2019-08-12, 17:55
Bannlyst
Varför pratar Karl Olof Arnstberg som en bebis? Menar inte innehållet, det är riktigt bra och intressant att lyssna på, menar mer hans dialekt, tonläge och sätt att prata på. Tycker att han låter som ett barn eller en bebis.
Citera
2019-08-12, 19:26
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Jan Tullberg sa ju i sin senaste intervju att mentalsjukhusen las ner, motivet var någon vänsterradikal snedpolitik om att "de psykiskt sjuka var de som var friska, och vi andra var sjuka"

Den helt underbar intelligensen i denna logik är att i ett sjukt kapitalistiskt samhälle är det sjukt att inte bli sjuk.
De som är psykiskt sjuka har däremot uppvisat ett friskt beteende och blivit sjuka.

Nu skulle de befrias från de kapitalistiska straffanstalterna och släppas fria. Synd bara att så många av dem tog livet av sig eller gick under av yttre orsaker. Såsom olyckor, brann inne, offer för yttre våld, frös ihjäl på park bänkar med mera.
Citat:
Ursprungligen postat av Terje
Varför pratar Karl Olof Arnstberg som en bebis? Menar inte innehållet, det är riktigt bra och intressant att lyssna på, menar mer hans dialekt, tonläge och sätt att prata på. Tycker att han låter som ett barn eller en bebis.
Jo, men jag tycker inte att det stör mig alls. All heder åt Arnstberg.
Citera
2019-08-12, 20:00
Bannlyst
Citat:
Den helt underbar intelligensen i denna logik är att i ett sjukt kapitalistiskt samhälle är det sjukt att inte bli sjuk.
De som är psykiskt sjuka har däremot uppvisat ett friskt beteende och blivit sjuka.

Nu skulle de befrias från de kapitalistiska straffanstalterna och släppas fria. Synd bara att så många av dem tog livet av sig eller gick under av yttre orsaker. Såsom olyckor, brann inne, offer för yttre våld, frös ihjäl på park bänkar med mera. Jo, men jag tycker inte att det stör mig alls. All heder åt Arnstberg.

Har fasntat i det och nu stör det mig försöker dock komma över det då jag vill lyssna på vad mannen har att säga.
Citera
2019-08-12, 21:23
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ja, allting är kapitalismens fel. Fria människor som är såsom naturen och verkligheten skapat dem. Allt det är fel enligt dig. Du vill att GUD STATEN tar över i skepnad av geniet Stefan Löfvén (eller Emanuelle Macron) tar över och dikterar allting som varje människa måste och inte får göra,. Vad skulle i din psyksjuka vanföreställda inbillning kunna vara bättre än det?

Ditt enda mål med livet är ju att PKolitikerna med våld dikterar varenda människa. Jag tror du borde dra ned på din hårdporrkonsumtion där du inbillar dig själv att DU är diktatorn, för att istället inse att det existerar ett verkligt samhälle där ute. Eller så kan du bara fortsätta vara den vidriga sosseborgare som du är.
Citera
2019-08-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Som en brådmogen bebis i så fall.
Citera
2019-08-13, 07:00
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jo, Sverige är genomkorrupt av svågerpolitik, mobbar-kultur och gentjänster. Som baseras på partitillhörighet. Ingen vågar gå utanför partilinjen, därav alla dåraktiga beslut som aldrig någon opponerar sig mot (inte ens oppositionen!). Moderaten som ifrågasatte klimatfrågans giltighet fick direkt sina fiskar varma. I Sverige kan man inte diskutera om någonting, allt landar i Hitler, jordens kommande undergång, godhetssignalering eller skjut budbäraren-taktiken. Man kan inte forska om något utanför PK eller vilja ha svar på frågor som skulle sätta statsdoktrinens bud i ett annat ljus. Media och PS är bara en stor skräphög för vänstern att leka i. Debatterna är lika endimensionella och trista som ett tomt pappersark. Man är livrädd för andra åsikter av typen som Tullberg, Arnstberg, Jackson och Bern framför. Om Lars Bern nu har så fel i det han säger om klimatet, så bjud in honom till PS eller nästa partiledardebatt, eller bjud in er själva till studion och prata med honom. Men man vill veva på avstånd utan risk för att höra en människa.

Aldrig vill man berätta för folket vad som sker, man mörkar och man medvetet håller folk så oinformerade som möjligt. Jag har fortfarande inte kommit över det Stefan Torssell berättade i Swebbtv-intervjun om Estonia. T ex hur kyrkan beteende sig från ena dagen till en annan, och politikers floskler. Alla bara ljuger! Och kräver "compliance" ur det. Detta i ett land som maler och maler om demokrati.

Man har inarbetat en rädsla och moralisk skuld i systemet. Så ingen vågar eller vill vara den som först trycker på knappen. Zombieland, medan invandrarna lever och dör på sitt vis.

SD har tyvärr anammat samma linje. SD har tystnat rent allmänt.

Bra skrivet. Kan bara instämma. Tror mycket av Sveriges problem beror på vänskapskorruption och svågerpolitik. Med tanke på sossarnas långvariga maktdominans har myndigheterna blivit politiserade. Det är aldrig sunt att samma personer ska styra och ställa under flera decennier. Makten kan göra som de vill. Svenskarna är ett passivt sovande folk som på sin höjd klagar i det tysta runt köksbordet. De törs inte ut på gatorna och protestera om den usla pensionen, den nermonterade välfärden och allt våld och elände i förorterna. Vad bottnar detta beteende i?
Sen att Sverige är en sån lydstat under EU är bara tragiskt. Finns det nåt annat EU-land som får ut mindre av samarbetet än Sverige? Men så blir det när "våra folkvalda" bara ser till sina egna karriärer.

