2019-09-17, 20:49
Medlem
Vilka är det som är anhållna? Någon som har några namn?
Citera
2019-09-17, 21:59
Medlem
Luktar mångkultur, ålder och allt. Sättet att döda vargen.
4 svenska jägare som beter sig så här och riskerar fängelse, skadestånd, beslagtagna vapen, indragen licens och att inte få syssla med ett stort intresse och kunna ingå i jaktlag på många år, om någonsin, och stigmat som förföljer dem resten av livet?
Polisens insats vittnar också om att det inte är stationära jägare utan oidentifierade utsocknes, som varit spårlöst försvunna sedan i mars, som kan tänkas fly mot storstadsområde. "Kan vara beväpnade" därav den stora polisinsatsen. En snöskoter kan lätt transporteras i skåpbil.
Citera
2019-09-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Luktar mångkultur, ålder och allt. Sättet att döda vargen.
4 svenska jägare som beter sig så här och riskerar fängelse, skadestånd, beslagtagna vapen, indragen licens och att inte få syssla med ett stort intresse och kunna ingå i jaktlag på många år, om någonsin, och stigmat som förföljer dem resten av livet?
Polisens insats vittnar också om att det inte är stationära jägare utan oidentifierade utsocknes, som varit spårlöst försvunna sedan i mars, som kan tänkas fly mot storstadsområde. "Kan vara beväpnade" därav den stora polisinsatsen. En snöskoter kan lätt transporteras i skåpbil.

Så fyra killar grips i nån by i Dalarna efter att ha skjutit varg från skoter och du tycker att det mest sannolika är att det är ett gäng beväpnade invandrare?! 😂
Citera
2019-09-17, 22:50
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonesk610
Så fyra killar grips i nån by i Dalarna efter att ha skjutit varg från skoter och du tycker att det mest sannolika är att det är ett gäng beväpnade invandrare?! 😂
Varför inte? Kanackerna spelar fotboll med änder och igelkottar. Stryper katter med buntband och eldar hundar. Varför skulle Vargen gå fri?
Citera
2019-09-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Varför inte? Kanackerna spelar fotboll med änder och igelkottar. Stryper katter med buntband och eldar hundar. Varför skulle Vargen gå fri?

Dom är misstänkta för jaktbrott under björnjakten också. Luktar jägare
Citera
2019-09-17, 23:23
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Dom är misstänkta för jaktbrott under björnjakten också. Luktar jägare
Det kan inte vara de sedvanliga djurplågarna, mordbrännarna, våldtäktsmännen, bilbrännarna,, automateldsbrottlingsarna dvs det importerade avskrapet som bränner landet till oigenkännlighet. Oy vey.
Citera
2019-09-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Det kan inte vara de sedvanliga djurplågarna, mordbrännarna, våldtäktsmännen, bilbrännarna,, automateldsbrottlingsarna dvs det importerade avskrapet som bränner landet till oigenkännlighet. Oy vey.

Nej det gäller svenska jägate denna gång
Citera
2019-09-17, 23:33
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Nej det gäller svenska jägate denna gång
Ja det är ju förskräckligt. Värna sig mot predatorer när orten brinner. Varför finns det varg i Sverige? Mångkultur? Varför sätts insatsstyrkan in för varg när folk sprängs och skjuts ihjäl?
Citera
2019-09-18, 00:57
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusAlskarAlla
Nu har inte jag läst mer än hit men jag är så sjukt upprörd! Seriöst!

Det är garanterat någon bonde eller djurägare som fått sina djur skadade av en kringdrivande varg och som gav och upp hade ihjäl den. Det är ett djur och det är även ett farligt djur som kan åsamka skador mot både barn och människor. Det är klart att det djuret får sätta livet till. Seriöst, man avlivar ju hundar som är aggressiva.

Men sådant här kan man slänga mina surt förvärvade slantar på att utreda och använda helikopter och liknande till. Varför sätts inte min trygghet först av staten och de styrande? Dom använder alltså våra skattepengar till en hel drös med dynga, om jag använder milda ord. Jag blir så trött att höra om mord och våldtäckter och annat skamlöst beteende i samhället, dag ut och dag in. Sätt in resurserna där och rensa upp och låt den stackars vargen dö och låta naturen ha sin gång. Sluta SLÖSA MED SKATTEMEDEL PÅ STRUNT!

Serisöt. Varför kan inte bara folk vakna upp och säga ifrån någon gång?
Då får väl bonden som driver sin gård i affärssyfte vara så djävla god och se till att inte vargen tar hans djur! Hur djävla svårt ska de vara??
Och vem har sagt att vi människor har en självklar rätt att avgöra vilka djur som får leva eller inte? Ska vi se globalt på det hela så är människans befolkningsökning på jorden det KLART största hotet på jorden.
Citera
2019-09-18, 01:13
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det handlar nog snarare att individer, som utan tillstånd åker med skoter och gevär för att skjuta ihjäl olika varelser, du kanske inte har insikt i jaktlagen däromkring? Det är inte första gången polisen får utreda dem eller ha dem i sina utredningar, nämligen ett jävla pack som t.o.m. civilsamhället gardar emot.

Jag skulle inte tro det. Det ses nog snarare som något positivt att man har tagit bort en varg.
Citera
2019-09-18, 01:17
Avstängd
Knivur-273s avatar
Om jag fick bestämma, skulle vi lägga ned tanken på en vargstam i Sverige / Norge. De kan gärna få vara i Ryssland och Nordamerika där det finns gott om plats.

Inte för att jag hatar dem, tvärtom, jag har betalat 2000 eller 3000 kr. för att vid två tillfällen besöka och klappa dem i hägnet vid Kolmården.

Första gången var dock gratis på det att allmänheten hade tillgång till valparna genom stängslet för ~25 år sedan. Som hundvalpar.

När jag gosade lite med en av valparna genom stängslet och med min lille son vid min sida, såg jag en kvinna med barnvagn som skyggade och sade "usch!, vi går!"

Skulle en vuxen varg kommit och slitit av mig armen hade hon förmodligen skrikit "USCH" och lämnat platsen med raketfart. Någon ansats till hjälp skulle säkert inte ha funnits.
Senast redigerad av Knivur-273 2019-09-18 kl. 01:35.
Citera
2019-09-18, 02:13
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Då får väl bonden som driver sin gård i affärssyfte vara så djävla god och se till att inte vargen tar hans djur! Hur djävla svårt ska de vara??
Och vem har sagt att vi människor har en självklar rätt att avgöra vilka djur som får leva eller inte? Ska vi se globalt på det hela så är människans befolkningsökning på jorden det KLART största hotet på jorden.
Ja bonden kan skjuta skadedjuret men sedan kommer folk och gnäller....hotar och ställer till det för bonden samt ställer orealistiska krav och vips vi får en matproducent mindre.....och så håller det på.
Detta skadar samhället. Vargen är inte värd det. Vargen är inte en utrotningshotad art.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in