2019-09-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg har ikke så store problemer med å tenke at det finnes noen som vil ta et oppdrag hvor en dame skal drepes. De finnes. Men jeg har store problemer med å forstå at noen vil gå med på dette kidnappingsrigget rundt. Det skaper unødvendig mye støy og blest om saken. At det går ti uker uten ordentlige undersøkelser er en ting, men det visste de ikke på forhånd. Hvis hun bare hadde forsvunnet, så hadde TH vært opplagt mistenkt, men det er han også nå. Og med et sirkus få har sett maken til i tillegg. Det er denne delen av planen jeg ikke klarer å se for meg at at noen profesjonelle kriminelle ville gått med på.
Hvor kjøper man sånne tjenester ?
Kriminelle miljøer lekker som en sil så det er ikke bare å ta en telefon så er drapet i boks for en fast pris.
Citera
2019-09-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvor kjøper man sånne tjenester ?
Kriminelle miljøer lekker som en sil så det er ikke bare å ta en telefon så er drapet i boks for en fast pris.

Det er vel noe politiet jobber på spreng for å finne ut av også. Hvem som står bak mesterplanen, og hvordan kontakten mellom han/hun og de som tok oppdraget oppsto.
Citera
2019-09-18, 18:35
Bannlyst
Citat:
Jeg har ikke så store problemer med å tenke at det finnes noen som vil ta et oppdrag hvor en dame skal drepes. De finnes. Men jeg har store problemer med å forstå at noen vil gå med på dette kidnappingsrigget rundt. Det skaper unødvendig mye støy og blest om saken. At det går ti uker uten ordentlige undersøkelser er en ting, men det visste de ikke på forhånd. Hvis hun bare hadde forsvunnet, så hadde TH vært opplagt mistenkt, men det er han også nå. Og med et sirkus få har sett maken til i tillegg. Det er denne delen av planen jeg ikke klarer å se for meg at at noen profesjonelle kriminelle ville gått med på.

Ja, kan hende at disse har fått i oppdrag å drepe Anne og ta henne bort, og at dem ikke visste om dette spillet med brev og Monero, at dette er noe som er iscenesatt av TH. Men det betyr jo da mere enn en medhjelper. Altså en person for å drepe/bortføre henne, og en person som styrer denne "andre enden" med monerokonto. Med mindre at det er TH selv som styrer med monerokonto.
Citera
2019-09-18, 18:45
Bannlyst
Ursprungligen postat av Gassa.

"Hvor kjøper man sånne tjenester ?
Kriminelle miljøer lekker som en sil så det er ikke bare å ta en telefon så er drapet i boks for en fast pris."

Ser for meg at det ikke er et kriminelt miljø, men en som jobber mere profesjonelt. Og da holdes det tett.
Han har bare en oppdragsgiver, og det er en mann i dress.
Denne profesjonelle har alt på stell ellers med jobb, kone, barn, bil og et flott hus, og kler seg pertentlig. På denne måten blir han ikke fanget opp av noen radar. Ved siden av vanlig jobb, har han denne "ekstrajobben".
Senast redigerad av Orderud. 2019-09-18 kl. 18:56.
Citera
2019-09-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ursprungligen postat av Gassa.

"Hvor kjøper man sånne tjenester ?
Kriminelle miljøer lekker som en sil så det er ikke bare å ta en telefon så er drapet i boks for en fast pris."

Ser for meg at det ikke er et kriminelt miljø, men en som jobber mere profesjonelt. Og da holdes det tett.
Han har bare en oppdragsgiver, og det er en mann i dress.
Denne profesjonelle har alt på stell ellers med jobb, hus, kone, barn, bil og et flott hus, og kler seg pertentlig. På denne måten blir han ikke fanget opp av noen radar. Ved siden av vanlig jobb, har han denne "ekstrajobben".
Hva er i så fall fordelen med å outsource drapet på sin egen kone ?
Citera
2019-09-18, 19:02
Bannlyst
Citat:

Du mener hva som er fordelen med å la noen andre drepe henne? Er ikke så kjent med engelske uttrykk som "outsource".
Citera
2019-09-18, 19:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Sant. I den mån de var proffs hade de krävt att få välja tillvägagångssätt. (Ett svenskt EDIT: ord som får norrmän o le?)

