2019-09-17, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Inte hängt med, men din poäng är något i stil med om vi legaliserar sexköp så måste alla arbetslösa acceptera prostutionsjobb, annars riskera de att bli av med a-kassa?
Nej, jag undrar om LupesVulpus som undrar vad som skulle vara så särskilt dåligt med prostitution jämfört med andra jobb tycker att det ska vara så.
Citera
2019-09-17, 22:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Eh va sa du nu? De som sysslar med ständigt avfärdande här är MANLIGA användare. Ni upprepar samma floskler konstant så fort någon inte gillar det ni säger. Det är "vänsterfeminist" "infantila kvinnor" "kvinnor är som barn" "kvinnor är avundsjuka på prostituerade".
Ni läser inte ens vad som skrivs innan ni sätter igång med ovanstående bemötande. Det är precis lika illa som att hävda att någon är ett troll. Ännu värre faktiskt.

Och du avfärdar det som floskler.

Jag läser allt som skrivs innan jag svarar. Och att påstå att någon är infantil eller något annat med medföljande förklaring till hur, var, när och varför personen är det är inte värre än att hävda att någon är ett troll. Tvärtom.
Citera
2019-09-17, 22:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
"Alla kvinnor vill testa att hora. Den som säger något annat ljuger."

Kanske är överdrivet, jag vet inte. Skulle inte förvåna mig om det gäller fler än man kan tro dock. Som sagt, du vet vad jag anser om dagens unga svenska tjejer t ex. Vi ser vad som sker nu när kvinnor har fått fullständiga friheter. De spammar sönder sociala medier med bilder på sina rumpor och inte är det bättre när de går ut på stan för då ska hela världen få veta hur konturerna på deras fittor ser ut. De visar upp sig för allt och alla och säljer sig till den med högsta tänkbara status. Så väldigt många beter ju sig som horor i någon mån och en anledning till att många inte arbetar som horor "på riktigt" kanske är för att det fortfarande är väldigt tabu och ses ner på. Vem vet vad som skulle ske om även det blev socialt accepterat?

https://kit.se/2017/06/02/88277/kat-pa-konstigheter-var-glad-for-det/

Citat:
4. Sälja sex
Att sälja sex är en väldigt vanlig fantasi, särskilt bland kvinnor. Man kan snacka bort det med internalisering av patriarkala strukturer, men man kan också välja att se hur kvinnor i fantasihoran hittar en roll där all slampighet, omättlighet och gåpåighet kan levas ut. Många kvinnor beskriver hur de finner stor tillfredsställelse i att känna makten i att vara den som både jagar och blir åtrådd, och laddningen i att ta betalt. Den fantasin har givetvis ingenting att göra med verkliga erfarenheter av sexarbete, och innebär inte att de skulle tycka det var härligt att sälja sex på riktigt.

https://www.expressen.se/halsoliv/de-vanligaste-sexfantasierna/

Citat:
Kvinnors vanligaste sexfantasier:
1, Främling. Kvinnor fantiserar om att ha sex med en främmande och mystisk man.

2, Call-girl. På nummer två över kvinnors vanligaste fantasier kommer att tjäna pengar på att sälja sexuellatjänster.

3, Lesbiskt sex. Alla mäns våta dröm, är också något många kvinnor fantiserar om.
4, Manlig sexslav. En egen sexslav som också kan fungera som hemhjälp, står högt på kvinnornas fantasilista.

5, Yngre man. Samma som på männens lista över fantasier så förekommer tanken på att ha sex med en yngre man.

6, Två eller flera män. Att ha sex med flera på samma gång blir en vanligare sexfantasi hos kvinnor.

7, Sex på offentliga platser. Detta är en fantasi som förekommer mycket oftare hos kvinnor som hos män. Att ha sex på stranden, i skogen eller i parken passar in på den förbjudna aspekten.

8, Att bli tvingad till sex. Många kvinnor fantiserar om något som liknar ett våldtäktssenario, även om de inte skulle vilja att det blev verklighet.

