rent belastningsregister, man får definitivt inte slåss med poliser och hon har dessutom en kf-skuld numera. Så har hon varit god man så bör hon fått sparken idag. Är hon dessutom känd för att kröka åt helvetes för mycket så tror jag inte Överförmyndarnämnden vill ha henne i sitt s k stall.

Å andra sidan: hon kan ju varit hans gode man i 20 år. Och bara har just honom som huvudman. Då kanske man ser mellan fingrarna om hon klarar att hantera ekonomin för honom, om hon nu haft hand om den också - vilket jag förutsätter. Det brukar vara ramen för god man-skap, sen kan kontraktet utökas till allt möjligt.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-18 kl. 21:33.
Citera
2019-09-18, 21:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men då åker han in ändå ju. Han är häktad i sin frånvaro pga andra brott och kommer med all säkerhet åka in i finkan. Ändå. Och det vill han ju inte.
För rån och bedrägeri får Olafsen inget längre straff och det börjar bli kallt ute och många kriminella, speciellt bostadslösa, sitter gärna inne över vintern så då borde han komma fram frivilligt.

Men OM det är så att Olafsen är skytten så är det troligare att han håller sig undan så länge han kan för då blir det ett långt straff.
Citera
2019-09-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Gött.
Jag misstänker Kungsholmen, typ här:
https://www.google.com/maps/@59.3297686,18.0508646,3a,75y,150.28h,95.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9XERM_7azcMhblQBYYZDEQ!2e0!7i1 6384!8i8192

Men hade varit fint med mer exakt.
St Göran bakom psyk..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in