2019-09-18, 00:08
Medlem
Jag tycker dokumentären kändes väldigt vinklad. Man har tex medvetet valt en skådespelare som ser ut att vara mycket yngre än 14 år att spela flickan.. Dessutom nämner man inte att hon påstod sig vara 19 år vid kontakterna med Göran. Jag tycker också att man kan ifrågasätta nyhetsvärdet i att dra upp ett nästan 10 år gammalt fall igen.. Visserligen en offentlig person på en högt uppsatt post men han har tagit sitt straff och vem vet, han kanske har kommit på bättre tankar. Tycker också det finns en del tveksamheter kring domen i sig. Går det egentligen bevisa mer än att han har köpt sex och är intresserad av dominans/bdsm? De påstådda "våldtäkterna" är ord mot ord och kan lika gärna vara efterhandskonstruktioner. Nä, jag tycker hela den här dokumentären var osmaklig faktiskt, känns som att tv4 bara vill mjölka mer pengar på den här gamla historien.
Citera
2019-09-18, 00:26
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Jag tycker dokumentären kändes väldigt vinklad. Man har tex medvetet valt en skådespelare som ser ut att vara mycket yngre än 14 år att spela flickan.. Dessutom nämner man inte att hon påstod sig vara 19 år vid kontakterna med Göran. Jag tycker också att man kan ifrågasätta nyhetsvärdet i att dra upp ett nästan 10 år gammalt fall igen.. Visserligen en offentlig person på en högt uppsatt post men han har tagit sitt straff och vem vet, han kanske har kommit på bättre tankar. Tycker också det finns en del tveksamheter kring domen i sig. Går det egentligen bevisa mer än att han har köpt sex och är intresserad av dominans/bdsm? De påstådda "våldtäkterna" är ord mot ord och kan lika gärna vara efterhandskonstruktioner. Nä, jag tycker hela den här dokumentären var osmaklig faktiskt, känns som att tv4 bara vill mjölka mer pengar på den här gamla historien.

Hon såg väl ut som en fjortis brukar. Dessutom nämnde de visst att hon var utgav sig för att vara 19, det var därför han inte kunde dömas till försök till våldtäkt av barn.

Han kanske inte har kommit på bättre tankar, förmodligen inte med tanke på hur mansik han var. Han är ute nu i samhället, alltså stort nyhetsvärde.

Ord mot ord ja, men det är fler än en tjej. Tycker mest Göran var osmaklig och det svenska rättsväsendet. De mjölka dock händelseförloppet något enormt i dokumentären.
Citera
2019-09-18, 00:29
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det är gubbarna som söker kontakt med flickorna. Men det är läskigt att det går så lätt.

Hur vet vi det? alltså att inte tjejerna också söker kontakt. Det är ju även någon typ av passiv kontaktsökande att inte slänga på luren när fulgubbar ringer och pratar kuk och fitta.
Citera
2019-09-18, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Hur vet vi det? alltså att inte tjejerna också söker kontakt. Det är ju även någon typ av passiv kontaktsökande att inte slänga på luren när fulgubbar ringer och pratar kuk och fitta.

Det var nog pengarna som lockade med mannen med guldklänningen.
Senast redigerad av Valpen_ 2019-09-18 kl. 01:06.
Citera
2019-09-18, 01:03
Bannlyst
Citat:

Jag blev mer illamående av att se Pål Hollenders namn i eftertexterna än av nåt GL gjorde och sa.
Citera
2019-09-18, 01:19
Medlem
Citat:
Hon såg väl ut som en fjortis brukar. Dessutom nämnde de visst att hon var utgav sig för att vara 19, det var därför han inte kunde dömas till försök till våldtäkt av barn.

Han kanske inte har kommit på bättre tankar, förmodligen inte med tanke på hur mansik han var. Han är ute nu i samhället, alltså stort nyhetsvärde.

Ord mot ord ja, men det är fler än en tjej. Tycker mest Göran var osmaklig och det svenska rättsväsendet. De mjölka dock händelseförloppet något enormt i dokumentären.

Inte en chans att den skådespelerskan var 14 år. Hon såg ut som 11, max 12 år. I del 2 nämnde dom hastigt att tjejen utgav sig för att vara 19 år, men nu i sista delen nämndes det inte en enda gång. Hela dokumentären verkade gå ut på att helt felaktigt måla ut Göran som pedofil. Den här tjejen tyckte säkert det var väldigt spännande att ha den här kontakten och prata sex, iaf till en början, annars hade hon ju bara lagt på luren. Men ingenstans i dokumentären ifrågasätts hennes beteende.
Göran har varit ute i samhället i 5 år nu, och inte begått några brott under den tiden. Osmakligt och på gränsen till förtal att dra upp hela den här trista historien igen, dessutom på ett vinklat sätt.
Flera tjejer so what? De har haft gott om tid att prata ihop sig och de kan mycket väl ha brett på lite extra eller hittat på saker bara för att klämma dit honom.
Citera
2019-09-18, 01:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Jag måste faktiskt hålla med dig på vissa punkter, skådespelaren som i dokumentären skulle vara 14 år gammal såg snarare ut som en tioåring för man måste samtidigt betänka att hon uppgav en betydligt högre ålder i samtalen med Lindberg. Visst är karln en riktigt snuskgubbe men rätt ska vara rätt.

