2019-09-18, 19:28
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag pratar inte om att dansa, jag pratar om prostitution.

Finns gott om tjejer på bordellerna i Tyskland också. Varför jobbar dom där? Varför väljer dom inte bidrag istället?
Citera
2019-09-18, 19:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag är ju det. Skulle gärna haft sex/närhet osv utan att behöva skilja mig från mina pengar men nu går inte det och då får man göra vad man kan.

Klart att det går...
Citera
2019-09-18, 19:30
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det kan man absolut tycka att det är. Beror väl på hur man ser på människan.
Bättre vore väl att ge dem denna mat då istället för att passa på att utnyttja dem lite på vägen.
Såvitt jag vet får man bidrag i Sverige, om man inte kan försörja sig själv.

Enligt en och annan i denna tråd finns inte ens prostituerade, för alla väljer hellre socialen än går på gatan.
Citera
2019-09-18, 19:31
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men är det lätt för en 18 årig tjej att komma igång? Om du jämför med att gå in på en FKK?

.

Jag vet inte vad fkk betyder, men...
Vem har pratat om hur enkelt något är?
Det finns massvis med saker som är nästan omöjliga, men som många väljer att försöka uppnå. Svårighetsgraden har inget att göra med om det är möjligt eller om de hindras från att försöka uppnå det de vill.
Citera
2019-09-18, 19:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Såvitt jag vet får man bidrag i Sverige, om man inte kan försörja sig själv.

Enligt en och annan i denna tråd finns inte ens prostituerade, för alla väljer hellre socialen än går på gatan.

Ja i Sverige får man bidrag. Jag talade mer om länder där det är fattigt och folk faktiskt inte har något val.
Citera
2019-09-18, 19:34
Avslutad
Citat:
Jag tror att många unga tjejer skulle vara villiga att betala en slant för att få dejta en snygg kille. Det skulle bidra till jämställdheten.

Det var inte alls vad vi pratade om. Vi pratade om hur tex dina pojkar skulle kunna höja sina betyg eller få förtur vid anställningar genom att suga kuk. Du kan ju lära dem, när de går ut nian lär de vara proffs.

Citat:
Så vi har en massa män som vill ha spontant sex, och en massa kvinnor som inte vill det. Det leder till att kvinnor får sexuella erbjudanden som de inte vill ha, att många kvinnor tvingas ställa upp på oönskat sex i relationer, många kvinnor känner sig lurade till sex, and so on.

Så illa tror jag inte det är. Många kvinnor är kåta som fan.

Citat:
Det här är en mansfråga precis som det finns kvinnofrågor.

Ehh ok.

Citat:
Du ser inte män som försöker förbjuda manliga strippor, gigolos, massörer, eller sätta kvinnliga sexköpare i fängelse.

Nej precis. Gött ju, det finns till och med män som vill se på när hans flickvän/fru knullar med någon annan. Gud vad jag hade sett fram emot att gå till banken på fredagar och bara kollat in orgien.
Citera
2019-09-18, 19:35
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Du ser inte män som försöker förbjuda manliga strippor, gigolos, massörer, eller sätta kvinnliga sexköpare i fängelse.

Jo.
Citera
2019-09-18, 19:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag är ju det. Skulle gärna haft sex/närhet osv utan att behöva skilja mig från mina pengar men nu går inte det och då får man göra vad man kan.

Tillägg här: du kanske måste vara beredd att investera lite engagemang och tld i det hela dock.
Ska dela med mig av en historia. Jag träffade en man för några somrar sedan. Nätdejt.
Vi träffades och extrem sexuell kemi uppstod. Jag brukar dock inte hoppa i säng direkt och gjorde inte det nu heller. Så vi träffades lite och han var såklart jättebra och angelägen. När vi sedan legat så blev han först lite mer sval. Typiskt tänkte jag.
Det blev väl lite tjäbbel och så och jag tog lite avstånd pga att jag märkte att han var lite oseriös.
Vi fortsatte träffas lite men var inget par. Vi var helt för olika och det var mycket tjafsande och bråk. Jag trodde dock att han inte låg med andra samtidigt.
När jag fick reda på att han gjorde det kunde jag ju inte direkt bli arg eftersom vi inte hade några förpliktelser.
Jag var fruktansvärt attraherad av honom och det är det bästa sex jag haft nånsin. Typ. Dock började min attraktion till honom svalna när jag hörde att han legat med andra och jag var inte så intresserad av att träffa honom och ha sex. Och det var inte för att jag skulle jävlas utan för att attraktionen svalnade när jag visste att han legat med andra också.
Han gjorde allt han kunde för att ha kvar vår sexuella relation och blev nästan sur när jag "nekade honom" som det uttrycktes.
Och jag sa inte nej för att utöva kontroll eller för att jävlas, utan för att jag helt enkelt inte finner det upphetsande att ligga med någon som låg med någon annan förra helgen.

Det jag vill ha sagt här är att du får vara beredd att investera lite om du vill ha närhet / sex. Jag tror att en del kvinnor fungerar som jag, det är betydligt vanligare än att kvinnor är som Babianen.
Citera
2019-09-18, 19:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Kvinnor får själv välja.

Har du nån aning om hur mycket slut-shaming kvinnor får från andra kvinnor om de experimenterar sexuellt?

Citat:
Det kan man absolut tycka att det är. Beror väl på hur man ser på människan.
Bättre vore väl att ge dem denna mat då istället för att passa på att utnyttja dem lite på vägen.

Men då utgår du ifrån att sexet inte är bra för kvinnan. Tänk om kvinnan tycker om det?