Citat:

Jan Tullberg sa ju i sin senaste intervju att mentalsjukhusen las ner, motivet var någon vänsterradikal snedpolitik om att "de psykiskt sjuka var de som var friska, och vi andra var sjuka". Det var motivet som bringade stor olycka för enormt många psyksjuka varav många begick självmord.

Psykiatrireformen som gick ut på att psykiskt sjuka skulle integreras med resten av samhället var dömd att misslyckas på förhand. De som genomförde denna nedläggning av fungerande mentalsjukhus och trodde att psykiskt sjuka skulle trivas bättre i ensamhet i sina lägenheter var naiva idioter. Alla självmord som följde. Borde inte ansvariga ställas till svars? Fick de andra toppjobb och har sopat allt under mattan? Förjävligt rent ut sagt.
Senast redigerad av Castlevania 2019-08-13 kl. 07:03.
Citera
2019-08-13, 07:42
Medlem
Castlevanias avatar
Tage Tuvheden har en konspirationsteori om MOP. Den skiljer sig något åt från Claes Hedbergs.
Tuvheden ska släppa en bok framöver.

Bara jag som upplever att programmet är alldeles för kort. Den normala längden är minst 45 min, ibland en timme. Han fick inte ens en halvtimme på sig innan Willgert rundade av programmet.
Just när det började bli spännande och han började komma in på ämnet avslutades programmet. Måste ställa mig frågan varför? Mitt betyg kan inte bli mer än 1/5

Lördagsintervju 55 - Tage Tuvheden om oron för Olof Palmes hälsa
https://www.youtube.com/watch?v=gOdyFR3hpnA
Citera
2019-08-13, 07:56
Medlem
Fris avatar
Swebb-TV verkar vända sig till en lite äldre publik, de som kommer ihåg Palme-mordet t.ex. Det skulle kunna passa väldigt bra med en historisk översikt av svensk efterkrigstid för att ge tittarna perspektiv på saker de själva varit med om men inte tänkt på annat än för stunden innan konsekvenserna blev synliga. Utvecklingen av sånt som BNP, skatter, brottslighet, demografi och tidpunkter för avgörande beslut. Många verkar trassla ihop saker som hänt och skyller t.ex. mycket av det Tage Erlander gjorde på Olof Palme. Nu i efterhand är det lätt att klara ut sånt och jag tror att en lite äldre publik skulle få en del aha-upplevelser och tänka om.
Citera
2019-08-13, 12:28
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ja, allting är kapitalismens fel. Fria människor som är såsom naturen och verkligheten skapat dem. Allt det är fel enligt dig. Du vill att GUD STATEN tar över i skepnad av geniet Stefan Löfvén (eller Emanuelle Macron) tar över och dikterar allting som varje människa måste och inte får göra,. Vad skulle i din psyksjuka vanföreställda inbillning kunna vara bättre än det?

Ditt enda mål med livet är ju att PKolitikerna med våld dikterar varenda människa. Jag tror du borde dra ned på din hårdporrkonsumtion där du inbillar dig själv att DU är diktatorn, för att istället inse att det existerar ett verkligt samhälle där ute. Eller så kan du bara fortsätta vara den vidriga sosseborgare som du är.

Jag förstår inte ditt svar på mitt inlägg. Skriver du om vänsterpolitiken och den politiska retoriken på 70-talet. Eller skriver du om mig personligen i dag? Jag är för fan inte någon jävla sosse.

Du verkar ha svårt för nyanser i text och antagligen också i tal. Detta är typiskt för vissa psykiatriska sjukdomar eller svårigheter. Att inte kunna se nyanser mellan verkligheten och åsikter menade i formen av IRONI.

Jag har märkt att du ofta kommer i konflikt med andra debattörer här på Flashback. Konflikter som för MIG framstår som svåra att förstå. Detta är typiskt för psykotiska diagnoser och allmänna karaktärsstörningar.

Jag skulle också precis som du kunna häva ur mig okvädningsord över dig, men det står jag över.
Senast redigerad av Zned 2019-08-13 kl. 12:32.
Citera
2019-08-13, 12:44
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Castlevania= Psykiatrireformen som gick ut på att psykiskt sjuka skulle integreras med resten av samhället var dömd att misslyckas på förhand. De som genomförde denna nedläggning av fungerande mentalsjukhus och trodde att psykiskt sjuka skulle trivas bättre i ensamhet i sina lägenheter var naiva idioter. Alla självmord som följde. Borde inte ansvariga ställas till svars? Fick de andra toppjobb och har sopat allt under mattan? Förjävligt rent ut sagt.
Ja, det var inget mindre än ett folkmord. Mord på de svagaste och mest utsatta. Före detta patienter sökte sig till sina gamla avdelningar och sov i sovsäckar utanför fönstren. Detta finns det bilder på.
Citera
2019-08-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ja, det var inget mindre än ett folkmord. Mord på de svagaste och mest utsatta. Före detta patienter sökte sig till sina gamla avdelningar och sov i sovsäckar utanför fönstren. Detta finns det bilder på.

Minns ett sjukhem i mina hemtrakter med tolv utvecklingsstörda patienter. Ägaren tvingades i konkurs, personalen blev arbetslösa och av de tolv som fick enrummare med hemtjänst några minuter om dagen var sju döda inom ett år. Några självmord, någon gick vilse och frös ihjäl, någon trafikolycka, någon mosad av tåget, någon felmedicinering. Måste ha blivit en lysande besparing trots allt.
Citera
2019-08-13, 13:47
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:

Det är bara att återinföra tjänstemannaansvaret. Då kanske klåfingriga makthavare skulle tänka sig för en extra gång innan de fattar ogenomtänkta beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in