2019-09-16, 21:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Känns lite som att det är nyckeln till mycket.

Ja, lite som en bra engelsk deckare typ "Kommissarie Morse", där finns det också alltid något som ger svaret på den stora gåtan.

Vad fan var det som gjorde att Hiding plockade in MGK, det är frågan som håller mig vaken nu för tiden.
Citera
2019-09-16, 21:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror att jag förstår hur du tänker men jag har så djävla svårt att få fram ett trovärdigt scenario där de två i samförstånd skulle ha mördat BO, tro mig jag har funderat mycket på det och jag hittar inget vettigt skäl till varför MGK skulle hjälpa till eller mörda BO, passar liksom inte in i det scenario jag tror åklagaren jobbar på.

En teori som jag tror tagits upp i tråden är att HD blivit vittne till mordet. Jag antar att teorin bygger på att HD misstänkt att SD skulle träffa LW för att bedriva älskog och att hon därför tog sig ner till LW:s hus en stund efter att SD anlänt dit. Då kan det vara så att det finns en vittnesiaktagelse på att kvinna setts någonstans längs rutten till LW, men även spår som hon lännat efter sig runt mordplatsen.
Citera
2019-09-16, 21:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
En teori som jag tror tagits upp i tråden är att HD blivit vittne till mordet. Jag antar att teorin bygger på att HD misstänkt att SD skulle träffa LW för att bedriva älskog och att hon därför tog sig ner till LW:s hus en stund efter att SD anlänt dit. Då kan det vara så att det finns en vittnesiaktagelse på att kvinna setts någonstans längs rutten till LW, men även spår som hon lännat efter sig runt mordplatsen.

Hmm, lite skumt scenario, varför i hela världen skulle hon skydda skitstöveln som bedragit henne?

och dessutom kunnat hålla käft i över femton månader.
Citera
2019-09-16, 21:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Någon teori om varför Hiding plockade in MGK?

Något finns ju på henne annars skulle de inte ha gjort vad de gjorde, MGK är ju i samma status som MGM var innan den senaste häktningen, det komplicerar till fallet rejält tycker jag.

Nä det ställer onekligen till det. Kan ju inte juridiken och på vilka grunder man får plocka in någon men det kan ju ha varit för att få SD att prata, eller HD om hon vet något hon inte sagt innan. Och sedan MV:s. inlägg om att det finns vissa tecken på att mordet varit planerat. Kan ju iofs ha varit endast av SD. Undra hur detta ska sluta...
Citera
2019-09-16, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ja, lite som en bra engelsk deckare typ "Kommissarie Morse", där finns det också alltid något som ger svaret på den stora gåtan.

Vad fan var det som gjorde att Hiding plockade in MGK, det är frågan som håller mig vaken nu för tiden.

Ha ha ha ha.
Ja, vad fan... Har inte kunnat sova.
Nä, men på riktigt.
*Hiding fattar beslut om att Hanna skall gripas.
*Insattsstyrakan används vid grov brottslighet och farliga bovar, I min värld kunde två vanliga poliser åkt och hämtat henne. Men nu tog hon rejäla resurser = farlig person.
*Hiding får Hanna häktad som skäligen med restriktioner, förhandlingen tar lite längre tid än brukligt. Och Hiding säger att hon har "På sannolika skäl" på Hanna.
*En vecka går, dags för omhäktning. Plopp fri som en fågel, ingen förhandling, ingen fight, ingenting ocj försvaret är såklart skit-nöjd.
*Hiding säger att misstankarna står kvar... Men ingenting händer.
*Hanna Geo-grejar som om inget har hänt.

HUR I HELVETE TÄNKTE HIDING HÄR.
DETTA ÄR JÄTTE-OVANLIGT.!!

Kärringen är både misstänkt och ändå inte.

Det skall bli otroligt spännande och se hur Hiding löser detta.
Citera
2019-09-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Men varför gick LW och SD ut till planket då? Såg dom HD?
Citera
2019-09-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Resonerar precis som du. Skulle de tillsammans planerat och utfört detta är det ett extremt ovanligt fall. Två till synes normala människor som lever ett ordnat liv, som du och jag. Mördar en tredje person som också lever ett normalt,ordnat liv. Därför vill jag fortfarande ha det till att det var ett bråk som eskalerade och SD tappade kontrollen och mördade Lena i raseri. Där och då.

