2019-09-18, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Det markerade ovanför.
Jaha, men i fråga om ifall Af ska anvisa jobben eller inte?
Citera
2019-09-18, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Svar nej ifall det rör sig om göra det eller mista bidrag. Men klart att de uppdragen ska förmedlas på AF generellt som andra yrken

Sedan som nämnts nu, porr är lagligt.
Anvisar AF folk att spela in porr eller förlora bidrag?
Om inte.. vad tror du anledningen är och varför skulle sexarbete vara annorlunda tror du?
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-09-18 kl. 13:49.
Citera
2019-09-18, 13:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Ja självklart. Men det blir olika jobb för olika personer. Tanter på 40+ kommer aldrig att bli anvisade jobb som involverar sex eller nakenhet. För ingen vill se dem nakna, mkay?

2) Men det ska finnas möjlighet för unga tjejer som är intresserade att söka till sexjobb. Saker som att strippa kan vara en bra introduktion till branschen för unga tjejer som är osäkra.

3) Eller att man jobbar som topless servitris.
Citera
2019-09-18, 13:48
Avslutad
Citat:
Svar nej.
Sedan som nämnts nu, porr är lagligt.
Anvisar AF folk att spela in porr eller förlora bidrag?
Om inte.. vad tror du anledningen är och varför skulle sexarbete vara annorlunda tror du?
Jag undrar hur DU ser på prostitutionsyrket jämfört med andra yrken.
Citera
2019-09-18, 13:51
Medlem
Citat:
Jag ser på det som så att handlar om ett brett yrke med spetskrav och olika uppgifter lämpliga för de som vill och kan
Lika lite ska en olämplig ska utföra hjärnkirurgi, ska en olämplig utföra sexuppgifter etc etc
Citera
2019-09-18, 13:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Vilken del av yrket? Att sköta redovisning? Redigera film? Bygga lokaler? Bygga sexmöbler? Sköta tvätten?

2) Om du menar sex: vilken sorts sex? Att ha sex i bilar eller följa med på resor? Du kommer att ha väldigt olika upplevelser beroende på vad du jobbar med.
Citera
2019-09-18, 13:54
Avslutad
Citat:
Jag ser på det som så att handlar om ett brett yrke med spetskrav och olika uppgifter lämpliga för de som vill och kan
Ja och om då arbetsgivaren vill ha så många sökanden som möjligt utan några särskilda krav på utbildning och erfarenhet?

Ska de då få det via Af?
Citera
2019-09-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Vilken del av yrket? Att sköta redovisning? Redigera film? Bygga lokaler? Bygga sexmöbler? Sköta tvätten?

2) Om du menar sex: vilken sorts sex? Att ha sex i bilar eller följa med på resor? Du kommer att ha väldigt olika upplevelser beroende på vad du jobbar med.
Precis helt rätt, ingen ja eller nej fråga det rör sig om
Alldeles för brett för att kunna säga bara sådär.
Citera
2019-09-18, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Då får vanliga tjejer/kvinnor bli mer attraktiva hur svårt kan det vara?

Jaa just det ja. Och har de inte råd med alla plastikoperationer genom åren så får de ju såklart hora. Fast det gör de ju redan om de är gifta och har barn. Du är helt genialisk.

Citat:
1) Sex-frekvensen för kvinnor har gått neråt sen 1960 talet.

Ja för män också. Det beror på ökad övervikt pga dålig kost och för lite motion, övervikt kan påverka sexlusten och impotensen. Porr/sexmissbruket har ökat enormt mycket vilket fuckar upp människors sexliv rejält. Många antidepressiva har som biverkning att sexlusten minskar. Många p-piller har som biverkning att sexlusten minskar. Osv.

Citat:
2) Samtidigt har vi fått mycket mer sexuellt förtryck. Vi har fått lagar mot sexköp, lagar som kriminaliserar sex utanför en relation, lagar som kriminaliserar swinging, kvinnor som försöker förbjuda porr, kvinnor som försöker förbjuda sex-robotar, och så vidare.

Personligen kommer jag aldrig vilja förbjuda tex sexrobotar, ska ha en själv.

Citat:
3) Det finns inga bevis för att kvinnor knullar runt. Tvärtom har kvinnor mindre sex än nånsin tidigare. Fler kvinnor är oskulder, fler lever i sexlösa relationer.

Ja jo hur många de är vet jag inte, men jag har också stött på dem. Oftast veganer och nykterister, förutom gräset. Resten verkar knulla runt rätt friskt fortfarande.

Citat:
1) Det gynnar kvinnor eftersom det är enkelt att få ett bra utseende jämfört med att utbilda sig och skaffa ett bra jobb för män.

Kvinnor skaffar också utbildning och bra jobb.

Citat:
2) Du kan få ett bra utseende på ett år. En man måste jobba i 10 år för att få en karriär.

Beror ju på vilken bransch.

Citat:
Nej självklart inte. Men de blir avundsjuka på kvinnor som gör det. "Om jag inte får göra det då ska inte de få göra det heller" typ.

Ok, här kom 15 åringen fram igen.

Citat:
1) Med 30-40% incels bland unga män känns det som att problemet är att alla knullar för mycket?

Incels är ett kapitel för sig. Bortskämda fittor verkar de vara. De som skjutit ihjäl folk ser bra ut enligt mig, jag vet fan vad deras problem är. Till och med James Holmes hade flickvän, var skitduktig i skolan, men djupt psykiskt störd när han sköt på biografen. Fullständigt avstängd. Han hade vänner. Tror inte knulla hade hjälpt honom.

Citat:
2) Om det var så att det fanns en massa kvinnor som ställde upp på sex gratis då skulle det inte finnas massor med bordeller i varje land där det är lagligt.

Jo det skulle det.

Citat:
3) Eftersom alla kvinnor i Sverige är snygga och kåta är det inget problem om vi tillåter sexköp right? För att ingen man kommer att efterfråga det.

Som sagt en avkriminaliserad reglerad sexmarknad, varför inte.

Citat:
Så man är en omogen 15 åring om man är kåt och vill ha en snabbis? Det har aldrig hänt dig att du har blivit sugen mitt på dagen?

Jo klart, men det var inte det vi "pratade" om.
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-18 kl. 13:59.
Citera
2019-09-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ja och om då arbetsgivaren vill ha så många sökanden som möjligt utan några särskilda krav på utbildning och erfarenhet?

Ska de då få det via Af?
Ja, bara det inte är något hot om förlust av bidrag. Varför inte

Är väl inte olagligt att söka efter jobb man är olämplig för heller, så även om det fanns krav så kan sökande ansöka oavsett.
Citera
2019-09-18, 14:00
Avslutad
Citat:
Ja, bara det inte är något hot om förlust av bidrag. Varför inte

Är väl inte olagligt att söka efter jobb man är olämplig för heller, så även om det fanns krav så kan sökande ansöka oavsett.
Men om de hellre vill ha bidrag än jobba så går det bra?

Varför?
Citera
2019-09-18, 14:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Ska de då få det via Af?

1) Hur många arbetsgivare vill ha det i andra branscher? Varför skulle sexbranschen vara ett undantag?

2) Svaret på din fråga är ja. Om du får in fler kvinnor som vill jobba med sex, då kommer de tjejerna som inte gillar jobbet att söka sig vidare och det blir bättre för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in