Citat:
Ursprungligen postat av
KonstApel006
Just det, hon var knappast efterbliven, möjligtvis oerfaren och naiv, men inte särskilt troligt då hon inte var varken 15 eller 20. Så jag gissar att lögnerna har körde med var mindre smickrande om HD, han väckte förmodligen LW empati och förståelse och fick henne att tycka väääldigt synd om honom, exempelvis att han hade det så hemskt hemma med sin hemskt elaka och grymma fru, kanske kan han gråta på beställning också för att övertyga?
Vad manipulativa människor kan göra för att lyckas grundlura är extremt mycket, det vet du väl?
Är det bekräftade fakta att Lena blev lurad, förd bakom ljuset, utnyttjad o.sv? Eller är det en trådsanning att Stefan lovat henne ringar, vackra halv-asiatiska barn, villa, Volvo och vove? Detta under den korta tidsperioden av bara 6 år. Det skulle ju om detta var sant, vara en klockren indikation på att Lena var efterbliven.
Jag tror inte att hon var det. Så varför tvingas man(nåja)att läsa detta om och om igen?
Samtidigt så säger min erfarenhet att det är ovanligt och mycket svårt att lyckas med att ha ett kk-förhållande under väldigt lång tid, där båda parterna(eller hur många man nu tycker det är roligt att spela med)är på exakt samma våglängd när det gäller känslor o.sv....
Jag är osäker på den kronologiska ordningen här, så jag ber om ursäkt till trådens experter, men vet man när Stefans och Lenas kk-förhållande inleddes? För inte var de väl igång redan när hon vigde paret? Det känns lite väl slampigt för att vara Lena va?