Nu levde de ju inte ett ordnat eller normalt liv. HD sjukskrev sig ofta för att åka och geocacha, SD gjorde det under arbetstid.
De var besatta, maniska, och är det fortfarande. Det första HD gjorde när hon släpptes var att logga in på GQ, troligen innan hon ens träffat barnen.
Krydda med LW som inte låter de vara ifred, hon ligger med SD, cachar med dom och har andra partners samtidigt.

HD försökte skydda SD från LW, JG också.
Snoris vet hur elak LW, fråga honom. Han vet vad som pågick, han vet allt!
Citera
2019-09-16, 21:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Känns lite som att det är nyckeln till mycket.

Jag läste just över axeln på några norska fb-are som diskuterade ett annat fall av medhjälp. Där hade den sekundärt misstänkte tydligen fokuserat sitt polisförhör på uppgifter som inte inkriminerade denne själv, men den huvudmisstänkte. Personen slapp möjl helt undan åtal på detta sätt, då den huvudmisstänkte (som ev inte visste att den andre tagits in), som länge teg, naturligt nog inte heller nämnde den andre personens inblandning. Misstanken i formell bemärkelse på medhjälparen hängde kvar fram till åtalet men föll sen bort då.

Det slår mig att m*llerbarna kan ha kört samma race.

Hur man än vänder sig är rumpan bak.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-16 kl. 21:45.
Citera
2019-09-16, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nä det ställer onekligen till det. Kan ju inte juridiken och på vilka grunder man får plocka in någon men det kan ju ha varit för att få SD att prata, eller HD om hon vet något hon inte sagt innan. Och sedan MV:s. inlägg om att det finns vissa tecken på att mordet varit planerat. Kan ju iofs ha varit endast av SD. Undra hur detta ska sluta...

Det finns uppgifter på att det var planerat.
Jag vet att jag sticker ut hakan.... Dom planerade det ihop.
Titta hur lyckliga DOM var tillsammans efter att Lena var död.

Fan, det fattas en stor pussel-bit.
Hidings agerande mot Hanna.....
Citera
2019-09-16, 21:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är ju glasklart vilket spår de haft från början i den här historien, det är ju mord i nära relation, inget annat.

De högg ju MGM redan när BO endast var "försvunnen", deras gemensamma historik med anmälningar gjorde det enkelt för dem, om de sedan får rätt i slutändan lär vi få se och läsa om för jag är helt säker på att det kommer att gå till åtal men mer osäker på vad de egentligen har att komma med (åklagare och utredare).

Vad som har komplicerat allt enligt mig är MGK,s plötsliga uppdykande, det tycker jag att den vanliga standardmallen för mord i nära relation inte gäller längre, det hör ju inte till vanligheterna att den bedragna partnern hjälper bedragaren att lösa ett dylikt problem som BO uppenbarligen var för någon i duon, har du några kreativa teorier om det mystiska uppdykandet av MGK?
Kanske ett avancerat trick liknande det här som åklagaren i Hedinhärvan i Västmanland verkar försöka köra:

Skulle kunna handla om något så avancerat som att åklagaren vill få det att se ut som att hon tror att HD vet någonting.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-16 kl. 22:17.
Citera
2019-09-16, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Nu levde de ju inte ett ordnat eller normalt liv. HD sjukskrev sig ofta för att åka och geocacha, SD gjorde det under arbetstid.
De var besatta, maniska, och är det fortfarande. Det första HD gjorde när hon släpptes var att logga in på GQ, troligen innan hon ens träffat barnen.
Krydda med LW som inte låter de vara ifred, hon ligger med SD, cachar med dom och har andra partners samtidigt.

HD försökte skydda SD från LW, JG också.
Snoris vet hur elak LW, fråga honom. Han vet vad som pågick, han vet allt!

Berätta om JG.
Hur är det med honom.?
Citera
2019-09-16, 21:47
Medlem
Jag har skrivit tidigare att jag funderar på om ÅH har någon teknisk baktanke (strategi) med att hålla HD som fortsatt Skäligen misstänkt för att hon inte ska komma undan vittnesplikt p g a nära relation med SD?

De enda argumenten för häktningen av HD kanske var kollusionsfara och för att åkl skulle få till fler utredningsåtgärder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in