2019-09-18, 13:34
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Ändå hänvisar du till Barack Obama som något positivt.
Positivt är inte rätt ord, men kanske inflytelserik. Om Trump skulle visa ett intresse och de möttes så skulle det också vara en framgång för Greta. Förstås! Därmed inget positivt om Trump.
2019-09-18, 13:42
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Imponerande. Greta skulle bli nöjd.
Själv är jag tyvärr storkonsument och kommer så att förbli. Greta har inte frälst mig.

Min simpla lösning på klimatproblemet är en helt annan än Gretas. Nämligen Människovård, med den betydelsen man lägger in i begreppet Viltvård.
Kanske i mildare form a la Kinas tidigare En barns begränsning. Globalt skulle det reducera befolkningen till hälften på EN generation.
Tror inte Greta har tagit ställning till den lösningen? Eller?
En simpel lösning, ja kanske. Men är den realistiskt genomförbar och kommer det hinnas med i tid. Det är som att komma med ett förslag att alla över 18 kan ta livet av sig. Det löser också kanske problemet för stunden. Men vi måste ändra konsumtionsmönster för att få det att gå ihop.
2019-09-18, 13:44
Bannlyst
Jag tycker det var lite tankeväckande när Greta sa att kan vi bara rädda bankerna så kan vi rädda världen.
Hmmm...
2019-09-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Positivt är inte rätt ord, men kanske inflytelserik. Om Trump skulle visa ett intresse och de möttes så skulle det också vara en framgång för Greta. Förstås! Därmed inget positivt om Trump.
Nåja om Greta sekten gärna hänvisar till Barack Obamas positiva uttalanden om
Greta eftersom det menas att han är inflytelserik, det må då vara sektens sak.

Blir det inte lite av dubbelmoral när man skall diskutera klimatförändringar
och det skall tas privata jetplan till klimatmötet?
2019-09-18, 14:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Ändå hänvisar du till Barack Obama som något positivt.

100% positivt var väl ändå inte det första inlägget? Du missade min slutkläm?:

Citat:
"Kanske för att själv sova bättre på nätterna?"

(Dvs, han har nog en del saker som tynger hans samvete. Att träffa Greta kanske lättar hans samvete lite.)

Annars visar Barack Obama m fl vilken nivå hon befinner sig i och vilka kretsar hon rör sig i. Vilket visar på hennes stora betydelse.

Barack Obama har inte privata möten med vem som helst utan bara med vissa utvalda. Greta tillhör denna utvalda skara.
2019-09-18, 14:05
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Ladda ner ZIP-filen.

https://academic.oup.com/bioscience/article-lookup/doi/10.1093/biosci/bix125#supplementary-data

zip-filen innehåller filerna:
"Ripple et al supplemental file S1 - Final.pdf"
"Ripple et al supplemental File S2 - Final.pdf"

Filen "Ripple et al supplemental file S1 - Final.pdf" innehåller INTE en lista med 15364 namn.

Filen "Ripple et al supplemental File S2 - Final.pdf" innehåller en lista med ca 15000 namn,
men sysselsättning står bara angivet för en del av namnen.
2019-09-18, 14:22
Moderator
-Info-s avatar
Nu har Greta Thunberg hamnat på ännu ett tidningsomslag:

Citat:
Nu pryder klimataktivisten Greta Thunberg omslaget till en specialutgåva av Teen Vogue.

I omslagsintervjun till Teen Vogue berättar Greta Thunberg om sin Asbergerdiagnos och hur hon blev klimataktivist när hon kom ur en lång period av depression. Något som hon i dag ser som en styrka.

– Det är ofta människor som tänker utanför boxen och som kan se saker från ett annat, nytt perspektiv, säger Greta Thunberg till Teen Vogue.

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-thunberg-pryder-teen-vogues-omslag-uppmanar-alla-att-strejka/
https://twitter.com/TeenVogue/status/1173571842898087936
2019-09-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
I Gretaeposet kommer det säkert att kommas ihåg vissa kronologiska event, som startskottet på hennes olika storverk.

Kanske datumet för när hon började sitta utanför Mynttorget, jag antar att detta kommer stå på det minnesmärke eller staty där senare.

Landstigningen till USA 28 augusti är också lite utav en global takeoff.
Samma datum 28/8 1963 höll Martin Luther King sitt berömda I have a dream tal.

Öh, du trollar förmodar jag?
2019-09-18, 14:25
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
En simpel lösning, ja kanske. Men är den realistiskt genomförbar och kommer det hinnas med i tid. Det är som att komma med ett förslag att alla över 18 kan ta livet av sig. Det löser också kanske problemet för stunden. Men vi måste ändra konsumtionsmönster för att få det att gå ihop.

Nja, förslagen är nog orealistiska. Fast Kina lyckades rätt bra med sin en-barnspolitik. Det hade varit intressant att veta hur hon ställer sig till befolkningsminskning i olika former.
2019-09-18, 14:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Öh, du trollar förmodar jag?

I framtiden kommer det att komma en Hollywood-film som heter Voyage of Greta Thunberg som handlar om Gretas äventyrsfyllda resa över Atlanten i en liten segelbåt och ankomsten till Amerika. Kryddad med lite orkaner och mystiska följebåtar och elaka klimatförnekare som jagar henne. Och... Ja, (fakta)grunden finns visst redan på Wikipedia såg jag:

Citat:
Voyage of Greta Thunberg

https://en.wikipedia.org/wiki/Voyage_of_Greta_Thunberg
2019-09-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I framtiden kommer det att komma en Hollywood-film som heter Voyage of Greta Thunberg som handlar om Gretas äventyrsfyllda resa över Atlanten i en liten segelbåt och ankomsten till Amerika. Kryddad med lite orkaner och mystiska följebåtar och elaka klimatförnekare som jagar henne. Och... Ja, (fakta)grunden finns visst redan på Wikipedia såg jag:

Vem spelar Greta?
2019-09-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
100% positivt var väl ändå inte det första inlägget? Du missade min slutkläm?:

(Dvs, han har nog en del saker som tynger hans samvete. Att träffa Greta kanske lättar hans samvete lite.)

Annars visar Barack Obama m fl vilken nivå hon befinner sig i och vilka kretsar hon rör sig i. Vilket visar på hennes stora betydelse.

Barack Obama har inte privata möten med vem som helst utan bara med vissa utvalda. Greta tillhör denna utvalda skara.
Nu fortsätter du ju att hänvisa till och länka ihop Barack Obama, Greta och klimatrörelse i samma andemening.

Barack Obama som tar privat jetplan till sina möten och Greta som tar privat båt med leasad besättning över Atlanten. Klimatvänligt så det förslår

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in