Citat:
Ursprungligen postat av
likor
Kanske du skulle läsa inlägget från 2011 innan du ifrågasätter offren.
(FB) Fd länspolismästare Göran Lindberg dömd för grov våldtäkt mm, hovrätt nov. 2010
Citat:
Testa skrev
En annan sak som jag har reflekterat över är hur GL m.fl. har valt ut sina offer.
Samtliga flickor/kvinnor verkar ha någon form av drog eller psykiatrisk problematik. Flickor/kvinnor som borde ha fått hjälp i stället för att bli utsatta för ytterligare skit. Jag fattar inte att samhället i princip har lämnat dem i sticket. Dom har ju hela livet framför sig. Man blir så ledsen och förbannad. Vad gäller GL så har han bevisligen haft tillgång till känsligt sekretessbelagt material för att välja ut sina offer. Hur f-n fick han tillgång till det utan att någon uppmärksammade det?
Citat:
E.Merckx skrev
Inte alla tjejer, men en övervägande del verkar ha haft någon form av problem. Det har GL och SW varit snabba och utnyttja.
Man kan ju anta att GL genom sin egen position och genom sina många kontakter kunnat komma över sekretessbelagt material. Han kan ju kommit över material som t ex mapparna med "kvinnor i trångmål" från andra utan att de personerna vetat vad han skulle använda det till. Hans syster arbetade på socialförvaltningen i Uppsala, man får verkligen tro att han inte fått något material den vägen.
Jag har läst förhör med dessa kvinnor / tjejer.. hittar bara 2 st som är tvångstagna/mår inte bra/självskadebenägen= utsatta .. de andra levde normala liv.. detta var/är bara snabba cash för de.. då de ställer vissa krav på pris före lr efter.. det påvisas genom sms... de andra 2 "utsatta" de ställde upp ändå.. de hade andra lösningar på sina situationer så att säga.. men pengarna var gott iaf..
I förhör berättar de om varandra.. hon mamman fr Göteborg som brukade boka hotellrum på Rica.. en annan var studerande hade pojkvän .. en till kunde ha kontroll över vad han fick göra och inte.. en av de smsar till GL: kan du inte göra så det står en kö utanför min dörr? alla sms avslutas m puss puss.. de påstår att han tvingar dem att skriva puss !!!!! osv.. därför har jag svårt att se de som "utsatta" och "offer" .. såna här gärningar är tvåsidiga.. de visste inte att han var polis lr hade hade typ makt.. det konfronteras de med under förhör när flera påstår att de var rädda att anmäla: men det där kom ju fram mycket länge senare säger fhl .. eheehe det gjorde ont.. men hon smsar själv och vill träffas för hon ska beställa nya kläder.. just hon bodde i en lägenhet som kostade 20000/mån i hyran.. självklart betalar inte soc .. Jo, K*m som hivade gråhåret fr sin balkong.. hon var drogberoende / alkoholist men länge etablerad prostituerad.. hon träffar sina kunder tom i skogen, fhl trodde hon menade GL.. nej nej säger hon "många" andra...
14-ringen: hon har haft såna kontakter i två år innan GL fick kontakt m henne.. familjen var rådvill, hade redan lidit och var bestörd .. pappan hade en hel lista på namn o nummer på de hon hade telesex med osv.. hon hotade föräldrarna att gå till soc och anmäla dem för aga if de tjatade mer..
Kan du vänligen nämna nån som inte behöver pengar? Alla människor är beroende av pengar.. men var och en av oss har val.. inte få.. många val