2019-09-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om ingen annan har svarat redan så tror jag att det är nedanför tingsrätten, mot vattnet, vid barnhusbron (höger sida om man har ryggen mot scheelegatan. Det kan vara längre ner mot vasabron(?), mitt emot gamla Ångpanneföreningen (på Fleminggatan om de finns kvar).

Jag bodde där fram till år 1993, så det kan ju ha förändrats.

Lagom vagt! Jag gissar på någonstans i Sickla.
Citera
2019-09-18, 08:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Flashback fungerar tyvärr som en supermagnet för de rättshaverister som tillbringar sin tid bakom en dator, och får oftast storpostare som bosätter sig i tråden med dito tunnelseende i ett aktuellt brott och med väggar av text. Tipset är att kolla in posthistoriken i andra ämnen, brukar oftast direkt avslöja personen och ev agenda.

Den här personen har helt enkelt snott bilder från mäklaren "Fantastic Frank" som sålde i samma hus, och sen adderat en bild med "träffpunkter" baserat på vad som skvallrats i tråden men som är högst osäker. Eftersom personen försöker ge sken av att ha varit där och sen publicerat mäklarns bild får vi avföra denna under benämningen troll...

Bluffen i fråga: https://minfil.com/Ka96Z657n0/trapphus_med_sk_2019-09-13_221920_png

Här är originalkällan, scrolla ner i bildsviten för hissen i mässing:
https://www.fantasticfrank.se/objekt/OBJ17365_1148493529/bilder#11
Viss risk att mäklaren ev tar bort bilden efter detta tilltag.

Tack för det klargörandet
Citera
2019-09-18, 08:30
Medlem
Citat:
Nja, han kan ju ha använt en sådan knapptelefon. Eller växelns nummer på sitt kontor. Det kan ju även vara något (eller båda) barnens nummer. 17 år ....

Sedan så har jag för mig att man inte bara "kollar" listan sådär utan mäste maila någon first. Typ.

Hur swishar du med en knapptelefon..? Finns en bra förklaring vad en knapptelefon är en sida bak i tråden.

Listan finns att ladda hem i annan tråd, varsågod.
Citera
2019-09-18, 08:32
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Lagom vagt! Jag gissar på någonstans i Sickla.

Jag vet inte syftet med att försöka ta reda på var KL befinner sig? Hon är i en väldigt utsatt position och kan ha vänt sig till en kvinnojour någonstans? Att frivilligt lägga in sig på psyket tror jag inte är hennes grej, men jag kan ha fel.
Citera
2019-09-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag vet inte syftet med att försöka ta reda på var KL befinner sig? Hon är i en väldigt utsatt position och kan ha vänt sig till en kvinnojour någonstans? Att frivilligt lägga in sig på psyket tror jag inte är hennes grej, men jag kan ha fel.

Var intervjun gjordes, en stor skillnad och högst troligen inte var hon befinner sig nu. Jag tror närmast hennes advokat kan vara intresserad av att veta var hon är.
Citera
2019-09-18, 08:39
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Var intervjun gjordes, en stor skillnad och högst troligen inte var hon befinner sig nu. Jag tror närmast hennes advokat kan vara intresserad av att veta var hon är.

Vad spelar det för roll var intervjun gjordes? Du tror inte att advokaten vet var hon befinner sig men inte vill tala om det? Advokater ska man inte lita på
Citera
2019-09-18, 08:40
Medlem
Citat:

Från Vårdhandboken:

Observera att för oidentifierade patienter bör ID-band vara i avvikande färg, helst röda.

KL bar ett sådant patientband under intervju med media för den som missat den infon.

Så nån form av vård har hon fått vid tiden för intervjun mao.
Citera
2019-09-18, 08:47
Medlem
Citat:
Nja, han kan ju ha använt en sådan knapptelefon. Eller växelns nummer på sitt kontor. Det kan ju även vara något (eller båda) barnens nummer. 17 år ....

Sedan så har jag för mig att man inte bara "kollar" listan sådär utan mäste maila någon first. Typ.
Listan m telnummer är en sak. Då kan man swisha, och innan bank-id får man upp namn. Jag gick igenom 15-20 nr. De flesta hade bytt telnr sen dess. Det finns kontoutdrag i fupen. Där ser man vilka som swishat in knarkpengar. F ö kan man inte swisha från växel. Du behöver en mobilapp.
Citera
2019-09-18, 08:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Från Vårdhandboken:

Observera att för oidentifierade patienter bör ID-band vara i avvikande färg, helst röda.

KL bar ett sådant patientband under intervju med media för den som missat den infon.

Var hennes armband rött alltså? Hade för mig blått.
Citera
2019-09-18, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Var hennes armband rött alltså? Hade för mig blått.

Kappan var blå, bandet var rött, smoothien var grön.
Citera
2019-09-18, 09:01
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Från Vårdhandboken:

Pekar lite åt att KL var intagen på någon "inrättning" när skotten föll, hon tog sig sen från denna inrättning med taxi till 62:an, där hon blev arresterad på plats. Sen har polisen då kollat upp KL mot "inrättningen" där hon då bör ha haft ett vattentätt alibi genom att flera i vårdpersonalen har vittnat till KL:s fördel. Sen släpptes hon, hon åkte tillbaka och var där par dar och fick sen ett ryck att framträda i press där hon då förmodligen tagit en "bondpermis" från inrättningen och haft 2 intervjuer vid ett annat ställe som också har vård, för att sen åka tillbaka igen. Sen verkar det som om "vården" har upphört och KL är ute på vift igen.
Citera
2019-09-18, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Jag undrar ändå över teckningen.
Märkena stämmer inte med vad som upprepats i MSM. Skott mot huvud, mage och bröst.

Inget skott mot ljumsken.

Varför rita fel? Eller känner tecknaren till något som vi andra inte vet?
Uppenbarligen vet han vilken trappuppgång det är och haft tilllträde till den. Tagit egen bild, enligt utsago och publicerar den med en skiss som visar troligen felaktigt placerade kulhål.

Eller så är de rätt, och då har MSM fel.

Varför inte ställa frågan?

Edit: Bilden igen som postaren lade upp. Med den träffen mot huvudet borde hela skallen ha blåsts ut.

https://minfil.com/Ka96Z657n0/trapphus_med_sk_2019-09-13_221920_png

Jag har svårt att få ihop två skott lågt i bålen på teckningen med medias beskrivning mage och bröst. Där har troligen någon av dem fel.

Att skottet i huvudet inte gjorde rent hus beror sannolikt på träffvinkeln. Det bör ha haft sådan vinkel att kulan inte penetrerade pannbenet.

Edit: Möjlig förklaring till detta med mage/bröst. Om det övre skottet tog i ryggen, kan det ha uppfattats som högre upp än det var och då lite missvisande sagts träffa bröstet. På samma sätt med det skott du menar träffat ljumsken enligt teckningen, jag menar att det kan vara strax över höft och bäcken vilket inte är helt fel att benämna som magen.
Senast redigerad av Jkpg73 2019-09-18 kl. 09:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in