2019-09-12, 21:07
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Japp, det är arbetsgivaren som bestämmer vad som krävs för anställningen.
Inte Af då mao. Bra att veta.
Citat:
Har någon velat anställa dig som rockstjärna men du har tackat nej för att du hellre lever på bidrag?
Jag har tackat nej till media för jag lever gott utan tillskott, korrekt.

Inga bidrag dock.
Citera
2019-09-12, 21:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Och? Bevisa hur det MÅSTE förhålla sig så!?!
Speciellt när det aldrig gjort så annars historiskt
Vad är det som är så speciellt hemskt med modern prostitution

Det är själva förhandlingen mellan två människor, öga mot öga. Det är det som gör att jag inte kan jämföra det med typ städning eller andra arbete. Det sker inte alls så intimt, det är någon annans tid/ansträngning man köper.

När du köper sex så köper du tillträde till någons kropp. Jag kan inte se på sex som något enbart mekaniskt, som vilket "yrke" som helst.
Dessutom är det ofta fattiga personer som säljer sex, iallafall fattiga mätt ur svenska mått.
Jag skulle aldrig vilja anställa en fattig arbetare från Indien till att utföra skitgörat i mitt hem heller, bara för att jag hade kunnat. Jag tycker att det är fel att använda människor som är mer utsatta än en själv för sina egna syften. Bara för att man råkar vara privilegierad och KAN köpa andras tid eller kropp betyder det inte att det är rätt eller att det är ett humant sätt att förhålla sig till andra människor.
Det är lågt och samvetslöst, jag kan helt enkelt inte förstå det.
Citera
2019-09-12, 21:25
Avslutad
Skitjobb som skitjobb?
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jämför du ett vårdyrke med att suga kuk?
Lapa lingonvecka, däremot är kanske helt okej?
Citera
2019-09-12, 21:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Den slutsatsen går inte att dra.

Legalisering/avkriminalisering gör sexhandeln mer transparent och åtkomlig för myndigheterna och polisen. Därmed upptäcks också missförhållanden som helt skulle ha flugit under radarn vid en kriminalisering, där 100 % av branschen är svart.

Jaja man kan alltid argumentera för eller emot beroende på vilken ståndpunkt man intar.
I grunden handlar det nog mest om vilken syn på människan man har, människan i förhållande till samhället och andra medborgare. Jag tycker inte att det är rimligt att köpa tillträde till någons kropp, bara för att man kan. Det är inte försvarbart att använda fattiga/socialt utsatta människor för sin egen vinning. Jag förstår helt enkelt inte hur man kan leva med sig själv då.

Sen är jag väldigt medveten om att det finns kvinnor som är "lyxprostituerade" eller som säljer för att dryga ut semesterkassan under studietiden. Dessa räknar jag inte in i ovanstående resonemang. Jag talar i princip pm gatuprostituerade samt bordeller i div. städer där det mestadels arbetar kvinnor från länder där många invånare har det sämre ställt än vi har i Sverige.
Citera
2019-09-12, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Inte Af då mao. Bra att veta.

Jag har tackat nej till media för jag lever gott utan tillskott, korrekt.

Inga bidrag dock.
Nej, AF bestämmer inte om du uppfyller kraven, det avgör arbetsgivaren. AF anvisar dig jobbet om du uppfyller arbetsgivarens krav.
Citera
2019-09-12, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Det påminner mig om en kolumn i metro där författaren prata lite om Sverige skulle ha en diktator o AF skulle ha frihetskämpe som yrke för folk..
Tanken är skrattretande
Men mer allvarligt, har AF torka bajs i stjärten på folk jobb som man förlorar bidrag om man vägrar?
Om inte varför?
O isf kan prostitution vara liknande.
Sedan borde sexarbetare vara utbildade terapeuter/sex surrogater
Ja, naturligtvis anvisar AF bajstorkarjobb. Hur skulle det se ut om ingen torkade bajs för att de tyckte det var bekvämare att få bidrag.
Citera
2019-09-12, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du går i cirklar:
Japp, du också.

Och i morgon röstas det igenom att man inte får bidrag om man tackar nej till bordelljobb. Nöjd?
Citera
2019-09-12, 21:42
Medlem
Citat:
Japp, du också.

Och i morgon röstas det igenom att man inte får bidrag om man tackar nej till bordelljobb. Nöjd?

Nej jag svarar tålmodigt på alla dina frågor sötnos.
Och a-kassorna får utforma sina försäkringar hur de vill för min del som sagt, men jag tecknar inte försäkringen om jag inte gillar villkoren.
Citera
2019-09-12, 21:46
Avslutad
Citat:
Nej jag svarar tålmodigt på alla dina frågor sötnos.
Och a-kassorna får utforma sina försäkringar hur de vill för min del som sagt, men jag tecknar inte försäkringen om jag inte gillar villkoren.
Går du ur a-kassan i morgon då när förändringen röstas igenom?
Citera
2019-09-12, 21:48
Medlem
Citat:
Går du ur a-kassan i morgon då när förändringen röstas igenom?

Vem har sagt att jag är med i a-kassan och vem har sagt att detta ska röstas igenom, röker du svampar nu igen?
Citera
2019-09-12, 21:51
Avslutad
Citat:
Vem har sagt att jag är med i a-kassan och vem har sagt att detta ska röstas igenom, röker du svampar nu igen?
Jag säger att det kommer att röstas igenom i morgon, så vill du att du eller nån närstående ska slippa ta bordelljobb i händelse av arbetslöshet så bör du rösta nej.

Vilket du dock har förklarat att du inte tänker göra.
Citera
2019-09-12, 21:54
Medlem
Citat:
Jag säger att det kommer att röstas igenom i morgon, så vill du att du eller nån närstående ska slippa ta bordelljobb i händelse av arbetslöshet så bör du rösta nej.

Vilket du dock har förklarat att du inte tänker göra.

Sluta rök svampar eller ge källa till att det kommer röstas igenom imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in