2019-09-16, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kvinnor går, som alltid, efter ekonomisk och social status. Det är oförändrat.

Ahh den gamla slagdängan, det har vi gaggat om i över hundra trådar redan. Rent allmänt spelar folk i sin liga. Många mansdominerade jobb betalar mer än kvinnodominerade jobb. Osv osv blah blah..... I all jävla evighet.
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-16 kl. 22:58.
Citera
2019-09-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Dito.

Wow tungt inlägg, vilka känsloargument menar du att jag har stött min argumentation på, får se om du kan vara saklig nu eller om du ska bevisa att du går på känslor.
Citera
2019-09-16, 23:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Skitjobb som skitjobb?
Vi ska nog vara glada att över 100 000 personer inte tycker det är skitjobb. Det kan bli jobbigt för dig senare annars.
Citera
2019-09-16, 23:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har ju inte presenterat någon källa här, eller hur? Inte heller har jag gjort anspråk på att mina åsikter härör ur en faktabaserad källa. Känslor verkar det som att samtliga här baserar sina argument på, i allra högsta grad. JA, du också.
Visserligen har jag läst en del artiklar ang. bordeller i Tyskland och Amsterdam och har förstått att det inte är okomplicerat, samt att majoriteten som arbetar där är kvinnor från andra länder, typ Rumänien. Jag har också läst på regeringens hemsida att sexköpslagen har gett god effekt inom en rad olika områden. Sedan har jag läst en och annan intervju med prostituerade som lämnat yrket.

Inte en enda solskenshistoria har jag läst dock. Och de flesta jag läst om har blivit utsatta för sexuella övergrepp i barndom eller tonår vilket resulterat i självskadebeteenden som till exempel prostitution. Men, jag anser inte att det är lönt att presentera någon källa till er överhuvudtaget eftersom ni alltid bortförklarar allting. Länkar man till polisen eller regeringen så är det "ihopljugen vänsterpropaganda". Länkar man till en intervju med f.d. prostituerad så är det "gråterskor" och kan därför inte räknas som källa. Ni väljer ut precis vilka källor som passar er och sedan ogiltigförklaras allt annat.
Det är kanske lika bra att ni får fortsätta leva i er bubbla där ni formar verkligheten utefter hur ni vill ha den?

Titta på intervjun jag länkade då så får du se en mer nyanserad bild. Solskenshistoria? Nej, men inte heller misär på något sätt.

Och jag förstår fortfarande inte vad problemet med Rumänien är. Du är inte på något sätt tvingad till att bli prostituerad för att överleva om du föds som kvinna i Rumänien.
Citera
2019-09-16, 23:52
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du radar upp flosklerna i inlägg efter inlägg. Hur sex ser ut varierar förstås stort mellan individer och det har inget med sexköp att göra. Jag har sett tjejer ha gruppsex med flera killar (inte bara sett förresten), helt frivilligt och för att de gillar det.

Nej våldtäkt har inget att göra med hur ofta man har sex, det handlar om det finns tvång med i bilden eller inte.

Tvång behöver inte vara fysiskt.
Vill man ha grupper då är det upp till en själv, men gör man det för ekonomisk ersättning (fattigdom, missbruk) eller som ett självskadeveteende då är det inte frivilligt, hur glad och sugen man än ser ut. Hela skiten är teater.
Citera
2019-09-16, 23:53
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Man kan få trauma av mycket bl a jobbskador eller utfrysande arbetskollegor. Trauma är inte bara misshandel eller brutal våldtäkt typ.

Lol du tror modellen är den bästa.

Våldtäkt är en helt annan typ av trauma. Du är en idiot om du inte förstår det.
Det är komplext och ger svåra psykiska men.
Citera
2019-09-16, 23:54
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är ingen som tvingar dig att sälja sex bara för att det är tillåtet. Du är heller inte tvungen att göra en massa andra saker som också kan ge trauman.

Nej jag tänker inte sälja sex??
Jag talar åt alla unga tjejer och killas vägnar som funderar på eller säljer sig redan. De lever i ett helvete. Läs på.
Citera
2019-09-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Tvång behöver inte vara fysiskt.
Vill man ha grupper då är det upp till en själv, men gör man det för ekonomisk ersättning (fattigdom, missbruk) eller som ett självskadeveteende då är det inte frivilligt, hur glad och sugen man än ser ut. Hela skiten är teater.

Fel, det är inte tvång om du går till jobbet för att du behöver pengarna. Du kan möjligen se det som en nödvändighet men i så fall betyder det att läget hade varit sämre för dig om du inte hade erbjudits denna möjlighet.
Citera
2019-09-16, 23:57
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Källa på det markerade tack, känner att det nog är extraordinärt extremt falskt
Finns extremt många olika jobb, flertal väldigt mycket mer förnedrande, traumatiskt och farligt för liv lem hälsa
Men kan ju säääkert stämma..

Så du tror inte att folk som trycker in kuken i röva på dig, slår dig, lyssnar inte på dina nej, eller rent av utnyttjar dig och tror att du gillar det inte är förnedrande nog.
Jag har läst flertalet böcker och följer flera aktiva prostituerade på Instagram (runt 30 stycken) och alla vittnar om att det är tortyr för psyket.
Läs som om Häggströms böcker. Följ dessa tjejer. Gå in på Inte din hora, Talita med flera som alla kämpar för dessa stackars själar.
Jag kommer göra allt jag kan för att förhindra att idioter köper andras kroppar att onanera i.
Citera
2019-09-16, 23:58
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Det flesta mår skit oavkortat, psykpiller skrivs ut som godis i hela västvärlden.
Inget som står ut bland porrskådisar/sexarbetare i allmänhet

Det gör inte deras lidande mindre verklig. Sexuellt trauma är komplext och mycket svårbehandlat.
Citera
2019-09-17, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Nej jag tänker inte sälja sex??
Jag talar åt alla unga tjejer och killas vägnar som funderar på eller säljer sig redan. De lever i ett helvete. Läs på.

Vad har det med sakfrågan att göra?
Om det är bättre för dem att inte sälja sex kan de väl välja att inte göra det?
Citera
2019-09-17, 00:01
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Nej, knappast. Jag känner den här personen och hon har ingen anledning att ljuga för mig. Har känt henne sen mellanstadiet. Och det är inte alltid så att alla horor på slår på en teater. Om du nu läst så mycket inom ämnet så borde du känna till det. Du är en sån som tror att du förstår och kallar andra för dumma medans i själva verket är det tvärtom. Ganska pinsamt faktiskt.

Ganska pinsamt att du rättfärdigar att köpa någon annans kropp.
Att denna minimala procent har inga problem att sälja sig själva så är det ju inget konstigt med det, de gör däremot inte göra det mot betalning.
Och jo, du skulle inte veta om dessa tjejer fejkar eller inte. Spelar ingen roll om inte har anledning till att ljuga för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in