Citat:
Just nu är det din användare här som är mitt största problem och detta eftersom du lyckas lura i unga killar massa skit här. Jag undrar om du har multipla personligheter. Tror inte ett dugg på dina fantasier om sexklubbar i Tyskland och det ena och det andra.
Jag skulle gissa på en psykiatrisk problematik som antingen ger utslag som troll eller att du helt enkelt har multipla personligheter där du hittar på någon fantasivärld.

1) Jag behöver inte lura någon för att sanningen är brutal som den är. De flesta män har aldrig något aktivt sexliv. De får aldrig ha sex med en snygg kvinna. De får aldrig uppleva saker som gruppsex eller en 3kant med två tjejer. Enligt mig missar de några av de bästa upplevelserna som finns.

2) Så din nya cope är att jag inte existerar eller är galen?

a) Här är en selfie utanför EW efter partyt, https://images2.imagebam.com/02/60/5d/f47aa31317899511.jpg

b) Du kan se att jag har röda ögon, https://images2.imagebam.com/63/d7/f1/71f0181317897060.JPG för att en kille kom i vänstra ögat, en annan kom i det högra.

c) Här är en video som visar att jag är samma person, http://sendvid.com/nxfgk3zr

3) Statistiskt borde det finnas kvinnor som har en "manlig sexualitet" right?

Citat:
Har du svårigheter att läsa mellan raderna? Alltså typ med ordspråk och så?
Om det är så kan det vara anledningen till att du inte ser undertonen i Babbens inlägg. Babben förespråkar precis det samhälle du utgett dig för att avsky, alltså att kvinnor ska vara totalt oberoende av män, att män ska avsky kvinnor och hellre gå till prostituerade, att kvinnor ska resa jorden runt och ha frihet istället för att fastna med en "tråkig Svensson" och leva familjeliv, att kvinnor inte är intresserade av sex (helt osant), att män inte skulle vilja ha en fru och mamma till sina barn som han vill ha sex med o.s.v.
Alltså ett samhälle där familjen är helt bortpriotiterad och där lösaktighet hos både män och kvinnor är ett faktum. Ett samhälle i förfall.

Och ändå säger du här att hon skulle vara den i princip vettiga kvinna på forumet, trots att hon förespråkar allt du avskyr. Jag får liksom inte ihop det.

1) Jag tycker att män borde äga kvinnor men det är ett annat ämne.

2) Jag menar att kvinnor borde välja män som de är attraherade av istället för män som de kan få resurser från.

a) Alltså om man slutar vara en gold-digger, tjänar sina egna pengar, och blir tillsammans med en man för att man tycker om honom, då behöver man inte hata män och sex.

3) Sen kan det vara bra att få lite erfarenhet av olika killar så att man inte tror att alla män är dåliga i sängen bara för att man inte klickar med mannen som kvinnan är tillsammans med.

a) Till exempel mannen kanske gillar analt, kvinnan gör det inte, då börjar kvinnan tänka att "alla män vill bara våldta kvinnor analt! Män är djur!"
Citera
2019-09-18, 19:51
Avslutad
Citat:
Finns gott om tjejer på bordellerna i Tyskland också. Varför jobbar dom där? Varför väljer dom inte bidrag istället?
Vilka bidrag tackar de tackar nej till? Inte är det svensk a-kassa i a f.

För vissa från exempelvis Rumänien och Bulgarien kan det ju vara ett alternativ till att säga Hej hej utanför Hemköp.
Citera
2019-09-18, 19:53
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ja i Sverige får man bidrag. Jag talade mer om länder där det är fattigt och folk faktiskt inte har något val.
Så frågan kvarstår.
Citera
2019-09-18, 20:00
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Har du svårigheter att läsa mellan raderna? Alltså typ med ordspråk och så?.

Nej, är förvånansvärt bra på det.

Citat:
Om det är så kan det vara anledningen till att du inte ser undertonen i Babbens inlägg. Babben förespråkar precis det samhälle du utgett dig för att avsky, alltså att kvinnor ska vara totalt oberoende av män, att män ska avsky kvinnor och hellre gå till prostituerade, att kvinnor ska resa jorden runt och ha frihet istället för att fastna med en "tråkig Svensson" och leva familjeliv, att kvinnor inte är intresserade av sex (helt osant), att män inte skulle vilja ha en fru och mamma till sina barn som han vill ha sex med o.s.v.
Alltså ett samhälle där familjen är helt bortpriotiterad och där lösaktighet hos både män och kvinnor är ett faktum. Ett samhälle i förfall.

Och ändå säger du här att hon skulle vara den i princip vettiga kvinna på forumet, trots att hon förespråkar allt du avskyr. Jag får liksom inte ihop det.

Det samhälle jag avskyr är det som råder idag. Har inte sagt att jag till hundra procent delar allt hon säger och tycker men många gånger har hon bra poänger gällande feminism och prostitutionsfrågan. Jag kan förstå vad hon menar med med en tråkig och ointresserad fru, tyvärr verkar ju många män leva i sådana relationer, där kvinnan är den som bestämmer. Bättre om män skulle kunna ha fruar som såg upp till dem, men det verkar vara mer undantag än regel idag. Jag menar om de har fantastiska relationer med bra tillfredsställande sexliv så jättebra, men hur många har det idag?

Man kan iaf konstatera att hon vill att män precis som kvinnor ska kunna ha större valfrihet när det gäller sex och det är något som är ytterst ovanligt hos kvinnor, som tenderar att vara mycket själviska och egocentriska i den här frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in