9, Exhibitionism. Många kvinnors sexfantasier handlar om att visa upp sig, strippa eller medverka i en porrfilm.

10, Voyeurism. Att se på när andra har sex är nästan en lika vanlig fantasi som exhibitionism.

Jag tror att många av de kvinnor som är emot prostitution skulle må bra av att testa. I många fall handlar det om att man är hämmad sexuellt.
Citera
2019-09-17, 22:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Då ska vi se:

"Skillnaden mellan horor och civila är att civila måste leva med torskarna efter att de har haft sex med dem."

Cyniskt, men en intressant tanke. Jag själv ser som du vet ingen större skillnad mellan hororna på bordellerna och vanliga svenska tjejer, förutom att de på bordellerna inte är hycklare utan säljer det de gör reklam för.

"Hur är det ett faktum att många inte gör det frivilligt?"

Det undrar jag också.

"Det finns ingen efterfrågan på tjejer som inte gör det frivilligt. Män vill ha tjejer som är kåta, glada, och tacksamma oavsett om det är relationer eller horor. "

Vad är så märkligt med det här påståendet? Jag själv vill inte köpa sex av någon som är tvingad till att sälja. Finns gott om de som gör det frivilligt så jag håller mig till dem. Kåta glada och tacksamma, ja, vem vill inte ha det?

"Jag har hört från andra kvinnor hur mycket de äcklas av att ha sex med sina män. Kommentarer som:

"han går efter mig och han vill hela tiden, han är som ett djur"."

Jaha, Babianen har tydligen hört dessa kommentarer från kvinnor. Vet ju inte om det stämmer men skulle inte förvåna mig då jag vet vilken syn många svenska kvinnor har på sina män.

" En hora kan antingen tacka nej till killen eller aldrig ha sex med honom igen om han är ett dåligt ligg. En vanlig kvinna måste fortsätta ha sex med samma man år efter år. "
"Så vem har sex minst frivilligt? ""

Vad är fel med detta påstående menar du? Det är en fråga man kan ställa sig, vem har sex minst frivilligt? Värt att fundera på.

"Sen kan vi ta upp det här med olika partners. En hora får testa sex och dejter med olika killar och dessutom få betalt för det. En vanlig kvinna får inte ligga med andra män nånsin och missar en massa bra upplevelser. "

Vad har du att invända mot här? Att en hora får testa sex med olika killar och dessutom får betalt för det är ju sant, det är ju precis det en hora gör?

" Reality check:horor har mer frihet och roligare liv."

Kan självklart diskuteras och nyanseras men det är ett intressant perspektiv, eftersom det är raka motsatsen till det man fått höra till leda från första gången man som barn ens hörde talas om fenomenet, nämligen att horor alltid lever under tvång och i misär. Och jag tycker själv att många av tjejerna på bordellerna jag sett verkar passa in på Babianens påstående här. De tjänar 7 000 kr per kväll, de struttar omkring nakna på klubben, ler, skrattar, dansar, umgås. De har inga tråkiga 9-5 jobb och tjänar ändå 10 ggr mer än de som har det. En tjej jag träffade jobbade 2 veckor per månad, och övriga 2 veckor per månad reste hon runt i världen. Hur många vanliga människor har den möjligheten och friheten? Nej, allting kanske inte är frid och fröjd och perfekt med att vara prostituerad men det är ändå ett intressant perspektiv som definitivt behövs för att nyansera debatten.

"Alla kvinnor vill testa att hora. Den som säger något annat ljuger."

Kanske är överdrivet, jag vet inte. Skulle inte förvåna mig om det gäller fler än man kan tro dock. Som sagt, du vet vad jag anser om dagens unga svenska tjejer t ex. Vi ser vad som sker nu när kvinnor har fått fullständiga friheter. De spammar sönder sociala medier med bilder på sina rumpor och inte är det bättre när de går ut på stan för då ska hela världen få veta hur konturerna på deras fittor ser ut. De visar upp sig för allt och alla och säljer sig till den med högsta tänkbara status. Så väldigt många beter ju sig som horor i någon mån och en anledning till att många inte arbetar som horor "på riktigt" kanske är för att det fortfarande är väldigt tabu och ses ner på. Vem vet vad som skulle ske om även det blev socialt accepterat?

