2019-09-17, 11:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det finns omständigheter som tyder starkt på att mordet var planerat.

Mvh/ @JokerMannen

Ja. Jag sa ju att MV skrivit så.
Vad har du mer att tillföra kring detta? Utöver de ”rispor i planket” du tidigare nämnt? Som om de finns lätt kan ses om man åker och tittar på platsen.Har du nåt mer - nytt - godis till oss?

Koordinater MP/FP (ca): 59.2888531, 15.1863214
Citera
2019-09-17, 11:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Fast kan du vara säker på att SD kontrollbehov inte blommat upp tidigare?
Att han inte skiljde sig från HD under alla år han lovade LW en framtid kan väl bero på kontrollbehov?
Även deras tighta relation efter mordet kan väl bero på kontrollbehov?
Kanske är det även SD kontrollbehov som orsakat att HD varit sjukskriven periodvis under flera år?
Han kanske kontrollerar JG också, precis som han verkade vilja kontrollera grannarna och leker katt å råtta med poliserna?
Är du helt säker på att hans kontrollbehov inte alltid funnits där, bara för att du inte märkt något själv?

Han försökte kontrollera skribenten på geocachsiten också

Ville veta vem som skrev, trots att skribenten verkat tro att SD var oskyldig? Försökte få över skribenten till annan plattform, allt för att få veta vem h* var.
Även försök till att förmå skribenten att inte läsa på flashback och inte heller skriva där. Detta med ganska starka ord och även med en del härskarteknik.

Av vilken anledning?
Han kanske inte kan låta bli att försöka kontrollera allt och alla?
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-17 kl. 11:22.
Citera
2019-09-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror också att det handlar om en maktkamp mellan två personer. Men det handlar nog inte om en kamp mellan LW och SD, de verkar ju trots allt ha haft en relativt bra relation efter bråket i bilen. Nej, den kamp vi ser nu står mellan SD och åklagaren, och att åklagaren i den senaste vändan fick med sig rådmannen Ulla Gustavsson på sin sida gör att den här trista konflikten nu fördjupas och riskerar att dra ut ännu längre på tiden:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Att vederbörande avslog Ingvar Backman's begäran om att få häktnings-beslutet upphävt för att få sin klient SD👤 försatt på fri fot, för att ifrågavarande sålunda skulle kunna fortsätta att bedriva kramkalas i skog och mark ... var av vederbörande helt korrekt gjort efter dem bevis som nu föreligger.

Ingvar Backman bedriver stupiditet, då denne tror sig kunna styra över dem bevis som nu föreligger inom detta mordfallet riktat mot han's klient SD👤

Kampen mellan SD👤 och KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding har ju resulterat sig till SD's👤 nackdel och Åklagaren's fördel och det är ju av den anledningen som SD👤 nu sitter häktad på den högre misstankegraden i väntan på rättegång, så ... den kampen har SD👤 redan förlorat, samma sak gäller för vederbörande's försvars-advokat Ingvar Backman som också [han] gått i sank inom detta mordfall på grund av en mycket kompetent Åklagare och henne's polis-arbetare.
Citera
2019-09-17, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror att jag förstår hur du tänker men jag har så djävla svårt att få fram ett trovärdigt scenario där de två i samförstånd skulle ha mördat BO, tro mig jag har funderat mycket på det och jag hittar inget vettigt skäl till varför MGK skulle hjälpa till eller mörda BO, passar liksom inte in i det scenario jag tror åklagaren jobbar på.
(Ett beställningsmord från HD.Kravet är att återförenas med henne(HD) igen.Under förutsättning att LW först går fetbort.??)
Citera
2019-09-17, 11:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Beroende på storlek har jag funderat på en ficklampa. Vore ju inte ett konstigt föremål att strosa runt med om man skulle möta nån. Bra tyngd/hårdhet i vissa modeller.
Har de inte ett glas som lätt kan gå sönder om man använder det för att slå någon med?
Eller är "glaset" nuförtiden av plast som inte krossas så lätt?
Citera
2019-09-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det borde vara det logiska.
Särskilt som att man själv börjar bli indragen i något och har barn att tänka på.

