Citat:
Ursprungligen postat av
DarthMaul2000
Jag tycker dokumentären kändes väldigt vinklad. Man har tex medvetet valt en skådespelare som ser ut att vara mycket yngre än 14 år att spela flickan.. Dessutom nämner man inte att hon påstod sig vara 19 år vid kontakterna med Göran. Jag tycker också att man kan ifrågasätta nyhetsvärdet i att dra upp ett nästan 10 år gammalt fall igen.. Visserligen en offentlig person på en högt uppsatt post men han har tagit sitt straff och vem vet, han kanske har kommit på bättre tankar. Tycker också det finns en del tveksamheter kring domen i sig. Går det egentligen bevisa mer än att han har köpt sex och är intresserad av dominans/bdsm? De påstådda "våldtäkterna" är ord mot ord och kan lika gärna vara efterhandskonstruktioner. Nä, jag tycker hela den här dokumentären var osmaklig faktiskt, känns som att tv4 bara vill mjölka mer pengar på den här gamla historien.
Jag såg ut sådär när jag var 14-16 år. Outvecklad och omålad och väldigt smal.
Jag förstår om tjejjen sitter hemma på kammaren och skriver att hon är 19.
När jag lyssande på det som skulle vara telefonsamtalsavlyssningen när GL säger något snuskigt och hon säger: va?!
Det speglar för mig att GL borde ha lagt på luren men han var väl så pilsk i sitt egna pratande så han tappade totalt omdömet.
Vidare så finns det ju SM människor som både nyttjar och utnyttjas för pengars skull.
Vi har ju någon sexköpslag i Sverige som jag inte är så insatt i då det inte berör mig, men visst tusan bryter karln mot lagen och han borde vara så observant så han inser at det han ber om är sex och råsex men at de han möter inte är beredda på att få handfängsel och boll i munnen.
Dessutom är/var han polis och predikar/predikade om kvinnors rätt och feminism..psykisk sjukdom blandat med sexuellt begär? Dr Jekyll and Mr Hyde??
Fattade han ens vad han gjorde?
Tycker synd om hans familj, barn och en antar jag fd sambo.
Hade jag varit sambo med honom så hade han förstört resten av mitt liv med skämsel över vad han gjort.
Först stolt över hans engagemang och sen sån skämsel när påkommen.
Visste sambon ens om hans begär?
Fattar han själv vad han gjort mot de sina?
Han förstörde för sina kollegor i deras arbete!
Han har avtjänat straff och att Pål Hollender står bakom en sån här film gör det..jag finner inte ord!
Gör en dokumentär om Pål Hollender istället!
Och ta aldrig igen in honom i en TV programsproduktion, (han kanske går igång på det här??)