2019-09-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labambas
Jo kunde nog gjort en nyckel också men han måste ju ändå borra upp låset då är dom ju redan inne varför göra en nyckel då?

Varför skulle han ens borra upp? Kunde de sätta dit ett nytt lås som var exakt likt det gubbe klänning hade nyckeln till så hade det varit mycket smidigare att helt enkelt göra enbart en kopia av nyckeln och inte borra upp överhuvudtaget. Hade gubben t.ex. bestämt sig för att åka in på polisstationen den kvällen så hade det varit väldigt lätt för de 3 inblandade att bara låsa dörren igen och gömma sig. Nej, det där med låset går inte ihop för mig.
Citera
2019-09-14, 00:07
Medlem
labambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katterkokas
Varför skulle han ens borra upp? Kunde de sätta dit ett nytt lås som var exakt likt det gubbe klänning hade nyckeln till så hade det varit mycket smidigare att helt enkelt göra enbart en kopia av nyckeln och inte borra upp överhuvudtaget. Hade gubben t.ex. bestämt sig för att åka in på polisstationen den kvällen så hade det varit väldigt lätt för de 3 inblandade att bara låsa dörren igen och gömma sig. Nej, det där med låset går inte ihop för mig.

Dom kunde inte sätta upp ett nytt lås utan att borra upp det gamla.
Citera
2019-09-14, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labambas
Dom kunde inte sätta upp ett nytt lås utan att borra upp det gamla.

Varför borrade de upp överhuvudtaget när de kunde göra en nyckel till det gamla låset helt enkelt?
Citera
2019-09-14, 08:36
Medlem
labambass avatar
Citat:
Varför borrade de upp överhuvudtaget när de kunde göra en nyckel till det gamla låset helt enkelt?

Dom behövde borra upp det för att komma åt stiften för att kunna göra en nyckel.
Citera
2019-09-14, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Kanske du skulle läsa inlägget från 2011 innan du ifrågasätter offren.

(FB) Fd länspolismästare Göran Lindberg dömd för grov våldtäkt mm, hovrätt nov. 2010

Citat:
Testa skrev
En annan sak som jag har reflekterat över är hur GL m.fl. har valt ut sina offer. Samtliga flickor/kvinnor verkar ha någon form av drog eller psykiatrisk problematik. Flickor/kvinnor som borde ha fått hjälp i stället för att bli utsatta för ytterligare skit. Jag fattar inte att samhället i princip har lämnat dem i sticket. Dom har ju hela livet framför sig. Man blir så ledsen och förbannad. Vad gäller GL så har han bevisligen haft tillgång till känsligt sekretessbelagt material för att välja ut sina offer. Hur f-n fick han tillgång till det utan att någon uppmärksammade det?

Citat:
E.Merckx skrev

Inte alla tjejer, men en övervägande del verkar ha haft någon form av problem. Det har GL och SW varit snabba och utnyttja.

Man kan ju anta att GL genom sin egen position och genom sina många kontakter kunnat komma över sekretessbelagt material. Han kan ju kommit över material som t ex mapparna med "kvinnor i trångmål" från andra utan att de personerna vetat vad han skulle använda det till. Hans syster arbetade på socialförvaltningen i Uppsala, man får verkligen tro att han inte fått något material den vägen.

Jag har läst förhör med dessa kvinnor / tjejer.. hittar bara 2 st som är tvångstagna/mår inte bra/självskadebenägen= utsatta .. de andra levde normala liv.. detta var/är bara snabba cash för de.. då de ställer vissa krav på pris före lr efter.. det påvisas genom sms... de andra 2 "utsatta" de ställde upp ändå.. de hade andra lösningar på sina situationer så att säga.. men pengarna var gott iaf..
I förhör berättar de om varandra.. hon mamman fr Göteborg som brukade boka hotellrum på Rica.. en annan var studerande hade pojkvän .. en till kunde ha kontroll över vad han fick göra och inte.. en av de smsar till GL: kan du inte göra så det står en kö utanför min dörr? alla sms avslutas m puss puss.. de påstår att han tvingar dem att skriva puss !!!!! osv.. därför har jag svårt att se de som "utsatta" och "offer" .. såna här gärningar är tvåsidiga.. de visste inte att han var polis lr hade hade typ makt.. det konfronteras de med under förhör när flera påstår att de var rädda att anmäla: men det där kom ju fram mycket länge senare säger fhl .. eheehe det gjorde ont.. men hon smsar själv och vill träffas för hon ska beställa nya kläder.. just hon bodde i en lägenhet som kostade 20000/mån i hyran.. självklart betalar inte soc .. Jo, K*m som hivade gråhåret fr sin balkong.. hon var drogberoende / alkoholist men länge etablerad prostituerad.. hon träffar sina kunder tom i skogen, fhl trodde hon menade GL.. nej nej säger hon "många" andra...
14-ringen: hon har haft såna kontakter i två år innan GL fick kontakt m henne.. familjen var rådvill, hade redan lidit och var bestörd .. pappan hade en hel lista på namn o nummer på de hon hade telesex med osv.. hon hotade föräldrarna att gå till soc och anmäla dem för aga if de tjatade mer..
Kan du vänligen nämna nån som inte behöver pengar? Alla människor är beroende av pengar.. men var och en av oss har val.. inte få.. många val
Senast redigerad av Madonnita 2019-09-14 kl. 09:03.
Citera
2019-09-14, 10:22
Medlem
Citat:
Du vet säkert bättre medan jag bara sett dokumentären, men i så fall är det märkligt med tanke på att t.ex. Ulrika i dokumentären träffat Kenneth massa gånger innan och aldrig upplevt att hon blivit dåligt behandlad förutom den gången när gubbe klänning är med. Det krävs faktiskt en viss personlighet för att kunna misshandla på detta sätt, trots att det var skådespeleri så blev jag rädd av att han sparkades mellan benen och misshandeln har alltså pågått i 2 timmar usch.