Gubbstrutten har också avtjänat sitt straff men nu blir han hudflängd igen i TV men till vilken nytta? Dokumentären lär ju knappast avskräcka andra sexköpare med intresse för BDSM?
Citera
2019-09-18, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtSugarmanShow
Jag blev mer illamående av att se Pål Hollenders namn i eftertexterna än av nåt GL gjorde och sa.

Samma här.

Googlade och hittade det här:
"Pål Hollender, som är uppvuxen i Borås, gjorde sig känd genom medverkan i ... Han är producent för samtliga säsonger av GW:s mord på TV4 som sändes ..."

Ännu mera avsmak.
Jag som gillar GW känner en stark avsmak nu för att se det programmet.

Om man utnyttjar kvinnor i en hemmagjord dokumentär och sen får fortsätta göra TV program och ens partner gör TV program också, det säger en del om svensk media.
Jag byter kanal varje gång jag ser PHs partner. Ger mig sån avsmak.

Fattar inte att sexutnyttjande förbrytare får göra TV program och sexutnyttjande förbrytare.
Citera
2019-09-18, 06:23
Medlem
Citat:

Jag såg ut sådär när jag var 14-16 år. Outvecklad och omålad och väldigt smal.
Jag förstår om tjejjen sitter hemma på kammaren och skriver att hon är 19.
När jag lyssande på det som skulle vara telefonsamtalsavlyssningen när GL säger något snuskigt och hon säger: va?!
Det speglar för mig att GL borde ha lagt på luren men han var väl så pilsk i sitt egna pratande så han tappade totalt omdömet.
Vidare så finns det ju SM människor som både nyttjar och utnyttjas för pengars skull.
Vi har ju någon sexköpslag i Sverige som jag inte är så insatt i då det inte berör mig, men visst tusan bryter karln mot lagen och han borde vara så observant så han inser at det han ber om är sex och råsex men at de han möter inte är beredda på att få handfängsel och boll i munnen.
Dessutom är/var han polis och predikar/predikade om kvinnors rätt och feminism..psykisk sjukdom blandat med sexuellt begär? Dr Jekyll and Mr Hyde??
Fattade han ens vad han gjorde?

Tycker synd om hans familj, barn och en antar jag fd sambo.
Hade jag varit sambo med honom så hade han förstört resten av mitt liv med skämsel över vad han gjort.
Först stolt över hans engagemang och sen sån skämsel när påkommen.
Visste sambon ens om hans begär?
Fattar han själv vad han gjort mot de sina?
Han förstörde för sina kollegor i deras arbete!

Han har avtjänat straff och att Pål Hollender står bakom en sån här film gör det..jag finner inte ord!
Gör en dokumentär om Pål Hollender istället!
Och ta aldrig igen in honom i en TV programsproduktion, (han kanske går igång på det här??)
Citera
2019-09-18, 06:31
Medlem
Slog på Mrkoll.

Många sökningar, vad konstigt! (ironisk)

"Karl Göran Gustav är en herre som är född den 25 april 1946"

Herre! Herre!??

Det står även:
"OBS! Personen är registrerad på en särskild postadress (eventuellt bor personen inte här)."

c/o hos person med samma efternamn och som är tre år äldre än honom. Syster??
Citera
2019-09-18, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Det här har skrivits om i tråden flera gånger. Någon uppgav att sonen ställer upp med c/o-adress, någon annan trodde/visste att det är systerns adress. Tvivlar på att GL intar sin huvudsakliga nattvila där.

Hittar att :
citat : "OBS! Personen är registrerad på en särskild postadress (eventuellt bor personen inte här)".
Det sas i TV programmet at han bor på en gård där det finns hästar.
Samm afternamn men äldre så troligen en syster som agerar postmålvakt.
Citera
2019-09-18, 08:51
Medlem
Citat:

De kunde haft ett program till där de tar upp om det o det finns säkert tjejer/kvinnor som kan förklara. Det var enormt sjukt att höra gubben! Sen vill man ju veta vad han annars gör med flickor i sin närhet. Viskar fula saker till dom eller det går bara när han är anonym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in