Ändå är det nog svårare än man skulle föreställa sig att hitta vettiga kandidater. Även om 1,5 miljarder lär göra det lite enklare.

En son eller dotter som involveras i efterskott är ännu mindre troligt. Möjligen om det rör sig om en gammal ”familjehistoria”, eller en olycka.

Det troligaste är i min mening alla dar i veckan en mångårig vän och förtrogen till th. Mot detta talar kanske att th kanske inte skulle approachera en sådan i efterhand i alla fall. Eller en vän och affärspartner av ngt slag, med rymligt samvete. Sist ngn form av underhuggare sen många år.

Handlar det om en person som var på väg att riskera sin utkomst eller anställning eller förmögenhet pga ngn manöver eller önskemål elelr agenda från AE:s sida (utfall av skilsmässa vad gäller egendomar och berördas anställningar el annat) så är det klart att det kan vara motiverade. Folk är mindre benägna att mörda för vinst, mer för att inte förlora vad de har...
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-18 kl. 19:32.
Citera
2019-09-18, 19:13
Avslutad
Citat:
Några nämnde tidigare att företag inom säkerhetsbranschen har mycket att vinna på eftervärknaden av ett kidnappningsfall. Det är intressant att Verisure har kontor i Futurum-byggnaden. Ett annat företag är Ing*n Truss*l AS (*=e), som ligger precis utanför Futurum-byggnaden (*astad Gå*dsvei 2, *=r). Innehavarna har en intressant bakgrund med kvalifikationer som behövs i samband med ett kidnappning (tidigare anställd i A-hus, militär bakgrund).

Edit:
Man kanske kan få fel kontrakter i alla branscher?

https://www.rb.no/lokale-nyheter/to-menn-skutt-pa-jessheim/s/1-95-1212888
Senast redigerad av Havhest 2019-09-18 kl. 20:11.
Citera
2019-09-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du mener hva som er fordelen med å la noen andre drepe henne? Er ikke så kjent med engelske uttrykk som "outsource".

Selv om du ikke har hørt uttrykket tidligere bør du enkelt klare å skjønne betydningen av det...
Citera
2019-09-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Selv om du ikke har hørt uttrykket tidligere bør du enkelt klare å skjønne betydningen av det...
Han kommer ikke på noen fordeler med å outsource drapet, det er vel det som er saken.
Citera
2019-09-18, 19:39
Medlem
Citat:

Vanntett alibi for tidspunktet hun forsvant. Vedkommende gjør heller ikke den grufulle handlingen egenhendig, og kan distansere seg fra den.
Citera
2019-09-18, 19:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Han kommer ikke på noen fordeler med å outsource drapet, det er vel det som er saken.

Hade det rört sig om ett annat objekt så hade väl saken kunnat diskuteras. Men typ en person kan ha motiv att mörda just AE, och låta jycken leva (de är inte omänskliga...). Vore det en offentlig person med många egna järn i elden så kunde det kanske varit annorlunda. Som en brottmålsadvokat. Nu förstår ju både skurkarna och polisen vem beställaren är ändå. Och då hade de vid det här laget kunnat tipsa polisen och själva klara sig undan på att th icke vet vilka de är.

Och man väljer inte trusselmetoden för ändamålet heller. För att kasta misstanke på... sig själva? Öh.

Man mördar och sticker. Och väljer plats som passar för det. Möjligtvis om man hade trusslat för att hoppas vinna tid att ta sig ur landet med makrelflottan, men då hade de inte skickat signaler i ett senare skede, och varken th eller de hade haft ngt att vinna på sommarkontakten, för bovar tänker sig nog inte att vara utan ersättning fullt så länge.

Ne. Tjyvar på den nivån måste hålla skärpan uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in