2019-09-16, 10:21
Avslutad
Göran Lindberg bor på sin gård i Vimmerby med en ny tant! Usch, hur kan man som kvinna flytta ihop med en sån sjuk snuskgubbe! Nån som sett honom i trakterna kring Vimmerby?
Citera
2019-09-16, 11:25
Medlem
Hallå.
Är alla namnen som står på ratsit som listar Lindberg i Vimmerby fel personer? Har han bytt namn alltså?

Kan någon som bor runt Vimmerby bara spana lite och ta bilder på honom och vilket hus som är hans samt namnet på dörren hans så vi vet nån gång?
Citera
2019-09-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Göran Lindberg bor på sin gård i Vimmerby med en ny tant! Usch, hur kan man som kvinna flytta ihop med en sån sjuk snuskgubbe! Nån som sett honom i trakterna kring Vimmerby?

Uppgiften på Facebook i samband med att TV4 sände del 1 eller 2 av dokumentären att gården nyligen är såld stämmer alltså inte?
Citera
2019-09-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Såg sista delen idag och kan inte förstå hur han tänkte öht när han utförde sina handlingar. Han måste ha blivit utnyttjad själv som barn, det är enda anledningen jag kan komma på eller att han blev psykiskt sjuk. Hur som är det skrämmande att han är ute igen, kan det vara så att han drabbades av någon psykisk sjukdom för han betedde sig som en dement person som typ bara ville ha sex hela tiden. En dement person vet inte senast när dom åt, samma sak kanske det blir om man istället får sexvanor som Göran Lindberg. Det är isf skrämmande att han idag är ute. Har svårt att se en sådan man bara sluta med sina handlingar.

Jag kan inte se att den sista delen laddats upp, var såg du den?
Citera
2019-09-16, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlborg40
Jag kan inte se att den sista delen laddats upp, var såg du den?

Finns att streama på C more.se, iaf via min Samsung TV.
Citera
2019-09-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Jag har läst förhör med dessa kvinnor / tjejer.. hittar bara 2 st som är tvångstagna/mår inte bra/självskadebenägen= utsatta .. de andra levde normala liv.. detta var/är bara snabba cash för de.. då de ställer vissa krav på pris före lr efter.. det påvisas genom sms... de andra 2 "utsatta" de ställde upp ändå.. de hade andra lösningar på sina situationer så att säga.. men pengarna var gott iaf..
I förhör berättar de om varandra.. hon mamman fr Göteborg som brukade boka hotellrum på Rica.. en annan var studerande hade pojkvän .. en till kunde ha kontroll över vad han fick göra och inte.. en av de smsar till GL: kan du inte göra så det står en kö utanför min dörr? alla sms avslutas m puss puss.. de påstår att han tvingar dem att skriva puss !!!!! osv.. därför har jag svårt att se de som "utsatta" och "offer" .. såna här gärningar är tvåsidiga.. de visste inte att han var polis lr hade hade typ makt.. det konfronteras de med under förhör när flera påstår att de var rädda att anmäla: men det där kom ju fram mycket länge senare säger fhl .. eheehe det gjorde ont.. men hon smsar själv och vill träffas för hon ska beställa nya kläder.. just hon bodde i en lägenhet som kostade 20000/mån i hyran.. självklart betalar inte soc .. Jo, K*m som hivade gråhåret fr sin balkong.. hon var drogberoende / alkoholist men länge etablerad prostituerad.. hon träffar sina kunder tom i skogen, fhl trodde hon menade GL.. nej nej säger hon "många" andra...
14-ringen: hon har haft såna kontakter i två år innan GL fick kontakt m henne.. familjen var rådvill, hade redan lidit och var bestörd .. pappan hade en hel lista på namn o nummer på de hon hade telesex med osv.. hon hotade föräldrarna att gå till soc och anmäla dem för aga if de tjatade mer..
Kan du vänligen nämna nån som inte behöver pengar? Alla människor är beroende av pengar.. men var och en av oss har val.. inte få.. många val
Såg slutet av avsnittet som sändes sent igår.
Har vägrat att se detta tidigare eftersom jag trodde att dom visade gubbslemmet.
Tack och lov var det en skådespelare i rollen.

Tänk så olika man kan tolka hans illgärningar.

Skulle du vilja att:
• någon pratade så grovt som Göran Lindberg till ditt barn?
• ett gammalt impotent gubbslem satte sig på ditt barns ansikte - med sin bak som säkerligen inte var nytvättad? Kanske led han av analinkontinens?
• jagade/hetsade ditt oskyldiga barn som Göran Lindberg gjorde?
• våldtog ditt barn?