Babianen tillför nya intressanta tankar och perspektiv till debatten. Det är inte min definition av ett troll.

Häpp, den poletten trillade inte ner nä.

Nu är det ju inte Babben tråden ska handla om, men det är märkligt att ni inte kan skönja den underton av sarkasm, ironi och hån mot mänr hennes inlägg är fyllda av. Jag har sett det massor av gånger.
Jag tror minsann att hon är ett troll, möjligen till och med ett feministiskt sådant. Hur som helst kan jag inte ta del hon skriver på allvar, ingen normalt funtad kvinna skulle överhuvudtaget tänka i de banorna. Hon kanske till och med är en han?
Om hon inte är feminist som vill få män att framstå i dålig dager.
Citera
2019-09-17, 22:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Och du avfärdar det som floskler.

Jag läser allt som skrivs innan jag svarar. Och att påstå att någon är infantil eller något annat med medföljande förklaring till hur, var, när och varför personen är det är inte värre än att hävda att någon är ett troll. Tvärtom.

Fast det kommer aldrig några vettiga förklaringar. Bara svart- vitt-skylla-ifrån-sig -tänkande.
Citera
2019-09-17, 23:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag uppmuntrar dig att söka terapi. Du är inte frisk. Du verkar fullkomligt besatt av pengar och sex. Tragiskt.

Projection. Det är du som argumenterar för att män inte ska få köpa sex. Jag väntar på att du ska säga samma saker om kvinnor som köper sex av män.

Citat:

Nu är det ju inte Babben tråden ska handla om, men det är märkligt att ni inte kan skönja den underton av sarkasm, ironi och hån mot mänr hennes inlägg är fyllda av. Jag har sett det massor av gånger.
Jag tror minsann att hon är ett troll, möjligen till och med ett feministiskt sådant. Hur som helst kan jag inte ta del hon skriver på allvar, ingen normalt funtad kvinna skulle överhuvudtaget tänka i de banorna. Hon kanske till och med är en han?

1) Bisarr cope. Jag gillar män och har empati för män. Jag har tre söner så det skulle vara konstigt om jag hånade män.

2) Jag vet att det är svårt att tänka sig att en del kvinnor gillar att ha sex med män. Eller inte tycker att det är en big deal. Men så är det.

3) Är du medveten om att kvinnor i sexbranschen ser feminister som galna muppar?
Citera
2019-09-17, 23:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Projection. Det är du som argumenterar för att män inte ska få köpa sex. Jag väntar på att du ska säga samma saker om kvinnor som köper sex av män.

1) Bisarr cope. Jag gillar män och har empati för män. Jag har tre söner så det skulle vara konstigt om jag hånade män.

2) Jag vet att det är svårt att tänka sig att en del kvinnor gillar att ha sex med män. Eller inte tycker att det är en big deal. Men så är det.

3) Är du medveten om att kvinnor i sexbranschen ser feminister som galna muppar?

Alltså de flesta kvinnor gillar att ha sex med män Babben. Varenda kvinna jag känner gillar att ha sex med män/sin man och inte en enda av dem är prostituerad.
Citera
2019-09-17, 23:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Hur vore det om du bemötte i sak istället? Vad var fel på de påståenden du klistrade in? Jag ställde flera frågor samt några resonemang kring påståendena och du bara "nehe polletten trillade visst inte ner" och ignorerar allt. Förklara då vad som var problemet med påståendena. Jag såg inget fel alls med dem och jag förklarade varför. Verkar snarare vara på dig polletten inte trillade ner.

