Citat:
Ursprungligen postat av
skitkuligen
Jag undrar ändå över teckningen.
Märkena stämmer inte med vad som upprepats i MSM. Skott mot huvud, mage och bröst.
Inget skott mot ljumsken.
Varför rita fel? Eller känner tecknaren till något som vi andra inte vet?
Uppenbarligen vet han vilken trappuppgång det är och haft tilllträde till den. Tagit egen bild, enligt utsago och publicerar den med en skiss som visar troligen felaktigt placerade kulhål.
Eller så är de rätt, och då har MSM fel.
Varför inte ställa frågan?
Edit: Bilden igen som postaren lade upp. Med den träffen mot huvudet borde hela skallen ha blåsts ut.
https://minfil.com/Ka96Z657n0/trapphus_med_sk_2019-09-13_221920_png
Jag har svårt att få ihop två skott lågt i bålen på teckningen med medias beskrivning mage och bröst. Där har troligen någon av dem fel.
Att skottet i huvudet inte gjorde rent hus beror sannolikt på träffvinkeln. Det bör ha haft sådan vinkel att kulan inte penetrerade pannbenet.
Edit: Möjlig förklaring till detta med mage/bröst. Om det övre skottet tog i ryggen, kan det ha uppfattats som högre upp än det var och då lite missvisande sagts träffa bröstet. På samma sätt med det skott du menar träffat ljumsken enligt teckningen, jag menar att det kan vara strax över höft och bäcken vilket inte är helt fel att benämna som magen.