Till och med garvade poliser klarade inte av att lyssna på inspelningar utan tårar och äckelkänslor.

Försök inte försvara detta vidrig impotenta monster genom att skuldbelägga offren.

Unga oerfarna, utnyttjade, oskyldiga, kanske tvångsplacerade från hem med missbruk och våld ska inte behöva möta ett impotent monster som Göran Lindberg. Dom ska skyddas till varje pris från att uppleva något så vidrigt som Göran Lindberg har utsatt dom för.

Arma barn.

Nej, Göran Lindberg har i mina ögon inget människovärde. Ett impotent ynkligt monster, det är vad han är.
En skam för sina barn och släkt.
Citera
2019-09-17, 00:08
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Hallå.
Är alla namnen som står på ratsit som listar Lindberg i Vimmerby fel personer? Har han bytt namn alltså?

Kan någon som bor runt Vimmerby bara spana lite och ta bilder på honom och vilket hus som är hans samt namnet på dörren hans så vi vet nån gång?

Han finns på ratsit men har ingen adress skriven där. Hemligt boende. Men Karl Göran Gustav Lindberg född 19460425 finns där.
Citera
2019-09-17, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Han finns på ratsit men har ingen adress skriven där. Hemligt boende. Men Karl Göran Gustav Lindberg född 19460425 finns där.

Det är väl den c/o-adress någon släkting bidrar med.

Gården i vimmerbytrakten finns namngiven tidigare i tråden. Ev. stämmer uppgiften att den är såld sedan några veckor.
Citera
2019-09-17, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Såg slutet av avsnittet som sändes sent igår.
Har vägrat att se detta tidigare eftersom jag trodde att dom visade gubbslemmet.
Tack och lov var det en skådespelare i rollen.

Tänk så olika man kan tolka hans illgärningar.

Skulle du vilja att:
• någon pratade så grovt som Göran Lindberg till ditt barn?
• ett gammalt impotent gubbslem satte sig på ditt barns ansikte - med sin bak som säkerligen inte var nytvättad? Kanske led han av analinkontinens?
• jagade/hetsade ditt oskyldiga barn som Göran Lindberg gjorde?
• våldtog ditt barn?

Till och med garvade poliser klarade inte av att lyssna på inspelningar utan tårar och äckelkänslor.

Försök inte försvara detta vidrig impotenta monster genom att skuldbelägga offren.

Unga oerfarna, utnyttjade, oskyldiga, kanske tvångsplacerade från hem med missbruk och våld ska inte behöva möta ett impotent monster som Göran Lindberg. Dom ska skyddas till varje pris från att uppleva något så vidrigt som Göran Lindberg har utsatt dom för.

Arma barn.

Nej, Göran Lindberg har i mina ögon inget människovärde. Ett impotent ynkligt monster, det är vad han är.
En skam för sina barn och släkt.

Man undrar verkligen om han har förändrat sig och om tiden i fängelset gjorde någon nytta.
Det är lite skrämmande att han sålde sin gård i samband med TV4 programmet, det kanske tyder på att något inte stod rätt till och att han möjligen har lockat dit småflickor.
Dock borde väl GL vara så pass känd att folk undviker honom idag, förutom tjejer som dras till såna typer.
Citera
2019-09-17, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det är lite skrämmande att han sålde sin gård i samband med TV4 programmet, det kanske tyder på att något inte stod rätt till och att han möjligen har lockat dit småflickor.

Det kanske finns en annan, naturlig, sida av det hela. Han är trots allt 73 år och den fysiska hälsan kanske inte är på topp. Det kräver sin man och/eller kvinna att driva en gård med djur.
Citera
2019-09-17, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det kanske finns en annan, naturlig, sida av det hela. Han är trots allt 73 år och den fysiska hälsan kanske inte är på topp. Det kräver sin man och/eller kvinna att driva en gård med djur.

Troligen har han en hotbild emot sej.
Citera
2019-09-17, 10:28
Medlem
derivats avatar
Att gubbar som Göran existerar är inget jag finner speciellt märkvärdigt, en ovanligt kåt snuskgubbe som har en empatistörning. Säkert psykopat/sociopat också med tanke på jobb position och jämställdhetsföreläsningarna.
Straffet på 6 år är ju ett skämt, typiskt sverige.

Men det jag inte kan begripa mig på är dessa flickor som söker sig till dessa gubbar, hon var 14 år och verkade ha ordnad familj i dokumentären. Framkommer det vad som var hennes situation? Fanns det någon logik i att hon sökte kontakt med Göran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in