2019-09-17, 08:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Även om dessa personer existerar och bedriver sexförsäljning helt frivilligt så ändras inte det faktum att det är många som inte gör det frivilligt. Och att samhället kan välja riktning här, antingen stöttar man sexköp och stöttar då användning av utsatta människor till viss del, eller så tar man avstånd mot det. Alldeles oavsett ifall det finns samtyckande horor och torskar, vilket det givetvis finns.

1) Hur är det ett faktum att många inte gör det frivilligt?

2) Det finns ingen efterfrågan på tjejer som inte gör det frivilligt. Män vill ha tjejer som är kåta, glada, och tacksamma oavsett om det är relationer eller horor.

3) Hur är det med alla kvinnor som "inte gör det frivilligt" i relationer? Där kan vi prata om att det är jobbigt att leva med en man som man inte gillar bara för att få en högre levnadsstandard.

4) Om du har sex med en man som du inte gillar är det över på 10 minuter. Om du lever med en man som du inte gillar måste du vakna upp brevid honom varje morgon.

5) Men "hurr-durr jag är ingen hora för han betalar en semester åt mig varje år. I am very smart".
Citera
2019-09-17, 08:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Haha, hur fan tänkte du här?

Moraliststaten Sverige säljer massor med vapen som tar kål på hundratusentals människor i andra länder. Det är lagligt men inte sexhandel mellan samtyckande vuxna...

Sverige har inte legal vapenhandel inom landets gränser. Ej heller legal användning av vapen inom landets gränser. Gör dig inte dum.
Och ifall du skulle få för dig att undra, jag är emot försäljning av vapen till utlandet också.
Citera
2019-09-17, 08:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Sverige har inte legal vapenhandel inom landets gränser. Ej heller legal användning av vapen inom landets gränser. Gör dig inte dum.
Och ifall du skulle få för dig att undra, jag är emot försäljning av vapen till utlandet också.

Vad är du det säger männniska? Har du aldrig hört talas om jakt, sportskytte och vapenlicens?

De som påstår att de är så ivriga att komma åt sexköp där det inte finns samtycke kan argumentera för att göra som Finland. Att tillåta sexhandel mellan samtyckande vuxna, och förbjuda sexhandel utan samtycke.
Citera
2019-09-17, 08:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vad är du det säger männniska? Har du aldrig hört talas om jakt, sportskytte och vapenlicens?

De som påstår att de är så ivriga att komma åt sexköp där det inte finns samtycke kan argumentera för att göra som Finland. Att tillåta sexhandel mellan samtyckande vuxna, och förbjuda sexhandel utan samtycke.

Frågan blir hur du ska garantera frivilligheten?
Citera
2019-09-17, 08:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Frågan blir hur du ska garantera frivilligheten?

Hur kan du garantera frivillighet till 100 % i någon mänsklig relation överhuvudtaget? Kom igen, det där är bara alibin och ursäkter för att:

1) Du är rädd för sexuell konkurrens
2) Du är avundsjuk på kvinnor som säljer och män som köper sex
Citera
2019-09-17, 08:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1,2,3,4,5 tramsargument.

1) Jag har hört från andra kvinnor hur mycket de äcklas av att ha sex med sina män. Kommentarer som:

a) "han går efter mig och han vill hela tiden, han är som ett djur".

b) "jag skilde mig från min man för jag ville inte ha sex med honom".

2) En hora kan antingen tacka nej till killen eller aldrig ha sex med honom igen om han är ett dåligt ligg. En vanlig kvinna måste fortsätta ha sex med samma man år efter år.

3) Så vem har sex minst frivilligt?

4) Sen kan vi ta upp det här med olika partners. En hora får testa sex och dejter med olika killar och dessutom få betalt för det. En vanlig kvinna får inte ligga med andra män nånsin och missar en massa bra upplevelser.

5) Reality check: horor har mer frihet och roligare liv.
Citera
2019-09-17, 08:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hur kan du garantera frivillighet till 100 % i någon mänsklig relation överhuvudtaget? Kom igen, det där är bara alibin och ursäkter för att:

1) Du är rädd för sexuell konkurrens
2) Du är avundsjuk på kvinnor som säljer och män som köper sex

Det är de enda två argument du någonsin lyckats pressa fram och de baseras enbart på dina känslor och föreställningar.
Citera
2019-09-17, 08:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag har hört från andra kvinnor hur mycket de äcklas av att ha sex med sina män. Kommentarer som:

a) "han går efter mig och han vill hela tiden, han är som ett djur".

b) "jag skilde mig från min man för jag ville inte ha sex med honom".