Tänkte också så, men sen tänkte jag att de i så fall också kunde väldigt enkelt ta med sig en nyckel också att låsa upp med istället för att slå låset sönder och på så sätt hade de också lugnt kunnat dra sig ur om gubbe klänning skulle ta sig till kontoret plötsligt. Så jag tycker fortfarande att det är konstigt att man inte vet hur det gick till.

Nej nej.. jag menar absolut inte att det var rätt åt honom .. ingen har rätt att skada en själ.. lr ta livet på nån annan.. Jag menade enbart hur tjejerna beskrev honom.. de gick ju tillbaka till honom ändå, inte alla.. och ja det blir förmodligen vis upphets hos gubbarna när de är i grupp..
Jag tycker hela Jussi grejen var skådespeleri .. K*m har varit prostituerad sen länge .. jag tror de ville ha pengar då han skröt om sina miljoner .. men det gick liksom via balkongen istället
Citera
2019-09-14, 11:21
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knapratimig
Fungerar inte att öppna
Verkar vara nåt knas med Minfil. Testa igen senare. Går det inte så laddar jag upp den igen.
Citera
2019-09-14, 15:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Verkar vara nåt knas med Minfil. Testa igen senare. Går det inte så laddar jag upp den igen.

Har försökt ett flertal gånger nu, det är segt som attan, står bara och tuggar och till slut på ca 75% stoppar den.

Fast GL &C o tycker nog att det är bra att den är så svårnedladdad, speciellt nu när ämnet är på tapeten igen i.o.m. dokumentärserien ;-)
Citera
2019-09-15, 10:07
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har försökt ett flertal gånger nu, det är segt som attan, står bara och tuggar och till slut på ca 75% stoppar den.

Fast GL &C o tycker nog att det är bra att den är så svårnedladdad, speciellt nu när ämnet är på tapeten igen i.o.m. dokumentärserien ;-)
Det verkar gå lite snabbare nu.
Lägger upp en till: https://minfil.com/S8A6Ef52n7/FUP_-_G_ran_Lindberg_rar
Citera
2019-09-15, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Nej, det där är en annan gubbe. Vår Göran är född 25 april 1946.
GL bor i Småland tillsammans med en kvinna i 70-årsåldern enligt en ganska ny artikel i Nyheter 24.
https://nyheter24.se/nyheter/931780-kapten-klanning-detta-gor-goran-lindberg-idag

Hur kan han idag leva ett typiskt Svenson liv?
Hur kan en normalt funtad tjej välja ett liv med honom?
Citera
2019-09-16, 02:06
Avslutad
Såg sista delen idag och kan inte förstå hur han tänkte öht när han utförde sina handlingar. Han måste ha blivit utnyttjad själv som barn, det är enda anledningen jag kan komma på eller att han blev psykiskt sjuk. Hur som är det skrämmande att han är ute igen, kan det vara så att han drabbades av någon psykisk sjukdom för han betedde sig som en dement person som typ bara ville ha sex hela tiden. En dement person vet inte senast när dom åt, samma sak kanske det blir om man istället får sexvanor som Göran Lindberg. Det är isf skrämmande att han idag är ute. Har svårt att se en sådan man bara sluta med sina handlingar.
Citera
2019-09-16, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Såg sista delen idag och kan inte förstå hur han tänkte öht när han utförde sina handlingar. Han måste ha blivit utnyttjad själv som barn, det är enda anledningen jag kan komma på eller att han blev psykiskt sjuk. Hur som är det skrämmande att han är ute igen, kan det vara så att han drabbades av någon psykisk sjukdom för han betedde sig som en dement person som typ bara ville ha sex hela tiden. En dement person vet inte senast när dom åt, samma sak kanske det blir om man istället får sexvanor som Göran Lindberg. Det är isf skrämmande att han idag är ute. Har svårt att se en sådan man bara sluta med sina handlingar.

Samma som pedofiler.. såna slutar inte bara för att de har blivit ertappade lr fått övernatta i cellen typ.. just för GL blev det hela egentligen befrielsen.. han behöver inte smyga längre.. visst är det trist.. jättetrist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in