(Min teorie har båda kommit överens om att neka.)
Citera
2019-09-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det borde vara det logiska.
Särskilt som att man själv börjar bli indragen i något och har barn att tänka på.
Ja verkligen, hon bör verkligen berättat precis allt hon vet, om hon är oskyldig och med tanke på att hon dessutom släpptes bör hon väl inte vara så intressant egentligen?
Citera
2019-09-17, 11:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag har också haft tanken att HD har erkänt "skyddande av brottsling, grovt brott".
Men det känns väl lite så där, skulle ÅK ha släppt ut HD i så fall, och borde inte
brottsmisstanken ha ändrats från mord till "skyddande av brottsling, grovt brott",
i så fall.
Känns som sagt inte helt rätt.

Valet mord som åklagaren valt som brottsrubricering är ju gjort av en anledning kopplat till den bevisning de har. Om man känner för att spekulera om vad det kan vara för bevisning så:

Ett smart sätt att göra det på är att jämföra vad för slags bevisning som funkar på just rubricering mord, men som ej tillräckligt starkt för skyddande av brottsling.

Med det sagt: Ett erkännande i sig hjälper inte. Ett erkännande måste ändå vägas upp med någon slags bevisning. Ponera att hon erkänner skyddande av brottsling. Då kommer hon att behöva förklara bevisningen för mord som de har på henne, på ett rimligt sätt.

Ett intressant scenario nevertheless.
Citera
2019-09-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har de inte ett glas som lätt kan gå sönder om man använder det för att slå någon med?
Eller är "glaset" nuförtiden av plast som inte krossas så lätt?

Maglite (kan ju inte tro att nåt annat duger) har glas men det kan man köpa för nga tior på Clas Ohlson. Vore intressant om nåt sånt inhandlats och man hittat glas på BP/FP.

Eller så är det en skräplampa från ICA som man slängt.
Citera
2019-09-17, 11:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Du som försvarar Hanna med näbbar och klor.
Tycker du inte att hon har betett sig lite konstigt ??
Först så har hon haft en gubbe som har varit otrogen mot henne i 6 år.
Det är alltså inte nått litet nyp på en firmafest, utan Stefan och Lena har haft ett förhållande
i 6 år bakom Hannas rygg.
Stefan har således kränkt och förnedrat Hanna i 6 långa år.
Han har varit ett ärke-svin mot henne.

Men, det tog fan inte många dagar, efter att Lena var mördad, som Hanna särade på hälarna
för Stefan igen. Lyckligare än någonsin springer hon med sin kära Stefan i skog och mark
som om inget har hänt. Allt är förlåtet, allt är bra.
Spelar ingen roll att Stefan betett sig som ett svin och förnedrat Henne i 6 långa år.
- Allt är glömt och Stefan är det bästaste bästaste som hänt mig, och nu har han lovat att inte
ligga med nån annan tjej i resten av våra liv.
Snacka om en totalt urblåst korkad blondin.
Hade hon bett honom fara åt helvete så kanske hon hade fått ett uns respekt.

När du får ner det så här på print: så enkelt och rättframt - så kan man inte annat att hålla med dig. Också jag frågar mej själv - hur f@n har hon tänkt...6 långa år...förnedrad.

Jag är säker på att inte bara de 3 iblandade, plus JG, visste, eller starkt misstänkte, utan även många inom GQ-kretsen. Och grannar är ju inte helt dumma i huvudet, dom både ser och hör och lägger ihop.

Hur kunde hon ta sån här skit, och så länge? Ens för ungarnas skull? Och flytta bara några hundratals meter, ännu närmare ”den andra kvinnan”? Och sen sker mordet. Och efter det är dom tillsammans som om de vore nyförälskade, som ”siamesiska tvillingar”.

Jag får inte heller ihop det. Kanske kunde förlåta för att HON, hotet och roten till det onda, var borta för alltid? Eller för Hanna visste något, sett något, och att Stefan nu aldrig mer kunde (vågade) lämna henne.”?
Kanske, vem vet
Citera
2019-09-17, 11:41
Medlem
(Så klart är detta en tragedi.Ett relationsbrott.Självklart är HD inblandad.Hon kan tom vara anstiftaren.
LW förstörde ju deras gemensamma äktenskap.Allt de hade byggt upp.
Det är naivt att tro att HD inte vet något alls.Att hon inte är inblandad.
Nu efter mordet ses ju paret tillsammans som om ingenting hänt.
Mina tankar!)
Citera
2019-09-17, 11:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
JG inkasserade i alla fall bidragspengar för översättningen via sitt företag IOW:

Mycket intressant :-)

Fingrar i syltburken?

Får se vad Honans uthämtning av offentliga handlingar kan visa på för intressanta kopplingar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in