2) En hora kan antingen tacka nej till killen eller aldrig ha sex med honom igen om han är ett dåligt ligg. En vanlig kvinna måste fortsätta ha sex med samma man år efter år.

3) Så vem har sex minst frivilligt?

4) Sen kan vi ta upp det här med olika partners. En hora får testa sex och dejter med olika killar och dessutom få betalt för det. En vanlig kvinna får inte ligga med andra män nånsin och missar en massa bra upplevelser.

5) Reality check: horor har mer frihet och roligare liv.

Lite motsägelsefullt inlägg här eftersom du börjar med att deklarera hur kvinnor äcklas av att ha sex med sina män för att övergå till att tala om för oss hur fantastiskt det är för horor som får ha sex med olika män hur mycket de vill. Varför skulle det göra någonting bättre?
Citera
2019-09-17, 08:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är de enda två argument du någonsin lyckats pressa fram och de baseras enbart på dina känslor och föreställningar.

Jag har studerat frågan i elva år, och presenterat massvis med argument och forskning, bland annat här:

(FB) Stora evidenstråden för avkriminalisering av sexhandel

Att beskriva förbudsivrarna har jag också gjort med vetenskaplig grund. Intrasexuell konkurrens bland kvinnor exempelvis.

Dagen två ord i ordlistan för dig, som är kopplade till ditt hat mot säljare och köpare av sex:

"Ressentiment"

Citat:
A generalized feeling of resentment and often hostility harbored by one individual or group against another, especially chronically and with no means of direct expression. A sense of resentment, hostility and perhaps jealousy directed at that which one identifies as the cause of one's frustration; an assignation of blame.

"Moral panic"

Citat:
A moral panic is a feeling of fear spread among many people that some evil threatens the well-being of society.[1][2] A Dictionary of Sociology defines a moral panic as "the process of arousing social concern over an issue – usually the work of moral entrepreneurs and the mass media".[3]

In recent centuries the mass media have become important players in the dissemination of moral indignation, even when they do not appear to be consciously engaged in sensationalism or in muckraking. Simply reporting the facts can be enough to generate concern, anxiety, or panic.[4][need quotation to verify] Stanley Cohen states that moral panic happens when "a condition, episode, person or group of persons emerges to become defined as a threat to societal values and interests". Examples of moral panic include the belief in widespread abduction of children by predatory paedophiles,[5][6][7] belief in ritual abuse of women and children by satanic cults,[8] concerns over the effects of music lyrics,[9] the war on drugs,[10] and other public-health issues.
Citera
2019-09-17, 08:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Lite motsägelsefullt inlägg här eftersom du börjar med att deklarera hur kvinnor äcklas av att ha sex med sina män

1) Män är olika (novel concept!) det finns dåliga, average, och bra ligg.

2) Vanliga kvinnor väljer män efter resurser. Sen visar det sig att mannen är dålig i sängen eller att de inte clickar men då är de redan fast i relationen.

a) Så din average kvinna tvingas ha sex med en man som hon inte gillar sexuellt. Det leder till att hon inte gillar honom utanför sängen heller. Men hon har investerat för mycket för att lämna honom så hon rationaliserar.

b) En vanlig cope är: "jag hatar att ha sex med min man det betyder att alla kvinnor hatar att ha sex med män".

Citat:
för att övergå till att tala om för oss hur fantastiskt det är för horor som får ha sex med olika män hur mycket de vill. Varför skulle det göra någonting bättre?

1) För att de får ha sex med män som är bra ligg?

2) Dessutom är män on their best behavior med horor för att de vill att tjejen ska gilla dem.

3) Dessutom försöker män tillfredsställa tjejen när de köper sex. De anstränger sig inte lika mycket med sina fruar.
Citera
2019-09-17, 08:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
3) Dessutom försöker män tillfredsställa tjejen när de köper sex. De anstränger sig inte lika mycket med sina fruar.

True!
Citera
2019-09-17, 08:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har studerat frågan i elva år, och presenterat massvis med argument och forskning, bland annat här:

(FB) Stora evidenstråden för avkriminalisering av sexhandel

Att beskriva förbudsivrarna har jag också gjort med vetenskaplig grund. Intrasexuell konkurrens bland kvinnor exempelvis.

Dagen två ord i ordlistan för dig, som är kopplade till ditt hat mot säljare och köpare av sex:

"Ressentiment"

"Moral panic"

Nej. Du behöver förstå en sak. Det handlar inte om svartsjuka eller konkurrens.

Möjligen handlar det om ett visst mått av kontrollbehov och att jag omedvetet inte litar på män att de tar vettiga beslut eftersom de är så drivna av sin sexlust vilken är i centrum för denna fråga. Men avundsjuka eller drömmar om att arbeta som prostituerad själv, det kan du glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in