Exempel på hur Babianen hånar män? Hon verkar snarare ha en stor förståelse för män och verkar bara vilja deras bästa. Ovanligt för en kvinna ja, men det finns både bild- och videobevis så vad mer begär du? Återigen, "normalt funtad". Och vem är du att bestämma vad som är normalt? Du utgår från dig själv, IGEN. Hon är inte som du, därför är hon inte normal.

Men oavsett vad hon tycker om män, om hon hånar dem eller om hon inte är den hon utgör sig för att vara, är det ändå ofta tänkvärda påståenden som kommer från den användaren.

Du anklagar ofta andra för att hålla en låg nivå men hur hög nivå håller du själv just nu tycker du? Ogrundade, långsökta konspirationsteorier om ett feministiskt troll som trots bild- och videobevis på att det är en kvinna kanske är en man. Håll dig till saken istället.
Citera
2019-09-17, 23:21
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Alltså de flesta kvinnor gillar att ha sex med män Babben. Varenda kvinna jag känner gillar att ha sex med män/sin man och inte en enda av dem är prostituerad.

Och hur många kvinnor skiljer sig från sina män? Hur många äktenskap/förhållanden tror du inte det finns där sex är en ytterst ovanlig aktivitet?

Har sett och hört talas om ett antal fall där tjejer/kvinnor är tillsammans med någon kille/man och sen dyker någon med högre social status upp och vips var den relationen över. Rent horeri för status finns det gott om bland "vanliga" kvinnor även fast de inte jobbar som horor.
Citera
2019-09-17, 23:23
Medlem
felfoedds avatar
Kvinnor i allmänhet motsätter sig prostitution för att slippa konkurrens.

Feminister i synnerhet vill helt enkelt jävlas med män - så enkelt är det.

Att försöka förstå sig på ett symtom utan att ha förstått syndromet är lönlöst och dömt att misslyckas. Kan du förstå kvinnor? Jag menar inte deras sexualstrategier utan det de påstår sig tycka och tänka?

Nej.

Att ge kvinnor rösträtt och inflytande i politiken var ett stort misstag.
Citera
2019-09-17, 23:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hur vore det om du bemötte i sak istället? Vad var fel på de påståenden du klistrade in? Jag ställde flera frågor samt några resonemang kring påståendena och du bara "nehe polletten trillade visst inte ner" och ignorerar allt. Förklara då vad som var problemet med påståendena. Jag såg inget fel alls med dem och jag förklarade varför. Verkar snarare vara på dig polletten inte trillade ner.

Exempel på hur Babianen hånar män? Hon verkar snarare ha en stor förståelse för män och verkar bara vilja deras bästa. Ovanligt för en kvinna ja, men det finns både bild- och videobevis så vad mer begär du? Återigen, "normalt funtad". Och vem är du att bestämma vad som är normalt? Du utgår från dig själv, IGEN. Hon är inte som du, därför är hon inte normal.

Men oavsett vad hon tycker om män, om hon hånar dem eller om hon inte är den hon utgör sig för att vara, är det ändå ofta tänkvärda påståenden som kommer från den användaren.

Du anklagar ofta andra för att hålla en låg nivå men hur hög nivå håller du själv just nu tycker du? Ogrundade, långsökta konspirationsteorier om ett feministiskt troll som trots bild- och videobevis på att det är en kvinna kanske är en man. Håll dig till saken istället.

Fast jag tycker väl ändå att jag talat om klart och tydligt att jag inte håller med babianen eller tycker att hens påstående är intressanta. Jag tycker de är fullständigt överdrivna och överhuvudtaget ingenting jag känner igen från varesig mig själv eller min umgängeskrets. Mer än så har jag inte att säga om dem.
Citera
2019-09-17, 23:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Vi vet båda två att kvinnor tycker att sex med män är äckligt. Många män har också listat ut det. Så det finns ingen anledning att ljuga om det.

2) Vad har det med prostitution att göra? Kvinnor som horar är helt vanliga tjejer. En del gillar sex och ser det som en hobby, en del gör det inte och ser det som ett jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in